Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1464
Noen som har erfaring med dyrkeskap som dette til weed?

https://supercloset.com/product/grow...mart-grow-box/
https://www.growbox.de/products/progrezx-grow-box

Spesielt den første der virker jo veldig komfortabel. Diskrét, lydløs, luktløs og med en egen app som styrer alt. Kan det bli enklere liksom?
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har erfaring med IKEA, det er høyere og IMO å foretrekke. 6 Potter på bildet, men helt erlig tror jeg du ikke kan ha mer en 1 plante der inne.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du ikke vil gjøre noe arbeid selv. Men gjør du litt arbeid selv får du det sikkert under halvparten av prisen, og samtidig større plass, slik du kan ha flere, og høyere planter. De plantene i det skapet der kan jo ikke vokse seg høye i det heletatt.
Det høyeste skapet er ca 170 høyt. Det burde vel være høyt nok?
Men da begynner det så klart å koste en del også.
Jeg tenker kun å ha til eget bruk og da trenger jeg vel bare en plante?
Hvis du ikke skal gjøre noe selv men bare styre alt med en app ville jeg droppa hele greia og heller kjøpt varer for penga. 10k kr holder til ganske mye egenrøykings.
Jeg liker konseptet, men ville også heller bygget selv. Det blir billigere, og er ikke så vanskelig egentlig.
Kommer nok til å komme bedre løsninger i fremtiden, riktig nok, og da blir det nok mer attraktivt med ferdige skap.

Men jeg har ikke helt trua på de der, og iallfall ikke kvaliteten på den nederste linken du postet.

IMO så er dyrketelt en bedre løsning, da du kan pakke det sammen ved behov.

Uansett så trenger du litt kunnskap om dyrking for å bruke skapet.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det her egner seg dårlig til cannabisdyrking og du betaler mye for funksjoner som bare er fjas.

Jeg har ikke personlig erfaring med akkurat dette skapet, men jeg har vært borti flere alt-i-ett løsninger, og de egner seg dårlig til annet enn kjøkkenurter (som de til gjengjeld fungerer veldig bra til, om du er nøye med vasking/renslighet).
Ventilasjonen er ikke dimensjonert for å fjerne lukten av cannabis, og lyset egner seg bare for stiklinger/morplanter, du vil ikke kunne få mye ut av å blomstre en plante inni.

Det andre skapet ser mye mer egnet for cannabisdyrking, men det bruker narrowband-led, (LED som konsentrerer kraften sin på det man før trodde var alt fotosyntesen trengte, men så lærte vi mer..) Ventilasjonen ser mer dimensjonert for cannabisbruk.

Og så en ting du kanskje ikke har tenkt over: Disse siden er utenlandske, du må betale fortolling og MVA på disse varene, som vil legge en 1500kr til på prislapen, kanskje mer, ikke får du Norske forbrukerrettigheter på varene heller, så hva gjør du når noe ikke fungerer? Veldig kjipt å må sende hele greia tilbake til Tyskland.

Se heller på Norske butikker, jeg ville heller anbefalt noe slikt:
Telt
Telt alternativ 2

CFL Lys for vekstfasen
og når du komme til blomstring, er 150W UFO LED for blomstring det du burde bruke.

Kullfilter
400M3/h kanalvifte
Isolert flexislange (demper mye lyd)


Det her er omtrent en komplett pakke, du trenger potter og jord til plantene, jeg anbefaler heller jord i starten, det er så mye mer tilgivende enn hydroponiske systemer, bare følg doseringa på næringa du evt velger deg.