Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 810
Har røyket hver dag i 6-7 år.
Skal på utredning for ADHD og lurer på hvor lenge jeg må vente før jeg er clean?
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
2,5 måned
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finnes ikke noe nøyaktig fasit på det. Kan fort ta 1-3 måneder ettersom det har vært daglig bruk i flere år.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan fort gå opp til ca 5 mnd, det gjorde det nemlig til meg med daglig års røyking..
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan fort gå opp til ca 5 mnd, det gjorde det nemlig til meg med daglig års røyking..
Vis hele sitatet...
Da var det falsk positiv eller så har du fått i deg thc i mellomtiden.
Om ikke så er du faktisk verdens første til å ha thc så lenge i urinen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da var det falsk positiv eller så har du fått i deg thc i mellomtiden.
Om ikke så er du faktisk verdens første til å ha thc så lenge i urinen.
Vis hele sitatet...
neeeh.. Hør flere tilfeller der folk har testet positivt langt utover 3mnd. I og med at thc lagres i fettvevet så er det sjanse for at du blir clean på kanskje 2mnd også par mnd etter så plutselig så tester du positivt endag igjen da noen rester plutselig "løsner" fra fettvevet. Hva baserer du din uttalelse på om jeg tør spørre?
Den gangen jeg sluttet begynte jeg på urinprøver 21. November. Var ren 15. Januar.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alge Vis innlegg
neeeh.. Hør flere tilfeller der folk har testet positivt langt utover 3mnd. I og med at thc lagres i fettvevet så er det sjanse for at du blir clean på kanskje 2mnd også par mnd etter så plutselig så tester du positivt endag igjen da noen rester plutselig "løsner" fra fettvevet. Hva baserer du din uttalelse på om jeg tør spørre?
Vis hele sitatet...
3 mnd ja, men 3 mnd er langt unna 5 mnd.
Stor forskjell på ca 90 dager og ca 152 dager altså.

Baserer det på en artikkel jeg leste her om dagen, der sto det at det kun har vært 1 tilfelle hvor thc har blitt funnet i urin etter 90 dager siden siste joint og at det er veldig sjeldent at det sitter så lenge som 90 dager i urinen. Håret derimot så sitter det gjerne så lenge eller lenger. Dette gjaldt da en som røyket flere ganger daglig i 20 år (USA)

Skal se om jeg finner igjen den artikkelen så jeg kan dele den så fort jeg har tilgang på PCen min igjen og kan sjekke loggen.

Joda, thc metabolitter (THC-COOH) lagres i fettceller, men så bruker også kroppen også disse cellene til å produsere energi hele tiden. Dette medfører selvfølgelig at THC-COOH som er lagret skilles ut konstant helt til det ikke er mer og ettersom det er noe som skjer stort sett hele tiden så går hele den prosessen relativt fort. Er man veldig aktiv, trener eller har rask metabolisme i tillegg så går det enda fortere. Det er ikke sånn at disse cellene ligger i dvale i 3 mnd og plutselig bestemmer seg for å kvitte seg med metabolittene.

Det blir kanskje noe annet om du er sykelig overvektig, med lav metabolisme og bare ligger på sofaen dag ut og dag inn samtidig som du dytter innpå usunn mat 24 timer i døgnet uten stopp, men det er nok langt ifra tilfellet hos folk flest.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gjennomsnittet er 72 dager etter daglig/fast bruk. Leste en forskning på det for et par mnd sida da jeg var i samma situasjon. Tok 65 dager for meg. Det til tross for at jeg hadde lite fett og muskler på kroppen på kroppen, drakk masse te og vann hver dag
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gjennomsnittet er 72 dager etter daglig/fast bruk. Leste en forskning på det for et par mnd sida da jeg var i samma situasjon. Tok 65 dager for meg. Det til tross for at jeg hadde lite fett og muskler på kroppen på kroppen, drakk masse te og vann hver dag
Vis hele sitatet...
Ja, det er det jeg også ser det står i forskningsartikler og forsøk med testpersoner som er gjort på området. En del av det er jo vanskelig å kartlegge siden det er veldig inviduelt men fra den informasjonen de har klart å samle opp så er det mellom 30 og 77 dager som er normalt. Noen går kanskje 80-90 dager men det igjen er sjeldent og veldig lite dokumentert, 100 dager eller mer finner jeg faktisk ikke en eneste troverdig artikkel om, det eneste er ett par kommentarer fra forskjellige weedforums som også like gjerne kan være falsk positiv.
Noe som skjer overraskende ofte.

In fact, previous data suggests 5 to 10 percent of all drug tests may result in false positives and 10 to 15 percent may yield false negatives.
Vis hele sitatet...
https://www.drugs.com/article/false-...rug-tests.html

Er selvfølgelig også en del artikler som ikke er basert på særlig forskning om man søker "how long is thc detected in urine" men her igjen så er det så store forskjeller fra side til side at det ikke er noe å stole på, men selv på disse står det langt under 100 dager.