Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  162 18022
Sitat av unknown099 Vis innlegg
Jeg blir nok ikke anmeldt, hvis det skjer er det bare å skyte seg selv tbh, at noen skal anmelde meg for at jeg har mista alt jeg hadde, skjønner virkelig ikke hvordan du tenker. Jeg har ikke gitt bort penger til noen, vedkommende har lurt meg og overtalt en altfor beruset ung person til å gi dem noe de var ute etter fra starten. Når man er så full at man ikke klarer å tenke klart, så er det jo åpenbart at hele denne situasjonen her tyder på at det har blitt utført en straffbar handling. Og ja du kan sikkert si at en del av det er min feil, at jeg drakk for mye osv og skulle vært mer ansvarsfull. Men det at jeg skal miste 45 000 kroner fordi jeg drakk noen øl for mye på byen en kveld, er faen ikke rettferdig. Hvis dette faktisk skjer så kommer jeg til å sitte med traumer resten av livet.
Vis hele sitatet...
Husk at forsikringselskaper er laget for å generere penger. Så de gjør ofte det de kan for å slippe å betale. Har erfart at det kan være en jævlig og tung prosess å få utbetalt det du skal ha.
Sitat av unknown099 Vis innlegg
¨

Endelig en som faktisk forstår hvor jævlig dette føles!! Jeg har faktisk ikke tenkt over muligheten at noen muligens drugga meg ned på en måte, det er faen meg skremmende fordi det er spot on det du skriver her. Jeg tenker at jeg først ser hva forsikringsselskapet har å si, om de kan hjelpe meg. Drømmen er jo at de bare utbetaler hele summen tilbake. Men samtidig så vil jeg egentlig at disse syke ranerne skal få svi for handlingene sine. Helt hinsides at de tror hva dem har gjort mot meg er greit. Det verste av alt er jo det at de bor i samme by som meg, så en eller annen gang kommer jeg jo til å møte på dem igjen sikkert, det er skremmende å tenke på.
Vis hele sitatet...
Huff... du skjønner hvorfor det her ble vanskelig å tro og kan sees på som 'for dumt'. Det her er åpenbart du som lager en ny konto for å støtte deg selv...
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jeg sier ikke at dette ikke KAN ha skjedd, men jeg sier at for meg virker det nesten litt for utrolig. Ikke at det spiller noen rolle hva jeg tenker, jeg skal ikke avgjøre om ts får igjen penger fra forsikringen eller etterforske saken. Om det faktisk er slik ts sier, så blir saken hans ennå mer vanskelig fordi han alt har hatt et forsikringsoppgjør tidligere.

Forsikringsselskaper de er noen luringer og de elsker statistikker. Og en statistikk de bruker er at om det kommer nye claims innen en viss tid fra forrige så skal saken behandles manuelt. Og er det mye støy så tar de også fram forrige sak og titter nøye på den. Blir de usikre så må kanskje ts blottlegge sin privatøkonomi. Banken vil uansett se på video fra minibank at ts selv tok ut pengene. Det er nok røde flagg til at dette blir komplisert. Så mening betyr null og niks.

Ts må uansett fokusere hvordan han skal klare seg fremover nå som han er blakk. For noen rask løsning på saken og rask utbetaling det skjer bare ikke. Det er slik forsikringsbransjen jobber.
Vis hele sitatet...
Hva så om de ser at jeg tok ut pengene? På kontoutskriften står det at personen har bestilt masse ting fra internett også, masse greier fra Wish osv, så det er tydelig at planen var å misbruke kortet mitt fra første handling. Når vedkommende så at jeg så enkelt ga dem 5000kr så forsto dem sikkert at jeg var hensides dritings, og kunne enkelt få fisket ut mer penger av meg siden jeg var såpass virkelighetsfjern i det øyeblikket.
Sitat av unknown099 Vis innlegg
Hva så om de ser at jeg tok ut pengene? På kontoutskriften står det at personen har bestilt masse ting fra internett også, masse greier fra Wish osv, så det er tydelig at planen var å misbruke kortet mitt fra første handling. Når vedkommende så at jeg så enkelt ga dem 5000kr så forsto dem sikkert at jeg var hensides dritings, og kunne enkelt få fisket ut mer penger av meg siden jeg var såpass virkelighetsfjern i det øyeblikket.
Vis hele sitatet...
Kan du oppsummere hvor mye du mangler og hva du ikke har og hva du har og sitter igjen med?

Skjønner ingenting av de veggene av tekst du poster her og der.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Huff... du skjønner hvorfor det her ble vanskelig å tro og kan sees på som 'for dumt'. Det her er åpenbart du som lager en ny konto for å støtte deg selv...
Vis hele sitatet...
Tro hva du vil men jeg har ikke laget noen fake bruker for å støtte meg selv lol. Det er faktisk første dagen min på dette forumet her, jeg er såpass desperat etter hjelp nå, spesielt siden jeg ikke kan kontakte noen av vennene mine siden mobilen er jo også forsvunnet..
Sitat av unknown099 Vis innlegg
Tro hva du vil men jeg har ikke laget noen fake bruker for å støtte meg selv lol. Det er faktisk første dagen min på dette forumet her, jeg er såpass desperat etter hjelp nå, spesielt siden jeg ikke kan kontakte noen av vennene mine siden mobilen er jo også forsvunnet..
Vis hele sitatet...
Kan du ikke bruke enheten du er pålogget på nå til å bruke facebook? Eller e-post? Til og med sende en SMS fra nettsiden til mobilselskapet ditt? (det er faktisk en greie, hot tip) Du kan også bruke insta på desktop.
Sist endret av Jokke; 5. desember 2020 kl. 02:26.
Sitat av unknown099 Vis innlegg
Hva så om de ser at jeg tok ut pengene? På kontoutskriften står det at personen har bestilt masse ting fra internett også, masse greier fra Wish osv, så det er tydelig at planen var å misbruke kortet mitt fra første handling. Når vedkommende så at jeg så enkelt ga dem 5000kr så forsto dem sikkert at jeg var hensides dritings, og kunne enkelt få fisket ut mer penger av meg siden jeg var såpass virkelighetsfjern i det øyeblikket.
Vis hele sitatet...
Hvis de ser på kamera at du selv står der å tar ut 5000 kroner, så vil de nok ikke erstatte det. Da har jo de bevis på at du står der, edru nok til å taste inn kode og beløp. Hvor pengene går etter du har tatt de ut er ikke så nøye for dem.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Kan du oppsummere hvor mye du mangler og hva du ikke har og hva du har og sitter igjen med?

Skjønner ingenting av de veggene av tekst du poster her og der.
Vis hele sitatet...
Jeg mangler 35 000kr som var på brukskontoen min og en helt ny iPhone til verdi av 10 000kr. Jeg sitter igjen med ingenting nå. Har ikke penger til mat engang og regninger for resten av måneden.

Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Hvis de ser på kamera at du selv står der å tar ut 5000 kroner, så vil de nok ikke erstatte det. Da har jo de bevis på at du står der, edru nok til å taste inn kode og beløp. Hvor pengene går etter du har tatt de ut er ikke så nøye for dem.
Vis hele sitatet...
Fra det lille jeg husker hang en av de karene noe sykt over meg mens jeg styrte i minibanken, hvis noen ser de videoovervåkningene så vil det jo være tydelig at denne personen prøvde å merke seg koden til kortet mitt.
Sist endret av unknown099; 5. desember 2020 kl. 02:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av unknown099 Vis innlegg
Jeg mangler 35 000kr som var på brukskontoen min og en helt ny iPhone til verdi av 10 000kr. Jeg sitter igjen med ingenting nå. Har ikke penger til mat engang og regninger for resten av måneden.
Vis hele sitatet...
Den er kjip, vet ikke helt hva jeg skal si som noen andre her ikke allerede har sagt og tro meg - jeg holder sjeldent kjeft - men nå køyer jeg for det her ble for dumt.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Den er kjip, vet ikke helt hva jeg skal si som noen andre her ikke allerede har sagt og tro meg - jeg holder sjeldent kjeft - men nå køyer jeg for det her ble for dumt.
Vis hele sitatet...
Hvordan blir det for dumt??? Jeg sier jo hva som forsvant fra mitt eierskap, er det det at du ikke stoler på meg eller hva?
Sitat av unknown099 Vis innlegg
Jeg blir nok ikke anmeldt, hvis det skjer er det bare å skyte seg selv tbh, at noen skal anmelde meg for at jeg har mista alt jeg hadde, skjønner virkelig ikke hvordan du tenker. Jeg har ikke gitt bort penger til noen, vedkommende har lurt meg og overtalt en altfor beruset ung person til å gi dem noe de var ute etter fra starten. Når man er så full at man ikke klarer å tenke klart, så er det jo åpenbart at hele denne situasjonen her tyder på at det har blitt utført en straffbar handling. Og ja du kan sikkert si at en del av det er min feil, at jeg drakk for mye osv og skulle vært mer ansvarsfull. Men det at jeg skal miste 45 000 kroner fordi jeg drakk noen øl for mye på byen en kveld, er faen ikke rettferdig. Hvis dette faktisk skjer så kommer jeg til å sitte med traumer resten av livet.
Vis hele sitatet...
Jo faktisk nå er jeg faktisk helt sikker på at dette vil ende i straffesak mot deg. Og sikkert for falsk anmeldelse også. For saken blir bare mer og mer drøy og du fikk igjen 10 000 i fjor og når forsikringen ser det tror jeg de vil tenke at "jasså ja, så han fikk ut penger en gang uten stress, og nå forsøker han å slå kloa i 40 000 kr. De fem du selv ga vekk kan du uansett bare glemme. Selv ikke om snuten tar de i razzia med varer fra wish. For du GA vekk de pengene helt selv. Drita javel. Men du tok faktisk den avgjørelsen og å gi noen de pengene.
8 timer med tog. Da får du sikkert hjelpfra familien din i løpet av helgen. Siden du sitter der uten mobil og greier.
Dette var veldig kjedelig. Det ser kanskje ikke ut slik nå men denne kneika vil du komme over etter hvert. Du får sikkert hjelp/lån til noe. Utsette de regningene du kan.
Det blir tunfisk og havregryn en stund sikkert. Og det kunne vært værre. Du har liv og lemmer i behold. Du kunne ha hatt en durabelig tannlegeregning oppå det hele. Og mange mange timer i tannlegestolen. Foreksempel.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jo faktisk nå er jeg faktisk helt sikker på at dette vil ende i straffesak mot deg. Og sikkert for falsk anmeldelse også. For saken blir bare mer og mer drøy og du fikk igjen 10 000 i fjor og når forsikringen ser det tror jeg de vil tenke at "jasså ja, så han fikk ut penger en gang uten stress, og nå forsøker han å slå kloa i 40 000 kr. De fem du selv ga vekk kan du uansett bare glemme. Selv ikke om snuten tar de i razzia med varer fra wish. For du GA vekk de pengene helt selv. Drita javel. Men du tok faktisk den avgjørelsen og å gi noen de pengene.
Vis hele sitatet...
Falsk anmeldelse? Prøver du å psyke meg ned eller hva. Ingen med en klar virkelighetsoppfatning gir bort så mye penger til en helt ukjent person. Det er jo soleklart at jeg ble lurt her, og ble utnyttet så groteskt at jeg nå sitter å stresser som faen og vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi får se hva forsikringsselskapet sier... Det hadde vært noe annet hvis vedkommende bare hadde sagt stopp etter de første fem tusen. Men når han bevisst har overført 28k til seg selv, for å så tømme de aller siste kronene jeg har på kortet ved å handle masse tull på wish - det er jo soleklart at personen hadde planlagt å stjele fra meg fra første øyeblikk.

Sitat av Arex_x Vis innlegg
8 timer med tog. Da får du sikkert hjelpfra familien din i løpet av helgen. Siden du sitter der uten mobil og greier.
Dette var veldig kjedelig. Det ser kanskje ikke ut slik nå men denne kneika vil du komme over etter hvert. Du får sikkert hjelp/lån til noe. Utsette de regningene du kan.
Det blir tunfisk og havregryn en stund sikkert. Og det kunne vært værre. Du har liv og lemmer i behold. Du kunne ha hatt en durabelig tannlegeregning oppå det hele. Og mange mange timer i tannlegestolen. Foreksempel.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for støtten, setter virkelig pris på det.
Sist endret av unknown099; 5. desember 2020 kl. 02:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg skal forsøke å følge eksemplet til Jokkerella og takke pent for meg for i aften også skal jeg ta senga på ryggen. Har vel sagt mitt og vel så det nå i natt og jeg merker at jeg også gjentar meg selv.

Jeg håper jeg har tatt feil i denne saken og at det løser seg for deg.
Sist endret av _abc_; 5. desember 2020 kl. 04:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Eller kanskje en vill historie fra en som har tapt alle penga sine på poker i grisefylla?

Uansett om historien er sann eller ikke er vel hovedproblemet her at historien er så merkelig at det utvilsomt vil blinke mange røde lamper hos forsikringsselskapet, slik at denne saken vil kreve manuell behandling. Og et forsikringsselskap som aner ugler i mosen, de anmelder umiddelbart. En anmeldelse betyr jo ikke nødvendigvis straff eller dom, men dette blir nok en historie ts må fortelle om og om igjen til mange de neste ukene og kanskje måneder.
Vis hele sitatet...
Dette er en relativt vanlig svindel metode, selv om den er mest utbredt i utlandet og da gjerne i sammenheng med besøk på nattklubber hvor du blir skjenket og lurt til å betale mye mer enn du skulle ha gjort.

Nå er bevisbyrden ganske omfattende i denne type saker og de som anmelder vinner sjeldent.
Det som vil være avgjørende i ditt tilfelle TS er om det er mulig å se noe innblanding fra de andre under uttak i minibanken.
Å overføre på vipps har jo generert tydelige elektroniske spor som er en klar fordel i denne saken.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av unknown099 Vis innlegg
Dette var et litt bedre svar. Men Gjensidige skal jo dekke de fleste former for tyveri?
Vis hele sitatet...
Problemet er at oppførselen din her fort er i området grov aktløyse. Då kan det føre til reduksjon eller bortfall av erstatning.
Hvor lenge siden skjedde dette? I første innlegg skriver du bare «en kveld».

Og har du fått kontakt med noen i familien din enda?
Sitat av nomore Vis innlegg
Hvor lenge siden skjedde dette? I første innlegg skriver du bare «en kveld».

Og har du fått kontakt med noen i familien din enda?
Vis hele sitatet...
Jeg tror han sa dette skjedde Torsdag. Hvis jeg forsto det riktig.
Og får håpe han har fått kontakt med familien sin. Hadde han bodd i Kristiansund skulle jeg tilbydt å bli med en tur på butikken. Sånn at det i alle fall ikke skulle stå på mat. Men regner med han bor et sted med tog-stasjon. Siden han sa familien bodde 8 timer unna med tog. Du kommer ikke med tog til denne øya.
Sist endret av Arex_x; 5. desember 2020 kl. 14:08.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Problemet er at oppførselen din her fort er i området grov aktløyse. Då kan det føre til reduksjon eller bortfall av erstatning.
Vis hele sitatet...
Ja det har jeg tenkt på.. så det at man er påvirket av alkohol vil bli sett på som grov uaktsomhet? Men det er jo sånn de fleste som drar på byen drikker seg jo dritings liksom, håper forsikringen min skjønner situasjonen min og ikke svarer med å være helt iskalde.
Ja det å være påvirket av rusmidler kan og har hatt påvirkning på utfall i mange forsikringsoppgjør. Og det er jo nettopp det folk har forsøkt å si deg gjennom hele tråden. Det er også grader påvirkning. Ifølge det du skriver så drakk du deg virkelig drita full. Du valgte å drikke deg full. Altså var du uaktsom. Hendelsene som skjedde, der du ga vekk pengene du tok ut fra minibank, mistet både mobil, vippskode, kort og muligens bankID er i stor grad selvforskyldt fordi du selv valgte å innta så store mengder rusmidler at du ble grenseløs naiv. Du tok valget og jeg tror at i alle slike saker jeg har lest, i det minste de jeg kan huske så, så har den som selv ruset seg måtte ta regningen. Det er det folk har forsøkt å si.

Hva det konkrete utfallet i akkurat din sak blir, det er det jo ingen her inne som vet. Det blir opp til Gjensidige å avgjøre.
Et annet tips: Ikke ha så jævla mye penger på brukskontoen din. Flytt pengene over til en annen konto (sparekonto) hvor du ikke har kort. Da er det plutselig en større jobb å få tak i for mye penger. Kanskje bare ha 2-5 k max på brukskontoen?

Jeg har vært utsatt for 3 doping og ransforsøk selv så jeg vet hvordan det er.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av unknown099 Vis innlegg
Ja det har jeg tenkt på.. så det at man er påvirket av alkohol vil bli sett på som grov uaktsomhet? Men det er jo sånn de fleste som drar på byen drikker seg jo dritings liksom, håper forsikringen min skjønner situasjonen min og ikke svarer med å være helt iskalde.
Vis hele sitatet...
Nei, å drikke seg sanseløst full er fort regnet som grovt uaktsom. Her er en tilsvarende sak fra 2012: https://www.tv2.no/a/3742620

Jeg håper jo for din skyld at du får erstattet noe, men hvis det skjer er det fordi vilkårene til Gjensidige åpner opp for det, ikke fordi du har vært en lojal kunde.

Lykke til!
Sitat av trådstarter, if thats even your real position
Hvordan blir det for dumt??? Jeg sier jo hva som forsvant fra mitt eierskap, er det det at du ikke stoler på meg eller hva?
Vis hele sitatet...
Ja problemet er jo at du her en helt fersk konto, så det å tro på deg er mildt sagt vanskelig. Beklager det, for om det her er ekte er det grusomt.

Det er bare vanskelig å tro på det, fordi det er ''for godt til å være sant''.

Backer vidarlo og flere her som sier at det er grovt uaktsomt å gjøre noe så fjernt som å bli sørpe dritings og ta ut summer du beskriver til fremmede, allegedly.

Sitat av _abc_
Jeg skal forsøke å følge eksemplet til Jokkerella og takke pent for meg for i aften også skal jeg ta senga på ryggen. Har vel sagt mitt og vel så det nå i natt og jeg merker at jeg også gjentar meg selv.

Jeg håper jeg har tatt feil i denne saken og at det løser seg for deg.
Vis hele sitatet...
Håper du sov like godt som jeg gjorde.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Ja problemet er jo at du her en helt fersk konto, så det å tro på deg er mildt sagt vanskelig. Beklager det, for om det her er ekte er det grusomt.

Det er bare vanskelig å tro på det, fordi det er ''for godt til å være sant''.

Backer vidarlo og flere her som sier at det er grovt uaktsomt å gjøre noe så fjernt som å bli sørpe dritings og ta ut summer du beskriver til fremmede, allegedly.



Håper du sov like godt som jeg gjorde.
Vis hele sitatet...
Ja det er en helt vanvittig og utenkelig situasjon. Heldigvis har jeg en tyveriforsikring på mobilen, så får nok pengene tilbake for den hvertfall regner jeg med.. Kom heldigvis i kontakt med min søster og til og med hun trodde ikke på meg, måtte få henne fysisk til å logge inn på nettbanken min for å se hva som sto på kontoutskriften. Det som tyder på at det er snakk om kortmisbruk er det at selv etter at de store summene var blitt overført, fortsatte vedkommende å tømme kortet. Det ble kjøpt masse tull på internett flere timer senere, og det er jo et tydelig tegn på at vedkommende ville stjele så mye som mulig fra meg. Hvis det var snakk om at jeg bare hadde dummet meg ut og tapt et veddemål i fylla etc, så hadde nok ikke vedkommende brukt kortet mitt til å handle masse ekstra ting på nettet flere timer senere.
Har du anmeldt forholdet til politiet?
Har du benyttet pc til å få stengt kort og mobil?
Har du kontaktet bank og bedt om overvåking av transaksjonene?
Har du kopiert ut relevant informasjon for å benytte dette ved dokumentasjon?
Sist endret av woff; 5. desember 2020 kl. 18:19.
Sitat av woff Vis innlegg
Har du anmeldt forholdet til politiet?
Har du benyttet pc til å få stengt kort og mobil?
Har du kontaktet bank og bedt om overvåking av transaksjonene?
Har du kopiert ut relevant informasjon for å benytte dette ved dokumentasjon?
Vis hele sitatet...
Har anmeldt saken ja. Jepp har stengt både kort og mobil. Måtte dra fysisk til banken for å stenge kortet, og når vedkommende som jobber der fortalte meg at noen har tømt kontoen min, knakk jeg fullstendig. Til og med h*n som fortalte meg det så helt sjokkert ut, det sier mye. Hva slags relevant informasjon synes du jeg burde skrive ut? Har ikke så mye peiling på dette, så tusen takk for ditt innspill.
Dumt av meg å prøve å antyde at du skal begrense noe. Ta vare på ALL informasjon du kan, inkludert det du skriver i denne tråden. Det kan være greit å benytte det du har fortalt som en påminner i tilfelle du glemmer enkelte ting.
Regner med at banken din kan dokumentere ganske mye, de bør kunne hjelpe deg med hvem, hva, hvor og når kjøp og uttak har foregått og du trenger absolutt all info sånn at politiet kan få relevant data. Godt mulig at personene som har svindlet deg allerede har anmeldelser på seg for lignende forhold.
Gjør også banken din oppmerksom på at de må ta vare på eventuelle opptak fra kamera i tilfelle politiet ønsker dette.
Det gjelder også opptak fra lokalene der du har blitt svindlet hvis de har opptak! Og DER har du allerede et tidspress siden de eventuelt ikke lagrer opptak veldig lenge. Er det noen personer du kan navngi til politiet som vitner?
Lol, slapp av du får ikke traumer for resten av livet av en kveld du ikke husker. Du kan være glad du slapp å bli holdt gissel, få en kniv mot strupen eller bli utsatt for seriøs vold.


Uansett, statistikken taler også imot deg.. Onkel blå chaser heller stonere for å pynte på oppklarerings statistikken sin.

Her er tall fra diverse etterforskede rans lovbrudd, tall fra 2019/2015;
naturligvis uten mørketallene fra alle de som vet det ikke fører frem


Tyveri fra person i gate, park---------------: I alt: 2 987 Ingen siktede: 2 951

Tyveri fra person-----------------------------: I alt: 20 838 Ingen siktede: 20 414

Tyveri fra person i salgslokale----------------: I alt:6 145 Ingen siktede:6 004

Tyveri fra person offentlig og privat sted-----: I alt: 5 387 Ingen siktede: 5 196

Mindre tyveri fra butikk og annet salgssted; I alt:11 130 Ingen siktede: 3 582

Som du ser er onkel blå bare kapitalismens lille rottweilere under erna og høyres regjering og altså ikke der for å beskytte deg..
Sitat av woff Vis innlegg
Dumt av meg å prøve å antyde at du skal begrense noe. Ta vare på ALL informasjon du kan, inkludert det du skriver i denne tråden. Det kan være greit å benytte det du har fortalt som en påminner i tilfelle du glemmer enkelte ting.
Regner med at banken din kan dokumentere ganske mye, de bør kunne hjelpe deg med hvem, hva, hvor og når kjøp og uttak har foregått og du trenger absolutt all info sånn at politiet kan få relevant data. Godt mulig at personene som har svindlet deg allerede har anmeldelser på seg for lignende forhold.
Gjør også banken din oppmerksom på at de må ta vare på eventuelle opptak fra kamera i tilfelle politiet ønsker dette.
Det gjelder også opptak fra lokalene der du har blitt svindlet hvis de har opptak! Og DER har du allerede et tidspress siden de eventuelt ikke lagrer opptak veldig lenge. Er det noen personer du kan navngi til politiet som vitner?
Vis hele sitatet...
Kjente jo som sagt ingen av de menneskene siden jeg nylig har flyttet hit, jeg var altfor godtroende tydeligvis siden jeg bare ble med dem... Det som er så fryktelig rart er at jeg er en veldig inadvent person, selv når jeg drikker så er jeg sånn som holder meg veldig for meg selv. Om vedkommende blir tatt inn til avhør så har han jo sikkert alle kompisene sine som var der til å si imot meg, så det stresser jeg enda mer med.. Politimannen sa direkte til meg at han ikke tror saken min kommer til å bli noe særlig prioritert heller, så alt ser jo helt forjævlig ut for meg for øyeblikket.
Om du ønsker et ærlig svar så er de pengene borte. Selvforsynt rus samt at du har gitt fra deg informasjon du ikke skulle ha gjort. Du kommer dessverre ingen vei med dette.
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Om du ønsker et ærlig svar så er de pengene borte. Selvforsynt rus samt at du har gitt fra deg informasjon du ikke skulle ha gjort. Du kommer dessverre ingen vei med dette.
Vis hele sitatet...
Virkelig? Så når man mister alt man eier fordi noen stjal det på en kveld ute på byen så skal man liksom ikke få noe støtte fra forsikring eller politi? Jeg ga ingen noen informasjon, de har observert meg BEVISST, de var edrue hele tiden, det er jo soleklart at de har utnyttet meg. Det er ikke sånn at det skal være greit å bli frastjålet, rana eller misbrukt bare fordi man er full. Hva slags syk tankegang er det.

Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Om du ønsker et ærlig svar så er de pengene borte. Selvforsynt rus samt at du har gitt fra deg informasjon du ikke skulle ha gjort. Du kommer dessverre ingen vei med dette.
Vis hele sitatet...
Det er forståelig om jeg ikke får tilbake de 5000 kronene jeg "ga" dem, men de 28k som ble overført ETTER at de stjal mobilen min må jo jeg få igjen. Det rareste er at vedkommende som ble vippset pengene til, fra hva jeg leser i nettbanken, ikke kommer opp på gule sider eller lignende. Ingenting som kommer opp når man søker navnet opp. Så det er noe som ikke stemmer her, er som at jeg har blitt rundlurt av en kriminell gjeng. Det er virkelig skremmende, har ikke turt å forlate leiligheten siden den kvelden, for alt jeg vet så kan det hende de bor i nærheten av meg.
Sist endret av unknown099; 5. desember 2020 kl. 19:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tror ingen har sagt at det er greit at du ble lurt. Men det er jo ikke hvorvidt det er greit eller ei som er kjernen i problemet. Du lurer på om du får erstattet tapet. Og det er ingen selvfølge at folk som i selvpåført rus dummer seg ut og blir lurt til å gi fra seg koder og penger skal få dekket tapet gjennom forsikringen. Synd du opplevde dette, trist for deg og det skaper en vanskelig økonomisk situasjon for deg.

Men er det forsikringsselskapets plikt å rydde opp i livet ditt? Du er blitt en voksen kar, og må leve livet på en ansvarsfull måte. Velger du å ikke gjøre det må du som alle andre ta konsekvensen av egne valg. Som i ditt tilfelle var at du selv valgte å drikke deg drita, styra med vipps på nach, hvorfor pokker gjorde du det? Er ikke veldig vanlig vil jeg tro? Dine valg, og du må ta konsekvensen. Slik er det å bli voksen.

At du har styra i fylla med vipps slik at andre har sett koden eller kanskje du tilogmed har gitt fra deg koden det er i hovedsak en konsekvens av mange dårlige valg den kvelden. Kjedelig. Men som voksen må du stå for det du gjør.

Forsøk å se dette fra en annen side. Om du skulle få medhold og erstatning, tror du ikke at kriminelle da ville forsøkt å spille offerrolle og forsøke å stjele fra forsikringen neste gang de trenger penger?
Sist endret av _abc_; 5. desember 2020 kl. 19:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Forsøk å se dette fra en annen side. Om du skulle få medhold og erstatning, tror du ikke at kriminelle da ville forsøkt å spille offerrolle og forsøke å stjele fra forsikringen neste gang de trenger penger?
Vis hele sitatet...
Nå syns jeg du forenkler dette litt vel mye, _abc_. Tyveri kan absolutt bli erstattet av forsikringsselskaper, det er det faktum at TS var beruset som kompliserer dette.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Tror ingen har sagt at det er greit at du ble lurt. Men det er jo ikke hvorvidt det er greit eller ei som er kjernen i problemet. Du lurer på om du får erstattet tapet. Og det er ingen selvfølge at folk som i selvpåført rus dummer seg ut og blir lurt til å gi fra seg koder og penger skal få dekket tapet gjennom forsikringen. Synd du opplevde dette, trist for deg og det skaper en vanskelig økonomisk situasjon for deg. Men er det forsikringsselskapets plikt å rydde opp i livet ditt?

Forsøk å se dette fra en annen side. Om du skulle få medhold og erstatning, tror du ikke at kriminelle da ville forsøkt å spille offerrolle og forsøke å stjele fra forsikringen neste gang de trenger penger?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig blir det feil om folk får erstatning for noe dem ikke har gjort, det er jo feil på alle mulige måter. Men nå sier jeg jo sannheten!!! Jeg sitter hele tiden å refresher siden på Gjensidige for å se om dem har svart på saken min.... Jeg stresser helt vanvittig mye nå, mesteparten av de pengene trenger jeg til å betale for neste skolesemester, hva skal jeg liksom gjøre hvis jeg ikke får dem tilbake? Noen må jo hjelpe meg, foreldra mine gir meg ikke et øre, de har ikke særlig god økonomi grunnet personlige årsaker, så dem er helt ute av bilde. Hvis staten bryr seg så lite om at jeg har blitt indirekte rana så er det bare å gi opp. Jeg hadde en kjæreste som også gjorde det slutt med meg siden jeg flytta hit, så dette halvåret her har vært helt fælt for meg, også kommer denne forjævlige situasjonen å topper det hele. Er jo søren meg ikke rart at folk suicidale i dette råtne samfunent vi bor i. Ingen bryr seg om andre her, det er jo tydelig..
Sitat av unknown099 Vis innlegg
Virkelig? Så når man mister alt man eier fordi noen stjal det på en kveld ute på byen så skal man liksom ikke få noe støtte fra forsikring eller politi? Jeg ga ingen noen informasjon, de har observert meg BEVISST, de var edrue hele tiden, det er jo soleklart at de har utnyttet meg. Det er ikke sånn at det skal være greit å bli frastjålet, rana eller misbrukt bare fordi man er full. Hva slags syk tankegang er det.



Det er forståelig om jeg ikke får tilbake de 5000 kronene jeg "ga" dem, men de 28k som ble overført ETTER at de stjal mobilen min må jo jeg få igjen. Det rareste er at vedkommende som ble vippset pengene til, fra hva jeg leser i nettbanken, ikke kommer opp på gule sider eller lignende. Ingenting som kommer opp når man søker navnet opp. Så det er noe som ikke stemmer her, er som at jeg har blitt rundlurt av en kriminell gjeng. Det er virkelig skremmende, har ikke turt å forlate leiligheten siden den kvelden, for alt jeg vet så kan det hende de bor i nærheten av meg.
Vis hele sitatet...
Ja, virkelig. Det er ikke banken sin feil at du drakk deg full og ga bort passsord/pin-koder på fylla. Selv om de lurte deg eller ikke. Du er selv skyld i den rusen. Du kan anmelde og kanskje blir de straffet. Men det er ingen automatikk i at verken banken eller forsikring utbetaler det du har mista.
Nja det er vel mer enn som så Tias. Vipps krever kode. Kortet kanskje bankID. Pluss at han frivillig har gitt fra seg hele laks som han egentlig føler han ble frarøvet.

Det er vel kjeden av omstendigheter pluss at han var drita, tok mange dårlige valg og beviselig har gitt vekk fem tusen.

I det minste det jeg forsøkte å få frem.
Sitat av unknown099 Vis innlegg
Virkelig? Så når man mister alt man eier fordi noen stjal det på en kveld ute på byen så skal man liksom ikke få noe støtte fra forsikring eller politi? Jeg ga ingen noen informasjon, de har observert meg BEVISST, de var edrue hele tiden, det er jo soleklart at de har utnyttet meg. Det er ikke sånn at det skal være greit å bli frastjålet, rana eller misbrukt bare fordi man er full. Hva slags syk tankegang er det.



Det er forståelig om jeg ikke får tilbake de 5000 kronene jeg "ga" dem, men de 28k som ble overført ETTER at de stjal mobilen min må jo jeg få igjen. Det rareste er at vedkommende som ble vippset pengene til, fra hva jeg leser i nettbanken, ikke kommer opp på gule sider eller lignende. Ingenting som kommer opp når man søker navnet opp. Så det er noe som ikke stemmer her, er som at jeg har blitt rundlurt av en kriminell gjeng. Det er virkelig skremmende, har ikke turt å forlate leiligheten siden den kvelden, for alt jeg vet så kan det hende de bor i nærheten av meg.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hvorfor du gidder å bruke tid på å prøve å overbevise folk her inne om at det har skjedd? Det blir bare ord mot ord.

Hvis dette har skjedd og du VET det er sant, så kan du kontakte forsikringsselskapet, som allerede er nevnt flere ganger i tråden.
Sitat av livermorium Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor du gidder å bruke tid på å prøve å overbevise folk her inne om at det har skjedd? Det blir bare ord mot ord.

Hvis dette har skjedd og du VET det er sant, så kan du kontakte forsikringsselskapet, som allerede er nevnt flere ganger i tråden.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har kontaktet dem, fikk gjort det igår men har ikke fått svar enda. Jeg svarer folk her fordi jeg ikke har noen andre å prate med fordi mobilen ble stjålet også. Det er veldig tungt psykisk å sitte alene her uten noen som kan hjelpe. Det at folk her faktisk tror jeg lyver er helt sykt, har aldri brukt dette forumet før heller, man skulle trodd at folk var forståelsesfulle overfor andre, men sånn er det tydeligvis ikke.
Det er ikke på noen som helst måte formildende omstendigheter. Husker dere saken om Tindersvindleren? Han lurte en norsk jente til å ta opp flere dyre forbrukslån i forskjellige banker. Vedkommende sa at han var truet på livet og den norske jenta trodde han. Hun må nå stå til ansvar for de lånene hun hadde tatt opp.

Kort fortalt: Om du er drikker deg full, skyter heroin eller hva det måtte være så er det du selv som må stå for det. TS har selv oppgitt sensitiv informasjon til uvedkommende. Det er noe helt annet om TS ble truet eller presset til dette, men at du gir fra deg ting på fylla er ikke ansett som formildende.

Skal aldri si aldri, men dette var nok en dyr lærepenge.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nja det er vel mer enn som så Tias. Vipps krever kode. Kortet kanskje bankID. Pluss at han frivillig har gitt fra seg hele laks som han egentlig føler han ble frarøvet.

Det er vel kjeden av omstendigheter pluss at han var drita, tok mange dårlige valg og beviselig har gitt vekk fem tusen.

I det minste det jeg forsøkte å få frem.
Vis hele sitatet...
Vipps krever ikke kode om du har fingeravtrykk aktivert, så du kan fint skjenke noen og legge fingeren på telefonen.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Vipps krever ikke kode om du har fingeravtrykk aktivert, så du kan fint skjenke noen og legge fingeren på telefonen.
Vis hele sitatet...
Korrekt det at vipps ikke krever pin om en har fingeravtrykk, men det fordrer jo at ts var døddrukken og avstumpet eller at de tilegnet seg fingeravtrykket med tvang. Såvidt jeg kan se har ikke ts sagt noe om at han drakk seg bevistløs eller noen utførte tvang.

Det han derimot har sagt er at han tror de fant ut av passordet fordi passordet er såpass enkelt. Og han har også sagt at de har observert bruken hans av vipps før de stjal mobilen.

Om en er drita på nach og selv velger å bruke vipps til tross for at fremmede da kan observere pinkode så er vel grensen for uaktsomhet krysset for lenge siden?
Sist endret av _abc_; 5. desember 2020 kl. 20:57.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Korrekt det at vipps ikke krever pin om en har fingeravtrykk, men det fordrer jo at ts var døddrukken og avstumpet eller at de tilegnet seg fingeravtrykket med tvang. Såvidt jeg kan se har ikke ts sagt noe om at han drakk seg bevistløs eller noen utførte tvang.

Det han derimot har sagt er at han tror de fant ut av passordet fordi passordet er såpass enkelt. Og han har også sagt at de har observert bruken hans av vipps før de stjal mobilen.

Om en er drita på nach og selv velger å bruke vipps til tross for at fremmede da kan observere pinkode så er vel grensen for uaktsomhet krysset for lenge siden?
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke forsøke å overbevise om det ene eller andre, mitt innlegg var bare som en opplysning å regne.. Det er jo tydelig at du har tatt på "debunker" rollen her på freak og kverrulerer på absolutt alt som blir skrevet.

Det er greit at du ikke tror på TS, men det får være grenser for hvor lenge du skal drive å gjenta deg selv side opp og side ned.
Nå var det nå du som skrev at vipps ikke trenger pin, noe jeg ikke hadde kommentert. Likevel så quota du meg og opllyste om det. Da må du nesten regne med at du får svar.
Du bør samle sammen alle dokumenter(Husleie kontoutskrifter og eventuelt en anmeldelse i papirform) og få deg en time på Nav på Mandag. Har du ikke noe så får du hvertfall nødhjelp der
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nå var det nå du som skrev at vipps ikke trenger pin, noe jeg ikke hadde kommentert. Likevel så quota du meg og opllyste om det. Da må du nesten regne med at du får svar.
Vis hele sitatet...
Er du helt ute å kjører eller?
Du skriver "vipps trenger kode" i ditt svar til tias, du er altfor opptatt av å diskutere bare for å diskutere.
Hva med å la forsikringsselskap og politi være den dømmende part i denne saken?
Jeg vet ikke helt om jeg har dummet meg ut nå fordi jeg sendte inn klage til Innboforsikringen min og ikke Reiseforsikringen. Innboforsikringen sier at den skal dekke ID-tyveri, det er jo strengt tatt hva denne situasjonen er det ikke? Har så sykt lite kunnskap om dette her, føler jeg snart blir gal.
Nå lærer du i hvert fall mye om både det ene og det andre, kanskje vel verdt pengene på et perverst vis. Du kan bruke Google og lese hva innboforsikring er. Det er nok lurt å ringe inn til selskapet og få veiledning. Før du poengterer at du ikke har telefon igjen så ikke vær så hjelpeløs og finn et sted du kan bruke en telefon!
For en jævlig situasjon du har havnet i. Du har min medfølelse! Alle gjør dumme ting. Har vært i samme situasjon som deg og ble dopet ned hvor de deretter tok meg til en minibank. Jeg anmeldte det aldri siden det var min feil som i det hele tatt kom i den situasjonen da jeg var full før jeg traff de. Dyrbar lærepenge Aldri havnet i samme situasjon etter det.

Men glemmer aldri den ekstreme angsten dagene etter som du føler nå. Er helt jævlig. Beklager men ting blir bedre etterhvert!

Syntes det er dårlig gjort av enkelte her på forumet som presser han ned når han allerede er så langt nede. Han spør om råd.
Sist endret av Spock_; 5. desember 2020 kl. 23:09.
Sitat av Spock_ Vis innlegg
For en jævlig situasjon du har havnet i. Du har min medfølelse! Alle gjør dumme ting. Har vært i samme situasjon som deg og ble dopet ned hvor de deretter tok meg til en minibank. Jeg anmeldte det aldri siden det var min feil som i det hele tatt kom i den situasjonen da jeg var full før jeg traff de. Dyrbar lærepenge Aldri havnet i samme situasjon etter det.

Men glemmer aldri den ekstreme angsten dagene etter som du føler nå. Er helt jævlig. Beklager men ting blir bedre etterhvert!

Syntes det er dårlig gjort av enkelte her på forumet som presser han ned når han allerede er så langt nede. Han spør om råd.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for støtten, endelig noen som faktisk ser hvor grusomt dette er for meg Sitter her og krysser fingrene for at forsikringen skal redde meg, hvis de gir meg avslag vet jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre fremover....
Det store hullet i historien din er at du har navnet på de som "lurte" deg, siden du hevder du/de andre vippset vedkommende et beløp.

Det gjør det til en banal sak for politiet å etterforske og for forsikringsselskapet å kreve regress – og hvis ikke noen av dem gjør det kan du sågar anlegge privat straffesak eller erstatningssøksmål. Det gjør det utrolig vanskelig å tro deg. Jeg vet ikke hvorfor du oppretter denne tråden, om det er for å hente sympatiutbetalinger eller et dårlig forsøk på å styrke saken i en forsikringssvindel, men troverdig er det ikke.