Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1298
Har nå søkt meg inn på en 100% jobb i en butikk, og lurer sånn ca hva en selger i butikk uten provisjon tjener?

Er innenfor VVS bransjen, trenger ikke nøyaktig, men kjekt og vite hva jeg kan satse på. Er lønn etter avtale, og har selv 2 år innenfor salg fra før.
Hei,

Det er noe vanskelig å vurdere, men en ren gjetting så tipper jeg det er cirka 185,- pr time. De fleste regner på 1950timer i året cirka i 100% stilling.

Da rundt 360 000 i året. Overtid kommer selvsagt som tillegg. Tjener du mer eller mindre enn 185kroner i timen, så kan du jo gange deg frem til selv.

Noen regner også med 1900 timer i året. Det kan du eventuelt bare spørre sjefen din.

Jeg aner som sagt ikke hva som er normalt i butikk, men ufaglærte ligger på rundt den timeprisen normalt sett.
kjedelig streiting
Handel og kontors øverste lønnstrinn var vel på noe over 190 kr/t sist gang jeg sjekka. Litt avhengig av om du har noe skole eller lignende tilsvarer din erfaring kanskje ikke høyeste trinn enda men. Ellers kommer det jo litt an på arbeidstider også vil jeg påstå.
Når jeg var inni VVS bransjen i 3 år lå jeg på 428.000 kr i året.
Alt avhenger av erfaring, utdanning og hvilket selskap det er under.