Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1201
Bor i en blokk, penthousen (på toppen av the projects men), og trenger anlegg som jeg kan sitte trådløst med både tlf og PC ala. Sonos.

Kompiser med lang erfaring fra HiFi Klubben mener jeg bør ha en Apple TV - det jeg vil er å sitte på pc og tlf trådløst og høre på musikk. Hører at det er mye trådløse forsterkere som jeg bare kan bruke tlf fra.

Altså; hva går jeg for på budsjett 2-5 laken - billigst mulig. Nevner blokk da sub kanskje ikke er like fett for naboen under. Apple TV med anlegg inkl. høytalere som kan styres trådløst? Sonos med anlegg? Geneva?

Låner for øyeblikket en jævlig bra JVL med iPhone 4 docking jeg kjører via Bluetooth - og den lyden holder standarden jeg er ute etter. Selvom jeg alltid har sikla på surround som f.eks denne: http://www.finn.no/finn/torget/annon...ckthrough=true

Starter dagen med musikk, så det er noe som skal nytes.

Gadd dere å lese helt hit, freaks?

Edit: noe gjentakelser, sorry for litt rotete post.
Sist endret av Hundre_Kroner; 29. januar 2015 kl. 00:19.
Aktive HT. Kjøp deg noen brukte. Får du fort 1/3 - 1/2 prisen i avslag bare det er pakket ut fra esken.

Dynaudio. Elac 150. JBL LSR8 (Studiomonitor)

JBL'ene får du til 2000 kr. stk, ny. De har både bass trøkk og ok lyd til en slik pris. Bor du i blokk, ikke har stue over ca. 15 kvm, så tør jeg påstå at et par skikkelige aktive stativHT er akkurat det som passer deg.

Argon BT2 er den beste Bluetooth Adapteren jeg har prøvd i en slik prisklasse. Etterhvert bør du tenke på en DAC.

Eventuelt så kan du se på Rega Brio-R (forsterker) som ligger på ca. 3000 kr. brukt. Finn deg noen eldre rimelige Klipsch f.eks. Reference MK1 serien, ikke MK2. Tviler på at du finner gulv til 2000 kr. der.

B&W DM serien selges ofte fra 1500 og oppover. Er de i ok stand, har du mye høyttaler mtp. pris. Gammel modell, men er HT i ok stand, er det ikke noe galt med det.

For 2-5000 kr. får du ikke særlig mye av komplette anlegg som er noe til kar.

Min mening.

Edit: 2-5000 kr, nytt. Ikke brukt.
Sist endret av Hei-Det-Er-Meg; 29. januar 2015 kl. 00:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.