Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 5688
Hei, har et stalker problem. Han vet åpenbart hvor jeg er hele tiden og samboeren. Har lett gjennom hele huset med scanner og bilen men finner ikke noe. Har byttet telefon og sim men samme telefon nummer. Er det noen som har greie på dette og kan hjelpe meg? Tenkte kansje det er en mulighet han har brukt noe find ny phone greie eller noe? Hva kan jeg gjøre for og finne ut av dette?
Bytt alle passord på sosiale medier, epost/icloud og lignende.

Fjern "venner i nærheten" på Facebook og kartet på snapchat.

Pass på at ingen gamle epost adresser er knyttet til noen av av brukerkontoene dine.

Hvilken type scanner har du brukt? Dersom det er GPS sporing på bilen behøver den ikke slå ut på noen scanner med det første da den kan sende signaler en gang i timen feks.
Sist endret av random105675; 20. februar 2020 kl. 17:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bytt passord på apple kontoen din da kan han ikke spore deg med find my iphone om han har passordet ditt. Sikkert smart å bytte passord på alle sosiale medier, mail osv.

https://support.apple.com/en-us/HT205064
I tillegg bør du sette opp et kamera som filmer utsiden av huset om mulig for å se etter fysisk tilstedeværelse.
Trådstarter
50 1
Har Android, husker ikke navnet på sannheten men kjøpte en på spyshop. Lett gjennom hele bilen og under men finne jo så små trackere at det er vanskelig. Har kamera rundt hele huset men satt jo opp dette etter alt dette begynte desverre. Mestenker mest mobilen?
Kan ikke disse stalker psychoene bare gi seg. Trist.
Er jo ren psykoterror
Sitat av Kanger Vis innlegg
Har Android, husker ikke navnet på sannheten men kjøpte en på spyshop. Lett gjennom hele bilen og under men finne jo så små trackere at det er vanskelig. Har kamera rundt hele huset men satt jo opp dette etter alt dette begynte desverre. Mestenker mest mobilen?
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig fysisk stalking eller en komprimentert brukerkonto.

Hvor ofte vet denne personen hvor du er?
Deler noen av dere lokasjon på deres snapchat?
Sitat av Kanger Vis innlegg
Hei, har et stalker problem. Han vet åpenbart hvor jeg er hele tiden og samboeren.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at personen vet hvor dere er til en vær tid? Jeg tenker kanskje vist du vil forklare litt kort om hva som faktisk skjer og hvordan du "merker" det så kanskje noen kan hjelpe deg litt bedre.

Vist du har skaffet deg ny telefon så ville jeg laget meg en ny google konto eller i det minste skiftet passord på den, det skal også gå an å se hvor mange enheter som er logget på google kontoen din og logge ut disse. Vist vedkommende har tilgang til google kontoen din så skal det være mulig å spore opp telefonen din vist den er logget inn på en google konto så klart (litt avhengig av settings tho)

En annen ting som gjør ting veldig, veldig mye sikrere er å bruke 2FA (Two Factor Authentication) på alt som støtter det. Altså har vedkommende fått lagt inn en keylogger eller lignende på en eller flere av enhetene dine så blir det for han likevel ganske ubrukelig om du skrur på 2FA på alt som kan logges inn på.
Sist endret av Alge; 20. februar 2020 kl. 21:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
50 1
Takk for mange tips! Han skriver ofte hva vi har på oss og hvor vi er, sender melding og spør hva vi skal handle når vi er utenfor butikken. Vet hvem han er og prøvd og finne han mange ganger. Men vær gang jeg nærmer meg veien mot der han bor, se sender han meld med trusler om at jeg bør sju. Så han vet altid når jeg er på vei og gjemmer seg før jeg kommer som det feige kreket han er. Men en gang la jeg igjen telefon hjemme og lånte en anen bil for og være sikker, og da satt han på trappa og viste ikke noe, men når jeg Komm ut av bilen spurte han bort før jeg fikk tak i han og ble borte. Han har også fått folk til og følge etter oss og folk i familien og di har prøvd og dra sambo inn i bilen men han løpegutten vare like feig så var ikke store forsøket han turte før han stakk av. Men sporing han må ha er der fortsatt vill jeg tro og han tar aldri pause for lenge om gangen. Så litt desperat på og finne før han kjører på igjen.
Har du kontaktet politi?

Kontakt politi.
Utover det så tror jeg nok rosander har rett her, å faktisk plante utstyr krever ressurser og mye strategisk planlegging som det ikke er særlig sannsynlig at den gjeve stalker vil være kapabel til. Så passordbytter, tofaktor autentisering på alle kontoer og unike passord for hver konto er viktig.

Uansett så må du kontakte politi og ta vare på alle meldinger mellom dere og utlever det gjevnlig til politi.
Sist endret av i_et_nøtteskall; 20. februar 2020 kl. 23:37.
Det er Google posisjonlogg. Skru av GPS på tlf bekrefter fort dette
Sitat av Kanger Vis innlegg
Vet hvem han er og prøvd og finne han mange ganger. Men vær gang jeg nærmer meg veien mot der han bor, se sender han meld med trusler om at jeg bør sju. Så han vet altid når jeg er på vei og gjemmer seg før jeg kommer som det feige kreket han er. Men en gang la jeg igjen telefon hjemme og lånte en anen bil for og være sikker, og da satt han på trappa og viste ikke noe, men når jeg Komm ut av bilen spurte han bort før jeg fikk tak i han og ble borte.
Vis hele sitatet...
Du vet altså hvem stalkeren er og hvor han bor?
Da er jo saken enkel. Anmeld han. Eller legg igjen telefon hjemme og ta en spasertur bort til han på kveldstid sammen med samboeren din og fuck han opp med en hard gjenstand. Om han gjemmer seg innendørs, kast en murstein gjennom vinduet hans. Om han løper fra dere, prøv på nytt senere. Enkelte mennesker forstår seg kun på makt. Han føler seg sikkert jævlig mektig som gjør livet deres til et mareritt. Vis han at dere ikke er til å leke med
Sist endret av SkurtNilsen; 21. februar 2020 kl. 01:52.
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Anmeld han.
Vis hele sitatet...
God idé.
Eller legg igjen telefon hjemme og ta en spasertur bort til han på kveldstid sammen med samboeren din og fuck han opp med en hard gjenstand.
Vis hele sitatet...
Helt ubegripelig rævva idé.

Vet du hvofor han/de stalker dere, har dere noe historie? Det er ganske grovt det du beskriver, med trusler og forsøk på frihetsberøvelse/bortføring eller hva det nå var. Du må bare samle på alt av meldinger og skrive opp tidspunkt og beskrivelse av andre hendelser, og gå til politiet.
Jeg forstår at du er skeptisk til selvtekt pi, det kan definitivt bite TS i ræva. Men mtp. hvor inkompetente norsk politi er når det gjelder det meste annet enn å dele ut fartsbøter og plage de som bruker alternative rusmidler så har jeg ikke mye tillit til at de vil hjelpe TS i denne situasjonen. Har personlig erfaring med en ekskjæreste som ble overvåket og trakassert av utleieren sin. Saken ble anmeldt og henlagt. Jeg bestemte meg derfor for å møte opp hjemme hos han for å ta en alvorsprat med vedkommende og vipps så var problemet løst. Trengte heldigvis ikke å ty til vold, fyren var jo bare en feig slimål med alvorlige fritidsproblemer, men jeg var bevæpnet med knokejern og forberedt på å bruke makt om det ble nødvendig. Når politiet ikke gidder å hjelpe folk i nød blir man dessverre noen ganger nødt til å ta saken i egne hender.
Sist endret av SkurtNilsen; 21. februar 2020 kl. 02:59.
Kanskje litt radikal ide, men dere burde snu om rollen. Dere stalker han på samme måte som han, så gir han seg sikkert etterhvert. Da vet han hvor ekkelt å bli stalket. Kan ikke garantere at det funker, men verdt et forsøk? Uansett håper jeg at dette løser seg for dere.
Etter å ha tenkt meg om litt innser jeg at i mitt første innlegg burde jeg ha oppfordret til å ignorere truslene fra stalkeren og gi streng dialog ansikt til ansikt et forsøk før man tyr til å bruke fysisk makt... oops
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Jeg forstår at du er skeptisk til selvtekt pi, det kan definitivt bite TS i ræva. Men mtp. hvor inkompetente norsk politi er når det gjelder det meste annet enn å dele ut fartsbøter og plage de som bruker alternative rusmidler så har jeg ikke mye tillit til at de vil hjelpe TS i denne situasjonen.
Vis hele sitatet...
Men jeg er ganske sikker på at de er kompetente nok til å ta affære hvis du med overlegg og stump gjenstand maktrakterer noen for livet.

Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Etter å ha tenkt meg om litt innser jeg at i mitt første innlegg burde jeg ha oppfordret til å ignorere truslene fra stalkeren og gi streng dialog ansikt til ansikt et forsøk før man tyr til å bruke fysisk makt... oops
Vis hele sitatet...
Men du mener fortsatt ikke at de burde anmelde først, for å ha gjort det, liksom?
Sist endret av *pi; 21. februar 2020 kl. 12:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Tror han mener at man skal anmelde men at det nesten uansett bare blir henlagt. Er nok litt enig med at en alvorsprat med vedkommende vil gi best resultat. Men det er nok best å ikke bruke vold om det ikke er absolutt nødvendig. Man kan jo ikke la folk drive å stalke deg på denne måten.
Sitat av Absurd Vis innlegg
Tror han mener at man skal anmelde men at det nesten uansett bare blir henlagt. Er nok litt enig med at en alvorsprat med vedkommende vil gi best resultat. Men det er nok best å ikke bruke vold om det ikke er absolutt nødvendig. Man kan jo ikke la folk drive å stalke deg på denne måten.
Vis hele sitatet...
Det er jeg helt enig i. Men jeg vil si håndteringen kommer litt an på bakgrunnen her. Om det er en sjalu eks, en du skylder penger eller bare en random galning. I noen tilfeller er det bedre jo mindre oppmerksomhet man greier å gi dem. Er det en eks med usunt oppheng for eksempel, ville jeg gitt absolutt null kontakt, og latt noen andre ta alvorspraten.

Å anmelde er uansett viktig, fordi det gir en bakgrunn dersom noe mer alvorlig skjer senere. Her er det snakk om flere personer og de har prøvd å dra vedkommende inn i en bil. Det begynner å bli ganske drøyt da.
Sist endret av *pi; 21. februar 2020 kl. 12:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har vanskelig for å tro at det du sier kan være sant.

Du sier at samboeren din ble forsøkt dratt inn i en bil av ukjente, og at det var noen andre enn stalkeren som gjorde det. Hvordan vet du at det har en sammenheng, og uavhengig av sammenheng, hvorfor i huleste har du ikke rapportert det til politiet? Det du beskriver er et kidnappingsforsøk og selvsagt noe politiet vil ta svært alvorlig.
Sitat av Deezire Vis innlegg
og uavhengig av sammenheng, hvorfor i huleste har du ikke rapportert det til politiet?
Vis hele sitatet...
Min tanke var at sammenhengen impliserer ts i noe kriminelt. Vanlige psychostalkere pleier vel ikke å ha sidekicks som hjelper dem.
Anmeldelse og besøksforbud. Har vært i samme situasjon selv, og politiet ga vedkommende besøksforbud uten å gjøre noe større sak ut av det. Hjalp veldig.