Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1891
Hei kjære freaks!
Hva er DU mest usikker om angående deg selv?

Personlig synes jeg hårfestet mitt er litt høyt.
Husker når mora til samboeren kommenterte det.
Klarer aldri å slutte å tenke på det nå.

Føler det er noen ting folk sier som meningsløse kommentarer men den der har hengt med meg i flere år nå.
Sitat av JEHB Vis innlegg
Hei kjære freaks!
Hva er DU mest usikker om angående deg selv?

Personlig synes jeg hårfestet mitt er litt høyt.
Husker når mora til samboeren kommenterte det.
Klarer aldri å slutte å tenke på det nå.

Føler det er noen ting folk sier som meningsløse kommentarer men den der har hengt med meg i flere år nå.
Vis hele sitatet...
Ikke bry deg om hva sånne folk sier, er ikke sikkert de mener å fornærme deg en gang. Bekymringer gir grått hår. Og da er du plutselig som meg. Høyt hårfeste, litt måne og grått hår
Jeg er mest usikker på intelligensen min, det verste som skjer er når jeg tar meg selv i å ha en forutinntatt mening.

Det som er fint, er at uansett hvilken usikkerhet du har, så kan verdigrunnlagene dine hjelpe ved å lindre dem.

- Som i mitt tilfelle, kan det være greit å ikke legge for stor vekt på intelligens, men heller tenke at vi har muligheten til å utøve intelligens.

—————————————

Du kan som blir sagt over her, «ikke bry deg», men vi alle vet at det ikke er så enkelt.

I stedet for å prøve å ignorere følelsene du fikk, så kan du prøve å akseptere dem.
- Greit, kommentaren de har gitt er ikke koselig, men den har nødvendigvis ikke noe koherent med deg å gjøre.

Det er personen som sa den, sin mening, og vi har alle forskjellige meninger.
- Når vi aksepterer dette, så frigjør vi oss fra denne usikkerheten.
Sist endret av TilfeldigT; 15. desember 2020 kl. 13:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dama "mobber" meg for mine viker, men det er ikke noe jeg særlig tenker over. Ta det med humor, så går det garantert bedre
Man kan også endre det. Mange ting kan selvfølgelig ikke endres og må bare aksepteres, men mye man er usikker over og rundt er det også fullt mulig å gjøre noe med.
Anbefaler at når man bruker mer energi på å bekymre seg rundt det enn man bruker for å fikse det, så bør man begynne på prosessen med å gjøre en endring.

Ta trening som et eksempel; ja det er slitsomt å trene, men det er jo også slitsomt å hele tiden sitte med en pute foran magen, bare bruke klær som skjuler mest mulig og å hele tiden være var i sosiale situasjoner fordi man føler seg ubekvem etc. Hvis man endrer det man kan og aksepterer det man ikke kan endre så trenger man ikke gå rundt med så vanvittig mye usikkerhet.
Jeg mente selvfølgelig ikke at man skal være likegyldig.

Men når man fokuserer så mye på de negative tingene, så blir alt litt mørkere. Stirrer du lenge nok i avgrunnen så stirrer avgrunnen tilbake.

Det er mange som har sagt mye klokt om dette.

Som katt sier, det finnes ting man kan forandre og det går an å akseptere det man ikke kan forandre.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Jeg mente selvfølgelig ikke at man skal være likegyldig.

Men når man fokuserer så mye på de negative tingene, så blir alt litt mørkere. Stirrer du lenge nok i avgrunnen så stirrer avgrunnen tilbake.

Det er mange som har sagt mye klokt om dette.

Som katt sier, det finnes ting man kan forandre og det går an å akseptere det man ikke kan forandre.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig, disse er alle mulige vinkler. Problemet er at de tingene faktisk er mulige å forandre, du kan alltids ta operasjon, du kan alltids strekke deg en ekstra mil for å møte andres forventning.

Men dette er ikke en sunn tankegang, jeg er enig med Katt sitt utsagn, ved de forbeholdene at dine usikkerheter kommer av dine egne forventninger, ikke av andres!
Sist endret av TilfeldigT; 15. desember 2020 kl. 14:29.
Sitat av Tonyev Vis innlegg
Jeg er enig, disse er alle mulige vinkler. Problemet er at de tingene faktisk er mulige å forandre, du kan alltids ta operasjon, du kan alltids strekke deg en ekstra mil for å møte andres forventning.

Men dette er ikke en sunn tankegang, jeg er enig med Katt sitt utsagn, ved de forbeholdene at dine usikkerheter kommer av dine egne forventninger, ikke av andres!
Vis hele sitatet...
Da får jeg håpe TS klarer å sortere, forandre og akseptere.

Sitat av JEHB Vis innlegg
Hei kjære freaks!
Hva er DU mest usikker om angående deg selv?

Personlig synes jeg hårfestet mitt er litt høyt.
Husker når mora til samboeren kommenterte det.
Klarer aldri å slutte å tenke på det nå.

Føler det er noen ting folk sier som meningsløse kommentarer men den der har hengt med meg i flere år nå.
Vis hele sitatet...
For å svare deg på min egen usikkerhet. Det som gjør meg usikker nå er pappakroppen 2.0. Men jeg vet jo også at dette kan det gjøres noe med.

Tidligere så hadde jeg veldig dårlig selvtillit pga sen pubertet. Den satt i ganske lenge. Det er kjedelig å tenke på den dag i dag.

Derfor vil jeg at du ikke skal bruke så mye energi på å henge deg opp i dine usikkerheter, de kan sette urimelige grenser for deg selv.
Sist endret av Taxidriver; 15. desember 2020 kl. 15:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tonyev Vis innlegg
Jeg er mest usikker på intelligensen min, det verste som skjer er når jeg tar meg selv i å ha en forutinntatt mening.
Vis hele sitatet...
Da kan du trøste deg med at de virkelig uintelligente menneskene sjelden er usikker på intelligensen sin. Vis er den som vet at han ingenting vet, sa Sokrates. Du kan jo lese deg opp på Dunning-Kruger-effekten.

Alle har forutinntatte meninger, å klare å korrigere seg selv på det er derimot ganske vanskelig.
Personlig synes jeg hårfestet mitt er litt høyt.
Husker når mora til samboeren kommenterte det.
Klarer aldri å slutte å tenke på det nå.
Vis hele sitatet...
Gratulerer du har fått svigermor fra helvete. Beste du kan gjøre er å lære deg å la alt som kommer fra den kanten gå deg hus forbi. Det er neppe den eneste kommentaren du har fått fra henne, og neppe den siste. Noen mennesker har kun en måte å føle seg bedre på, og det er ved å trampe på andre. Lite å gjøre med henne, du er sammen med datter'n hennes så du må forholde deg til henne, men du kan faktisk velge å tenke på henne som en gal mærr som ikke skjønner bedre og da blir det kanskje enklere å forholde deg til gnålet hennes.

Og blir det så ille at du ikke klarer å overså henne, så får du kanskje forsøke å gi litt tilbake i det skjulte? Forsiktig si til henne på tomannshånd at den kjolen/blusen/whatever var et litt uheldig valg, for det fremhever valkene hennes. Små små ting som hun ikke kan ta deg på men som viser at du ikke lar deg trampe på. Og pass hvor og når du sier slikt, for blir du ufin mens dama di hører på vil hun sikkert bruke det mot deg. Men om moren selv forteller henne hva du har sagt kan du selv snurrer den historien og bare si at du sa det i beste mening, du ville jo ikke moren hennes skulle feit ut etc.
Utseende mitt for å være ærlig, fordi jeg ikke kan se meg sjæl i speilet. Jeg har dog i det siste hørt fra fine damer (vi blindinger har på sett og vis vår måte å finne ut av om damer også er fine i praksis) at jeg er kjekk, noe jeg før 2020 kun hadde ordet til mor mi for. Det var først nå folk uoppfordra har sagt det til meg. Om det er fordi jeg nå har begynt og gutse litt på damer jeg før trodde var utenfor min liga vites ikke, men det varma mye mer enn jeg hadde trodd. Kan jo hende det er ljug da, men jeg får prøve å tenke positivt, som den positive nihilisten jeg er.
JEHB's Avatar
Trådstarter
Kjekt å lese alle svarene her folkens. Jeg kommer meg over kommentaren til svigers Men var mer interessert i hva dere er usikker på om dere selv) Ha en fin Tirsdags kveld
At/om jeg går rart. Fordi en i parallellklassen på barneskolen sa det en gang haha..
Må fortsatt sjekke diskret hver gang jeg går forbi et langt speilblankt vindu!
JEHB's Avatar
Trådstarter
Sitat av Harek Vis innlegg
At/om jeg går rart. Fordi en i parallellklassen på barneskolen sa det en gang haha..
Må fortsatt sjekke diskret hver gang jeg går forbi et langt speilblankt vindu!
Vis hele sitatet...

Tipper du går helt vanlig Herlig svar
Sitat av Harek Vis innlegg
At/om jeg går rart. Fordi en i parallellklassen på barneskolen sa det en gang haha..
Må fortsatt sjekke diskret hver gang jeg går forbi et langt speilblankt vindu!
Vis hele sitatet...
Faen meg hørt det samme, og tror det stemmer ass..
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Faen meg hørt det samme, og tror det stemmer ass..
Vis hele sitatet...
Sett «silly walk» sketsjen til monty python?
Har store poser under øynene, noe jeg har hatt så lenge jeg kan huske. Noe som gjør at det vanskelig å se folk i øynene da jeg føler de ser på posene jeg har
Sitat av Fullfartlangsom Vis innlegg
Har store poser under øynene, noe jeg har hatt så lenge jeg kan huske. Noe som gjør at det vanskelig å se folk i øynene da jeg føler de ser på posene jeg har
Vis hele sitatet...
Det er ikke sikkert at det er så synlig som du tror. Mange har dette. Men hvis du syns det er så vanskelig at du ikke tør å se andre i øynene så vil jeg tipse deg tilfelle du ikke vet det, det er noe som heter nedre øyelokk operasjon som ikke er så dyrt
Sitat av Fullfartlangsom Vis innlegg
Har store poser under øynene, noe jeg har hatt så lenge jeg kan huske. Noe som gjør at det vanskelig å se folk i øynene da jeg føler de ser på posene jeg har
Vis hele sitatet...
Dette hørtes jo ut som noe du sliter mye med. Har du hørt med fastlegen om du kan få dekket øyelokkoperasjon?
Sist endret av caperno; 16. desember 2020 kl. 01:43.
Sitat av JEHB Vis innlegg
Hei kjære freaks!
Hva er DU mest usikker om angående deg selv?

Personlig synes jeg hårfestet mitt er litt høyt.
Husker når mora til samboeren kommenterte det.
Klarer aldri å slutte å tenke på det nå.

Føler det er noen ting folk sier som meningsløse kommentarer men den der har hengt med meg i flere år nå.
Vis hele sitatet...
Husker en gang når jeg var 9år alltså nøyaktig 15år siden er nå 34 som er litt sykt at meg og mamma skulle hente søsteren min i barnehagen, søsteren min ville ikke ta på seg skoene pga de ikke passet sa hun, så sa mamma jeg går også med masse klær som ikke passer, så sier jeg at min jakke heller ikke passer men jeg går med den for det, så ser mamma på meg i en skuffende måte å sier "passer ikke den nye jakken jeg har kjøpt til deg!" Sykt at hjernen din husker ting, som du angrer på men glemmer gode ting.
Sist endret av Mr. Frosty; 16. desember 2020 kl. 01:48.
Sitat av Mr. Frosty Vis innlegg
Husker en gang når jeg var 9år alltså nøyaktig 15år siden er nå 34 som er litt sykt at meg og mamma skulle hente søsteren min i barnehagen, søsteren min ville ikke ta på seg skoene pga de ikke passet sa hun, så sa mamma jeg går også med masse klær som ikke passer, så sier jeg at min jakke heller ikke passer men jeg går med den for det, så ser mamma på meg i en skuffende måte å sier "passer ikke den nye jakken jeg har kjøpt til deg!" Sykt at hjernen din husker ting, som du angrer på men glemmer gode ting.
Vis hele sitatet...
Psykologen min sier hjernen husker vær eneste detalje fra livet, men enkelte ting er vanskelig å finne.