Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 7629
Hei! Jeg er deprimert (to-tre år med alvorlig grad nå, kanskje det hjelper noen å forstå motivene mine), har bipolar 2, cannabisavhengighet og noe annet dritt. Jeg kunne sikkert gjort mer research før jeg startet denne tråden, men jeg er for sliten og deppa, så dette er vel det jeg gidder annet enn å forberede meg litt på det viktigste når jeg får bestemt meg . Jeg har trappet skikkelig mye ned på weed den siste måneden. Dette er tredje dagen på rad uten rus og jeg røyket kun tre dager forrige uke. Psykologen ba meg trappe ned, så da gjorde jeg det - alternativet var rusbehandling, og det er bullshit for min del.

Uansett. Jeg vil ha det fint én dag , helst alene siden den eneste jeg føler for å være med passer syk kjæreste, og jeg vil ikke være fjern eller veldig sløv og ikke få veldig kjip bakrus som fyllesyke dagen etterpå. Jeg har litt MDMA hos en venn, men vet ikke om det er noe fint når man er alene. Hva tror/vet man om det? Jeg har hørt at stimulerende stoffer generelt ikke er like gøy å ta alene, men jeg trenger å føle meg litt levende, hvis dere skjønner, så jeg har tenkt litt på det . Jeg har bare tatt amfetamin én gang før - jeg var veldig full og fjern da og merket egentlig ikke så mye. Og jeg har ingen erfaringer med andre stimulerende stoffer enn det og MDMA. Jeg liker veldig godt å drikke meg full alene, jeg føler meg klarere og får til å kjenne på følelsene mine, som stort sett bare er uniformt depressive eller helt borte ellers. Hva ville dere anbefalt, og hva liker dere å ta alene?

Åpent for alt som ikke er svært skadelig å bruke, forresten (type løsemiddel, meth, GHB).
Sist endret av Brukernavnmann; 12. mars 2013 kl. 23:27.
Eneste rusmidler jeg bruker alene er hasj. Ser ikke for meg det å ta lsd, sopp, mdma eller noe annet er direkte gøy å være ruset på helt mutters alene.
Men hvis jeg virkelig skulle tatt noe annet enn hasj, og være alene under rusen så ville mitt valg være MDMA. Kunne kanskje blitt kjipt, med tanke på at man veldig gjerne vil dele opplevelsen med hvertfall en person. Men man kan sikkert få det kult alene også. Mye man kan gjøre som er rett og slett digg på mdma
Men vet ikke hvordan dette vil påvirke din psyke heller.
har tatt MDMA/xtc alene ved et par anledninger.. Liker du deg i ditt eget selskap så er det utrolig deilig å legge seg ned på sengen, med musikk på ørene, MDMA i systemet og stryke fingrene over huden :P
Takk for svar!
Psyken min er jeg sikker på at det går bra med . Blir det for ille får jeg bare begynne å røyke mer hasj, eventuelt reise hjem til kjæresten eller begynne på en av disse pillene jeg har resept på. Det verste som kan skje er at ingenting skjer.
Er vanlig ecstacy noe kult? Har bare holdt meg til MDMA.
Sist endret av Brukernavnmann; 12. mars 2013 kl. 23:50.
Sitat av fth Vis innlegg
Eneste rusmidler jeg bruker alene er hasj. Ser ikke for meg det å ta lsd, sopp, mdma eller noe annet er direkte gøy å være ruset på helt mutters alene.
Vis hele sitatet...
Uenig angående psykedelika. Å innta eksempelvis LSD når man er alene åpner opp for å utforske rusen mer fullstendig og uforstyrret enn hvis man må overvære og eventuelt bekymre seg for andre parter. Gir en mulighet til å gå inn i seg selv og kanskje lettere kunne ta personlig lærdom ut av opplevelsen, samt muligheten til å gjøre akkurat det en selv har lyst til. Sier ikke at det ikke kan være givende og morsomt å ture med andre, men psykedelika er absolutt et middel for de gangene man er alene også.
Jeg bruker stort sett kun hasj når jeg er alene. Også gjør jeg akkurat det jeg føler for. DET er deilig etter min mening!
benzo og opium er chill å ta alene mens man ser på en film eller bare "drømmer" seg bort i sin egen verden.
Sitat av Brukernavnmann Vis innlegg
Er vanlig ecstacy noe kult? Har bare holdt meg til MDMA.
Vis hele sitatet...

Om det er en pille med MDMA som hovedvirkestoff, så ja :P
Jeg vil si meg enig i at LSD er et fantastisk stoff å ta alene. Ikke ta for mye, da vil du trenge en partner som kan passe på deg. Dra på en skogtur eller noe sånt, så har du det flott
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Om det er en pille med MDMA som hovedvirkestoff, så ja :P
Vis hele sitatet...
Skjønner. Tenker kanskje jeg går for MDMA. Eller syre. Tja.

Sitat av MBTI Vis innlegg
Jeg vil si meg enig i at LSD er et fantastisk stoff å ta alene. Ikke ta for mye, da vil du trenge en partner som kan passe på deg. Dra på en skogtur eller noe sånt, så har du det flott
Vis hele sitatet...
Jeg har syre, men jeg har ikke tatt det før. Jeg fikk tak i en venn som var ledig i morgen, så hun kunne jo passet på, men hun har heller ikke tatt det før. Jeg kan ikke ta det her i hybelen uansett, det er for mange folk. Er MDMA mer safe? Hvis risikoen for bad trip er mer enn ca. 1 til 20, tror jeg at jeg går for MDMA.
Sist endret av Brukernavnmann; 13. mars 2013 kl. 00:50.
Opiater eller Opioider er digg og ta alene. Man blir ikke akuratt sosial av den type rusmidler uansett.
Alkohol i moderate mengder. alle sentralstimulerende gjør meg til en supersosial partyfreak så det er no go, hater thc, opiater og spiser ikke piller uten morsomme farger og motiver så det holder plenty med ett par glass vin, en whiskey, cognac eller noen pils bare for kosens skyld om jeg er alene.
Siden du ikke har erfaring med psykedelika ville jeg kanskje anbefale deg å ta det med noen du kjenner den første gangen/gangene. Jeg føler meg veldig komfortabel med psykedelika og foretrekker å ta det alene, da jeg kan slippe meg helt løs uten å tenke over hva andre synes. Jeg liker å ta det med venner også, men det kommer an på hvilke intensjoner jeg har med trippen.

Du sier du har bipolar lidelse, jeg vet ikke hvilke konsekvenser det kan få på en trip da jeg ikke kjenner noen rusbrukere som har det. Jeg ville gjort en del research før jeg tok psykedelika med tanke på det i hvertfall..

Derimot har jeg hørt at mdma kan ha svært positive effekter på folk som sliter med depresjoner, og hvis du har rein MDMA tilgjengelig ser jeg ikke noen grunn til at det ikke skal bli en kjempefin kveld selv om du er alene.

edit:
Når jeg tenker meg om så kan det hende det ikke er lurt å ta alt for mye MDMA hvis du bestemmer deg for det da det kommer til å tappe deg for serotonin dagen(e) etterpå... 5-HTP kan hjelpe hvis du får tak i det.
Sist endret av Bluish; 13. mars 2013 kl. 03:12.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Vis jeg fikk valget å bare kunne innta et rusmiddel en siste gang alene så hadde jeg valgt lsd.

Det er litt vanskelig å forklare hvorfor, men jeg skal prøve.
Når jeg turer på lsd så blir jeg en type supermeg, djiises v2 kan man si.
Alt jeg gjør blir så mye bedre gjennomført når jeg er supermeg, vis jeg trenger en ting uansett hva så hopper jeg opp å finner det med en gang, skal jeg spille så setter jeg på record for jeg føler at skillsa mine er helt insane og merkelig nok er jeg mye bedre i fps spill når jeg er tura enn når jeg er nyktern, bare det å se meg selv i speilet for meg til å smile fra øre til øre å føle meg som casanova, men det aller beste jeg vet med å ture er å space helt ut å bare forsvinne inn i mitt eget hode, det kan være litt skummelt det å gi slipp på realiteten rundt deg, men sinnsykt du kan finne mye kule ting og ideer der inne.

MEN, lsd kan bli litt i heftigste laget vis ikke vet hva du gir deg ut på, rusen kan fort bli forvirrende og skummel.
Vis du vet hva du kan gjøre vis det skulle skje deg så vil jeg si du er rimelig safe, la oss si at du begynner å badtrippe så kan det å bare gå på badet (begynner jeg å bade så tar jeg meg en dusj, badet er et slaks anker for meg vis ting skulle bli for heftig) eller hvilket som helst annet rom eller en tur utenfor huset hjelpe veldig og endre trippen din totalt til det bedre.
sidrn du har psykiske problemer så skal hode deg unna rusmidler.. det blir som at husrt ditt brenner og at du skal slukke brannen med bensin
Om du velger å gå for lsd så råder jeg deg til å ha en dose tilgjengelig,EN!

"skal vi ta en til?" er en tanke som popper opp i hodet til samtlige jeg turer med,å tro meg en bad trip på syre for første gang alene er ikke noe du vil oppleve
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Vil tro det er heroin, men siden du spurte om noe ufarlig vil jeg si at alkohol kan være noe for deg.
Husk også at siden du har en vansklig periode vil du ha et større problem med å ta rusmidler i en moderat dose, ikke missbruk det stoffet du bestemmer deg for.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
sidrn du har psykiske problemer så skal hode deg unna rusmidler.. det blir som at husrt ditt brenner og at du skal slukke brannen med bensin
Vis hele sitatet...

Klarer du å si noe enda mer dømmende? Jeg gjør som jeg vil, takk, og er nok mer oppegående med mitt rusbruk enn det du er. Ikke tro du vet mitt beste bedre enn jeg gjør selv. Bare la vær.

Sitat av Bluish Vis innlegg
Du sier du har bipolar lidelse, jeg vet ikke hvilke konsekvenser det kan få på en trip da jeg ikke kjenner noen rusbrukere som har det. Jeg ville gjort en del research før jeg tok psykedelika med tanke på det i hvertfall..

Derimot har jeg hørt at mdma kan ha svært positive effekter på folk som sliter med depresjoner, og hvis du har rein MDMA tilgjengelig ser jeg ikke noen grunn til at det ikke skal bli en kjempefin kveld selv om du er alene.

edit:
Når jeg tenker meg om så kan det hende det ikke er lurt å ta alt for mye MDMA hvis du bestemmer deg for det da det kommer til å tappe deg for serotonin dagen(e) etterpå... 5-HTP kan hjelpe hvis du får tak i det.
Vis hele sitatet...
Takk for tipsene! Jeg tok ikke 5-HTP sist gang jeg tok MDMA for ca. en måned siden, men fikk heller ikke noen kraftig nedtur. Jeg ble på en måte bare litt mer distansert, og det var noe ille. Jeg skal se om jeg får tak i det uansett.

og det var ikke noe ille*
Sist endret av Brukernavnmann; 13. mars 2013 kl. 09:33.
Jeg hadde tatt MDMA og meditert, lukket øynene så mye som mulig under hele trippen. Sagt til deg selv "Nå løsner alt, ting ordner seg i livet, og hver dag blir bedre bedre og bedre" Så hadde jeg planlagt en lsd tur inni mdma turen, og sagt at den kommende lsd turen min gjør underverker, og jeg har endelig blitt ett helt menneske igjen, jeg føler meg bedre og bedre for hver dag, og jeg finner alltid en tanke som føles enda bedre enn den jeg har nå osv.

Etterpå endag så hadde jeg tatt 200 uq LSD eller noe, og meditert igjen. Snakket masse frigjørende positivt.

Jeg hadde øvd meg på å lært å tenke på ting som føles såvidt bedre enn den tanken jeg har nå før og etter turene. Og meditert før og etter turene, enkle meditasjons forslag finnes det masse av på youtube, min favoritt er: Getting into the vortex med Abraham hicks.

Når en er depresiv er en bedre følelse aggresjon, så for å komme ut av depresjonen, kan en bli forbannet på folk som irriterer seg, en kan "inni hodet" drepe dem eller brenne dem opp, og så gå videre inn i frustrasjon, og fra frustrasjon er det ikke så lang å hoppe til håp, alt dette gjøres ved å tenke en tanke som føles bedre.

Når du kommer opp i håp, håp om et bedre liv osv, så begynner du mer å lytte til intuisjonen naturlig, og det er KUN DU som har det riktige svaret til deg, ingen kan vite det bedre enn deg selv, uansett hvem du snakker mer, men noen kan insipirere deg f.eks.
Sitat av Brukernavnmann Vis innlegg

Klarer du å si noe enda mer dømmende? Jeg gjør som jeg vil, takk, og er nok mer oppegående med mitt rusbruk enn det du er. Ikke tro du vet mitt beste bedre enn jeg gjør selv. Bare la vær

og det var ikke noe ille*
Vis hele sitatet...
vel jeg dømmer deg ikke. jeg bare fortalte deg fakta, du vil aldri bli frisk hvis du ikke slutter med rusmidler. enhver oppegående psykolog vil si akkurat det samme til deg.
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Vil tro det er heroin, men siden du spurte om noe ufarlig vil jeg si at alkohol kan være noe for deg.
Husk også at siden du har en vansklig periode vil du ha et større problem med å ta rusmidler i en moderat dose, ikke missbruk det stoffet du bestemmer deg for.
Vis hele sitatet...
For én kveld er heroin fysisk sett mindre skadelig enn alkohol.

Du har dog rett i det andre du skriver, derfor er det naturlig å holde seg unna heroin for trådstarter.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
vel jeg dømmer deg ikke. jeg bare fortalte deg fakta, du vil aldri bli frisk hvis du ikke slutter med rusmidler. enhver oppegående psykolog vil si akkurat det samme til deg.
Vis hele sitatet...
Vel, fakta er at jeg aldri vil bli frisk uansett. Kanskje du skulle googlet bipolar 2 før du beæret meg med din kunnskap? Jeg skjønner at du ikke tror jeg er særlig oppegående, men det er litt drøyt å skulle begynne å dømme psykologen min også, altså. Som sagt har jeg en psykolog, og jeg forstår norsk, så jeg har vel hørt alt du kan bidra med fra før. Kan du ikke stikke til verdidebatt.no eller noe?
Sist endret av Brukernavnmann; 13. mars 2013 kl. 10:38.
Salvia er gøy. Varer ikke lenge. Og er det eneste rusmiddelet jeg har tatt hvor jeg har mistet meg selv helt.
Det kan også være skummelt så klart. Men om du røyker det varer det toppen 15 min.
Hvis du går på antidepressiva er det stor mulighet for at du ikke får noe ut av MDMA. LSD også så det er sagt
Jeg setter en knapp på hasj og flein. Har brukt flein flere ganger i mindre doser alene for å få frem den "spesielle" stemningen eller en liten "lift". Hasj er nok nesten like vanlig å røyke alene som i selskap med andre.
Jepp, hasj og psykedelika... Store som små doser. Hvis målet uansett er å bli så brutalt høy at man forsvinner fra omverdenen gjør det ikke noe å være alene etter egen erfaring. Så er vi jo forskjellige vi mennesker imellom og, noen foretrekker tid for seg selv i blant, mens andre igjen kan være sosiale i både tide og utide... Personlig er jeg særs glad i å vandre ute seint på svarte natta mutters alene med skallen full av djevelsopp eller det som verre er.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Uenig angående psykedelika. Å innta eksempelvis LSD når man er alene åpner opp for å utforske rusen mer fullstendig og uforstyrret enn hvis man må overvære og eventuelt bekymre seg for andre parter. Gir en mulighet til å gå inn i seg selv og kanskje lettere kunne ta personlig lærdom ut av opplevelsen, samt muligheten til å gjøre akkurat det en selv har lyst til. Sier ikke at det ikke kan være givende og morsomt å ture med andre, men psykedelika er absolutt et middel for de gangene man er alene også.
Vis hele sitatet...
Det er vel forskjell fra folk til folk Har testet ut en del av det selv, men ikke alene. Syns det å ha en person som inntar det samme som deg er et must når man skal ture. Gjør ting litt ekstra kult og spennende, alle samtalene og rare tingene man finner på.
har selvfølgelig trukket meg litt tilbake noen ganger, for å utforske mitt eget hode, som i og for seg er ganske spennende. Men for meg, er det å ha en person der på samme stoff en god følelse. Som man kan si ifra til om ting blir veldig intenst of forvirrende, og høre etter om den andre personen opplever det samme eller ikke, og ha muligheten til å snakke ut om det man opplever og få en respons tilbake.
Jeg vet ikke om du er klar over det eller ei, men MDMA kan være rimelig farlig i kombinasjon med enkelte anti-dep-medisiner. Sjekk opp i dette om du går på noe medisiner før du evt. bruker MDMA.

Personlig syntes jeg downers kan være fint alene, som feks. xanor, rivotril eller valium, gjerne i kombinasjon med hasj.
Jeg ville ha gått for en medium dose sopp hvis jeg skulle tatt noe aleine. Sett på en morsom film til å begynne med og bare ta det deretter. Soppen kan få deg til å gå dypt inn i deg selv og hjelpe deg til å kanskje få et litt annet syn på ting.
Har sett film et par ganger på sopp og det er en ganske kul opplevelse. Det blir på en måte som om du får full surround sound inni hodet og de i filmen prater til deg og greier.

MDMA kan jeg og tenke meg passer fint aleine med chill musikk, men enda bedre med en med motsatt kjønn.

Amfetamin bør du absolutt ikke ta aleine. Da kommer du til å ringe alle i hele telefonlista for å få noen å prate med. Det kan evt funke om du vil sitte og spille COD eller noe en hel dag.

Lykke til
Sitat av Mysteri-O Vis innlegg
Amfetamin bør du absolutt ikke ta aleine. Da kommer du til å ringe alle i hele telefonlista for å få noen å prate med. Det kan evt funke om du vil sitte og spille COD eller noe en hel dag.

Lykke til
Vis hele sitatet...
Den her fikk meg til å fnise som en skolejente!
Det stemmer så jævlig bra!
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Jeg synes det meste er bra å ta solo.
Jeg foretrekker dog ting som Benzo (tar det ikke ofte dog), stimulanter som Amfetaming, og sist, men ikke minst:
Cannabis. Opiater er også knall å ta alene, men det er noe jeg liker å holde meg unna, noe jeg anbefaler deg også å gjøre. Det er ikke verdt det, selvom det er digg, for selv jeg som har tatt sub en gang, og rotet med PF ett par ganger savner opiat-rusen.

Har hendt at jeg har tatt LSD, Kokain, og diverse andre stoffer alene, noe jeg ser på som greit, men dette er "top 3" listen min.

Jeg ønsker og å eksperimentere mer med psykedelika alene i fremtiden.
Iom at du har en såpass alvorlig lidelse som lett kan resultere i psykose, så ville jeg gått for benzo.
Det er rimelig trygt så lenge man ikke hiver i seg, det kan være litt vanskelig å kjenne formen.
Det er chill og koselig.
Ville holdt meg unna stimulanter, nedtur på slike stoffer når man allerede er alvorlig deprimert vil bli sinnsykt kjipt.
Sist endret av Cosmos; 13. mars 2013 kl. 18:31.
Sitat av Brukernavnmann Vis innlegg
Vel, fakta er at jeg aldri vil bli frisk uansett. Kanskje du skulle googlet bipolar 2 før du beæret meg med din kunnskap? Jeg skjønner at du ikke tror jeg er særlig oppegående, men det er litt drøyt å skulle begynne å dømme psykologen min også, altså. Som sagt har jeg en psykolog, og jeg forstår norsk, så jeg har vel hørt alt du kan bidra med fra før. Kan du ikke stikke til verdidebatt.no eller noe?
Vis hele sitatet...
Diagnosen bipolar 2 er noe ALT FOR MANGE nordmenn har fått de siste årene. At man er lettere deppa i noen perioder er noe veldig mange opplever. Å påstå at man ALDRI kan bli frisk fra det er bare piss. Det er bare for at du skal ha en unnskyldning.

Hold deg unna dop du. Lettere å ha en stabil psyke da.
Sist endret av Freakaholic; 13. mars 2013 kl. 18:59.
Benzodiazepiner eller Kodein er mine favoritter når jeg kjører en solo, selv om det ikke skjer ofte.

Personlig synes jeg de to rusmidlene der er det beste om man skal være alene.
Sitat av Brukernavnmann Vis innlegg
Vel, fakta er at jeg aldri vil bli frisk uansett. Kanskje du skulle googlet bipolar 2 før du beæret meg med din kunnskap? Jeg skjønner at du ikke tror jeg er særlig oppegående, men det er litt drøyt å skulle begynne å dømme psykologen min også, altså. Som sagt har jeg en psykolog, og jeg forstår norsk, så jeg har vel hørt alt du kan bidra med fra før. Kan du ikke stikke til verdidebatt.no eller noe?
Vis hele sitatet...
trenger ikke å google, vet med fakta at mennesker med bipolar 2 eller andre deppresive skal holde seg unna rusmidler.
Ofte har mennesker med diagnosen rusmisbruk bak seg

- Må behandlingen være langvarig?

Noen har to episoder, de blir behandlet for dem, slutter med medisiner etter et års tid og holder seg friske resten av livet. Men det er unntakene. De fleste har hyppig tilbakevendende episoder og trenger mange års behandling

http://www.sinnetshelse.no/artikler/bipolar_2.html
MDMA syntes jeg ikke er noe gøy å ta alene, da jeg jeg føler jeg har så mye kjærlighet å dele med de jeg tar det sammen med, lave doser sopp er også inntatt, syre har jeg aldri testet. 2-CB syntes jeg også var helt ålreit alene.
Så egentltlig det meste funker for meg.

Piller derimot liker jeg ikke, hvertfall ikke om jeg blir helt på bærtur, da jeg somregel gjør en haug med dritt alene jeg ikke husker en dritt av...
Hjelper i grunn ikke spise masse piller med andre heller da det resulterer i at begge begge/alle får veldig "lure" ideer, som igjen bare resulterer i bare tull, i værste fall cella uten å vite hvorfor når man skjønner hvor man er når man begynnner komme til seg selv :P

Opiater, hasj og alkohol er vel det som blir brukt mest om jeg er alene.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Diagnosen bipolar 2 er noe ALT FOR MANGE nordmenn har fått de siste årene. At man er lettere deppa i noen perioder er noe veldig mange opplever. Å påstå at man ALDRI kan bli frisk fra det er bare piss. Det er bare for at du skal ha en unnskyldning.

Hold deg unna dop du. Lettere å ha en stabil psyke da.
Vis hele sitatet...
Støttes -
Fikk selv en bipolar2-diagnose for endel år siden, og psykiatrien fortalte meg at rus(mis)bruket mitt var helt normalt for en som meg. Det var akkurat det jeg trengte å høre for å kunne kjøre på for fullt... Det gikk selvfølgelig til helvete.

I dag har jeg vært rusfri i drøyt 2 år og har ingen psykiske problemer. Men regner med at de vil komme tilbake så fort jeg begynner å ruse meg igjen. Det har jeg ingen planer om å gjøre
Sist endret av eppen; 14. mars 2013 kl. 09:09.
Sitat av eppen Vis innlegg
Støttes -
Fikk selv en bipolar2-diagnose for endel år siden, og psykiatrien fortalte meg at rus(mis)bruket mitt var helt normalt for en som meg. Det var akkurat det jeg trengte å høre for å kunne kjøre på for fullt... Det gikk selvfølgelig til helvete.

I dag har jeg vært rusfri i drøyt 2 år og har ingen psykiske problemer. Men regner med at de vil komme tilbake så fort jeg begynner å ruse meg igjen. Det har jeg ingen planer om å gjøre
Vis hele sitatet...
Hva slags rusmidler var det snakk om?
Og gjelder dette også alkohol, eller går det bra å drikke seg brisen f.eks på fest?

Bra at du har klart dette hvertfall!
Det jeg stusser over er at
1: Du svartmaler dette veldig. Nå vet ikke jeg hva slags informasjon du har fått fra lege/psykolog. Men om du ikke kan kurerers i ordets rette forstand, så kan du behandles og symptomene kan reduseres til tilnærmet null.
2: At psykologen din ikke har mast høl i hue på deg angående ditt rusmiddelbruk. Jeg støtter veldig "moralens voktere" her. Dersom du har psykiske lidelser som du ønsker å bli kvitt, er ikke selvmedisinering veien å gå.

Når det er sagt, bør du velge et rusmiddel som har minst mindfuck. Kan ikke se for meg at LSD og amfetamin er dritbra å trøkke i seg når du sliter med hodet. Cannabis er du avhengig av sier du, så kanskje la vær med det også. MDMA er veldig det "minst" skadelige jeg kan tenke meg etter cannabis. Men det får noen med mer erfaring på det feltet bekrefte/avkrefte.
Sitat av fth Vis innlegg
Hva slags rusmidler var det snakk om?
Og gjelder dette også alkohol, eller går det bra å drikke seg brisen f.eks på fest?

Bra at du har klart dette hvertfall!
Vis hele sitatet...
Takk
Jeg var en typisk rusmisbruker som røyka rev omtrent daglig etter jobb. Jeg drakk også mer og mer (uten å være klar over det - alkohol er en slu jævel), og tilslutt drakk jeg øl nesten daglig.
Har brukt litt amf opp gjennom tidene (godt planlagt), men etter diagnosen ble det mer speed og kola og dermed ytterligere ustabilt følelsesliv. Følte at som bipolar kunne jeg gå til helvete med god samvittighet.

I dag er det bare totalavhold som gjelder. Går i NA og har fått inspirasjonen til å leve et godt rusfritt liv derfra.

Kan legge til at det er godt mulig at jeg fortsatt er bipolar, men dette er nå bare positivt for meg. Det gir meg kreativitet og pågangsmot, og jeg trenger ingen behandling eller medisinering. Og jeg har ikke vært deprimert etter at jeg sluttet med rus.
Sitat av Barkebilla Vis innlegg
Salvia er gøy. Varer ikke lenge. Og er det eneste rusmiddelet jeg har tatt hvor jeg har mistet meg selv helt.
Det kan også være skummelt så klart. Men om du røyker det varer det toppen 15 min.
Vis hele sitatet...
Men føles som det varer betraktelig mye lenger enn 15 min. Hvordan annen innen inntaksmåte enn røyking er det? Aldri hørt om noen som spiser salvia, skyting går hvertfall ikke
Sitat av Brukernavnmann Vis innlegg
Hei! Jeg er deprimert (to-tre år med alvorlig grad nå, kanskje det hjelper noen å forstå motivene mine), har bipolar 2, cannabisavhengighet og noe annet dritt. Jeg kunne sikkert gjort mer research før jeg startet denne tråden, men jeg er for sliten og deppa, så dette er vel det jeg gidder annet enn å forberede meg litt på det viktigste når jeg får bestemt meg . Jeg har trappet skikkelig mye ned på weed den siste måneden. Dette er tredje dagen på rad uten rus og jeg røyket kun tre dager forrige uke. Psykologen ba meg trappe ned, så da gjorde jeg det - alternativet var rusbehandling, og det er bullshit for min del.

Uansett. Jeg vil ha det fint én dag , helst alene siden den eneste jeg føler for å være med passer syk kjæreste, og jeg vil ikke være fjern eller veldig sløv og ikke få veldig kjip bakrus som fyllesyke dagen etterpå. Jeg har litt MDMA hos en venn, men vet ikke om det er noe fint når man er alene. Hva tror/vet man om det? Jeg har hørt at stimulerende stoffer generelt ikke er like gøy å ta alene, men jeg trenger å føle meg litt levende, hvis dere skjønner, så jeg har tenkt litt på det . Jeg har bare tatt amfetamin én gang før - jeg var veldig full og fjern da og merket egentlig ikke så mye. Og jeg har ingen erfaringer med andre stimulerende stoffer enn det og MDMA. Jeg liker veldig godt å drikke meg full alene, jeg føler meg klarere og får til å kjenne på følelsene mine, som stort sett bare er uniformt depressive eller helt borte ellers. Hva ville dere anbefalt, og hva liker dere å ta alene?

Åpent for alt som ikke er svært skadelig å bruke, forresten (type løsemiddel, meth, GHB).
Vis hele sitatet...

Det aller beste for en som er bipolar vil være å holde seg unna alt som heter rus, og da spesielt sentralstimulerende stoffer.

Det blir sagt at bipolare mennesker har manko på diverse signalstoffer, dvs mindre enn det som folk flest har, som gjør at stemningsleie og humør er i ubalanse. Rusmidler generelt har en evne til å sette denne balansen ut av balanse. Dvs at du mest sannsynlig vil bli MER deprimert av å ruse deg. Jeg har selv bipolar, så jeg vet hva jeg snakker om.

Synes du virker lite reflektert og noe trangsynt.

Rusmidler gjør bipolar lidelse mye verre. Dette er godt dokumentert og ikke til å stikke under en stol.

For mennesker med stemingslidelser er den beste medisinen sunt kosthold og stabil døgnrytme og ingen rusmidler. Eventuelt kan du be om å få antipsykotiske medisiner som demper den rotete, rushende tankeaktiviteten.

Psykologen ville du skulle trappe ned på cannabis, men du får tanker om å da lempe innpå enda mere rus, ja til og med sterkere rusmidler?

Er også et kjent faktum at hyppig bruk av cannabis ikke bidrar til et stabilt og sunt følelsesliv. U do the math.
Ville ha tatt Ketamin.

Artig artikkel om ketamin fra forskning.no
Sist endret av Dr.Feelgood; 14. mars 2013 kl. 21:11.
DMT = intelligence
10 2
DMT - Du må nok lage dette selv ettersom nesten ingen selger det, men det er ingen bakrus og du kan få et helt annet syn på livet som kan hjelpe deg med depresjonen din. det er viktig å ta dette i et lystig miljø hvis ikke så kan du få en bad trip, men uansett her er en link for hvordan man lager dmt: http://freak.no/forum/showthread.php?t=124368

Håper dette er noe for deg!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
vel jeg dømmer deg ikke. jeg bare fortalte deg fakta, du vil aldri bli frisk hvis du ikke slutter med rusmidler. enhver oppegående psykolog vil si akkurat det samme til deg.
Vis hele sitatet...
Det er der du tar feil! Dersom du for eksempel slutter å røyke hasj etter en periode med masserøyking, vil dine hjerneceller skrumpe inn og du vil bli 'dummere' med tiden.
Eneste stoffet jeg tar alene er LSD, ikke for alle har jeg funnet ut, men om jeg skal kose meg og friske opp i topplokket er det ingenting som gir så mye overskudd så lenge etterpå som LSD. Funker fett om man er keen på å se en bra film eller slappe godt av for min del, blir bare sløv av andre ting.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Tjall3k Vis innlegg
amfetamin e r jævlla jkult å tea aleine å mekka på datamaskina mi eller vaske huset.
Vis hele sitatet...
Errrmmm, er du litt for speeda kanskje ?

Jeg for min del, ville ikke ha anbefalt amfetamin som det stoffet man helst burde ta solo, for å si det forsiktig. De fleste simulanter skal gjøre deg mer sosialt oppegående, og da vil nok ikke amfetamin gi like godt "utbytte" solo som om du er rusa imens du er med folk.

Selvfølgelig, skal du game hardcore i 36 timer så er amf tingen. Problemet som alltid er den harde bakrusen som kommer etter 'moroa'. Som nevnt mange ganger før, kanskje også i denne tråden, så er amfetamin et søppeldop.
Sitat av Drogadicto Vis innlegg
Det er der du tar feil! Dersom du for eksempel slutter å røyke hasj etter en periode med masserøyking, vil dine hjerneceller skrumpe inn og du vil bli 'dummere' med tiden.
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men kan du gi kilder på det utsagnet der? Dette har jeg aldri hørt før.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Diagnosen bipolar 2 er noe ALT FOR MANGE nordmenn har fått de siste årene. At man er lettere deppa i noen perioder er noe veldig mange opplever. Å påstå at man ALDRI kan bli frisk fra det er bare piss. Det er bare for at du skal ha en unnskyldning.

Hold deg unna dop du. Lettere å ha en stabil psyke da.
Vis hele sitatet...
Sitat av eppen Vis innlegg
Støttes -
Fikk selv en bipolar2-diagnose for endel år siden, og psykiatrien fortalte meg at rus(mis)bruket mitt var helt normalt for en som meg. Det var akkurat det jeg trengte å høre for å kunne kjøre på for fullt... Det gikk selvfølgelig til helvete.

I dag har jeg vært rusfri i drøyt 2 år og har ingen psykiske problemer. Men regner med at de vil komme tilbake så fort jeg begynner å ruse meg igjen. Det har jeg ingen planer om å gjøre
Vis hele sitatet...
Sitat av eppen Vis innlegg
Takk
Jeg var en typisk rusmisbruker som røyka rev omtrent daglig etter jobb. Jeg drakk også mer og mer (uten å være klar over det - alkohol er en slu jævel), og tilslutt drakk jeg øl nesten daglig.
Har brukt litt amf opp gjennom tidene (godt planlagt), men etter diagnosen ble det mer speed og kola og dermed ytterligere ustabilt følelsesliv. Følte at som bipolar kunne jeg gå til helvete med god samvittighet.

I dag er det bare totalavhold som gjelder. Går i NA og har fått inspirasjonen til å leve et godt rusfritt liv derfra.

Kan legge til at det er godt mulig at jeg fortsatt er bipolar, men dette er nå bare positivt for meg. Det gir meg kreativitet og pågangsmot, og jeg trenger ingen behandling eller medisinering. Og jeg har ikke vært deprimert etter at jeg sluttet med rus.
Vis hele sitatet...


Støttes OG signeres. Min historie er skremmende lik.
Sist endret av Yalla; 27. mars 2013 kl. 08:11.
solodroger som er chill er jo opiater, ville ikke anbefalt det da.. syre er chill som solotrip hvis man er klar for det, mange av mine fineste opplevelser har vært sammen med meg selv,noen bayer,2lapper go`syre og noen g finrøyk,men da skal man være ganske oppegående psykisk,ingen som hører deg skrike da