Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 887
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Byttet igår til en ny og "bedre " PSU etter dette ble det litt rot med S-ATA, men løst seg nesten til slutt. Nå funker alt bortsett fra en av harddiskene.

Den starter ikke opp sammen med de andre (begynner ikke å spinne når den får strøm) det har ikke kommet noen ulyder på hdd ei heller smelt eller luktet svidd så jeg lurer litt på hva som har hendt? :P
Den starter heller ikke opp med en ekstern strømforsyning. Har sett på den med forstørrelsesglass ol. og kan ikke si jeg ser noen svidde kretser.

Noen ideér om hva som er galt?
Evt. noe som er mulig å fikse?
(har en del uvurderlige greier der)
(dette var backup disken)
Kan virke som at motoren på disken er gåen. Med mindre du dultet hardt borti den når den svivde så skal ikke lesehodet kunne skade disken når det ikke er strøm i den. Jeg vil tro at den eneste løsningen på problemet er å sende den inn til Ibas. De kan få tak i dataen hvis drivverket til disken er ødelagt. Men det koster!
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Trådstarter
why did this happen to me *synge* :P

Først går originalen så går backupen

også hadde man ENDELIG skaffet seg hd-tv så går disken med alt av hd-materialet på....
*skål*
Sist endret av Bill_Gates; 4. juni 2007 kl. 01:35.
Bill_gates, det hørest ut som du har hellet med deg!
Men, visst det er veldig viktig informasjon som ligger på hd'en
kan du jo alltids sende den til Ibas, som Deezire sier. Det er ganske
dyrt tho, men verdt det visst du har viktige dokumenter !

*skål*
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Trådstarter
definer dyrt :P
bas Data Recovery Procedures:

• Order
• Unit check in
• Analysis
• Report: recovery time, amount and price
• Recovery
• Testing
• Backup
• Delivery
Vis hele sitatet...
Så, kommer sikkert veldig an på.
Har bare hørt at de er veldig dyre. Noe mer
eksakt pris veit jeg ikke, desverre.

Hadde vært gøy å hatt noe mer eksakt.
Jeg mener at noen på jobb sa at IBAS tok 1500,- for en analyse. Deretter får du en pris på gjenoppretting og kan velge selv hva du vil gjøre. Skal ikke si dette med sikkerhet.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har harddisken din både molex og satastrømkabel f.eks ? Prøvd begge ?

Og IBAS vil jeg tippe ligger på rundt 20-60.000 for gjenoppretting av en enkel disk (dersom den ikke er betydelig skadet).
Sitat av Bill_Gates
definer dyrt :P
Vis hele sitatet...

Det er ca 30-40 k for en statusrapport på disken og for å hente ut reddbare data... dette var den kjappe måten... så har du den litt rimelige men desto mer langsomme måten. Dette gjør de da mellom alle de andre (bedre betalte oppdragene se nr1 eksempel) og dette koster ca 15 k tror jeg det var.

Og ja jeg har også mista disken i bakken og alt gikk til h....... ikke noe gøy. tro meg! jeg gav bare opp, hehe. men fant tilbake mye av det viktigste da, flaks!