Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2142
Som tittelen sier.

Tenker ikke å ta livet mitt eller noe sånt altså, lurer bare på hva folk hadde gjort.
Jeg hadde ringt hjelpetelefonen. Eller snakket med helsesøster. Jeg håper du ikke ser på selvmord som en løsning?
Jeg har lest noen av trådene dine og skjønner at du har det tungt for tiden, men ting vil bli bedre. Du vil kunne være deg selv uten maske og være stolt av den du er uten skam og uten frykt for hva andre tenker. Jeg håper du finner noen å snakke med om disse tingene, for du er jo deg uansett. Og du er akkurat like mye verdt og like betydningsfull uansett legning og motgang. Og en dag vil du se og føle det samme selv også.

Du kan feks ring 116 123 om du bare føler for å snakke anonymt med noen om anything liksom. Eller du kan sjekke ut nettsiden sidetmedord.no

Du fortjener et godt liv, ta vare på deg selv.
Å vite hva jeg evt. skulle dødd av hadde vært relevant til den siste uka, tror jeg. Hva med deg, TS?
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Sitat av Ung og dum Vis innlegg
Som tittelen sier.

Tenker ikke å ta livet mitt eller noe sånt altså, lurer bare på hva folk hadde gjort.
Vis hele sitatet...
Sett verden, gjorde det en gang når jeg hadde planlagt selvmord, tok en lang tur på fjell osv.

Husk livet er en gave, du lager din egen lykke! Ikke la noen stoppe deg nå til topp å fortsett å kjempe, livet er ikke lett for noen! Mennesker er fantastiske vesen, jeg tror og mener meningen med livet er å finne meningen med livet, man vet aldri hva Gud har planlagt for oss mennesker.
Sist endret av hasjkake; 1. januar 2021 kl. 04:44.
Hadde jeg vært helt alene dvs uten mor, far, søster/bror, kjæreste så hadde jeg vært hos legen om ikke tatt livet mitt. Jeg klandrer ingen for det, synes folk bør gjøre som de vil. Lykketil...
Sitat av suwoop Vis innlegg
Hadde jeg vært helt alene dvs uten mor, far, søster/bror, kjæreste så hadde jeg vært hos legen om ikke tatt livet mitt. Jeg klandrer ingen for det, synes folk bør gjøre som de vil. Lykketil...
Vis hele sitatet...
Ville aldri klandret noen for det jeg heller, men å vite at noen har hatt ett så tungt øyeblikk alene at det fører til selvmord hadde ført til at jeg ville klandret meg selv for at jeg ikke hadde kunne stoppet dem.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jeg hadde ringt hjelpetelefonen. Eller snakket med helsesøster. Jeg håper du ikke ser på selvmord som en løsning?
Jeg har lest noen av trådene dine og skjønner at du har det tungt for tiden, men ting vil bli bedre. Du vil kunne være deg selv uten maske og være stolt av den du er uten skam og uten frykt for hva andre tenker. Jeg håper du finner noen å snakke med om disse tingene, for du er jo deg uansett. Og du er akkurat like mye verdt og like betydningsfull uansett legning og motgang. Og en dag vil du se og føle det samme selv også.

Du kan feks ring 116 123 om du bare føler for å snakke anonymt med noen om anything liksom. Eller du kan sjekke ut nettsiden sidetmedord.no

Du fortjener et godt liv, ta vare på deg selv.
Vis hele sitatet...
Jeg er sikkert så jævlig teit for å skrive dette, kanskje det ser ut som at jeg hyler for oppmerksomhet. Og hvem vet, jeg vet ikke selv engang. Unnskyld hvis noen syntes jeg er egoistisk, og unnskyld til de som har det så sykt mye verre en meg.

Før kunne jeg ihvertfall være trist og få ut følelsene, men nå er jeg så jævlig numb. Føler ingenting annet enn ubrukelighet. Faen å dårlig gjort å plage dere med alt dette. Unnskyld! Shit, jeg vet ikke hvorfor jeg skriver dette engang. Har bare så lyst til å føle at jeg lever. Jeg vil bare være ung, hvorfor klarer jeg ikke det. Hvorfor klarer alle andre på min alder å byte livet??

Ta det med ro jeg dreper ikke meg selv. Har ikke lyst til det. Jeg vil leve. Jeg vil kjenne på det å leve. Det er bare så jævlig vanskelig når overalt du går så er folk negative mot den du er.

Grunnen til at jeg skriver her er fordi jeg tørr ikke å snakke med folk om dette, jeg er en jævla taper. Eneste "vennene" jeg har er folk som ikke setter pris på meg. Jeg vet at jeg alltid er det siste valget.

Hver eneste dag så våkner jeg opp, å gjør mitt beste, men det er tydeligvis ikke bra nok. Jeg får bra karakterer fordi det er det eneste jeg har, mamma. Hun gjør alt for meg og det føles så egoistisk at jeg sitter her å i det hele tatt bruker livet hu har lagd for meg på å tenke negativt. Klarer det bare ikke. Ser folk som lå lengre bak en meg få seg kjærester, masse venner, god mental helse. Føles ut som at jeg sitter fast men verden fortsetter.

Er ikke det at jeg ikke vil noe med livet mitt, men tviler på at jeg kommer til å greier å bli noe.
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Sjansen på at man blir født er liten, tenk på den lille tilfeldigheten når dine foreldre møttes og at de hadde samleie, tenk på at det var din sædcelle som van racet til eggstokken sjansen på det er bitte liten, mennesker er unik. Alle har gjort feil, jeg dømmer ingen og mener at ingen burde dømme. Lev livet som du vil ikke la noen stoppe deg å ikke sløs det. Aldri la dine demoner styre deg!

Nok snakk om selvmord dette er kun i tilfelle om han som startet tråden vil det og/eller noen andre som leser tråden vil/skal det.

Om man skal dø, pga sykdom eller andre ting ville jeg prøvd det meste Hobbyer de siste dagene/ukene/månedene/årene.
Sist endret av hasjkake; 1. januar 2021 kl. 04:50.
Keep in mind: Dette er ikke noe suicide letter.

Ja, jeg lurer på hvordan ting hadde vært om jeg ikke eksisterte. Men jeg er drit redd for å dø. Prøver å ta kontakt med noen så jeg kan få snakket med en profesjonell om dette, er bare hver gang jeg prøver så tenker jeg «neida du har det ikke så ille» «går sikkert over», men det gjør jo ikke det.

Alt startet i 6. klasse da jeg trodde jeg var jente fordi jeg finner gutter attraktive, sa det til bestekompisen min og han sa det var feil. Trodde jeg var transe drit lenge, sa det til mamma og det var like før jeg skulle starte på hormon blokkere. I 8. klasse var jeg drit usikker og begynte å slite med angst. Senere starta det triste i livet. Starta å se hvor verdiløs jeg er. Fikk spiseforstyrrelse. Starta å spise ordentlig i ca starten av 10 klasse tror jeg. Da stoppa angsten også. Keep in mind, starten av 10 klasse var da jeg starta med hasj. Og jeg tror faktisk det var det som hjalp meg. Idag går jeg på ruskontrakt men bryter den en sjelden gang. Nå føler jeg ingenting.

Tiden er litt sånn circa.

Tenkte det kunne være kjekt å skrive, vet ikke jeg.

Morsomt hvordan jeg refresher sida hele tida fordi jeg faktsik tror jeg betyr noe for noen.
Sist endret av Ung og dum; 1. januar 2021 kl. 05:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Ung og dum Vis innlegg
Keep in mind: Dette er ikke noe suicide letter.

Ja, jeg lurer på hvordan ting hadde vært om jeg ikke eksisterte. Men jeg er drit redd for å dø. Prøver å ta kontakt med noen så jeg kan få snakket med en profesjonell om dette, er bare hver gang jeg prøver så tenker jeg «neida du har det ikke så ille» «går sikkert over», men det gjør jo ikke det.

Alt startet i 6. klasse da jeg trodde jeg var jente fordi jeg finner gutter attraktive, sa det til bestekompisen min og han sa det var feil. Trodde jeg var transe drit lenge, sa det til mamma og det var like før jeg skulle starte på hormon blokkere. I 8. klasse var jeg drit usikker og begynte å slite med angst. Senere starta det triste i livet. Starta å se hvor verdiløs jeg er. Fikk spiseforstyrrelse. Starta å spise ordentlig i ca starten av 10 klasse tror jeg. Da stoppa angsten også. Keep in mind, starten av 10 klasse var da jeg starta med hasj. Og jeg tror faktisk det var det som hjalp meg. Idag går jeg på ruskontrakt men bryter den en sjelden gang. Nå føler jeg ingenting.

Tiden er litt sånn circa.

Tenkte det kunne være kjekt å skrive, vet ikke jeg.

Morsomt hvordan jeg refresher sida hele tida fordi jeg faktsik tror jeg betyr noe for noen.
Vis hele sitatet...
Send meg en pm om du vil tømme hodet, når som helst. Ser vi har hatt en del av de samme utfordringene i livet. Har lest igjennom flere av trådene dine, men tenkte det var greit å få ''sagt'' det også. Godt nyttår også, inntil videre.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Send meg en pm om du vil tømme hodet, når som helst. Ser vi har hatt en del av de samme utfordringene i livet. Har lest igjennom flere av trådene dine, men tenkte det var greit å få ''sagt'' det også. Godt nyttår også, inntil videre.
Vis hele sitatet...
Tusen takk.

Godt nyttår til deg og alle dere på freak. Takk for all støtten dere har hjulpet med. Har prøvd alt av hjelpe tjenester på nett, men ingen gir like bra svar som her. Elsker alle dere!
Sitat av Ung og dum Vis innlegg
Jeg er sikkert så jævlig teit for å skrive dette, kanskje det ser ut som at jeg hyler for oppmerksomhet. Og hvem vet, jeg vet ikke selv engang. Unnskyld hvis noen syntes jeg er egoistisk, og unnskyld til de som har det så sykt mye verre en meg.
Vis hele sitatet...
Har man det ikke greit, så er det faktisk ok. Man må IKKE ha det værre en noen andre for at følelsene dine skal være "akseptable", det er en helt for jævlig dårlig holdning som har blitt altfor vanlig spør du meg.

Har slitt med mye av det samme og kjenner meg godt igjen. Det har vært mye mørke gjennom årene, og det er lite støtte for en mann å finne når det gjelder sånne ting, og det er ufattelig trist. Man må nesten bare lære seg å leve med seg selv, og prøve å legge selvhatet på hylla så mye som mulig.
Ett bein foran det andre, så kommer man seg til slutt ut av det meste.

Haka opp og rak i ryggen, vær stolt over at du klarer å stå det ut
Så slitsomt å være ung og "dum".
Jeg er gammel og dum, kanskje verre. Klarer ikkke å gjøre dagligdagse ting som å dusje og spise. Ligger i sengen 80 prosent av døgnet.
Du har verden foran deg, ønsker deg alt godt.
Klem fra Betty
Sitat av Ung og dum Vis innlegg
Tusen takk.

Godt nyttår til deg og alle dere på freak. Takk for all støtten dere har hjulpet med. Har prøvd alt av hjelpe tjenester på nett, men ingen gir like bra svar som her. Elsker alle dere!
Vis hele sitatet...
Det er kanskje en klisje, men ting blir virkelig bedre. Trust.

Syntes ungdomstida var et helvete selv. Har aldri følt meg så ensom som når jeg var på din alder. Satt alene med discmann på bussen etter skolen full av angst og gikk av bussen flere stopper etter der jeg egentlig skulle gått av. Bare for å ikke være den eneste som gikk av bussen og dermed bli sett av alle.

Gikk flere kilometer ekstra bare på grunn av dette etter skolen (VGS).

Det er ikke alle som har den beste tida i livet når de er unge. For meg begynte livet etter jeg kom meg bort, og har aldri vurdert å flytte hjem / tilbake.

Nå er det jo ekstra vanskelig pga. den helvetes pandemien i tillegg. Pluss, akkurat nå er det vinter og mørkt ute.

Er det noen av lærerne dine du kunne fortalt litt om hvordan du har det, som kanskje forstår litt om hvordan det er å slite?

Hadde selv en lærer som så at jeg sleit og prøvde å hjelpe men jeg turte ikke stole på vedkommende den gangen dessverre.

Du har sikkert allerede gjort det men sjekk ut og vurder å melde deg inn i :
https://www.foreningenfri.no/engasjer-deg/skeiv-ungdom/
Eller bare les ting de legger ut.

Skal sove noen timer til nå, hehe.

Godt nyttår!
Du går på skole, ikke sant? Ta en tur til helsesøster og slå av en prat. Det er sånt man har dem til.
Ser du tenker litt ekstremt, husk at ingenting er svart eller hvitt. Det er gråsoner, vi er alle i hver av dem.

Vi er flere som har opplevd, eller opplever de følelsene du beskriver. Det er ikke stor trøst, men for meg er det godt å vite at man ikke er helt alene.

Vi klarer ikke se noe annet perspektiv av andre enn den fasaden de setter opp, dette gir oss utrolig store skjevheter i verdensbildet.

Du er ikke mindre verdt.
Sist endret av TilfeldigT; 1. januar 2021 kl. 12:26.
speedballs
Sitat av Bothrops Vis innlegg
speedballs
Vis hele sitatet...
Har aldri helt skjønt dette utrykket. Noen sier det er speed og heroin. Andre sier det er kokain og heroin. Hva er det egentlig?

Brukte litt hjerneceller å googla. Er vel en stimulant og et opiat?
Sist endret av Ung og dum; 1. januar 2021 kl. 18:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.