Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2716
har blitt dømt til fengsel i rettsak for en stund siden til 1 år
jeg mistet passet mitt for 2 gang for ca et halvt år siden,kan jeg få nytt pass nå og dra ut av landet, selv om jeg snart kommer til å få innkalling til og sone?
Ja. Du har fortsatt all rett til å få pass. Om du dog får inkalling mens du er på ferie må du enten reise hjem igjen eller bli etterlyst...
Kan jeg spørre hva du er dømt for, av ren nysgjerrighet?
Vold, våpen eller narkotika...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
jeg har stukket av fra fengsel fra norge og er i utlandet na og har mistet passet mitt, kan jeg faa nytt hos ambasaden selv om jeg er etterlyst i norge?
Sist endret av desobeissanCe; 29. juni 2012 kl. 17:08.
Haha. Nei. De vil nok få opp etterlysningen sin når de søker på navnet ditt, vil jeg tro.
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Sitat av desobeissane Vis innlegg
jeg har stukket av fra fengsel fra norge og er i utlandet na og har mistet passet mitt, kan jeg faa nytt hos ambasaden selv om jeg er etterlyst i norge?
Vis hele sitatet...
tror nok du vil få problemer hos ambasaden om du er etterlyst ja.
Du har krav på pass men kan bli busta når du spankulrerer inn til ambasaden for å hente passet.
Eneste måten å få passet i utlandet er å hente det på ambasaden.
Sitat av slarti Vis innlegg
tror nok du vil få problemer hos ambasaden om du er etterlyst ja.
Du har krav på pass men kan bli busta når du spankulrerer inn til ambasaden for å hente passet.
Eneste måten å få passet i utlandet er å hente det på ambasaden.
Vis hele sitatet...
men jeg er ikke etterlyst her hvor jeg er egentlig, jeg satt i norge for smating egentlig, simpelt gateran, men jeg stakk fordi det var kjedlig og fordi det er sommer na, og jeg har ogsa blitt arestert og sjekka pa gata fler ganger alerede her ogsa men politiet har aldrig sagt noe om at jeg er etterlyst i norge, er det bare hos ambasaden de kan buste meg da?
Sist endret av desobeissanCe; 29. juni 2012 kl. 17:19.
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Sitat av desobeissane Vis innlegg
men jeg er ikke etterlyst her hvor jeg er egentlig, jeg satt i norge for smating egentlig, simpelt gateran, men jeg stakk fordi det var kjedlig og fordi det er sommer na, og jeg har ogsa blitt arestert og sjekka pa gata fler ganger alerede her ogsa men politiet har aldrig sagt noe om at jeg er etterlyst i norge, er det bare hos ambasaden de kan buste meg da?
Vis hele sitatet...
så lenge du ikke er internationalt etterlyst så er det bare på ambasaden ja.
Men ambasaden er norsk teritoruim så der er det norske regler og etterlysninger som gjelder.
Så sikkerhetspersonellet der kan nok buste deg og putte deg på neste transport tilbake til norge.
Du kan foresten bare glemme perm med det første når du er tilbake til soning.
Tidlig løslatelse er også bare å glemme siden du stakk av under soninga.

Det er ikke straffbart i segselv men du mister sykt med goder.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av slarti Vis innlegg
Du har krav på pass men kan bli busta når du spankulrerer inn til ambasaden for å hente passet.
Vis hele sitatet...
NJET!. Du har ikkje krav på pass om du er etterlyst.

Waste of time å prøve.
▼ ... over en måned senere ... ▼
sa hvis jeg far lyst til a dra tilbake igjen en dag men ikke har pass eller billet eller noe, kan jeg bare mote opp pa ambasaden og si til dem at jeg er etterlyst og vil dra tilbake for og sone dommen min i norge?
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av desobeissane Vis innlegg
sa hvis jeg far lyst til a dra tilbake igjen en dag men ikke har pass eller billet eller noe, kan jeg bare mote opp pa ambasaden og si til dem at jeg er etterlyst og vil dra tilbake for og sone dommen min i norge?
Vis hele sitatet...
De vil nok shippe deg direkte til fengselet ja, om du er etterlyst.
The lucky one
PairADice's Avatar
Om det nå slik er at "det er sommer" som er grunnen til at du vil henge utenfor blokka for tida kan du alltids melde deg når snøen kommer og det blir bikkjekaldt og horejævlig ute.