Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1489
Hei. Beklager på forhånd om jeg poster dette i feil kategori.
Har planer om å gå over til en laptop, da det er mye mer praktisk mtp. skole.
Tenker derfor at det ville vært lurt å selge min gamle stasjonære, men er veldig usikker på hvor mye jeg kan ta for den. Den har stått stille mesteparten av tiden, blitt rengjort ofte, og har derfor veldig lite fysisk slitasje.
Bygde den selv, og har byttet ut deler ettersom hva jeg følte at jeg trengte.
Den har alltid funket bra, og kjører de fleste spill (kanskje ikke de tyngste spillene på max grafikk). Dette er altså IKKE en salgsannonse, men trenger hjelp til å sette en pris for salgsannonsen jeg skal lage senere. Her er noen specs:

AMD Phenom II X6 1090T
8GB 1600 MHz Corsair Vengeance DDR3 RAM
Nvidia GeForce GTX 680
Fractal Design Define R5 Sort
Coolermaster vannkjøling til CPU. Husker ikke navn, men den er stor, og har to vifter. Jeg har byttet disse viftene til noen mer stillegående fra fractal design.
DVD Spiller
Ikke-modulær PSU 800W eller 850W (husker ikke helt).
Viftestyring fra kina (billig, men fungerer) på fronten.
Husker ikke navnet på hovedkortet, men det lå på rundt 1200kr da jeg kjøpte det for noen år tilbake. Har aldri hatt noen problemer med det.

Ellers er det en veldig rolig og kald maskin. Alle viftene har viftestyring, så det er enkelt å justere dette. Alle viftene har støvfilter, utenom eksosen. Derfor holder maskinen seg ren lenge.


Kom gjerne med spørsmål om noe mangler.
Heisann! Solgte nettopp en PC selv, med disse specsa;
CPU: I5 3570k
GPU: MSI GTX780 3GB
PSU: Corsair CX750M
HK: MSI Z77 Mpower Big Bang
Ram: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB
Kabinett: Cooler Master HAF X Nvidia Edition
CPU Kjøling: Cooler Master Seidon 120mm
SSD: Samsung EVO 840 240GB
SSD: OCZ 60GB
SSD: Samsung (Ettellerannet) 120GB
HDD: 1TB
HDD: 500GB

Fikk 8200,- Kroner på finn.
Regner med du kan få en 5-6k til rett kjøper, skift litt på prisen selv, og se når kjøpere blir interessert.
Glemte forresten å si at jeg har en SSD på 240GB samt. en HDD på 500GB. Tror du jeg vil få 6000 for den?
Uvaksinert 👍
på finn kan man prakke hva som helst til nesten hvilken som helst pris på en eller annen tulling. Skriv at det er en flott gamer pc for avansert spilling og at den er i tipp topp stand og at den har en lynrask SSD disk. Har man ikke samvittighet så kan man få nesten det man vil. Jeg ville ikke solgt den for mer enn toppen 3000,- og sovet godt.
5000-6000,- kroner skal gå fint.. Hvis du ikke får dårlig samvittighet for å selge til dumme kjøpere. Jeg gjorde det, og fikk profitt.
Bruk litt tid på annonsen, skriv at den er tatt godt vare på, den kjører alt av spill på hva enn den klarer spill på, etc.
Folk som bruker konf-pengene er ofte på finn og kikker, skriv ting som du i en ung og dum alder hadde blitt revet med av.

Et tips, ta gjerne ut en SSD eller HDD, du kommer ikke til å få noe mer for pcn.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
5-6000 var ganske dyrt. Kanskje ville prøvd og lagt lista rundt 4?
Mellom 4000-5000 kr ville jeg sagt.
Folk som gir mere har ikke peiling.

Bare så det sagt amd kommer muligens snart med AMD Zen så ville prøvd å selge den før da, ellers må du kanskje ned til 3000-3500 kr. Da ingen vil ha interisse av en slik maskin.
Uvaksinert 👍
Sitat av lmh1 Vis innlegg
Mellom 4000-5000 kr ville jeg sagt.
Folk som gir mere har ikke peiling.
Vis hele sitatet...
Det er det som er så irriterende at folk biter på. Skulle vært mulig å kommentere inne på finn.no og gjerne også netthandelen osv. også. Men vet jo at det er umulig å få til, men att en stakkars konfirmant som ikke har så mange venner skal blåse bort 6000,- på søppel gjør meg litt irritert.
▼ ... over en uke senere ... ▼
IT-Konsulent
Solgte min PC til 11K

Specs:
i7 3770
MSI GTX 970
2 x 120 GB SSD, 1 x 3 TB WD Green
16 GB Corsair RAM, 1666Mhz
1 gaming skjerm (2800 NOK ny) og 1 vanlig skjerm
Corsair h110 CPU kjøling
650W modular PSU
Fractial Design Define R4

Jeg fikk det jeg ba om, men PC som drar alt, kunne vell fått bittelitt mer ved å venta, men god deal for kjøper og selger.
Sitat av daffe Vis innlegg
Det er det som er så irriterende at folk biter på. Skulle vært mulig å kommentere inne på finn.no og gjerne også netthandelen osv. også. Men vet jo at det er umulig å få til, men att en stakkars konfirmant som ikke har så mange venner skal blåse bort 6000,- på søppel gjør meg litt irritert.
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke problemet her. Dette er jo det som skjer når man handler på ting uten noen som helst kunnskap om emnet, og det er jo positivt for de som ønsker å selge PCene sine.
Folk må få bruke pengene sine på det de ønsker. Kanskje de til og med lærer at det var skikkelig dumt å gjøre det, så neste gang gjør de litt research før de bruker 8 000 kroner uten å vite hva de betaler for.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Jeg ser ikke problemet her. Dette er jo det som skjer når man handler på ting uten noen som helst kunnskap om emnet, og det er jo positivt for de som ønsker å selge PCene sine.
Folk må få bruke pengene sine på det de ønsker. Kanskje de til og med lærer at det var skikkelig dumt å gjøre det, så neste gang gjør de litt research før de bruker 8 000 kroner uten å vite hva de betaler for.
Vis hele sitatet...
Greit om du lopper en slapp gubben på 40, men å loppe en 13/14 åring er ikke greit for min del.