Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2198
Hei alle sammen!

Jeg tenker å skaffe meg en solid kanalpakke. Jeg ønsker blant annet å kunne se alt av fotball, og da trenger jeg altså pakkene fra både Cmore, Viasat og TV2. Da ser jeg også at det ikke skal mye ekstra cash til for å få masse filmkanaler, så da tar jeg gjerne dem også.

Alternativer:

Telenor:
- Grunnpakke
- Canal Digital Premium
- Viasat Gull
- TV2 Sport Premium
Totalpris første år: 15.060,- INKL. 1 TV-opptaker

Canal Digital:
- Grunnpakke
- Cmore Total
- Viasat Sport og Film
- TV2 Sport Premium
Totalpris første år: 14.907,- EKSKL. dekoder/PVR (som selges for noen tusen...).

Jeg ønsker også å koble det opp mot en ekstra TV. Ser at dette koster 499,- i etablering + 99,-/mnd hos Telenor. Såvidt jeg kan se, må man bestille eget abonnement + dekoder for hver enkelt TV-apparat hos Canal Digital. Kan noen bekrefte/avkrefte? Trenger jeg forresten noe annet for å få dette til å virke? Jeg har levd med dårlig TV-opplegg hele livet, så dette blir nytt og uvant for meg, og jeg vet ikke alt man trenger for å få dette til å funke, så det er fint om noen kan komme med oppklarende innspill til hva som trengs - fra scratch - for å få mange fine HD-signaler inn på TVen.

Er det noen av dere med peiling på kanaler og slikt, som kan gi meg noen nyttige innspill med hva jeg bør tenke på når jeg skal velge leverandør og bestille her? Jeg har valgt å fokusere på Telenor og CD fordi disse allerede har fiberlinje inn til huset her. Hvis det er billigere/bedre hos andre leverandører så ønsker jeg svært gjerne tips om disse.

Dette ser ut til å bli en dyr fornøyelse, så jeg ønsker svært gjerne hjelp til å i alle fall kunne spare så mye som mulig her.

Takk for alle innspill!
Ser ut som om du har tatt litt i her. Blir en del kroner i året for å ha tv. Regn og med NRK lisensen.
Er det slik at du følger med på absolutt alt av fotball? Eller følger du ett bestemt lag? Jeg har sagt opp det meste av tv kanaler og har kun grunnpakken fra viasat nå. For å se fotball med mine to lag bruker jeg iPad og en Apple tv. Jeg kjøper altså de kampene jeg vil se, hvor du kjøper fra har litt med prisen å si. Tv2 selger, vg selger og jeg tror Max også selger. Ellers bruker jeg netflix og hbo til film og serier. Kan spare noen kroner. Syns aldri det gikk noe jeg ville se på filmkamalene.
Om du ikke vil ha Cmore/viasat film + sport pakkene(total) og heller bare sport, kan du bestille en mindre pakke kun med sport på begge.
Vanlig pris: Opptaks (PVR) dekodere fra CD er på 3490,-. HD dekoder 1690. IDTV (CAM) 490.

Priser på dekodere varierer om du feks skal ha gjennoppkobling, omregistrerting eller ny kabel inn til huset. Dak an det blir rabbater, eller billigere etablering om du trenger etablering. Ring inn til CD kundeservice så får du riktig pristilbud.

Når det gjelder canal digital så må alle ekstra pakker (viasat / cmore) bestilles pr. kort, dvs, ønsker to 2 rom med viasat + cmore på du bestille cmore+viasat på kort nr2 i tillegg. Vanlig "grunnpakka" gjelder på alle rom uten ekstra kostnader, bortsett fra kortavgift på 25kr mnd pr kort
Koster kun 69 kroner ekstra for intill 4 rom, hos canal digital med norgespakken.
Sikker på om det gjeldermed tilleggspakkene..
Sitat av Dasset Vis innlegg
Ser ut som om du har tatt litt i her. Blir en del kroner i året for å ha tv. Regn og med NRK lisensen.
Er det slik at du følger med på absolutt alt av fotball? Eller følger du ett bestemt lag? Jeg har sagt opp det meste av tv kanaler og har kun grunnpakken fra viasat nå. For å se fotball med mine to lag bruker jeg iPad og en Apple tv. Jeg kjøper altså de kampene jeg vil se, hvor du kjøper fra har litt med prisen å si. Tv2 selger, vg selger og jeg tror Max også selger. Ellers bruker jeg netflix og hbo til film og serier. Kan spare noen kroner. Syns aldri det gikk noe jeg ville se på filmkamalene.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Er klar over at det blir dyrt.

Problemet er at jeg må ha TV2 Sport Premium for å få med meg PL. Da får jeg jo også med meg FA-Cupen, Ligacupen, Championship, League One og League Two med som en bonus. Føler dette er must-have. Har imidlertid vurdert å erstatte dette med Sumo. Siden TV-kanalene koster 339,-/mnd, mens Sumo fås for sånn ca 170,-/mnd, og inneholder alt det samme...? Hvorfor betale dobbel pris for å få det direkte til TVen..? Er det andre forskjeller?

Viasat sender jo blant annet Champions League, noe som jo er det beste av det beste, om enn noe sjeldnere enn nasjonale ligaer. Dog ser jeg at de også sender Ligue 1, tysk cup og "utvalgte landskamper". Høres attraktivt ut dette også, synes jeg.

Så er det jo slik at Cmore har rettighetene til La Liga og Serie A. Disse svir å gå glipp av. I tillegg får man her Tippeligaen, Europa League, og også en og annen Adecco-kamp. De har også den svenske eliteserien i ishockey, noe som er ganske digg.

Jeg klarer rett og slett ikke å gi avkall på noen av disse. Alle pakkene inneholder must-haves. Og når f.eks. Viasat Sport-pakken koster 269,-/mnd, mens Sport OG Film koster 319,-/mnd, altså bare 50,-/mnd mer for en haug med filmkanaler, så er det jo fristende å bare slenge disse med også. Samme med Cmore Sport for 299,-/mnd og Cmore Total for 349,-/mnd...

Jeg sliter rett og slett med å gi avkall på noen av pakkene.

Synd Canal Digital er så jævlig grådige med abonnementene. Det er selvfølgelig uaktuelt å doble prisen bare for å få det på to TVer.
Sumo sport har alt av fotball som tv2 ja. Max er vel i comoyo abo fra TVNorge og de tar vel 70kr mnd, de viser la liga. Dog utvalgte kamper

De henger vel litt etter i fremtiden, mange som ikke gidder koble til Apple tv eller lignende slik at cd, viasat osv kan ta betalt det de vil
Tv2Sumo er kanskje noe å sjekke ut ja?

Premier League
Championship
FA-cup
Ligacup
Englands A- og U21-landskamper hjemme
Community Shield
League One
League Two
Play off-kamper om opprykk for alle divisjonene
Vis hele sitatet...
Sumo GULL år: kr. 2199,-
Det billigste til det som du vil ha (som det høres ut som ihvertfall) er nok Canal Digital. Hvis du er ny kunde, sender de som regel en ny dekoder gratis til deg, hvis du ikke skal ha noe for fancy.