Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 959
Hei!
Tenkte å gjøre et nytt forsøk på et prosjekt som har ligget dødt i omtrent 6 år nå. Hadde en gang en Dell stasjonær PC som tok kvelden (noe tull under oppstart, så den kom aldri i gang). Husker ikke helt problemet engang, husker bare at vi aldri brukte den igjen.

Harddisken har jeg derimot tatt vare på, full av minner som den er, i håp om at jeg kan få ut gamle filer. Kjøpte en sånn harddisk-docking-stasjon-thingy en gang i tiden, men fikk den ikke til å funke. Tenkte å prøve på nytt nå!

Her er bilde 1 og bilde 2 av godsaken. I tillegg har jeg bilde 1 og bilde 2 av denne andre saken.

Den brede svarte pluggen og den hvite pluggen passer jo inn på harddisken, mens de to andre pluggene ikke gjør det. Antar dette da sier seg selv uten noe mer hokus pokus. Det som derimot var litt hokus pokus, er disse bittesmå greiene (2 hvite og 1 svart) som skal skyves inn på de 8-9 pinsene på midten av harddisken. Ser det står en slags tegnforklaring der, men det er gresk for meg. Hva er dette for?

Hvordan går jeg frem for å få hentet ut filene fra disken?
Takk for hjelp!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det er ganske logisk, akkurat nå er disken clipped til 32GB maks kapasitet, noe jeg betviler er ønskelig (hvis du ikke faktisk hadde bare 32GB kapasitet i bruk på disken).

Sett den til å være master (følg tegningen).

Master 16 heads skulle det være.

For mer info :

http://forums.techguy.org/hardware/1...eads-16-a.html

http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=1351260
Sist endret av AtXbYeA; 27. mars 2013 kl. 18:02.
Takk for svar! Fikk skikkelig hopes up nå, så fant jeg ut at jeg mangler strømkabel. Har jo hvertfall 20 forskjellige strømkabler liggende rundt omkring i skuffer og skap her, men fant ingen som tilsvarte denne jævelen. Faen. Noen som vet hva denne pluggen heter? Får kjappe meg og se om jeg rekker Expert før de tar påskeferie.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Tror faktisk det bare heter DC input som det står på bildet
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Tror faktisk det bare heter DC input som det står på bildet
Vis hele sitatet...
Ja, men det heter jo de 23 andre strømforsyningene mine også...
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Det er ganske logisk, akkurat nå er disken clipped til 32GB maks kapasitet, noe jeg betviler er ønskelig (hvis du ikke faktisk hadde bare 32GB kapasitet i bruk på disken).
Vis hele sitatet...
Er det ikke «DEVICE 0 (MASTER), AUTO SPIN DISABLE» den står på? Er så vidt jeg ser en svart «ting» (hva kalles det?) der også. Eller misforstår jeg?
Sitat av Ingens gate Vis innlegg
Er det ikke «DEVICE 0 (MASTER), AUTO SPIN DISABLE» den står på? Er så vidt jeg ser en svart «ting» (hva kalles det?) der også. Eller misforstår jeg?
Vis hele sitatet...
Jo, det stemmer det. Den svarte er lite synlig, men den er der. Men jeg drev og rotet med de der sist jeg prøvde for mange år siden, så dere må ikke ta hensyn til hvordan de står akkurat på det bildet.

Nå har jeg nappet de ut, og satt de inn på 16 heads master, slik Atx sa. Mangler bare den forbaskete strømforsyningen nå! Grr.