Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1295
Hei! Fant ingen nye tråder om Lucid drømming, så tenkte å lage en ny tråd istedet for å bumpe en gammel tråd.

Var veldig interisert i lucid drømming for noen år siden, og har nettop fått tilbake interressen for dette. Jeg kan begynne med å forklare i grove trekk hvordan man lucid drømmer, for nye folk.

Lucid betyr noe sånt som "å være bevisst på omgivelsene sine", sånn cirka.
Altså, å være bevisst på drømmene sine. Når du har en bevisst drøm så vet du at du drømmer, og du kan styre drømmen din. Når du klarer dette kan du gjøre hva du vil, kun fantasien setter grenser.

Det er mange metoder man kan gjøre dette på, den mest populære ut ifra det jeg har sett er WILD. Denne går ut på å ligge i senga, lokke øynene, fokusere på noe, en plass eller å telle inn/utpust, og bestemme deg for at du skal lucid drømme. Da er det en viss sjanse for at du klarer å oppnå en bevisst drøm.

Men hva godt gjør en bevisst drøm om du ikke husker den?
Noter stikkord fra drømmene dine hver gang du våkner og husker en drøm, da blir du flinkere på å huske drømmer.

Reality checks er en viktig faktor for å lucid drømme. Dette går ut på å gjøre visse ting om til vaner som kan avsløre drømmer. Gjør dette flere gang for dag!
Hold for nesen, å prøv og puste, viss du drømmer klarer du å puste.
Press fingeren mot handflata di, i en drøm vil du mest sannsynelig skvise fingeren igjennom handa di.
Tegn/skriv noe på handa di, se på det daglig. Jeg har en stor "A" oppå handen. I en drøm vil dette være alt annet enn en "A".
For mange år siden ble jeg stukket av en blyant, som gjorde att jeg nå har en blyantspiss under fingeren, som jeg bruker å se på.

Det er mange reality checks som du kan bruke, jeg bruker de jeg nettopp nevnte.

Du kan fortelle om egne erfaringer her, og diskutere Lucid drømming
Viss noen vil, så kan vi gjerne holde kontakt via facebook, eller freakforum og diskutere egne erfaringer med hverandre, og bli "drømmebrødre".
Kan fortelle om egne erfaringer for å starte det hele.

Jeg bruker WILD metoden, men har failet litt. Har enda ikke fått en bevisst drøm, men jeg vet at en eller annen gang kommer det til å gå.
Om kveldene så ligger jeg helt i ro, å tenker "jeg er bevisst". Jeg sier det om og om igjen i hode mitt. Etterhvert begynner det å klå, men jeg klarer å la være. Men det jeg plages med er att avogtil så får jeg høy puls, hjertet banker ganske hardt og det kjennes ut som noen kiler meg i knærne og mange andre ledd. Denne følelsen er helt for j*vlig, men jeg klarer å ligge stille.
Alt i alt så er alt jeg har opplevd en del uhyggelige følelser.

Fortell gjerne dine opplevelser
Sitat av Kestrel Vis innlegg
Lucid betyr noe sånt som "å være bevisst på omgivelsene sine", sånn cirka.
Vis hele sitatet...
Lettfattelig er det jeg finner på google.
---
lu·cid
ˈlo͞osid/Submit
adjective
1.
expressed clearly; easy to understand.
---
Sitat av nudo Vis innlegg
Lettfattelig er det jeg finner på google.
---
lu·cid
ˈlo͞osid/Submit
adjective
1.
expressed clearly; easy to understand.
---
Vis hele sitatet...
Kan godt hende. Jeg datt bare over det jeg skrev, på dreamviews tror jeg. Lå og leste on Lucid drømming igår.
Hva er problemet med "gamle" tråder?
Her har du noen tråder om teamaet Lucid Dreaming

Den første er fin og oversiktilig tråd som dekker det meste om Lucid Dreaming

Den lille Lucid Dreaming-tråden

Bevisst drømming!

Er dette "Lucid dreaming"?

Hvordan oppnå en "lucid" drømm?

Hvordan stoppe og lucid drømme?

Hvordan Lucid Dream'e?
Sist endret av t_ben; 28. desember 2013 kl. 09:58.