Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  116 11592
Homofili er helt naturlig, ikke bare hos mennesker, men hos alle dyr. Det har foregått siden tidens tann, så de som mener at det er unaturlig tar grundig feil. Folk er forskjellige, og det respekterer jeg, akkurat som jeg respekter at noen tror på en gud. Alle mennesker er forskjellige, og homofile er akkurat lik heterofile.

Det er mange homser som er megafeminine, og jeg kjenner homser som hater sånne folk. De mener at det ødelegger for de homsene som ikke gjør så mye ut av seg, og som nærmest er usynlig. Det er ikke sånn at man er født femi, man velger det selv, noe jeg respekterer. Man må bare ikke skjære alle under en kam, det finnes homofile som er feminine og noen som det ikke synes på i det hele tatt. Og en annen ting er at mange tror at hvis man er homo er man automatisk tiltrukket av alle menn og hvilken som helst pikk. Det er feil. :P
Min mening er at homofili er feil. Dette er MIN mening, akkurat som "du" synes blå er en stygg farge, eller at cola er bedre enn fanta.

Hvorfor er det feil? Fordi det er unaturlig å jeg synes det rett og slett er ekkelt med to gutter som sammen på den måten. Sorry, men drar du ned buksa på en jente og en gutt, så er det ikke vanskelig å legge sammen 2og2, altså du ser hva som skal puttes hvor.

no offense.
Poenget mitt er at folk er forskjellige. Spørsmålet er om man liker feminine menn eller ikke, noe som finnes om man både er hetero og straight. Når folk tenker på homser ser de for seg Jan Thomas, ikke han fyren med skjegg som går forbi på gaten.
Først; jeg er bi.
To ting irriterer meg; homofober som synes lesbeporr er helt ok, og homofile som "skryter". Typ, skriver side opp og side ned på facebook/andre sosiale medier, eller må si det litt for høyt på offentlige steder om at de er homo. Man trenger ikke slenge det i trynet til alle, det er ikke "kult", og det gjør deg ikke bedre enn de heterofile.

Forresten, til de på en side tidligere som prøvde å putte alle lesbiske i bås; jeg er høy, blond og liker skjørt og kjoler. Og skal jeg være sammen med en jente, skal jeg være sammen med noe som ser ut som en jente også.
har ikke noe i mot homofile, eneste jeg mener at dem ikke bør få adoptere/foster foreldre
Noe jeg ikke sjønner er hvorfor folk skal henge seg opp i at homofile ikke burde få adoptere/ gifte seg.
Hvorfor bry dere? kan de ikke gjøre akkurat hva faen de vil, og få være i fred. Det angår ikke noen andre enn dem selv.
Så gidd heng dere opp i andres privatliv.

Og folk som sier det unormalt? whaaatdaaafuuuq? homofili har vel vært en del av naturen siden dag 1. Det som er unormalt er vel folk som sier det er.

Og ikke kom med at "barnet blir ett mobbeoffer, barnet trenger en mor" blabla... som om dere bryr dere uansett...

Ja, jeg er hetro.
Det er mange gode argumenter både for og i mot om homofile skal få lov til å adoptere, men det er en helt annen diskusjon!
Det folk må huske på er at det en forskjell på å ikke like homofile mennesker, til å faktisk å synes at de ikke skal kunne gifte seg, adoptere, eller ha rettigheter slik resten av befolknigen har.

Det første er helt okey, en kan ikke like alle mennesker. Så lenge en ikke går aktivt ut og forsurer hverdagen deres så kan man godt ha disse meningene.

De av dere som føler at dere skal kunne bestemme og skrenke inn andres rettigheter bør kanskje se seg selv inn i speilet og undre på hvem faen man tror man er.
Herre. Trodde faktisk ikke dette var et tema lenger men så feil kan man ta.
Jeg ser ingen grunn til at homofile skal ha noen andre rettigheter enn straighte i det hele tatt. Tanken på at man skal ha et delt lovverk for homofile er i mine øyne totalt usmakelig. Her kommer et par utsagn som ofte blir dratt opp i slike situasjoner og mine svar til dem:

-"buhu, homofile skal ikke få lov til å gifte seg"
Neihei. Har du en grunn for i si noe slikt i det hele tatt? Hvorfor skal ikke to personer som er glad i hverandre få lov til å gifte seg? Og nei, det at det er unaturlig er feil svar... Det er ikke et krav om at giftemål skal foregå i kirken, og det er frivillig å ha kristendom som religion. Om man er homofil og likevel støtter en religion som mener homofile er slemme så er det denne personens idioti som står i veien imo ikke legning.

-"buhu. Homofile skal ikke få lov til å ha barn"
Javel ja. Og hvorfor skal de ikke få lov til å få kids?
"fordi barnet kan bli mobbet" Vel, da er det et eller annet galt med foreldrene til de andre kidsa det er noe galt med som tydeligvis ikke har lært barna sine ordentelig oppførsel. Selvfølgelig ser jeg at barn kan være devil-spawn og ikke hører på foreldre så jo du har kanskje et lite poeng. Alikevel vil jeg påpeke at jeg er oppvokst med en mor som har en god del homofile venner; det har aldri vært et tema for meg, mine søsken, venner på besøk eller noe som helst. Akkurat legning og seksualitet tror jeg ikke blir et tema for kidsa før de når seksuell alder selv(altså rundt 13-14) og i den perioden så er det 100 andre ting å mobbe hverandre for enn foreldrenes forkjærlighet for samme kjønnsorgan. Innen den tid så regner jeg med at dette er blitt til et ikke-tema for disse kidsa.
(Om noen har en undersøkelse som viser at jeg tar feil så kom med den)
"Men det er vanskelig nok for heterofile å importere barn..." Ahhh... nettopp.. så da skal vi liksom prioritere på legning da eller? Høres ikke dette veldig ut som rasisme?
"men jeg mente jo at adopsjonsbyraåene ikke liker homofile" Ja, det er da virkelig ikke de homofiles skyld og har dermed ingenting med saken å gjøre med tanke på at homofile skal få lov til å skaffe seg barn. Om adopsjonsbyråene skaper problemer så er det jo de som er duster her.
"Og så er det dette med rollemodeller da..." Dude, seriøst? Så utrolig mange barn i Norge vokser opp med kun en mor gjennom hele oppveksten, det er ikke akkurat som om dette har skapt store problemer for kidsa. Alle de jeg kjenner som er barn av alenemødre er eksemplariske ungdommer. Rollemodeller får man fra alle kanter; en onkel, en bror, en fotballtrener, en kul kompis ol. Man trenger nødvendigvis ingen far til enhver tid.
Alle disse punktene gjelder forsåvidt for kunstig befruktning av lesbiske par også.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Homofili-debatten er for meg som rasisme-debatten. Gammel og død. 2012 folkens!
KP til moret for å dele samme meninger som meg!

Hvis man blir født homofil og det ikke er et valg man tar, kan man også bli født pedofil og ikke kunne noe for det? Eller er ikke det en legning?
Sitat av wanna-b Vis innlegg
KP til moret for å dele samme meninger som meg!

Hvis man blir født homofil og det ikke er et valg man tar, kan man også bli født pedofil og ikke kunne noe for det? Eller er ikke det en legning?
Vis hele sitatet...
Jo du kan bli født pedofil, og mange lever som pedofile i hemmelighet og tørr ikke fortelle folk i frykt for at venner og familie skal misslike de etterpå. Pedofili som tema er fortsatt alt for tabu og folk må lære seg forskjellen på en pedofil og en pedofil overgriper, der kun det siste er et problem.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Det er han på ingen måte. Han vet at du hater mennesker kun basert på deres seksualitet. Slike meninger sier egentlig veldig mye om hvordan du som person er, og jeg syntes det er helt rimelig å kalle slike ufolk for idioter.

(jeg vet ikke om du er homofob, jeg skrev "du" fordi det er deg jeg quoter)
Vis hele sitatet...
Så du mener det er greit å hate folk pga deres meninger, men ikke deres legning?

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva folk gjør på soverommet sitt.
På ideologisk grunnlag er jeg for at homofile skal ha like rettigheter som alle andre, og slippe diskriminering. Men jeg synes likevel det er frastøtende og ekkelt å se to menn kline, og jeg vil helst slippe å se det. Hva jeg føler når jeg ser homoklining er ikke noe jeg kan bestemme over.
Sist endret av KultNick; 10. november 2012 kl. 11:25.
Sitat av KultNick Vis innlegg
På ideologisk grunnlag er jeg for at homofile skal ha like rettigheter som alle andre, og slippe diskriminering. Men jeg synes likevel det er frastøtende og ekkelt å se to menn kline, og jeg vil helst slippe å se det. Hva jeg føler når jeg ser homoklining er ikke noe jeg kan bestemme over.
Vis hele sitatet...
Nå er det vel ikke så fint om et heterofilt par står/sitter og kliner offentlig heller. Slike ting kan man ta når man er et litt privat sted, uansett om man er homofil eller heterofil.
Sitat av KultNick Vis innlegg
På ideologisk grunnlag er jeg for at homofile skal ha like rettigheter som alle andre, og slippe diskriminering. Men jeg synes likevel det er frastøtende og ekkelt å se to menn kline, og jeg vil helst slippe å se det. Hva jeg føler når jeg ser homoklining er ikke noe jeg kan bestemme over.
Vis hele sitatet...
Det kommer med trening Du får bli med meg på fest en gang så er du helbredet når du er ferdig. haha
Vel samme rettigheter... skal vi også gi pedofile samme rettigheter, om man er pedo så pleier man sikkert å ha det skjult, det er ikke likt om man er straight/ gay.
Jeg synes selvfølgelig det er ekkelt om 2 menn, selv om 2 kvinner kliner, men jeg vil helst ikke være den typen som fortsetter å ser på det. Om noen kliner, same sex eller ei, hvorfor skal du fortsette å stirre .


Vi burde lære å se den andre vei...
Så lenge de holder seg for seg selv så kan de gjøre hva de vill.

Men om tilstanden hadde vært at om du gikk inn på en klubb så stod det fult av fyrer å kysset så hadde jeg nokk gått fra den plassen med det samme.

Må ærlig si jeg ikke takler de "ultra homsene" så jeg kaller dem.
De som er mer jentete enn jenter selv.
Har absolutt ingenting i mot de, respekterer de for at de i det hele tatt tør å være seg selv i et samfunn som er fult av homofober og homse-hatere.
Selv har jeg en kompis som er homse, og har type. De er ikke veldig femi av seg heller. Ser ut som to normale gutter.
Ganske smarte er de også, begge to skal bli ingeniører

Skjønner meg egentlig ikke på folk som går rundt å hater på andre mennesker, for det de er. At man virkelig tar seg nær av, og blir sint, frustrert fordi andre ikke er som deg, er for meg ganske absurd. At noen gidder å bruke tiden sin på å hate andre mennesker, istedenfor å gjøre noe annet nyttig. Vi lever altså i 2012 soon 2013, og det er mye annet i verden som man burde se på som et større problem enn om to gutter/menn er in love.
Sist endret av fth; 10. november 2012 kl. 13:21.
Sitat av fth Vis innlegg
Har absolutt ingenting i mot de, respekterer de for at de i det hele tatt tør å være seg selv i et samfunn som er fult av homofober og homse-hatere.
Selv har jeg en kompis som er homse, og har type. De er ikke veldig femi av seg heller. Ser ut som to normale gutter.
Ganske smarte er de også, begge to skal bli ingeniører

Skjønner meg egentlig ikke på folk som går rundt å hater på andre mennesker, for det de er. At man virkelig tar seg nær av, og blir sint, frustrert fordi andre ikke er som deg, er for meg ganske absurd. At noen gidder å bruke tiden sin på å hate andre mennesker, istedenfor å gjøre noe annet nyttig. Vi lever altså i 2012 soon 2013, og det er mye annet i verden som man burde se på som et større problem enn om to gutter/menn er in love.
Vis hele sitatet...
det vil bare snart 2013, men verden vil ikke ignorere det så snart tidig, det vil være alle slags hatere fra religion til de som hater søte ting.

Alle hater jo noe, men de trenger ikke å dele det, det gjør i hvertfal ikke jeg, ville aldri være 100% ærlig om hva jeg synes om homofiler, men kanskje en dag... noen generasjoner kanskje?
Sitat av LMELME Vis innlegg
det vil bare snart 2013, men verden vil ikke ignorere det så snart tidig, det vil være alle slags hatere fra religion til de som hater søte ting.

Alle hater jo noe, men de trenger ikke å dele det, det gjør i hvertfal ikke jeg, ville aldri være 100% ærlig om hva jeg synes om homofiler, men kanskje en dag... noen generasjoner kanskje?
Vis hele sitatet...
Snart 2013 ja.
Vet at verden ikke vil ignorere det, men det hadde vært mye bedre om verden gjorde det.
Aller hater kanskje noe ja, men enkelte mennesker hater utrolig mye og snakker mye om det. Noe jeg faktisk hater :P
Sitat av LMELME Vis innlegg
Vel samme rettigheter... skal vi også gi pedofile samme rettigheter, om man er pedo så pleier man sikkert å ha det skjult, det er ikke likt om man er straight/ gay.
Vis hele sitatet...
Ja, pedofile skal ha samme rettigheter som alle andre og behandles som alle andre. De skal og leve etter de samme lovene og reglene som alle andre. Dette betyr at man skal kunne snakke med de og behandle de som normale mennesker, men de kan selvfølgelig ikke ha sex med barn - på samme måte som folk med andre legninger heller ikke har lov til å ha sex med barn. Pedofile er normale mennesker, med en annen legning. - og om noe er det litt synd på dem. Pedofile mennesker har aldri muligheten til å leve ut sin seksualitet, og for å unngå overgrep er det viktig at man fjerner tabuet rundt emnet slik at folk som har denne legningen kan være med åpne om dette og få hjelp av både samfunnet og folkene rundt seg om de har behov for dette.

Videre vil jeg og bemerke at mange ofte omtaler pedofile overgripere når de sier pedofile. Dette blir veldig feil, da man fint kan være pedofil uten å være overgriper. Og uten å komme med tall tror jeg flertallet av pedofile aldri forgriper seg på barn. Folk flest klarer fint å unngå å gjøre overgrep, selv om de ikke får levd ut seksualiteten sin. Til sammenligning er det ikke gitt at en mann som er homofil vil voldta andre menn om han ikke får hatt sex med menn på en lovlig måte.
Selv tror jeg ikke legninger finnes. Dynamiske seksuelle preferanser, ja, men legninger slik det blir brukt i dag? Nei. Jeg ser på seksualitet litt som med mat; stadig i endring i takt med nye opplevelser og impulser. Går lei noe, oppdager noe annet. Og alle dere som sitter å spiser raspeballer og vossakorv til det tyter ut av ørene deres i frykt for sosiale stigma, vel, dere går glipp av noe. Og det synes jeg er trist for deres del. Gjør det gjerne, men jeg tror ganske enkelt mennesker blir gladere og mer tilfreds uten alle de normene vi og samfunnet pålegger oss, og spesielt når det kommer til denne delen av livet.
Her er en video som burde få homofilimotstandere til å tenke seg om
Sitat av moret Vis innlegg
Det kommer med trening Du får bli med meg på fest en gang så er du helbredet når du er ferdig. haha
Vis hele sitatet...
Ha ha, slenger meg på den. Sier bare MDMA, jeg. Har sett og opplevd utallige situasjoner der litt spesielle ting har foregått. Kan nevne to eksempler jeg har for hånden. I kjelleren på en festvilla begynte jeg å få feng på krystallene. Ble invitert til å kose, og jeg sa jo ikke nei til det. Men før jeg visste ordet av det var det plutselig rundt seks gutter som lå strødd rundt meg. Og vel, de "koste" ikke bare på meg, for å si det på den måten. Ingen klining eller noe sånt, dog. Men ord som gikk igjen mye var "Åååh, det er så godt å stryke på håret ditt", og lignende. Har også en litt mer shady historie der jeg var i leiligheten til en viss by sin ganske beryktede rusmisbruker. Vi var fem stykker, og jeg var den eneste jenta. Overdoserte ganske kraftig, og fikk en del blåvalium for å roe ned litt så jeg husker ikke så veldig mye. Men jeg vet at jeg kun var med denne karen ettersom jeg var interessert i akkurat ham og han meg. De andre guttene befant seg i dusjen og gjorde litt av hvert. Kommentaren jeg fikk om situasjonen var "Oh, man, it's fucking mdma".
Aksepterer "homofile" på lik linje med alle andre menesker, Tror ikke på legninger bare sesualitet. Men det att "homofile" absolut skall prøve å få inpass i diverse religiøse samfun skjønner jeg ikke, religiøse er jo selve definisjonen av lavpannet tankegang. Hvorfor gidder de ? er jo Hyklersk å skulle gifte seg i kirka når kristendomen ikke aksepterer "homofili" uansett. Når det er sagt så har jeg allerede bestemt meg for att jeg aldri skall gifte meg, Hverken i kirke eller utenom. Må mann understreke samholdet med et giftemål er det kansje ikke verd det i utgangspungtet
Jeg har et komplisert forhold til homofili. Jeg mener det er normalt å være homofil. De homofile blir født med sin legning, og det er like normalt, biologisk sett, å bli forelsket i eget kjønn, som å bli forelsket i det motsatte kjønn. Jeg er kanskje litt skeptisk til to menn som kysser, og holder rundt hverandre, og jeg holder nok heterofile forhold for å være idealet, men jeg kan ikke nekte for at de homofile har rett til å leve ut sin legning.

Når det er sagt, så støtter jeg ikke de kravene mange homofile kommer med ubetinget, som f.eks. adopsjon og retten til å få støtte til kunstig befruktning på statens regning. Jeg støtter ikke kunstig befruktning for alenemødre heller. Jeg mener et barn har det best i en tradisjonell familie med både en biologisk far og en biologisk mor.

Det betyr ikke at jeg motsetter meg at homofile får barn. Hva folk gjør på privat basis har jeg ingenting med, og ingenting jeg kan gjøre med det heller, men synes ikke samfunnet bør støtte opp om en, for meg, unaturlig familiestruktur. Staten bør ha den tradisjonelle kjernefamilien som et ideal.

Homofile bør imidlertid har rett til å gifte seg, og kunne leve sammen, på lik linje med heterofile. De bør imidlertid ikke ha automatisk rett til å gifte seg religiøst i kirka. Det kommer an på kirkesamfunnet som foretar vielsen, og deres syn på homofili. Dette angår religionsfriheten. Det bør ikke være forskjell i status eller juridisk på et heterofilt ekteskap og et homofilt ekteskap. Vi har intet grunnlag for å diskriminere på dette.
Sist endret av homoludens; 13. november 2012 kl. 18:05.
For en begredelig idiot! Som han selv sier kjemper han en fånyttes kamp mot vindmøller.
Meningene er usmakelige, og burde vel strengt vært holdt inne på kammerset.
Hva er naturlig?
Lever vi liv som ubetinget er styrt av hensynet til artens formering og overlevelse?
Kan alt dette homseriet føre til at menneskeheten dør ut om kort tid?
Kan man ikke utføre preventive aborter, i de tilfellene foreldrene har vist avvikende og snål
seksuell adferd?
Homogenet er ikke funnet ennå, men det skulle da ikke være så vanskelig å finne ut hvem som egner
seg til å ha barn, og hvem som ikke gjør det...
Jeg mener Homofili er feil.
Men har ikke noe imot de i det hele tatt, så lenge ikke det er meg de prøver og klø seg på. Vil folk være homosexuel så må de jo faenmæ ha retten til det også, akkurat som vi har rett til og gifte oss med en dame, burde de ha rett til og gifte seg med en mann/dame.
Men jeg må inrømme at det ser litt kvalmt ut når en ser 2 menn som kysser.
Men det er jo ikke min "Business" hva de vil.
Hva er det du egentlig mener er feil? Det var litt dårlig spesifisert. Er du sikker på at det ikke bare er en følgetanke du får av å tenke på to menn som kysser, og at det kanskje er mer uvandt enn du synes det er ubehagelig?
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Hva er det du egentlig mener er feil? Det var litt dårlig spesifisert. Er du sikker på at det ikke bare er en følgetanke du får av å tenke på to menn som kysser, og at det kanskje er mer uvandt enn du synes det er ubehagelig?
Vis hele sitatet...
Jeg sa jo at det er greit for meg, så lenge det ikke er meg de klør og henger seg på, Men ja vil så si at det er ganske ubehagelig.
Men det er iallefall ikke uvandt og se Homofile kysse. det har jeg sett ganske mange ganger.
Jeg syntes det er krækselig. Men de har jo lov til og gjøre det, Jeg mener homofili er noe man er født med, akkurat som noen sykdommer, en noe du utvikler. (Selvfølgelig så er det noen som blir Homo).
[quote=ChipsyDipsy;2759663.
Jeg syntes det er krækselig. Men de har jo lov til og gjøre det, Jeg mener homofili er noe man er født med, akkurat som noen sykdommer, en noe du utvikler. (Selvfølgelig så er det noen som blir Homo).[/QUOTE]

Så homofili er en sykdom?
Homofili er en naturlig greie, og det er ikke en diskusjonsak engang.
kan ikke lage barne, blablabla, det er så ekkelt, blablabla, hvis dere er så usikker
på egen seksualitet at dere har problemer med hva andre folk tenner på bør dere
ta dere litt tid til å reflektere litt over ting....
Sitat av innepaanoe Vis innlegg
Så homofili er en sykdom?
Homofili er en naturlig greie, og det er ikke en diskusjonsak engang.
kan ikke lage barne, blablabla, det er så ekkelt, blablabla, hvis dere er så usikker
på egen seksualitet at dere har problemer med hva andre folk tenner på bør dere
ta dere litt tid til å reflektere litt over ting....
Vis hele sitatet...
Sa ikke det var en sykdom, men det er heller noe en er født med.
Pappaen min er sammen med en, Ho har en broder som hadde 2 barn med en dame. Også gikk han fra Kona fordi han var egentlig Homofil.
Jeg sa jo akkurat at jeg har ikke noe imot det, men min mening er at det er krækselig. Du kan syntes hva du vil, men æ har faktisk rett til min egen mening
Han sa at homofili er som en sykdom, det vil si at han sammenlikner de to. Det er ikke det samme som å si at det ene er det andre. Men ChipsyDipsy, du svarte ikke på hva du faktisk synes er feil? Akkurat som en sykdom eller noe annet medfødt er noe naturlig, hvordan kan det i tillegg være feil?

Jeg tror at når du har sett "homofili i praksis" mange nok ganger så vil denne holdningen din gli over av seg selv. Du vil merke at andres oppførsel rundt deg, f.eks. to gutter som kysser, kun er en observasjon av noen som lever annerledes enn deg selv. F.eks. hvis jeg ser en person spy eller drite på åpen gate synes jeg det er ekkelt, men når jeg har sett det mange nok ganger vil jeg etterhvert greie å snu blikket mitt og gå videre, helt ubemerket av hendelsen. Om ikke du lever lenge nok til å bli tilstrekkelig eksponert så vil forhåpentligvis barna og barnebarna våre fortsette å kjempe denne saken, helt ubevisst.
og jeg sier at du fremstår som usikker på din egen seksualitet når du synes homofili er ekkelt.
Sitat av innepaanoe Vis innlegg
og jeg sier at du fremstår som usikker på din egen seksualitet når du synes homofili er ekkelt.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du vite det? ikke plappr om meg noe du ikke har en forbanna anelse om.
JEG ER ALT ifra Homofil.
Så ikke anklag meg for noe jeg ikke er, Homofil er jeg over 100% på at jeg ikke er.
Alle er jo litt homo noen ganger . Ja alle i skolen kødder jo hele tiden at de er homse jo (flest gutter), synesl itt synd på de som er egentlig homse der, de synes sikkert det er litt irriterende . Homse som banneord
Sitat av LMELME Vis innlegg
Alle er jo litt homo noen ganger . Ja alle i skolen kødder jo hele tiden at de er homse jo (flest gutter), synesl itt synd på de som er egentlig homse der, de synes sikkert det er litt irriterende . Homse som banneord
Vis hele sitatet...
Ordet "Homse" blir brukt alt for mye, spesielt innenfor "gaming" der alt og alle er "Gay!".... blir så lei av og høre det haha.
Meningen min er la homofile være homofile, og la heterofile være heterofile. Jeg kan selvfølgelig innrømme att jeg synes det er ekkelt om 2 menn står å "råkliner" med hverandre inne på en uteplass, men jeg biter det i meg og det synes jeg virkelig alle andre kan gjøre.
At mennesker har noe imot homofilt ekteskap skjønner jeg virkelig ikke! Er det virkelig så ille at 2 menn gifter seg, eller at 2 kvinner gifter seg? Jeg kan skjønne at de ikke får gifte seg i kirken/tempelet/moské da dette strider mot religionen deres, men de burde jo så absolutt få lov til å gjennomføre ett statlig* giftemål.

*=usikker på om jeg brukte rett ord
Sitat av Skychief Vis innlegg
Meningen min er la homofile være homofile, og la heterofile være heterofile. Jeg kan selvfølgelig innrømme att jeg synes det er ekkelt om 2 menn står å "råkliner" med hverandre inne på en uteplass, men jeg biter det i meg og det synes jeg virkelig alle andre kan gjøre.
At mennesker har noe imot homofilt ekteskap skjønner jeg virkelig ikke! Er det virkelig så ille at 2 menn gifter seg, eller at 2 kvinner gifter seg? Jeg kan skjønne at de ikke får gifte seg i kirken/tempelet/moské da dette strider mot religionen deres, men de burde jo så absolutt få lov til å gjennomføre ett statlig* giftemål.

*=usikker på om jeg brukte rett ord
Vis hele sitatet...
Yes veldig enig i deg der.
Hva er "naturlig"? Er det slik vi levde for 10.000 år siden? Er det slik vi levde for 80 år siden?
Respekterer det fullt ut =)
Har null problemer med homofili..
Jeg er selv bifil, og digger homsevennene mine! Sjeldent mere moro enn en kveld på byen med to transe-"jenter"!
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Selv synes jeg at det bare er feil å være homofil, blir kvalm bare med tanken for å være helt ærlig. Er greit nok at de er det, men bare ikke oppfør deg så jævla feminint offentlig, blir bare flaut å se på. Sikkert mange kjekke homser også, men velger å holde meg borte fra dem siden jeg ikke vil være med ein blautfis. Ikke tror at jeg offentlig hater homser, holder det mest for megselv eller til kompiser hvis vi kommer inn på tema.
Sist endret av ArtOfHacking; 15. november 2012 kl. 06:46.
for å slenge meg på en rar vinkling: det kan vel være like naturlig å drepe noen i sinne(eller selvforsvar eller whatever) som å putte stiven inni alt mulig rart i sexuell frustrasjon(eller whatever). ikke at jeg mener dette, men det kan alltids være grunnlag for en rar diskusjon? feks, en tullete bikkje som begynner å jokke på foten din er jo ikke homo, han er forvirra? vet ikke.

jeg for min del liker ikke konseptet homofil, men kan forstå at folk synes det er deilig å knulle med noe.. nei jeg detter ut her. har ingenting personlig mot homofile folk hvertfall. er god kompis med hvertfall èn romperacer.
Ser noen mene det er ekkelt at to homofile kliner. Vil bare ha min mening på bordet, at det er like ekkelt og kvalmt og (uansett kjønn) se to stykker råkline sammen i offentligheten, "åkke som"!

Det som også forundrer meg mest, er en hendelse fra skolen der jeg, som eneste gutt i klassen var vitne til at jentene var redde for den lespiske dama i klassen, fordi dem mente hun hadde lyst på alle. Men etter det sa jeg ganske så høyt at "vet dere hva, jeg er gutt, og har ikke løst på dere alle!" Flere slike eksempler finnes jo overalt, med at den homofilet kollegan blir sett på som en sulten varulv"

Så kan det være uvitenhethet som er grunnlag for redsel, og fordommer?
forresten når det kommer til homofile jenter, så er jo det nesten rarere. men siden jeg jo tenner på jenter, kan det like godt være to. jeg blir for opptatt av kuse til å tenke over hvor merkelig det er.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av ChipsyDipsy Vis innlegg
Hvordan kan du vite det? ikke plappr om meg noe du ikke har en forbanna anelse om.
JEG ER ALT ifra Homofil.
Så ikke anklag meg for noe jeg ikke er, Homofil er jeg over 100% på at jeg ikke er.
Vis hele sitatet...
Nå vil ikke jeg provosere unødvendig mye, men han sa da vitterlig aldri at du var homofil. Derfor kan det virke som en usikkerhet med tanke på at du må påpeke det to ganger iløpet av et kort innlegg.

For å svare på tråden har jeg ingen problemer med homofile. Jeg misliker noen homofile, men ikke på grunn av legningen deres. Homofile kan være like irriterende som heterofile, det må være lov å si.

Til deg, pizzadelivery. Resonnementet ditt henger ikke på greip, og du har en utrolig negativ vinkling. Det virker som om du mener mennesker er homofile pga seksuell frustrasjon? Og du sammenligner homofile med forvirra hunder? Det er ganske usmakelig.
Folk dreper hverandre, stjelere penger fra fattige, korrupte stater, hjernevasker selvmordsbombere osv osv osv.

Kunne ikke gitt meg mere fan om Herman liker Ole.
Sitat av Olympic Vis innlegg
Nå vil ikke jeg provosere unødvendig mye, men han sa da vitterlig aldri at du var homofil. Derfor kan det virke som en usikkerhet med tanke på at du må påpeke det to ganger iløpet av et kort innlegg.
Vis hele sitatet...
Uhm, det innepaanoe sa først var: og jeg sier at du fremstår som usikker på din egen seksualitet når du synes homofili er ekkelt..
Hvis ikke dette impliserer at ChipsyDipsy egentlig er homofil/bifil, hva impliserer det da? At ChipsyDipsy er nekrofil? Pedofil? Dendrofil?


Nei, uansett.. må innrømme at jeg synes det er veldig rart hvordan holdninger mot homofili alltid skal angripes med den slags bedrevitende "du er usikker du". Jeg synes genuint tanken på pikk i manneræv er ekkel, og liker ikke å se mannfolk som kliner. For meg stiller homser litt i samme kategori som bælfeite mennesker der.

Begge burde få lov til å gjøre hva de vil med hverandre på eget soverom, de burde få lov til å gifte seg (statlig, kirken setter egne grenser) og de burde få leve livene sine ifred uten å bli plaget av andre menneskers meninger.. men jeg er fortsatt ikke spesielt interessert i å tenke på hva verken homser eller folk på +150kg gjør med hverandre på soverommet.

Har forøvrig hatt nok homsevenner igjennom tidene, og blir faktisk flørtet med ganske mye av homser. Det er egentlig bare hyggelig.. Lesber har jeg mye erfaring, utover å ha møtt noen på fest. Frustrerende å møte kvinnfolk med bra kropper, som man kommer bra overens med, som overhodet ikke engang er i nærheten av å tenne når man flørter med dem.
Sist endret av DumDiDum; 15. november 2012 kl. 11:11.