Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1867
Skal ta EEG-test for å teste om jeg kan ha epilepsi nå til fredag. Hadde ett anfall for en mnd siden, aldri hatt dette før. MR var bra, men gir rus noe utslag på en slik test ? Inntok alkohol, kokain, amfetamin og hasj 3 igår, skal ta den på fredag. Noen andre som vil dele sine erfaringer ved en slik test ?

På forhånd takk.
De kan ikke på magisk vis se at eventuelle forstyrrelser i EEG-en skyldes rus, nei.
Hilsen en som har vært sammen med ei jente som tok overdose på Lyrica, og fikk epilepsianfall.
Men kan det gi noe utslag på resultatet deres ? Og må jeg gjennom spørsmål om jeg har brukt rusmidler tidligere, som hva, hvor ofte og når ?
Da jeg tok EEG etter en del hasjrøyking spurte hun meg om jeg hadde røykt hasj fordi hun kunne se at noe ikke var helt som det stemte. Hun begynte med å foreslå at jeg hadde wpw syndrom, men fortalte bare jeg hadde røykt hasj så det gikk fint
Spurte legen om dette etter resten - eller måtte du svare på spm. om rus før du gjennomgikk testen ? Del gjerne deres erfaringer fra en litt små-nervøs sjel..
Legen så på resultatene fra testen og spurte meg om jeg hadde røykt hasj, fortalte hun ja, hun tok det med et smil ingenting å være nervøs for. Hun har tross alt taushetsplikt så får jo ingen konsekvenser..

Edit: ganske sikker på at det ikke kan sees på alle sine resultater at de har røykt, bare noen utsatte personer
Sist endret av En deling; 18. mars 2014 kl. 19:56.
Sitat av En deling Vis innlegg
Legen så på resultatene fra testen og spurte meg om jeg hadde røykt hasj, fortalte hun ja, hun tok det med et smil ingenting å være nervøs for. Hun har tross alt taushetsplikt så får jo ingen konsekvenser..

Edit: ganske sikker på at det ikke kan sees på alle sine resultater at de har røykt, bare noen utsatte personer
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke helt.. Var du ruset under undersøkelsen? Eller er du bare heavy bruker av cannabis?
EEG-test tester jo aldeles ikke om du har fått i deg noe ulovlig. Så du kan slappe helt av.
Har en EEG leser selv, aldri hørt om at den skal kunne påvise rusmiddler?
Hvis noen kan henvise til en test, så kan jeg godt prøve den ut!
Har brukt den flere ganger mens jeg har inntatt alkohol, hadde vært interessant å se om den kan se om jeg har drukket eller ikke.
Sitat av En deling Vis innlegg
Legen så på resultatene fra testen og spurte meg om jeg hadde røykt hasj, fortalte hun ja, hun tok det med et smil ingenting å være nervøs for. Hun har tross alt taushetsplikt så får jo ingen konsekvenser..

Edit: ganske sikker på at det ikke kan sees på alle sine resultater at de har røykt, bare noen utsatte personer
Vis hele sitatet...
Har det slått deg at hun bare gjettet seg frem?
Fått vite at man ikke skal ha brukt beroligende midler noen dager i forkant av testen, så derfor jeg lurer på om det kan leses av resultater på også andre stoffer. Forhørt meg med en lege der som sa at Rivotril f.eks ikke utgjorde noe forskjell, men valium o.l kunne gjøre dette.

Edit: Dette går tilbake på at jeg skal søke til fylkeslegen før det har gått 1 år hvis EEG-testen ikke viser noe epilepsi, om å få tilbake bil lappen, så jeg vil helst unnlate å si at jeg bruker thc ofte - hvis dette ikke er nødvendig å meddele om til de. Men dette får jeg sikkert beskjed om jeg må fortelle noe om. Holdt på daglig 10+ år

TrippyKing; han ser nok ganske stoner ut
Sist endret av Hundre_Kroner; 19. mars 2014 kl. 12:37. Grunn: Feilinformasjon
Hadde sist røykt ca en uka før undersøkelsen, heller ikke noen heavy bruker av cannabis. Jeg ser heller overhodet ikke stoner ut, haha. Hun fortalte meg at "Deltabølgen" var unormalt høy, som betydde jeg mest sannsynlig hadde wpw syndrom, men at noen rusmiddler som hasj KUNNE føre til det samme. Hun likte ikke å spørre så tviler sterkt på at det var noe hun gjettet seg til. Cannabis førte også til at gjennomsnitts pulsen min gikk opp med ca 15 i flere uker etter bruk, så er nok bare noe jeg er utsatt for

da har jeg selvfølgelig greid å blande EKG og EEG så innleggene mine er bare til å ignorere.
Sist endret av En deling; 19. mars 2014 kl. 15:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.