Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2207
Noen som har sonet på hoff som har noe info eller tips? Skal sitte der minst seks måneder, og det er første gang( forhåpentligvis siste).
Vil helst ikke være oppi rus, har hørt det er mye dop der. Kan man leve «vanlig» jobbe, lese fag, trene/ jogge osv. Eller er det veldig «macho» med mye steroider osv? Rent praktisk, er det Ok celler osv? Hva burde jeg ta med? Gruer meg, men skal bli deilig å få gjort det.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg sonet 3 mnd der, har ikke mye positivt og si om stedet.

Jævlig ekle celler og toalett. Tomannsceller.

Står i kø hele dagen, kø for telling, frokost, lunsj, middag, medisin og arbeid.

4 brakker med ca 30 mann på hver. 1 tv på hver brakke.

Masse hasj der, jeg røkte hver eneste dag.

Skulle jeg gjort det om igjen, hadde jeg søkt meg et annet sted.

Ps. Maten er forferdelig der.

Oh, ikke gru deg, nesten bare drittunger og alkiser der.
Sist endret av Carmex; 27. april 2018 kl. 11:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Prinsessa
Trådstarter
10 3
Takk for svar. Høres kjipt ut, men hvordan er mulighetene for skole / fagbrev og trening der da?
Satt der for 6 år siden. Treningsrommet er lite. Blir fort mye kø om du skal bruke apparatene.
Men mens du venter kan du jo spille bordtennis?

Da du skal sone en litt lenger dom enn gjennomsnittet er det mulighet for å få enecelle.
Dette er gjerne forbeholdt dem med kraftig angstproblematikk og andre ting som gjør dem mindre rustet til å bo med andre.

Jeg synes maten var helt OK. Fisk på tirsdag og torsdag.
Ellers blir det gjerne litt stekte poteter med tilbehør til lunsj. Rester fra gårsdagens middag, men fortsatt ålreit med varmmat til lunsj.

Jeg ble FEIT.
Så en i en annen artikkel på dette forumet som hadde sonet på Hoff, han sa at brakke 4 var bedre enn de 3 andre. usikker på hva han mente med det. Men jo noe du kan sjekke opp i.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Enig med alt Carmex sier. Selv sittet på Hoff 2 ganger. Siste gang 90 dager.

Folka som er der er ingenting å grue seg for. Er mange på 40+ som sitter for noe økonomiske greir (som regel), mange småunger som har kjørt for fort eller i fylla og generelt folk med mindre vold og narkosaker. Så lenge man har normal folkeskikk og sosiale antenner så er det ingen som plager hverandre.

Men gjør deg klar for å stå i kø...

Morgen: Frokost kl.7000 til 08.30. Tørt brød og pålegg. Telling kl 8000 da må man stå å vente i døra til rommet på at alle er tellt opp før man går på jobb.

Formiddag: Man går da fra jobben tilbake til rommet kl.11.15. Så må man vente på rommet igjen for telling før lunsj. Da er det noe varm mat fra gårsdagens middag, men her må man løpe for å komme først skal man få en bra lunsj. Går man bort som et normalt menneske så må man stå i kø på vei inn for spise tørt brød og det som er igjen av pålegg (mye som går tomt iløpet av lunsjen). Folk fyller tallerkenen som gale for å få det de har lyst på.

Ettermiddag: Ferdig på jobb 14.30. Da er det død tid frem til middag 15.30. Samler seg opp kø før middagen som regel 30 min før og det blir en heftig kø her også. Men hvis ikke det er noe spesielt som pizza så er det alltid nok middag til alle så man kan komme sent inn og faktisk få mat.

Kveld: Etter middag så er det å spille kort, viktig å kunne amerikaner. Tror jeg brukte 90% av fritiden min på å spille amerikaner. Det er også bordtennis, men to bord på 100+ mann betyr jo endel kø\venting på tur. Trenings rommet er også veldig lite for 100 pers. Så er det telling kl. 1900. Vente på rommet til telling er feridig. Leggetid kl.11. Da sjekker de innom alle rommene. Er man heldig så får man kanskje sitte stille sammen på et rom å spille kort 3-4 stk litt senere. Men som regel ikke.

Rommene: Dobbeltrom med køyeseng. Veldig gammle rom, vonde senger og generelt dårlig kvalitet.
Tror brakke 4 fortsatt er best, men forskjellen er ikke så stor på brakke 3 og 4 som den var i "gammle dager" (5-10 år siden) Virker som de ikke er like flinke til å stue "narko shitkidsa" på brakke 3. Var flere av de på brakke 4 også sist jeg var der.

Dusj og toalettet er det ikke så mye å skrive om annet en at det er helt håpløst dårlig.


_Er ikke sikkert jeg husker klokkeslettene helt, men det er sånn ca_

Huskeliste: Slippers til dusjen! Lipsyl, fuktighetskrem (vet ikke om d er ventilasjon eller hva, men mange som fikk tørr hud der inne), ørepropper!, sovemaske. Det er det viktigste jeg kommer på nå. Når du kommer inn så kan det jo være flere dager til du får kjøpe ting i kiosken. Så alt av ting man tar for gitt bør man ta med inn. Greit å tenke godt på hva man trenger å ha med.


Tror jeg selv heller hadde prøvd lukket soning istedenfor hoff hvis jeg måtte sone igjen. Ble gal i hodet av å stå i kø og generelt mye skravling å mas hele dagen.

Første gangen man kommer inn i matsalen kan være litt klein for noen har jeg sett. Det er faste plasser og på plassene som er ledig så står det en trekloss. Gå bort til en sånn å spør de på bordet om du kan sitte der. De svarer helt sikkert ja og du har fått deg en plass å 3 stk å prate med imens du spiser resten av oppholdet
Sist endret av Lima; 27. april 2018 kl. 17:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Prinsessa
Trådstarter
10 3
Takk for utfyllende svar. Høres ikke særlig kjekt ut. Kan man muligens søke seg over til andre åpne soningsinstisusjoner og bli flyttet?