Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1284
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hei,

Jeg satt å surfet litt på Norek, leste betingelser og lignende, da en tanke slo meg: "hvorfor ikke bli dataforhandler?"

Dette er sikkert et år siden skjedde, jeg hadde faktisk glemt hele saken til jeg nå oppdaget norek igjen. Nå vil jeg bli dataforhandler!

Jeg er leder for et lan som, med den riktige behandlingen, kan være utsalgssted. Et lan har jo alltids godt av litt hardware til salgs .

Så, hva må til for å bli en godkjent dataforhandler? En kan jo ikke selge datautstyr før man faktisk er en godkjent dataforhandler, og alle må jo starte et sted, så jeg går ut ifra at det ikke er komplett umulig? Kreves det lokale eller er det noe som kan drives fra gutterommet?

Hvis noen har synspunkter eller tips til hvordan en går frem for å skaffe lisens som godkjent dataforhandler, ikke nøl med å si ifra.

Mvh
Tias
Broder'n driver et pc-service firma fra gutterommet, og er registrert på norek og greentech. Tror du bare trenger å være registrert i brønnøysundsregisteret som noe datarelatert. Jeg kan høre litt nærmere med han hva han gjorde.
du må være registeret i brønnøysundsregisteret og får å bli forhandler av f.eks norek må du drive med vidresalg av data og du må ha firmaattest
Som sagt, kan du registrere deg som enkeltmannsforetak, noe som er gratis.
Siden du skal drive med salg av varer, må du også registrere den i foretaksregisteret (kr. 2500)
Det er ikke verre enn det, men ikke forvent å få kreditt med en gang.
(TIPS: mange til er *mye* billigere hos ITbutikken enn norek. til og med noen til som er billigere på komplett)
er komplett billigere en norek.. !! show me
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
heh.. komplett kjøper jo varene sine hos norek?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Takk for info alle sammen! Hvis dere kommer på noe mer så ikke nøl med å si ifra.

Kreditt er ikke nødvendigvis noe jeg higer etter, så lenge det er billigere
Komplett er vel eid av norek sist jeg hørte.
Gidder ikke å lete fram eksempler, men det har vært tilfeller det komplett har vært billigere.
ITbutikken derimot; der finner man ting som koster like mye med moms som norekpris uten moms. Jeg bruker nesten ikke norek lenger til fordel for ITbutikken...
Tias: Spør webmasteren på www.ocshoot.no om hvordan han fikk kontoen sin. Tror han bygger PC'er for folk ellerno, men vet ingen detaljer rundt hvordan han fikk norek-konto.
Norek og Komplett er begge en del av Norkom konsernet, altså er det det samme bortsett fra Norek som selger til bedrifter og komplett selger til sluttbrukere...
--> http://norkom.no/
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Takk for svar alle sammen, jeg tar å ser det litt ann og forhåpentligvis får jeg satt av litt penger og får lest litt om emnet i løpet av de neste månedene. Men som sagt, takk for svar, da har jeg opplegget i grove trekk.

/me bukker dypt
jeg er medlemm av norek, jeg har en egen data butikk, men norek har skuffende høye priser, man skal selge veldig bra hvis man skal gå i god profitt. Tjener kanskje 10 kroner tingen du selger.. og det er ikke bra nok for en liten bedrift..!
Opprinnelig postet av Raymond
jeg er medlemm av norek, jeg har en egen data butikk, men norek har skuffende høye priser, man skal selge veldig bra hvis man skal gå i god profitt. Tjener kanskje 10 kroner tingen du selger.. og det er ikke bra nok for en liten bedrift..!
Vis hele sitatet...
Det var da vel litt vel lite fortjeneste, prøver du å konkurere med nett-butikkene eller noe sånt?