Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2532
Hei!

Skal inn å sone en dom nå men har en del politibøter utestående hos statens innkrevningssentral. Jeg har nå opprettet en betalingsavtale på alle bøtene og det kommer til å bli betalt et månedelig beløp mens jeg sitter inne.

Spørsmålet mitt er da om kriminalomsorgen har rett til å si at jeg må sone disse bøtene inne i fengselet selvom jeg har en løpende betalingsavtale hos statens innkrevningssentral?

Erfaringer?
Hovedregelen er at det kun er faktisk betaling (hel eller delvis) som gjør at subsidiær fengselstraff faller bort eller reduseres. Imidlertid synes jeg det er litt merkelig hvis SI har sendt begjæring om soning og samtidig har inngått avtale om nedbetaling. Har det du skriver om her faktisk skjedd, eller er det bare noe du er redd for skal skje?
@Blåskimmelost

Jeg skal inn å sone for noe annet enn bøter...SI har ikke sendt meg en begjæring om soning. Men har hørt om at folk som allerede soner for en dom kan få bøtene lagt på straffen når man først er inne å soner. Så bekymringen min er da at jeg får beskjed i fengselet om at soningen er forlenget pga utestående bøter

Men har som skrevet en aktiv betalingsavtale Med SI på disse Bøtene
Sist endret av ezel; 8. september 2020 kl. 13:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det skal gå bra så lenge beløpene blir betalt. De foretrekker at du betaler en at de skal bruke penger på deg.
Sist endret av Polkos; 8. september 2020 kl. 14:20.