Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2181
http://www.bt.no/utenriks/article516498.ece


"Etter 15 års diskusjon er danske politikarar blitt samde om at tungt narkomane skal få heroin på resept.


Publisert: 26. feb. 2008, 08:59
Oppdatert: 26. feb. 2008, 08:59

Samtlege av partia i det danske Folketinget, med unntak av Enhedslisten, vart måndag einige om å setje av 70 millionar danske kroner til forsøk med heroin på resept til dei hardast belasta, skriv politiken.dk.

Danske kommunar får 10 millionar til å førebu reseptordninga i år, medan resten skal brukast for å innføre systemet i 2009."


Er vel ikke lenge før det samme skjer i Norge.

Hva er det som gjør at politikere er villig til å gi heroin på resept til tungt narkomane når vi VET at det eksisterer alternative behandlinger som Iboga- og andre planter-terapeutiske behandlinger med iherdig positiv narkotikaslutt-statistikk å vise til?

Når er tiden inne for å skrike ut hvor syk og ignorant totalt uvitende disse polikerene faktisk èr? Det er ille nok at Norge har et eget sentralt hengested hvor mennesker kan sette sprøyter, mens nordmenn som interesserer oss mer for organiske løsninger kan risikere fengsel. Tenk på det - risikere (i verste fall fall) fengsel fordi man velger å bruke naturens egne nøkler og åpne døren til nye opplevelser. Horribelt, det er det det er.
Heroin missbrukere er vanekrimminelle (når dem når junkie stadiet) de tigger, stjeler og gjør stort sett hva som helst for å få det neste skuddet.

Enkleste løsningen er å gi dem heroinet gratis.

Takk gud for enkle løsninger
Synes dette faktisk er smart jeg. Man slipper at junkiene begår kriminelle handlinger, og det vil helt klart gjøre hverdagen deres enklere.
Så har de også mulighet til faktisk å spare de kronene de får når de tigger, istede for at de går rett i lomma på dealeren...
Den egentlige planen er mer utspekulert enn dere tror. Nå som de narkomane vil få heroinen gratis ender de opp med enda flere overskudd. De kommer til å dæve som fluer, og vips, samfunnsproblem løst.
Heroin på resept er en fantastisk ordning som har fungert bra i sveits i mange år. Noe lignende burde man ha rundt om i andre land også. At trådstarter kaller politikerne som har fått igjennom denne fantastiske ordningen for syke og uvitende viser bare hans egen uvitenhet. Jeg blir kvalm av din totale mangel for sympati ovenfor tungt narkomane som sliter seg gjennom hverdagen på jakt etter sitt neste skudd.

http://www.drugpolicy.org/library/tlcnr.cfm
Sist endret av Slaktern; 26. februar 2008 kl. 15:36.
De fleste junkier missbruker jo ikke kun heroin. Så det kan jo faktisk bli slik at de bare bruker pengene de får til overs på andre stoffer, men de slipper at de begår innbrudd og ran for å skaffe seg et skudd.
RadioSlave: Nå er du bare dum. De får utdelt passende dose. Og må vel sette dosen der de får den utdelt under oppsyn av helsepersonell.

Dette var på tide, håper Norge snart og får huet ut av ræva og gjør det samme
Godt med smør
Håper på noe lignende i Norge, så slipper vi at de sarte sjelene som er heroin misbrukere faktisk begår kriminelle handlinger for å finansiere sitt misbruk.

Heroin penger går jo ikke bare til mer heroin med dealerene, tror nokk att i det hele store går pengene til folk som ikke fortjener dem i det hele tatt.

Kanskje på tide å ta neste steget?, fjerne hasj fra det kriminelle miljøet så slipper vi att denne fantastiske drogen blir assosiert med heroin, og att de som havner i det miljøet har mindre sjangs for å prøve heroin.



Fantastisk tiltak, er fremskritt. Hasj legalisering eller er, er dette bra.

Er tross alt reseptbelagt og derfor kan ikke bare hvem som helst si att de har skutt heroin 1 gang og trenger sitt bruk finansiert av staten.

Sitat av Jehes
De fleste junkier missbruker jo ikke kun heroin. Så det kan jo faktisk bli slik at de bare bruker pengene de får til overs på andre stoffer, men de slipper at de begår innbrudd og ran for å skaffe seg et skudd.
Vis hele sitatet...
Tror faktisk att de fleste som er heroin avhengie og tar multiple skudd om dagen ikke vil ha noen særlig med benzoer eller speed iom att heroin er uheldigvis livet deres.

Tror ikke att de tenker, "Woosj nå er heroinen dekket, nå kan jeg kjøpe meg et par knips, kanskje somadril"


Viktig att du forstår hvor stor del heroin er av livet deres
er ganske skammelig at heroin får så mye omtale som rusmiddel. skjønner ikke at folk har samvittighet til å selge det. hadde rusmiljøet blitt drevet av et statlig monopol istedenfor å la seg styre av seg selv, tror jeg heroin rekruteringen ville blitt betydlig redusert.
ApeLoff: Det finnes diverse medikamenter som forlenger rusen. Hyppere er bla. populært.
Dette var på tide!
Jeg håper virkelig Norge tør å ta samme beslutning. Dette har vist gode resultater der hvor det har blitt innført.
Hurra for Danmark, nesten skammelig at vi ikke har gjort det samme.
Godt med smør
Sitat av hasjroyker
ApeLoff: Det finnes diverse medikamenter som forlenger rusen. Hyppere er bla. populært.
Vis hele sitatet...
Tror dog neppe att de mest nedbrutte heroin misbrukere kommer til å knaske på hyppere for å forlenge rusen. Og vist du får en sånn resept ville jeg vertfall krevd en urinprøve for å sjekke om de som skal få heroinen har råd til speed benzoer, dexedrin, sopper, å alt sånt, du tar hintent :P det skal jo tross alt ikke være fritt frem for alle som liker heroin.

Men tja det er godt mulig du har rett og jeg bare har fått feil inntrykk
Som jeg har forstått det så spises ikke hypperne, men skytes de også. Rusen forsterkes og det blir billigere enn å kjøpe mer heroin for å oppnå tilsvarende rus.
Godt med smør
by the by. Så mener jeg att det argumentet om hyppere og heroin var relativt svakt når jeg funderer om det.

Får de heroin på resept går de neppe til kriminelt verks for å kjøpe hyppere til 50 kr og under ?

I så fall er det ikke så sykt vanskelig å sjekke rullebladet til vedkommende som får heroin på resept og se om han har gjort kriminelle aktiviteter som innbrudd eller prostitusjon, og jeg personlig tror ikke de tyr til sånt får hyppere, vertfall ikke når en del av grunnen til att de får de på resept er for å forebygge kriminalitet for heroin junkier.


Ble forferdelig dårlig formulert og beklager for det. Skal ikke poste mer når det egentlig er over leggetid
Idiotisk.
Da skal jeg bli "alkoholiker" så jeg kan få en flaske 60% annenhver dag, for å "roe meg".
Godt med smør
Sitat av Mcmak
Idiotisk.
Da skal jeg bli "alkoholiker" så jeg kan få en flaske 60% annenhver dag, for å "roe meg".
Vis hele sitatet...
Wahahahaha

Var det seriøst?

Hvordan i helvete kan du tro att å være heroin avhengi er det samme som alkoholiker?.

Jeg lar en annen person med iq på over 90 argumentere med deg. Det der er ignoranse og idioti på sitt høyeste.
Sitat av Mcmak
Idiotisk.
Da skal jeg bli "alkoholiker" så jeg kan få en flaske 60% annenhver dag, for å "roe meg".
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det idiotisk? Alle problemer i samfunnet har sin kostnad, og foreløpig er det å gi heroin på resept et ganske enkelt alternativ som gir gode resultater. Det høres kanskje urettferdig ut, men når det har gitt gode resultater mot kriminalitet i andre land er det hvertfall en start. Så lenge programmet ikke brukes istedenfor å kjempe mot avhengighet og misbrbuk, selvsagt. Tiltaket er uansett et bra steg for å ødelegge heroinmarkedet.
Sist endret av Nichotin; 28. februar 2008 kl. 11:44.
Sitat av Mcmak
Idiotisk.
Da skal jeg bli "alkoholiker" så jeg kan få en flaske 60% annenhver dag, for å "roe meg".
Vis hele sitatet...
Du vet nok ikke hva du snakker om. At heroinmisbrukere får gratis justeringer av staten, synes det er helt suverent. Da slipper de å ta skitne greier, fikser sikkert en del på smittefarer osv også.
Sist endret av tomdebong; 28. februar 2008 kl. 11:20.
Sitat av tomdebong
Du vet nok ikke hva du snakker om. At heroinmisbrukere får gratis justeringer av staten, synes det er helt suverent. Da slipper de å ta skitne greier, fikser sikkert en del på smittefarer osv også.
Vis hele sitatet...
Helt klart
Ser kun fordeler med dette. Mye mindre småkriminalitet da brukerne slipper skaffe penger til de daglige dosene. Rent stoff, Rene sprøyter og mye bedre mulighet for oppfølging fra helsepersonell.

Husker ikke akkurat hvor mye småkriminaliteten i Amsterdam gikk ned når dette ble innført der, men det var MYE.
Fordelen med å gi ut heroin og eventuelt andre illegale stoffer på resept, er ganske enkelt at stoffet hele tiden er/burde være kontrollert og har "korrekt" styrke. Mange av overdosene som skjer her i landet kommer kort og godt av at heroinen som blir innført, er renere og mer potent enn hva brukeren tidligere har hatt tilgang på. Dette er jo da ganske elementært som de fleste burde skjønne.
Dette er bra, så lenge man også har tilbud om hjelp til avrusing.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Apeloff
Tror dog neppe att de mest nedbrutte heroin misbrukere kommer til å knaske på hyppere for å forlenge rusen. Og vist du får en sånn resept ville jeg vertfall krevd en urinprøve for å sjekke om de som skal få heroinen har råd til speed benzoer, dexedrin, sopper, å alt sånt, du tar hintent :P det skal jo tross alt ikke være fritt frem for alle som liker heroin.

Men tja det er godt mulig du har rett og jeg bare har fått feil inntrykk
Vis hele sitatet...
Vanlig a løse opp hyppere sammen med dopet, og sette det i samme skudd
Sist endret av Tirelle; 15. mars 2008 kl. 18:29.