Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1018
have i gone mad?
kokain_kanin's Avatar
hei, jeg driver for øyeblikket med å fjerne en tattovering. jeg har gått noen ganger nå, og denne gangen ble det ganske surt. jeg ba spesifikt om at behandleren ikke skulle gå over tattoveringen to ganger, da jeg synes det ble ubehagelig sist, og han svarte med at det er greit, pasienten bestemmer, så vi begynte behandlingen.

når han ble ferdig sa han at han synes det gikk så greit at han bare gikk over to ganger. jeg ble da veldig sur, det er snakk om liten tattovering, og jeg kikket ikke på det han gjorde, så jeg hadde ingen anelse. han stoppet ikke for å spørre først. dette ble gjort uten mitt samtykke.

det er snakk om helsepersonell som for øyeblikket også jobber i offentlig helsetjeneste, men laseren ble gjort på hans private klinikk.

hva kan jeg gjøre? noen som vet hvor jeg kan henvende meg?
Har lyst til å fjerne en av mine også og fant en artikkel for noen måneder siden om en som hadde fått kjempe brannskader, men behandleren fraskrev seg alt ansvar og hun måtte bytte klinikk. Jeg tror ikke du kan klage til noe sted uten at det har oppstått komplikasjoner men du kan vel alltids skrive et facebook og google review på dårlig kundebehandling om du vil det.

Hold meg gjerne oppdatert med hvordan fjerningen går! Nøler fordi det sies at det tar opp mot to år (15 behandlinger, en hver sjette uke?) og at det ikke er sikkert at tatoveringen noen gang blir helt borte. Jeg gidder ikke ende opp med brannskadet arrhud eller stygg skygge isteden for tatoveringa.. :/
Jeg synes du har en svak sak siden du ikke fulgte med.
https://www.npe.no/

Norsk pasientskadeerstatning, de vil kunne gi deg råd her.
Sist endret av MadameFraulein; 18. august 2020 kl. 23:30.
have i gone mad?
kokain_kanin's Avatar
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg synes du har en svak sak siden du ikke fulgte med.
Vis hele sitatet...
kan bare se tatoveringen selv i speil så ble umulig for meg å se hva han gjorde.

Sitat av MadameFraulein Vis innlegg
https://www.npe.no/

Norsk pasientskadeerstatning, de vil kunne gi deg råd her.
Vis hele sitatet...
takk for linken! skal høre med de, eventuelt om de kan henvise til riktig plass, da jeg vil uttrykke mine bekymringer. har hatt flere leger og sykepleiere som ikke har forstått hva ‘nei’ betyr, og i feil situasjon kan det bli et psykisk mareritt.
Jeg skjønner ikke greia jeg.. Vil det ikke bli jæveligt stygt med en "halv fjernet" tatto om han ikke går over to ganger minst med laseren?
Sist endret av Alge; 19. august 2020 kl. 00:05.
have i gone mad?
kokain_kanin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alge Vis innlegg
Jeg skjønner ikke greia jeg.. Vil det ikke bli jæveligt stygt med en "halv fjernet" tatto om han ikke går over to ganger minst med laseren?
Vis hele sitatet...
man må ta laser flere ganger, men man skal vente noen uker mellom hver gang for å unngå unødvendige skader og minske sjansen for arrvev. han gikk over to ganger på én session, som øker risikoen for komplikasjoner, og er jævlig vondt, noe jeg uttrykte da han hadde gått over to ganger en tidligere session, som var grunnet til at jeg ikke ønsket det nå.
Sist endret av kokain_kanin; 19. august 2020 kl. 00:13.