Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3252
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
MVNISK er ei hip hop gruppe fra Tromsø jeg har tatt på meg en liten rolle som manager for, og de slapp i dag sin første singel! Jeg personlig er jævlig imponert av musikken de har produsert, og vil hjelpe de med å nå ut til flere.

Jeg tenkte at folk på Freak kunne likt å sjekke ut singelen, og det hadde vært veldig fint med litt skikkelig konstruktiv kritikk. Detaljert konstruktiv kritikk om alt positivt og negativt er gull verdt for å utvikle seg som musiker!

Link til Spotify under, og Youtube i tilfelle noen ikke bruker Spotify.

Spotify: https://sptfy.com/4Nix
Youtube: https://youtu.be/tVeQqd-e-1o
Til å være "amatør-rap":
6/10

Musikk er utrolig subjektivt, vil jeg starte med å si.
Synes gutta var litt tamme, og det bedret seg først fra 2:40 og utover. Liker litt mer aggressiv stil, typ DMX og Blood Money.
https://youtu.be/PbT2sTmMhcg
Første verset er et eksempel på stilen jeg liker når det kommer til rap.
Allikevel litt teit av meg å sammenlikne trøndersk hip hop med amerikansk trap! Beklager det.

For å si det kort tror jeg med fordel gutta kunne rappet litt hardere og bjeffa litt mer. For min del ble det litt slapt, selv om det kanskje var meningen?

Kult allikevel! Stå på, håper ting går veien for dere
Fett, men trap beat'n blir litt overkill. Imho dominerer det lydbildet for mye, og blir stressende. Skjønner at det er 2020 og at dette er the shit..

Ellers dritkult! Som mye annet fra Tromsø har vært de siste 5 åra!
Lok allé vibb over det, enig i at beaten er for hard til stilen, teksten er jo tom, men sånn er det noen ganger, kult nok og miks/master er jo mer enn godkjent
Sitat av anonanon Vis innlegg
Fett, men trap beat'n blir litt overkill. Imho dominerer det lydbildet for mye, og blir stressende. Skjønner at det er 2020 og at dette er the shit..

Ellers dritkult! Som mye annet fra Tromsø har vært de siste 5 åra!
Vis hele sitatet...
Trap? Alldeles ikke.
Låten? Ikke min stil men supporter Hævvi at Nord Norge får en bredere kultur! Big ups
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sykt kult at folk har tatt seg tida til å høre igjennom låta og gi tilbakemeldinger, det betyr ufattelig mye og er gull verdt for å utvikle seg videre som musiker!
Dette er god amatør rap med mulighet for å utvikle seg til å bli noe mye mer
som noen her skriver at musikk er opp til hver enkelt hva man liker.
Kan begynne med det jeg synes er positivt
- Bra produksjon
- Noe nytt som ikke er kopiert fra andre sin stil eller tekster
Konstruktiv Kritikk
- Virker av og til som stemmene er litt lav,men virker ikke som det har noe med produksjon å gjøre men at gutta må tørre å bruke stemmen sin mere.
Men tror dette er noe som blir bedre med med erfaring og mere selvtilt på egne egenskaper.
Selv har jeg rappet en god del men aldri fått spilt inn noe ennå har drevet mest med battling å freestyle
Hvor mange er i gruppa? Er den her helt selvprodusert? For beaten var jo en smule original med de fløytene og greier. Uansett over medium fett, likte egentlig alle rapperne, forskjellig flow men ganske like skills. Mangler kanskje litt på å treffe riktig på takta innimellom men var jo absolutt innafor. Miksen var også bra, men det er noe som mangler der uten at jeg har peiling nok til å klare å sette fingern på det. Her er det i hvertfall potensiale hvis de tar seg tid til å finslipe skillsa litt Lykke til! Join norsk rap discord! https://discord.gg/qbykxy
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Det er en 100% selvprodusert låt ja! Det er 6 personer i rapgruppa/kollektivet, men i denne låta er bare 5 av de faste medlemmene med + en gjesteartist. Takk for konstruktiv og positiv tilbakemelding!

Jeg har ikke hørt om den discorden før faktisk, jeg videresender den til guttene. Tusen takk!
Synes også at stemmene var noe lav i forhold til musikken
Dette går egentlig igjen på samtlige av de som rapper.

Ellers så var det bra! Gleder meg til å høre mer
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Tenker du da på mix eller faktisk stemmebruken MrMidget?
Om det er mixet slik eller om det faktisk er stemmebruk veit jeg ikke..
Kan godt være at stemmen er lav generelt sett? At de som rapper rett og slett ikke bruker stemmen nok?