Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1932
Min søster har fått sin hotmailkonto hacket og vedkommende person har benyttet anledningen til å svare på diverse mailer i innboksen hennes, med lite hyggelige svar.
(hele mailen har vært quota).

Vi byttet da igår passord og hemmelig spørsmål på kontoen og var vel ganske sikker på at dette ville hjelpe, men den gang ei. For idag har vedkommende nok en gang vært innom og svart på mail Og hun hadde etter at hun byttet passord ikke brukt noen offentlige pcer.
Noen teorier om hvordan personen gjør dette evt. måter å forhindre/ferske personen på?


på forhånd takk
Kontakt hotmail kundeservice og få de til å slette kontoen, lag derretter en ny=)
Tror desverre ikke det er så mye annet å gjøre, men lurer på hvordan vedkommende har kommet seg inn på kontoen hennes
Og søk etter en key-logger på maskina hennes....
Sitat av Odne
Og søk etter en key-logger på maskina hennes....
Vis hele sitatet...
Må man ikke ha tilgang på maskinen da eller finnes det noen som kan sende det videre?

og hvis det er det og du ikke får/gidder å fjerne den så kan du lure den.

hvis passordet er 123 så kan du først skrive et tall så klikk med musa ett annet sted på skjermen å skrive ajfdofIOHoihup elller noe annet. da blir passordet seende ut som 1fdgshggfht2rhthjfgtjsftgyds3fhujyjyrsy. Jeg tror ikke at key loggere er så smarte.
Keyloggere kan være utrolig smarte, siden formdata er ukryptert helt til du trykker på sendknappen. Har testet ut selv, og den registrerte kun det som ble sendt - ikke hvert tastetrykk jeg gjorde... Men det kan være at krypterte sider har bedre beskyttelse enn det jeg tror.
Sitat av Odne
Og søk etter en key-logger på maskina hennes....
Vis hele sitatet...
Eller enda bedre: formater og reinstaller.
Gi henne en klar advarsel for hva som angår .exe filer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Odne
Og søk etter en key-logger på maskina hennes....
Vis hele sitatet...
Yes indeed.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
En keylogger trenger ikke og være software. En keylogger kan være en tupp som henger på tastaturkabelen. De er dyre men de er jo ganske stilige.
Tviler vel litt på at noen har sneket seg inn på rommet til søsteren hans og koblet til en enhet med verdi på rundt 2000 kroner for og svare stygt på mail. Det du burde gjøre er og reinnstalere hele pc'n (formatere) innstalere på nytt og si at hun ikke får lov til og motta annent en musikk for eksempel på MSN.
Sitat av comi
En keylogger trenger ikke og være software. En keylogger kan være en tupp som henger på tastaturkabelen. De er dyre men de er jo ganske stilige.
Vis hele sitatet...
Nå er det mye enklere å snike inn keyloggersoftware enn å fysisk sette på en keylogging-enhet, så akkurat det ville jeg ikke bekymret meg for. Jeg sier som de andre; formater.
Det kan jo være noen har køddet seg med å sende mail fra en mailserver?

De får ikke lest mailene, men de kan sende mail "fra" adressen hennes.
Jeg har vært borti et PHP script som lar deg logge inn på en person's hotmailkonto uten å skrive inn passordet. Det var faktisk ganske enkelt, men det er mulig at Hotmail har oppgradert sikkerheten sin siden 2004. :P
Husket dere å endre hemmelig spørsmål da? Litt trøtt, nå, så mulig jeg ikke tenker helt klart:P Men om det er det samme som tidligere kan han/hun jo ha klart å gjette seg til hva det er og på den måten ha fått tilgang til kontoen:P
Ja, det står i alle fall at han gjorde det..
men kan vere hun har motatt noe på msn da som sender alle passord osv. til vedkommendes pc..
hørt om det der..*-)
Hei

Jeg vil anbefale deg å ikke bruke hotmail som e-post konto. Et annet alternativ kan være portalen.no. Det er (i hvertfall var før) veldig enkelt å knekke passordet på hotmail-kontoer og det eneste du trengte/trenger å vite brukernavnet på vedkommende. Hvis det er gjøres som før, så trenger en kun et program som knekker passord eller så finnes det faktisk kanaler på IRC som knekker passord for deg hvis jeg husker riktig. Hvis det er en annen måte som det gjøres på idag, så er nok den også ganske enkel. Det nok stort sett "newbies" som gjør slike angrep ettersom det er et "lame" hack.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Mulig personen er blitt utsatt for Pishing..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Appropo social engineering... Sjekk ut denna linken her. Jeg hadde lattis i 10 min etter å ha lest Ahmed Daneil (Eller hva nå enn fakeid'en hans var) sin løsning på å hacke hotmailkontoer.

http://www.datastronghold.com/securi...k-hotmail.html

Værste betan er at folk åt skiten som om d var grandis på kroken eller noe.... ^^
Han hadde virkelig peiling!

2nd:- How to send fake e-mails to any one.

This is very easy go to http://www.boxfrog.com/ register there and when u r in ur members area
click on create message and in from filed type in any ones e-mail address and the message will
be sent.
Vis hele sitatet...