Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 602
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Jeg har en god gammel Sony Digital 8 DCR-TRV410E digital handycam, og en dag jeg drev og filmet og skulle ta ut kasetten, så ville ikke kasetten ut, og det begynte og pipe.
Jeg får opp feilmelding C:32:10. Eject knappen blinker som bare det.
Jeg har sett i manualen, og der står det under Cause and/or Corrective Actions:
*A malfunction other than the above that you can service has occured*
-Remove the cassette and insert it again, then operate your camcorder-
-Disconnect the mains lead of the AC power adaptor or remove the betterypack. After reconnecting the power source, operate your camcorder.-

Vell, den siste funka ikke, og kasetten vil ikke komme ut.
Noen som har noe peiling på gode gammle Sony handycam?
Og kaste det kameraet og kjøpe nytt er noe jeg slettes ikke vil.
Og sende den inn til service er jo selvfølgelig noe jeg kan gjøre, men viss noen vet noe som funker, så hadde det vært mye bedre.
Kan være mye, er du heldig har fuktighetsmåleren slått ut, la den stå i et passe tørt rom(f.eks stuen) i noen dager før du prøver igjen.
Men kan være ejectmotoren er ødelagt eller har kilt seg fast, du kan prøve å demontere kameraet og bevege den med fingeren men er jo en fare for at du bare ødlegger mer.
Tror det lureste er å sende den inn til service hvis det ikke funker å la det stå tørt.
Hvor gammelt er kameraet?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Trådstarter
Er ikke sikkert på hvor gammel den er, men er noen år ja.
Som sagt så sier kameraet at problemet er C:32:10.
Den sier ikke mere enn det, så nøyaktig hva problemet er, vet jeg ikke.
Men det er en god sjangs for at ejectmotoren har tatt seg en hvil.