Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1013
Hei,
I firmaet mitt så går IT-avdelingen inn og avinstallerer Chrome. Jeg er litt usikker på om dem går inn remote eller om det bare er et script som gjør dette. En periode brukte jeg en portable chrome som kjørte fra en mappe på et lurt sted hvor den ikke ble funnet, da slapp jeg problemet, så det er tydelig at det avinstalleres via vanlig windows-metoder. Men portable chrome tok med seg flere andre problemer.

Så nå er jeg tilbake på chrome som er installert på tradisjonelt vis. Hvordan kan jeg forhindre at dette scriptet avinstallerer chrome? Jeg fant et par filer kalt chrmstp.exe og setup.exe i mappen CProgram Files\Google\Chrome\Application\37.0.2062.120\Installer\. Jeg har flyttet disse to filene til en skjult undermappe, aner egentlig ikke hva dem gjør men i morgen får jeg vel vite om det har fungert.

Flere forslag?
De fleste sysadmins med respekt for faget vet å snappe opp når det blir kjørt eksekverbare filer ifra en arbeidsstasjon de drifter, så om det er portabelt eller ikke har ikke så veldig mye å si lenger. Beste er nok å gå tjenesteveien via sjefen din og forklare hvorfor du trenger Chrome i din arbeidshverdag så du slipper at IT kontakter HR og skaper trøbbel for deg..
veldig mange bruker script som går gjennom brukerprofilen din for å se etter spor. SCCM holder vel ordne på det meste rundt hva som skal inn og ut :P.

Tror det John foreslår er det letteste, men ja det finnes måter å låse ting ned mot kun din bruker/brukernavn. Sysadmin vil alltids ha tilgang så lenge PC`en er i domene men du kan gjøre det litt mer knotete for han om ikke annet