Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  344 41945
Hero of Time
bronze's Avatar
Kom på noe når jeg satt og så noen av battle'sa dere har vært med på:

Breaking går vel for å være sånn halvveis "underground" - tror dere at andre breakere kan synes dere har "sold out" nå som dere deltar på Norske Talenter?

Jeg har ikke denne tankegangen selv, men er nysgjerrig på hvordan du tror "miljøet" forholder seg til det.
Sist endret av bronze; 22. april 2011 kl. 14:56.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Trådstarter
Breaking hadde ikke eksistert i europa og resten av verden om det ikke hadde vært for fjernsyn.
Flash Dance og Beatstreet er grunnene til at vi breaker her i norge.
Og være sell-out er f.eks når man slutter å jobbe hardt for å alltid bli bedre, og kun danser for fame.
Vi jobber rævva av oss, og representerer på jams og konkurranser til stadighet,
og jobber alltid for å få mere kunnskap om hip hop, og søker i kildene.
Selv våre "hatere" fra bergen har deltatt på dansefeber og slikt, så det er lite de har å si om den saken.
Da det er et lite miljø, hvor alle kjenner alle, så vet vi jo hva folk synes, og det er kanskje noen hatere som sier slikt,
de av den typen som alltid sier "keep it real!" og leker at de er fra bronx, uten å vite at de i bronx synes de oppfører seg som idioter.
Vi har snakket med mange folk som kommer fra de traktene, og selv legender som Mr. Wiggles har sagt
"why do they act like that, when they arent in the situation we where in back in the days?".
Og være sann med seg selv er det viktigste, å så lenge hjærtet ligger hos dansen og ikke pengene,
så kan hvem som helst kalle oss sell-out, men vi vet selv best hva som er viktig for oss i livene våre!

Men bortsett fra de som oppfører seg slikt, så synes folk bare det er stilig.
Vi representerer, og vil klare å leve av det vi elsker mest her i livet - dansen.
Vi går forran som forbilder for den yngre generasjon, og bidrar til miljøet med å inspirere barn og unge!
For å tolke dette som sell-out, krever mangel på innsikt i hip hop kulturen, og et snev ignoranse.
F.eks. Dark Mark(Ghost Crew), mest sannsynlig norges mest kjente aktive bboy,
som er en veldig god venn av kingwings, har tatt oppdrag som Melodi Grand Prix,
Spellemannsprisen, X-faktor, og har også vært med på dansefeber.
Et enda større eksempel er da Kingwings var dansere på Gullruten 2010,
sammen med Crumbs, Ronny Ruen og Frankie Flave fra Killafornia,
og de gutta er blandt verdens beste, noe de har bevist i mange år.
Og bboy Crumbs er med i alle Step Up filmene om jeg har rett, og han er også med i You Got Served.
Red Bull BC One vinner Cloud, er også en viktig rolle i den siste Step Up filmen.
Jeg vet disse navnene ikke gir mening for de fleste, men for de som vil gå i dybden er det bare å google =)

Jeg kan fortsette i en evighet, men jeg kan alt i alt skrive det med en kort setning.
Det handler ikke om hva du gjør utenfor hip hop kulturen, men hva du gjør i det.

Håper dette gir mening
Gratulerer!
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Gratulerer!
Grattis med å komme videre i norske talenter
Gratulere!
Var vell aldri noen tvil ;D ?
Gratulerer
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Gruppeklem! Lukter finale! Grætis
Gratullere med Semifinlale plassen!!
Gratulerer! Skal stemme i semifinalen!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hurra for at tv2 klipte det ned til 20 sekunder da :S
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Hurra for at tv2 klipte det ned til 20 sekunder da :S
Vis hele sitatet...
Satt og tenkte på det samme, noen som har en uklippet versjon?
Fikk det ikke med meg, noen som har en YouTube-versjon av dagens oppvisning? Gjerne uklippet, som han over spør om.
Gratulerer videre!

I semifinalen skal det stemmes!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Trådstarter
Takk takk folkens! Gruppa var å trente til semifinalen, så vi så det ikke selv, men jeg hører de viste lite dansing og mer snakk.
Det finner jeg litt irriterende, når vi jobba så hardt og lagde et tight show på 6 timer!
Jaja, neste fredag er det LIVE, og da får dere se et helt show! Håper jeg værtfall
Sitat av Up Vis innlegg
Takk takk folkens! Gruppa var å trente til semifinalen, så vi så det ikke selv, men jeg hører de viste lite dansing og mer snakk.
Det finner jeg litt irriterende, når vi jobba så hardt og lagde et tight show på 6 timer!
Jaja, neste fredag er det LIVE, og da får dere se et helt show! Håper jeg værtfall
Vis hele sitatet...
Og vi gleder oss!
Sist endret av Daybreak; 23. april 2011 kl. 01:03.
Fy f**n! holdt på drite i buksa under utvelgelsen, jeg var ganske sikker på at dere gikk videre. Men på grunn av måten dommerne snakket på ble jeg litt skeptisk
Sitat av Executer Vis innlegg
Fy f**n! holdt på drite i buksa under utvelgelsen, jeg var ganske sikker på at dere gikk videre. Men på grunn av måten dommerne snakket på ble jeg litt skeptisk
Vis hele sitatet...
Haha, blei ganske redd selv! Men det gikk bra!
No offence til han lille kiden(armand)?, var jo flink & hadde sjarm herfra til evigheten..
Men sku tatt seg ut hvis de sendte det videre, og IKKE Kingwings =/

Quik vant vell NT for par år siden ? Ser ingen grunn til at dere ikke ska kunne komme like langt/gjøre det samme =)
uansett, lykke til neste fredag
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Lykke til neste fredag. Dere er ubeskrivelig gode
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Blir litt sliten av den standardgreia ved utstemminga..

"Jeg blir litt lei meg [20 sek pause], fordi [10 sek pause] NEIDA, jeg blir ikke lei meg fordi dere er videre!"

Eller;
"Vi mener [pause] at [pause] dere er [pause] videre i Norske Talenter"
Typisk live tv det, de skal jo fylle sendetiden og prøve å gjøre det spennende.
Er det noen dansere som har vunnet i Norge før? Hvis ikke vinner dere sikkert hele greia.
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Er det noen dansere som har vunnet i Norge før? Hvis ikke vinner dere sikkert hele greia.
Vis hele sitatet...
Fuuu. Skulle sitere, men ga deg KP -.-

Quick vant for en liten stund tilbake!

@Up: Det jeg håper dere kliner til med er et show. Ikke misforstå meg, dere er flinke til å danse, men jeg håper dere begynner å bruke litt effekter som kostymer, lys og type "skuespill". Quick hadde noe av dette, og du så jo hvordan det gikk med dem.
Sitat av Kalender Vis innlegg
Det jeg håper dere kliner til med er et show. Ikke misforstå meg, dere er flinke til å danse, men jeg håper dere begynner å bruke litt effekter som kostymer, lys og type "skuespill". Quick hadde noe av dette, og du så jo hvordan det gikk med dem.
Vis hele sitatet...
Enig der. Kostyme, lys og lagarbeid er svært viktige faktorer for å stikke av med seieren. Dere kan være noen sinnsykt dyktige dansere, men nordmannen på gata har ikke peiling på hva som er svært vanskelig å utføre og gir derfor heller stemmen til en sanger som gir goosebumps.
Kombinenerer dere skills med show så sitter ofte publikum tilbake med et "Wow, det var ufattelig stiiiiilig"

Her gir jeg dere et eksempel på hva jeg mener:
http://www.youtube.com/watch?v=PtwVf...feature=fvwrel

Det kaller jeg en fremførelse
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Enig der. Kostyme, lys og lagarbeid er svært viktige faktorer for å stikke av med seieren. Dere kan være noen sinnsykt dyktige dansere, men nordmannen på gata har ikke peiling på hva som er svært vanskelig å utføre og gir derfor heller stemmen til en sanger som gir goosebumps.
Kombinenerer dere skills med show så sitter ofte publikum tilbake med et "Wow, det var ufattelig stiiiiilig"

Her gir jeg dere et eksempel på hva jeg mener:
http://www.youtube.com/watch?v=PtwVf...feature=fvwrel

Det kaller jeg en fremførelse
Vis hele sitatet...
Får ikke den linken der til å fungere.
Hero of Time
bronze's Avatar
Til dere som så på Norske Talenter på fredag:

Var det kun dette man fikk se av KWC? Det starter fra 1:35 ca og utover.
Holdt på å drite på meg.. Var litt nervøs for at dommerene sa nei.

Enig med noen andre her, kunne vært kult med litt kostymer og sånn.
Stå på, synnsikt bra jobba
Fantastisk! Jeg stemmer! Lykke til vidre
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Trådstarter
Takk for tilbakemeldingene

Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Typisk live tv det, de skal jo fylle sendetiden og prøve å gjøre det spennende.
Vis hele sitatet...
Dommerutvelgelsen var forsåvidt ikke live, men om de prioriterer livetiden på det er det idiotisk.
Når vi får MAKS 2 minutter og ikke ett jævla sekund over, fordi dommerne skal prate i 4 minutter,
så synes jeg det er litt teit prioritering!

Jeg kan glede dere med at i Semifinalen så lager vi selvfølgelig mere show enn på audition og dommerutvelgelsen
Vi setter mere på spill og tar ting lengere enn vi gjør de første rundene.
Om vi kommer til finalen, så har vi helt ville ideer, og da tar vi den heeelt ut og setter alt på spill,
så stem oss gjerne videre så dere får se hva jeg mener

Husker da vi sto der forran dommerne før de sa at vi er videre.
Jeg tenkte på de tingene de har sendt videre, og at de bare MÅ sende oss også,
hvis ikke blir det bare helt feil. Husker Adil satt å gnidde seg på brystet og så stressa ut,
for å prøve å skremme oss. Lukta lunta på lang vei, man man kan jo ikke være helt sikker
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:04.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Her gir jeg dere et eksempel på hva jeg mener:
http://www.youtube.com/watch?v=PtwVf...feature=fvwrel

Det kaller jeg en fremførelse
Vis hele sitatet...
Syntes det ble altfor brakete og tullete..
Hadde nok stemt pa KWC hvis jeg matte velge mellom dem to .
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Trådstarter
Bare pust rolig og følg med på fredag! Vi har trent veldig hardt, og det er et vanskelig show vi har laget,
og jeg håper det går som det skal!

Sitat av Up Vis innlegg
Bare pust rolig og følg med på fredag! Vi har trent veldig hardt, og det er et vanskelig show vi har laget,
og jeg håper det går som det skal!
Vis hele sitatet...
Her er det lille fra dommerutvelgelsen. Det fra showet blir ikke vist i kronologisk rekkefølge eller noe, menmen
De klipte bort den lættise introen hvor Sen Dog sto å lekte at han var Kristina

http://www.youtube.com/watch?v=3XtvhCOpgC0
Sitat av Up Vis innlegg
Bare pust rolig og følg med på fredag! Vi har trent veldig hardt, og det er et vanskelig show vi har laget,
og jeg håper det går som det skal!
Vis hele sitatet...
Kan man stemme til fredag? Isåfall skal jeg ihvertfall svi av en 100-lapp hvis dere presterer!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Trådstarter
Fredag er stemmetid ja! Vi skal prøve å prestere 110%!
Dere får min stemme

Fellow freaks
Som jeg gleder meg til å se Up og gjengen på fredag!

Gjør deres beste!
Dere har min stemme iallefall
Most awesome thing there is Dere får alle stemmene mine hvertfall! *tommel-i-tommel-og-flagge-med-fingrene*
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Trådstarter
Sitat av minion Vis innlegg
Most awesome thing there is Dere får alle stemmene mine hvertfall! *tommel-i-tommel-og-flagge-med-fingrene*
Vis hele sitatet...
Mener du det denne karen gjør når han begynner å synge?
http://www.youtube.com/watch?v=BoCCV...eature=related

Jaja, i allefall, nå nærmer semifinalen seg! Skal ut døra nå å gjøre kameraprøver.

Er det noen her på forumet som faktisk har tenkt seg på selve greia?
Sitat av Up Vis innlegg
Mener du det denne karen gjør når han begynner å synge?
http://www.youtube.com/watch?v=BoCCV...eature=related

Jaja, i allefall, nå nærmer semifinalen seg! Skal ut døra nå å gjøre kameraprøver.

Er det noen her på forumet som faktisk har tenkt seg på selve greia?
Vis hele sitatet...

Hahahahahahahahahahahahahah! Ja det er jo sånn det ser ut da
Jeg kommer og ser på! kan jeg få autograf?
Up: veldig bra gruppe dere har.

om jeg skal være "kritisk" så synes jeg youtube-klippene deres fra battling med andre var bedre, men som du nevner: dere fikk 2 minutter, så jeg ser klart at det må kjøres mer kompakt for å få plass til en del.

men mitt tips går på å lage en "intern battle" hvor de "beste" er på det ene laget (og de selvfølglelig vinner.)
beklager om jeg er for "old-school" men synes det er for mye synkronisert dans for tiden.
gode gamle battler er best

Ellers er dere drittgode, håper dere vinner, da vi (jeg) er lei av "vi-var-på-idol-men-kom-ikke-videre-så-vi-vant-NT-istedet" sangere.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Trådstarter
Den der fake en battle show greia er så lite kreativ og mye brukt at jeg kan garantere deg,
du kommer aldri til å se Kingwings kjøre den stilen
Sitat av Up Vis innlegg
Den der fake en battle show greia er så lite kreativ og mye brukt at jeg kan garantere deg,
du kommer aldri til å se Kingwings kjøre den stilen
Vis hele sitatet...
Ah, helt ening der! Startet jo fra RUN DMC videoen! "It's like that", den er episk! Det var ganske greit nivå på NT syntes jeg, helt til dere kom... Da ble det ekstremt høyt nivå! Gleder meg til å så dere opptre, håper virkelig jeg blir speechless som på audition deres!

Skal svi av kortet mitt på dere hvis dere fortjener det! Og det vet jeg at dere faktisk gjør! LYKKE TIL IMORGEN!

Sitat av haddip Vis innlegg
Ah, helt ening der! Startet jo fra RUN DMC videoen! "It's like that", den er episk! Det var ganske greit nivå på NT syntes jeg, helt til dere kom... Da ble det ekstremt høyt nivå! Gleder meg til å så dere opptre, håper virkelig jeg blir speechless som på audition deres!

Skal svi av kortet mitt på dere hvis dere fortjener det! Og det vet jeg at dere faktisk gjør! LYKKE TIL IMORGEN!
Vis hele sitatet...
EDIT: Mente IDAG!
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Nice!
Ser bare for meg at det er du som er fra Lakselv, vet ikke hvorfor
Vis hele sitatet...
hvis det er lakselv i finnmark det er snakk om, så ble jeg født der
on topic: RÅ dansing! alltid fett med freaks på tv, eller i media generelt
Min stemme går til dere
Min og, garantert. Nå får dere jammen meg leve opp til forventingene.
Sitat av drittsekken Vis innlegg
hvis det er lakselv i finnmark det er snakk om, så ble jeg født der
on topic: RÅ dansing! alltid fett med freaks på tv, eller i media generelt
Vis hele sitatet...

Vist du ser wayback i tråden skriver Up at han er han som tar seg en "trall" på ett eller annet tidspunkt, vist du ser på klæra hans så ser du han sier på begynnelsen at han er derfra
Komplisert
Kjennetegn: Han med luen. Lykke til forresten
Mario Bros! DET likte jeg!
Siiiiiiiiiiick!
Shabaty shabaty
Sist endret av omba; 29. april 2011 kl. 21:51.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Kjennetegn: Han med luen. Lykke til forresten
Vis hele sitatet...
http://gyazo.com/0be01abe87478c8acea147b7aed0b9bd.png