Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1248
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Er sikkert mange her på forumet som vet at Tiscali ikke er så nøye på den overtiden din, det er ikke ofte man har fått noe serlig mer på rekningen... Men i dag skjedde det noe revolusjonerende, jeg fikk en regning på 3500kr i posten på overtid fra 2002 og til i dag, og siden de hadde ikke hatt "muligheten" til å fakturere før nå ble den litt stor. Har de "lov" til å gjøre dette? 3500kr fra egen lomme er en del når du er 16-17 år og går på gymnas uten stipend eller jobb med inntekt over 600kr i måneden!

Pass på gutter og jenter, Tiscali er ikke like passive som det virker.
teknisk sett har de lov til det der, ja. men du kan sikkert snakke med de og få delt opp den regningen i flere mindre. I bunn og grunn er det jo egentlig din feil da, så...
Tiscali hakke helt ordning på systemet sitt. Avbestilte sånn 2 timer dagen opplegg fra dem for 2 år siden og fikk fortsatt regninger fra dem inntil for 3 måneder siden :P
De har desverre loven på sin side i denne saken, men dersom du ønsker å få gjort noe med saken (og ikke kan betale), bør du snarest mulig kontakte dem og forklare din situasjon, fortelle at du ikke har mulighet for å betale regningen i ett, og be dem om å dele opp og eventuelt kutte ned på den.

edit: Tiscali Betingelser,
foreldelseslovene og forbrukerkjøpslovene.

--abs
Sist endret av Multiflex; 4. september 2003 kl. 17:33.
Hehehe. Dette skjedde med meg en gang å. For leenge siden.
Hadde et eller annet fastprisopplegg der før jeg fikk telenor adsl for 2 år siden.
Kom ingen regninger i det hele tatt i et halvt år. Og så vips ei stor ei.
Pappa ringte inn å kjefta dem opp og fikk da regninga (husker ikke hvor stor den var men den var fin) delt i 2 eller 3.
hehe samme her, hadde tiscali maxi 6 timer pr dag ellernoe, sa det opp i okt. 2002, da jeg fikk telenor adsl.. fikk fortsatt regninger, ringte de og blei enig om at de skulle slette alle regninger etter siste bruksdag (trafikk) på abb. dvs okt 15 2002..

dette var før sommeren.. men tror du ikke jeg kom hjem til flere regninger etter sommerferien? joda...
ringte og fikk sletta regningene på nytt..
så nå har jeg sagt opp abb. for tredje gang, håper det hjelper..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Dele opp regningen er det ingen vits i siden jeg ikke har inntekt :P, familien har sponser internett men når det er snakk om en regning på 3500kr på en gang så er det uaktuelt. Får ta det fra sparekonto for lappen...

Takk for svar, var bare litt usikker på om de hadde lov til dette.
Tiscali er verdens største rotekopper. De har bare tull med regninger, ofte (før iallefall) er de nede. Noen skulle ringt forbrukernemda og klagd, og fått noen til å tvunget de til å orde alt opp. Det er utrolig at de får lov til å holde på som de gjør.
BRENN Tiscali BRENN
Hvis du er under 18, har du jo ikke lov å sette deg i gjeld.
Da kan ingen kreditorer forfølge deg, og de må slette kravet.

Det går selvfølgelig ikke hvis foreldrene dine har skrevet under på avtalen eller noe sånn.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Ja, er nok i mine foreldres navn det står ja. Tror ikke jeg hadde fått lov å opprette et abbonomang hos tiscali i det heletatt hadde jeg vært under 18.
Opprinnelig postet av Tias
Er sikkert mange her på forumet som vet at Tiscali ikke er så nøye på den overtiden din, det er ikke ofte man har fått noe serlig mer på rekningen... Men i dag skjedde det noe revolusjonerende, jeg fikk en regning på 3500kr i posten på overtid fra 2002 og til i dag,
Vis hele sitatet...
OH, den måtte svi? Var folka dine glade da? hehe. Fy faen, jeg hadde fått sjokk hadde jeg fått en slik regning!
Selv fikk jeg en regning på 450 kr nå sist, og syntes det var mye, da hadde jeg 260 kr eller noe slik i overtid, noe jeg syntes var altfor mye, men jeg visste egentlig at denne regningen kom til å bli stor. Jeg var såpass heldig at min mor betalte regnigen min denen gangen.

Å Tias, jeg er jævli glad jeg ikke hørte på deg, med tanke på at jeg ikke trengte å være så sinnsykt nøye på den overtide.
Overtid? Hva mener dere med overtid? Bare lurer liksom.. har tiscali (704/128) selv, er litt bekymret... har jeg grunn?
Fikk en mobilregning på 1500kr på 1 måned her nå (bruker 300 inkl fast avgift til vanlig), har vært en stund i Tyskland. Regninger er IKKE noe gøy
Ministry of Love
sptz's Avatar
Opprinnelig postet av Human-Xit
Overtid? Hva mener dere med overtid? Bare lurer liksom.. har tiscali (704/128) selv, er litt bekymret... har jeg grunn?
Vis hele sitatet...
nei du har ingen grunn..
En kompis av meg fikk idag overforbruks-regning fra tiscali idag på over 7000!! Det fra fra februar 2002.. Det er jævli mye da! Farn hans ringte inn og sa opp abonnemanget på sekundet! Har de igrunn lov til dette? jeg har modem-internett på 2 timer pr dag og sitter kanskje en til to timer overforbruk hver dag... På regningen står det en egen katogori med overforbruk på hvor mye jeg har sittet å hva det koster. Den legger de med i totalsummen.. Trenger jeg da å frykte for en slik jæævli regning?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Human-Xit: Nei, det er bare for de av oss som har Tiscali fastpris for modem og isdn. Beklager den dårlig beskrivingen fra min side.

jdG: Ouch, 7k er en del å betale på en gang :P. Nei, du som får overtid på samme regning får ikke en slik vil jeg tro. Jeg fikk en sånn i begynnelsen jeg og, men så plutselig fikk jeg ikke sånne flere ganger, og jeg og alle andre gikk ut ifra at de ikke var så nøye på det / flinke til å passe på slikt.

Hofsoe: Ja, svir litt :P. Til og med Ole Magnus mente at de ikke var så nøye på det, lurer på hvor stor regning han fikk...
very impotent freak
Delusional's Avatar
Tias du vet sånngår det når du bor i samnanger haha. 3500 er ikke akkurat en gigantisk baksmell, 7k derimot er en god del. Ingen ny HD på dem med det første
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Grr. Nei, er nok ikke noe gigantisk baksmell, men er nok til at det svir litt i skinka... HDD derimot skal man nok få presset inn anntar jeg, rundt jul eller noe .
Kameraten min har adsl fra tiscali, de fikk ikke regning på 5mndr og plutselig kom det en stor en, de ringte inn og klaga, de slapp å betale noe på de 5mndene.
ikke klag a

jeg fikk 9,5k. folka i huset blei ikke direkte blide ;P
For dere som lurer på om dere vil få en baksmell så kan dere jo logge dere inn på tiscali og se på fakturaen deres..

http://tjenester.tiscali.no/files/wrap.php?ecare

(hvis de i det hele tatt har klart å oppdatere den da)

#@! *Banne*
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fant akkurat denne artikkelen: (litt sent, men men) http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi...icle140178.ece
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Hehe, genialt, betalte den i gårkveld :P.
▼ ... over et år senere ... ▼
heh, ikke bealt min enda, fikk regning nå i slutten av juli, 1år etter klagen min...


jaja ringte de og snakket med de, først en som var veldigt forståelig, så senere når jeg ringte opp igjen fikk jeg snakke med en som tok seg "kun" av tiscali sakene, og han sa jeg måtte betale, han regelrett truet med at om jeg valgte forliksrådet så kom jeg garrantert til og tape.. jaja tenkte jeg, gi meg forliksrådet og alt du har, skal ikke betale for dems feil..

penga de skal ha hos meg er 1900,- pluss litt over 1000 i gebyrer. det er uaktuelt for meg og betale..

1. det står i kontrakten at overforbruk faktureres hver mnd.

2. det står at man kan følge med selv på tiscali.no, men den siden funket ALDRI.

3. har hatt så mye problemer med dems fakturerings rutiner at jeg ikke stoler 5øre på de, motok gjevnligt regninger og inkasso helt fram til mai i år, da hadde jeg sagt opp tiscali dritten for 2 år siden.. brukt utroligt mye tid på dette...


møkkafolk spør du meg...