Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3993
Har nettopp kjøpt 3 pakker med isi patroner og mangler såklart en cracker/dispenser. Lurer derfor på om dere freaks har litt McGyver ferdigheter til å komme med en alternativ løsning om hvordan jeg kan åpne patronene å en "litt" trygg måte. Ønsker ikke responser som "kjøp en dispenser din late jævle" etc. Grunnen er at jeg trenger den nå og har ikke mulighet for å kjøpe.

Er litt usikker på om denne tråden skal i rusmidler eller undergrunn, men poster den her så får noen flytte den hvis dette er et problem.
Hint: Ballong og spiker.
Nexxzow's Avatar
Trådstarter
Sitat av d4h1e Vis innlegg
Hint: Ballong og spiker.
Vis hele sitatet...
Har tenkt på det. Er det slik at jeg tar først spikeren inni ballongen og så trer ballongen over patronen? Ca hvor stor spiker trenger jeg? Antar den må vær liten å spiss.
Sitat av Nexxzow Vis innlegg
Ønsker ikke responser som "kjøp en dispenser din late jævle" etc. Grunnen er at jeg trenger den nå og har ikke mulighet for å kjøpe.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg vært deg ville jeg bestilt an Gass Softgun fra Game-on. Sett patronen i våpenet og fest en pose på løpet, deretter kan du avfyre skudd med pistolen for å fylle plastposen.

Neida: Måten du nevner vil fungere fint det. Hvis du ikke har ballonger kan du bruke brødpose eller liknende isteden. Spiker fungerer bra så lenge den er litt skarp, men du burde stikke den gjennom en pappskive først sånn at du ikke lager hull på ballongen/posen med den skarpe kanten.
▼ ... flere år senere ... ▼
Ser tråden er gammel men poster her i tilfelle noen andre skulle komme over tråden.

Er det ikke litt risikofylt å stikke hull på en sånn patron med en spiker? Første jeg tenker på er frostskader, hørt folk har fått det, da gassen blir iskald når den slippes ut så fort. Og kan man ikke risikere at patronen skyter av sted som en prosjektil?

Fant vist en pakke med patroner liggende her så lurer på hvordan jeg kan få gassen i ballonger uten en cracker/dispenser. Fungerer virkelig spiker metoden?
Sitat av Alge Vis innlegg
Ser tråden er gammel men poster her i tilfelle noen andre skulle komme over tråden.

Er det ikke litt risikofylt å stikke hull på en sånn patron med en spiker? Første jeg tenker på er frostskader, hørt folk har fått det, da gassen blir iskald når den slippes ut så fort. Og kan man ikke risikere at patronen skyter av sted som en prosjektil?

Fant vist en pakke med patroner liggende her så lurer på hvordan jeg kan få gassen i ballonger uten en cracker/dispenser. Fungerer virkelig spiker metoden?
Vis hele sitatet...
Jeg har cracker og den blir jævla kaldt hvis du ikke slipper gassen ut forsiktig så hvis du bruker spiker ville jeg ikke brukt bare hender. Og ja hvis du ikke gjør det riktig kan driten fly rett i taket
Fortsatt ganske skeptisk men.. fant noen drøye hanske her så tenker kanskje å gi de ett forsøk.
Noen her som har prøvd spiker metoden?
Sist endret av Alge; 9. juli 2016 kl. 20:03.
Vær litt obs, hørt om patroner som har flydd løst og knust neser, kinnbein og diverse. Mye kraft i de små rakkerne.
Så hold for guds skyld fast for harde livet, og ikke sikt den sånn at den kan fly mot ansikt/skritt.
En liten oppdatering fra forsøket:
kjøp en jævla cracker. Dette fungerer bare ikke uten, eventuelt lage en cracker. Var ikke lett og komme igjennom sealen med en spiker for og si det sånn, vi prøvde alt fra skrustikke til drill. Og går det ikke skikkelig galt så sløser du all gassen. Du må på sett og vis ha en cracker, enten du lager en eller kjøper en