Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  294 60653
Vet noen om buggen så får alt man dreper til å falle gjennom bakken er fikset? Usikker på om den er relatert til den nye patchen eller om serveren bare trenger en restart?
Serveren datt ned
Crimea River
Alec's Avatar
Av nysgjerrighet, hva er det som gjør at serveren plutselig går ned?
Jeg ser dere ofte varsler noen min før dere tar ned serveren for oppgradering så jeg antar at det ikke er det som skjer de gangene den bare detter ned av seg selv.

Kanskje det går an å legge inn noe script som sørger for en automatisk restart når det skjer?
Jeg har trykka refresh i 1.5 time nå i påvente at den skal komme tilbake igjen så jeg får kommet meg hjem
Sist endret av Alec; 29. august 2015 kl. 22:03.
Samme her, satser på å ikke stryke med ute i naturen hvis serveren kommer opp i natt.
Det som gjør att serveren går ned plutselig?
Tja... dette er fremdeles early access med stadige endringer/nytt innhold (og bugs) så krasj vil forekomme.

I går krasjet den rett og slett på en slik måte att remote launcheren bak ikke kunne autorestarte den da den fremdeles såg prosessen, hjelper lite med script som sørger for automatisk restart når windows står og venter på input fra bruker ang. krasjet ;-P

Dette er et uferdig produkt enda så att ting går ned (og att vi forsøker å oppdatere så snart det kommer nye versjoner) må enn bare leve med.

Att folk er midt i temming eller andre ting når oppdatering kommer -DRITER- jeg fint i, det er alltid noen som er midt i noe uansett.
Dere kommer inn og kan fortsette så snart server er oppe igjen.
(Bortsett fra apekatter og sånn som ikke kan bedøves/slås ut)

Det klages når vi oppdaterer fort, det klages når vi oppdaterer for sent.
Crimea River
Alec's Avatar
Det var ikke ment som noen kritikk, og jeg og sikkert alle andre setter ufattelig stor pris på jobben dere gjør og hvor kjappe dere er til å ordne ting :-)

Jeg mista fuglene mine og thats the game, så er allerede godt i gang med nye
Hva er policy-en på å fjerne ubrukte strukturer? Det kan bli et vidt problem da å rive ned metall vil ta flere ti-talls timer med farming, og at du ikke kan plassere strukturer nær en annen tribe's base. Er det mulighet for å få hjelp fra admin til å rive ned dette?
Mye nytt i neste patch! Woooh!
Patch-Notes
Upcoming Version: v207.0
* New Creature: Pachycephalosaurus!
* New Item: Water Raft!
* New Item: Scuba Pants, providing excellent hyperthermic insulation, but only when in water.
* New Item: Craftable "Amnesiac Soup" that resets all of your Engrams and Skill Points!
* Paintings / Warpaints can now be saved, loaded, and shared! (they require the corresponding indicated amount of paint to apply, of course!) -- can someone make a Bitmap to ARKPaint converter now?
* Human and Dino Warpaint
* Collidable Saddle Platform & Build-on-Saddles: make your big ♥♥♥ brontos and plesios into mobile bases, build just about anything up from them! Build ladders to climb up onto them, whatever -- the possibilities are nearly endless!!! We originally were gonna limit it to sleeping bags and turrets, but let's just go all-out and make it work with everything, like so:
* Scuba Torso Top included in Tank Item
* Auto Anti Hack Banning (Speed, Aim, and more): experimental server option
* Ogg Music now plays on Mac and Linux (main menu, loading, spawning, etc)
* New ServerSettings "DisablePvEGamma=true" option now prevents gamma changes in PvE
* DestroyWildDinos cheat command, instantly destroys all Wild Dinos. Useful if you want to force repopulation of the ARK... sounds apocalyptic. Similarly, DestroyStructures
* When placing a Wall, you can now press a key to rotate them 180 degrees when snapped (i.e. to "flip" them)
* Eliminated Server lag/stalling associated with clients that have poor connections getting a BUNCH of structures sent to them all at once
* There's now an on-screen overhead icon when a Dino of yours is in range of one of your Troughs.
* You can now place crop-plots on Structures (but, they require open access to the sky if on a Structure!)
* You can now name Refridgerators... Maltheus
* 50% of the Inventory weight of a Monkey on your shoulder is now put on you
* Rocket Launcher no longer consumes 2 ammo per shot; only 1 ammo per shot now.
Siden flere har etterspurt fjerning av gamle baser og vi fikk så mange nye "mesterverk" etter sist gratisperiode (noe som med dagens admin verktøy er utrolig tidkrevende) så er nå PvP Structure Decay aktivert så dere og selv kan fjerne forlatte byggverk om de står i veien.

PvPStructureDecay=True

Kode

Thatch = 4 days   
Wood = 8 days   
Stone = 12 days   
Metal = 16 days
  • When the timer ends, anyone can walk up to it and press E to demolish the structure.
  • To reset the timer, any member of the tribe have to be within the structures range.
Sist endret av johskar; 12. september 2015 kl. 14:26.
Må serveren oppdateres før en kan koble seg opp imot en? Finner den ikke på serverlista. (ARK ble nylig oppdatert til patch v210)
Sitat av SqueezedPear Vis innlegg
Må serveren oppdateres før en kan koble seg opp imot en? Finner den ikke på serverlista. (ARK ble nylig oppdatert til patch v210)
Vis hele sitatet...
Du kan alltids forsøke å koble til via steam sin serverbrowser :-)
Legg til serveren på favorites med høyre-klikk i lista og "add server by ip" og lim inn 91.247.228.85:27015

Så kan du og se om serveren faktisk er online uten å starte ARK først.

Serveren oppdateres normalt til siste versjon så tett på ny release som admins har sjang til.
Jeg klarer ikke å finne serveren ? Skriver "91.247.228.85:27015" i search list under Official... da jeg ikke kan se noen Connect to: knapp ?

Eller Høyreklikke på liste for å legge til en server ?

Meh.. glem siste.. fant serveren: )

Er helt ny i det her. Håper det er like artig som det ser ut som !
Sist endret av Skrueløs; 17. september 2015 kl. 21:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg klarte å leave Hogaboga triben vår på lørdag og var den eneste aktive adminen..
Er det mulig å hjelpe meg tilbake igjen?
Sitat av Alec Vis innlegg
Jeg klarte å leave Hogaboga triben vår på lørdag og var den eneste aktive adminen..
Er det mulig å hjelpe meg tilbake igjen?
Vis hele sitatet...
Sorted :-)
Hei er server nede for oppdatering nå eller bare hendte det noe?
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Hei er server nede for oppdatering nå eller bare hendte det noe?
Vis hele sitatet...
Den var nede for v214 update ja.
Det ble annonsert ingame 5min før.
Sist endret av johskar; 23. september 2015 kl. 00:06.
Ok, var ikke ingame så fikk ikke med meg det
Fikk litt problemer med patching til v215 i dag, måtte opp på v215.2, er på vei opp igjen nå... :-)

mye server crashing bugs i v215.x ... server krasjet, oppdaterer og restarter...
Sist endret av johskar; 25. september 2015 kl. 11:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Server crash, på vei opp.
Hei. Er serveren nede? Var afk 2 min og da jeg kom tilbake stod der en beskjed med "Lost connection to host". Finner den heller ikke på Steam server listen eller ingame.
/Espen
Sitat av EspenB89 Vis innlegg
Hei. Er serveren nede? Var afk 2 min og da jeg kom tilbake stod der en beskjed med "Lost connection to host". Finner den heller ikke på Steam server listen eller ingame.
/Espen
Vis hele sitatet...
Host krasj... Oppdaterer ARK server og restarter nå.
Hei.
Opplever en underlig bug. De dinoene som lager "small poop" går igjennom animasjonen, men ingen skit kommer ut :S På Phiomiaen og triken min faller og lander skiten på bakken men despawner ett øyeblikk etter. Har forsovet heller ikke fått noen egg fra Dilofarmen min(ja de har mat og de er mateboosted :-) ).
Leste på nettet at andre har hatt problemet tidligere og da at problemet var fikset ved å gjøre en "file validation" på serveren. Har spurt i chat og en annen har ikke det problemet dog. Vet du om det er med min klient? Event. vet du hva jeg kan gjøre for å fikse det?

Hilsen
Espen

Oppdatering:
Har nå prøvd en ny singleplayer. Der hadde jeg ingen av problemene jeg nevnte ovenfor :S

/Espen
Sist endret av EspenB89; 3. oktober 2015 kl. 20:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan prøve å validere filene på klienten.
I steam, høyreklikk på ark, velg properties -> local files -> verify integrity of game cache
Serveren validerer filene sine hver gang den oppdaterer i alle fall.
Hei.
Forsøkte som du sa men hjalp dessverre ikke :S. Hørte og nå at en annen har problem med at dodoer han drepte begynte å riste og glitche for så å forsvinne i løse luften. Jeg har også det samme problemet med dinoer jeg dreper fra pterodon og/eller Raptor.

Skal prøve å reinstallere ark nå :-)

Kan bekrefte at Diloene legger egg. De bare despawner i løpet av ett sekund. Har derimot ikke sett noe poop enda.

Oppdatering:
Reinstallering fungerte dessverre heller ikke :-S

NY oppdatering. Ser ut som at det kun skjer i området rundt og i basen min. Har ikke fått sjekka i forhold til diloegg farmen min, men skiten fra dinoene min som ikke blir liggende i basen min, oppfører seg helt normalt når jeg drar ett lite sykke ut fra basen. Problemet mitt med at de ville dinoene eg dreper rister seg ut av eksistens skjer også kun i nærområdet av basen min :-S

Hmm, ser faktisk ut som om det ikke er basen min som er problemet. Har testa nå over ett stort strekk av vestkysten og det ser ut at strandområdet og ett stykke innover på øya har både problemet med poop og at døde dyr glitcher ut av existens. Om du ikke skjønner helt problemene så kan jeg vise deg neste gang vi begge er online :-)
Sist endret av EspenB89; 4. oktober 2015 kl. 20:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ny oppdatering :-). Ser ut som at området som glitcher har spredd seg. I mitt området må jeg enda innover øya. I tillegg er der folk som har problemet ved nordkysten(ikke i snøbiomen så vidt jeg har fått beskjed om) samt på sørkysten av øya.

Hei. Ser buggene har blitt fikset :-) tusen takk :-)
Sist endret av EspenB89; 6. oktober 2015 kl. 15:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ser ut som at buggen er tilbake :S
Ja det er litt bugete noen ganger, sånn er early access, bare ikke dø så går det greit. Anbefaler rex og sanke kjøtt med.

Edit: Ser foresten ut som om server er nede atm.
Sist endret av SinHazzard; 12. oktober 2015 kl. 20:05.
Stemmer det, den er nede for windows update og reboot, på vei opp nå.
Her er paint guides og program linker^^
Begge gir litt forskjellig resultat i bruk av farger osv. Skal man ha få farger eller vil kontrolere fargene man vil bruke så er kanskje Ark Paint Converter bedre, siden man kan velge hvilke dye man vil bruke der.
Uten om det burde man bruke templates i ett photo redigeringsprogram og lage layer over den som man lager det man vil ha over, så ta bort template når man er ferdig og lagre som png.
Så må man bruke en av disse progremmene til å convertere de til ark paint filer og legge de i riktig mappe og riktig navn.
Alt står forklart i linkene^^

Ark Paint Converter
http://steamcommunity.com/sharedfile.../?id=518906272

ARKpnt
http://steamcommunity.com/sharedfile.../?id=518296250
Takk for det. Blir morsomt å prøve ut.
Forsøker å koble meg til for første gang nå men timer ut hver eneste gang, har 21 i ping.
Er det noe galt på deres side?
Får timeout når jeg prøver å logge på selv.
Timeout fix! Lukk ARK, gå til steam og klikk View - Servers - History og finn Freak.ark serveren i lista der (eller legg den til 91.247.228.85:7777) Så connect til den \m/
▼ ... over en uke senere ... ▼
Serveren er nede :O lenge til den kommer online igjen?
Serveren er neeeedee! ABSTINENSER!!!!
Huff, server fortsatt nede ja
mhm nå blir det riot!

Noen admins som kan gi oss noen eta på når den kommer opp igjen?
Sist endret av bompibjørnen; 29. oktober 2015 kl. 22:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
haha håper ikke det har skjedd noe gale med Gammalsokken :P
Sitat av bompibjørnen Vis innlegg
haha håper ikke det har skjedd noe gale med Gammalsokken :P
Vis hele sitatet...
Neida, men har plenty ting å få gjort ;-)

Då skal den ver oppe att :-)
Sist endret av Cikey; 2. november 2015 kl. 14:06. Grunn: Fjernet sitat av slettet innlegg.
Haha, fin bug på v222.2 patchen :P logga på, og står no å dør sakte av sult, sjøl om food er fult opp og eg har spist mat :P kryssa fingra for at buggen forsvinner etter eg har daua xD
Sitat av namii Vis innlegg
Haha, fin bug på v222.2 patchen :P logga på, og står no å dør sakte av sult, sjøl om food er fult opp og eg har spist mat :P kryssa fingra for at buggen forsvinner etter eg har daua xD
Vis hele sitatet...
Forsvann den når du daua?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kan se serveren er oppe på steam servers men klarer ikke å koble meg til. Finner den ikke i ark og når jeg prøver gjennom steam servers får jeg opp "unable to query server".
Sitat av EspenB89 Vis innlegg
Kan se serveren er oppe på steam servers men klarer ikke å koble meg til. Finner den ikke i ark og når jeg prøver gjennom steam servers får jeg opp "unable to query server".
Vis hele sitatet...
Var komt ny versjon, oppdatert til v226.3 nå :-)
i5 4690, MSI GTX970 og 16gb 1800mHz RAM samt en PSU på 1kW. Har jeg sjangs å dra spillet? Ser mange klager på elendig optimalisering. Får ikke sjekket canyourunit ettersom jeg ikke kommer hjem før om en ukes tid.. Men hadde tenkt å få fruen til å laste det ned for meg så det er klart til jeg kommer hjem
Sitat av Hobby Vis innlegg
i5 4690, MSI GTX970 og 16gb 1800mHz RAM samt en PSU på 1kW. Har jeg sjangs å dra spillet? Ser mange klager på elendig optimalisering. Får ikke sjekket canyourunit ettersom jeg ikke kommer hjem før om en ukes tid.. Men hadde tenkt å få fruen til å laste det ned for meg så det er klart til jeg kommer hjem
Vis hele sitatet...
Drar det helt greit med i7 4790k og GTX680 (etter litt småjustering av grafikken så klart) så du skal kunne dra det greit nok.
Sitat av Hobby Vis innlegg
i5 4690, MSI GTX970 og 16gb 1800mHz RAM samt en PSU på 1kW. Har jeg sjangs å dra spillet? Ser mange klager på elendig optimalisering. Får ikke sjekket canyourunit ettersom jeg ikke kommer hjem før om en ukes tid.. Men hadde tenkt å få fruen til å laste det ned for meg så det er klart til jeg kommer hjem
Vis hele sitatet...
Jeg sitter selv med en Asus gaming laptop, med GTX 770m skjermkort og intel 4700hq cpu. drar det helt greit på ca medium innstillinger. Anbefaler dog at du installerer det på en SSD, gjør lasting MYE raskere :-D en kamerat klager over 2 min lasting mens jeg sitter med +/-20-30 sek :-)
I tillegg kan det være en fordel å kjøre det fra steam som "low memory 4GB" du får opp valget når du starter fra å høyreklikke på steamikonet ved pcklokken din :-). Har 8 GB selv, men kunne oppleve av og til at ark avslutta pga lite plass i minnet :S "low memory 4GB" hjalp der :-)
Sist endret av EspenB89; 4. desember 2015 kl. 19:21.
Noen som har tips så jeg får kjørt spillet noenlunde stabilt? Har i de siste dagene fått en del errors hvor spillet kræsjer randomly og får beskjed om at video driveren ble reset'a.

Har ca o.k fps og kjører det greit med stuff på medium & no sky effects.
Specs: I7-2600k, GTX580, 16gb DDR3.
Sitat av Goyhest Vis innlegg
Noen som har tips så jeg får kjørt spillet noenlunde stabilt? Har i de siste dagene fått en del errors hvor spillet kræsjer randomly og får beskjed om at video driveren ble reset'a.

Har ca o.k fps og kjører det greit med stuff på medium & no sky effects.
Specs: I7-2600k, GTX580, 16gb DDR3.
Vis hele sitatet...
Prøvd nyeste Nvidia drivere? (Eventuelt Beta drivere?)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei. Har kommet en ny oppdatering på ark nå :-)

Hilsen Espen
Sitat av EspenB89 Vis innlegg
Hei. Har kommet en ny oppdatering på ark nå :-)

Hilsen Espen
Vis hele sitatet...
Ser det, oppdaterer nå :-)