Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 921
Kan man bruke frøene i pot til å plante nye planter?
Kunne ikke finne noe om det på forumet..

Atombomba
Sitat av Atombomba
Kan man bruke frøene i pot til å plante nye planter?
Kunne ikke finne noe om det på forumet..

Atombomba
Vis hele sitatet...

Baah.. åssen skal planten ellers spre seg? selvfølgelig vil frøene fra planten funke til å plante nye planter!
Sitat av Dweep
Baah.. åssen skal planten ellers spre seg? selvfølgelig vil frøene fra planten funke til å plante nye planter!
Vis hele sitatet...
du er min gud.. biologi yay!

mener foresten det var en tråd om cannabisfrø osv her for ikke mange dager siden.
dweep: ulldott^ mente nok om frøene som er i pot når man kjøper den, ikke hvis man kjøper det som frø --tror jeg ihvertfall..
JA og tror dweep mente det samme...
jeg tror ikke det, men det kan godt hende...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
TEHb: Selvsagt var det det Dweep mente. Frøene som du av og til finner i pot (skjønner ikke helt -hvorfor- du får frø, da er det i såfall ikke noe kvalitetspot) kan selvsagt brukes til å plante nye planter, men da er det uvisst hvilket resultat du får. Dvs. du er på ingen måte sikret bare hunner, og kan risikere at hannplanter sniker seg inn og befrukter damene hvis du ikke passer godt nok på.

Jeg ville heller satset på feminized frø for så å ta kloner av disse for fortsette bestanden.
Sitat av Tias
TEHb: Selvsagt var det det Dweep mente. Frøene som du av og til finner i pot (skjønner ikke helt -hvorfor- du får frø, da er det i såfall ikke noe kvalitetspot) kan selvsagt brukes til å plante nye planter, men da er det uvisst hvilket resultat du får. Dvs. du er på ingen måte sikret bare hunner, og kan risikere at hannplanter sniker seg inn og befrukter damene hvis du ikke passer godt nok på.

Jeg ville heller satset på feminized frø for så å ta kloner av disse for fortsette bestanden.
Vis hele sitatet...
Pot med frø kan være god kvalitet, selv om det ikke er den aller beste kvalitet! Og selvsagt, frøene kan jo plantes, og kanskje får man hunnplanter!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jo, det er klart det kan være gode frø, men poten man finner disse i er åpenbart ikke særlig gjenomført siden de har latt hunnplanter bli befruktet av hanner. Men for all del, ingenting som tilsier at man ikke skulle fått et godt resultat av den grunn, og når man først får dyrket frem en hunn eller tre så er det jo bare å klone.