Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1332 135192
Sparesykkel rundt i skipet og til og fra hotellet er kanskje en idé.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Sparesykkel rundt i skipet og til og fra hotellet er kanskje en idé.
Vis hele sitatet...
Mange som har det med ja, så er vel lurt.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Du kan sikkert få låne av meg, om alt går som planlagt skal jeg ha med to ruller

Er det fortsatt sjangs på bilett selvom jeg ligger på plass 80 nå?
Vis hele sitatet...
Tar nok med et par ruller selv.

Er det ikke noen som selger på TG forumene?
Noen som har en grei sykkel å anbefale? Det billigste skvipet tåler ingenting, i tillegg er jeg rimelig høy, så en liten sykkel blir veldig kjip å bruke for meg.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Noen som har en grei sykkel å anbefale? Det billigste skvipet tåler ingenting, i tillegg er jeg rimelig høy, så en liten sykkel blir veldig kjip å bruke for meg.
Vis hele sitatet...
Hvis du bare skal ha den til TG så trenger du vel ikke noe kvalitet? Og de fleste har justerbart styre som du kan gjøre ganske høye.
Skal tur-retur skipet-byen minst en gang hver dag, så jeg vil være sikker på at den ikke bryter sammen under oppholdet.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Skal tur-retur skipet-byen minst en gang hver dag, så jeg vil være sikker på at den ikke bryter sammen under oppholdet.
Vis hele sitatet...
Ahh daså.

Tror jeg bare tar med en jeg å brodern fant i grøfta for noen år siden. Bare å ha en rull med tape så jeg får lappa den sammen om den faller fra hverandre på en tur, så kan den gå i bøtta når det ikke funker lengre

Men er ikke sikker på hvor du får tak i kvalitets sykkel, kansje på XXL eller andre sport og fritids butikker?
Sett litt rundt på nettet, sliter med å finne noe som er høyt nok, og har en anbefalt maksvekt på over 80kg.
http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?...il%20Kickbike&
Testet med person som veide 130kg står det der hvertfall
Sitat av Huztle Vis innlegg
Var det ikke du som skulle reise på moped bort til skipet på natta uten lappen, men ble stoppa?
Vis hele sitatet...
Stemmer
Blir litt tregere nett i år i hvert fall. 30 Gbit/s.
Sitat av Stupebrett Vis innlegg
Blir litt tregere nett i år i hvert fall. 30 Gbit/s.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke logikken der...
The Gathering 2011: 100 Gb/s
The Gathering 2012: 200 Gb/s
The Gathering 2013: 30 Gb/s

Dafuq? Enten er det troll, eller så har noen glemt den siste nullen i 300
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Skjønner ikke logikken der...
The Gathering 2011: 100 Gb/s
The Gathering 2012: 200 Gb/s
The Gathering 2013: 30 Gb/s

Dafuq? Enten er det troll, eller så har noen glemt den siste nullen i 300
Vis hele sitatet...
Link(titegn)
Det blir ikke dårligere. Ikke sikker på om jeg har forstått det rett, men de skulle kable om helt fra oslo, så det tålte større pågang, og gi bedre stabilitet. Dette skulle også gi bedre nett fra hver enkel plass, så jeg tror nok ikke at hele skipet
bare får 30 gb/s. De hadde lånt CWDM bokser fra Smartoptics.
CWDM boksene skulle "multiplisere" hastigheten, og dermed doble kapasiteten. Altså, kapasiteten fra i fjord blir doblet, men vi merker ikke noe forskjell, utenom når hele systemene stresstestes som i fjord. Da vil vi merke forskjell (bedre stabilitet og takle større pågang)

Kan ikke påstå at dette er 100% riktig, men hvordan jeg har forstått det.
Sist endret av PopeSweetJesus; 14. mars 2013 kl. 17:03.
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Det blir ikke dårligere. Ikke sikker på om jeg har forstått det rett, men de skulle kable om helt fra oslo, så det tålte større pågang, og gi bedre stabilitet. Dette skulle også gi bedre nett fra hver enkel plass, så jeg tror nok ikke at hele skipet
bare får 30 gb/s. De hadde lånt CWDM bokser fra Smartoptics.
CWDM boksene skulle "multiplisere" hastigheten, og dermed doble kapasiteten. Altså, kapasiteten fra i fjord blir doblet, men vi merker ikke noe forskjell, utenom når hele systemene stresstestes som i fjord. Da vil vi merke forskjell (bedre stabilitet og takle større pågang)

Kan ikke påstå at dette er 100% riktig, men hvordan jeg har forstått det.
Vis hele sitatet...
se bilde her:
http://tgtechnet.files.wordpress.com...3/drawing1.png

cwdm boksene gjør slik at de kan kjøre 3x10G linker over en enkelt fiber

Ut fra det som står på bloggen til tech:net så blir det 30Gb/s til hele skipet, men kapasiteten til hvert enkelt bord blir utvidet med 50% i år blir det 3Gb/s uplink i stedet for 2Gb/s
Sitat av Trrunde Vis innlegg
se bilde her:
http://tgtechnet.files.wordpress.com...3/drawing1.png

cwdm boksene gjør slik at de kan kjøre 3x10G linker over en enkelt fiber

Ut fra det som står på bloggen til tech:net så blir det 30Gb/s til hele skipet, men kapasiteten til hvert enkelt bord blir utvidet med 50% i år blir det 3Gb/s uplink i stedet for 2Gb/s
Vis hele sitatet...
Ok, fint at noen har skjønt det da
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Den var legendarisk! Eddi's kebab var konge bortsett fra at mange glemte hva de bestilte!
Vis hele sitatet...
Kan du linke til google maps med hvor den ligger? Vurderer å kjøpe middag der en dag, men aner ikke hvor det er.
Sitat av L33tenGutt Vis innlegg
Kan du linke til google maps med hvor den ligger? Vurderer å kjøpe middag der en dag, men aner ikke hvor det er.
Vis hele sitatet...
https://maps.google.no/maps?q=Gr%C3%...dmark&t=m&z=15

Her tror jeg
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Pizzanini anbefelases til alle som er hypp på pizza http://goo.gl/maps/Z6dwG Nummer 13 er dritgod!
Noen her som har tatt tog til Hamar ?
Går det greit og ta med en stasjonær pc på toget + liten koffert ?
Blir det ikke noe problem når du skal gå av toget ? =)
Føler jeg gleder meg utrolig mye til TG! Skal bli trivelig å møte Freaks igjen. Har fått litt hets fra venner som mener Freak folk er merkelig .... Da er vel jeg merkelig også!

Btw: Jeg røyker ikke fast, men på TG så kunne man nesten kalt meg en fast røyker. Om det er noen som har med seg en god del røyk, så bytter jeg gjerne en snusboks(elns ..) mot en pakke. Føler det å stå med sigg i røykeringen og snakke med randoms er en del av TG jeg elsker!
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Kjenner jeg gleder meg nå ja. Det er tortur å ha vindu med utsikt ut mot skipet i helga!
Sitat av FatMan Vis innlegg
Kjenner jeg gleder meg nå ja. Det er tortur å ha vindu med utsikt ut mot skipet i helga!
Vis hele sitatet...
ja! satt å stirra på skipet i hele går...
Har gidd penger til en venn for å kjøpe billet men hva skjer når jeg kommer på TG? jeg har gid penger til en venn for å kjøpe en billet til meg
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Har gidd penger til en venn for å kjøpe billet men hva skjer når jeg kommer på TG? jeg har gid penger til en venn for å kjøpe en billet til meg
Vis hele sitatet...
Kompisen din kjøper bilett til deg og setter din bruker som "bruker av biletten" og han selv som "eier av biletten".

Så velger han hvor dere skal sitte, og dere får en greie på mail eller inne på geekevents. Den printer du ut og tar med til Hamar. Så viser du den fram inne i skipet for å få deltaker-båndet rundt armen.
Kan ha vært uflaks, men bremsen på den fra teknikmagasinet knakk etter 2 timers normal bruk.
GeneralBake
DustMan's Avatar
Har samtykkeskjemaet kommet enda. isåfall hvor ligger det?
Sitat av aarlien Vis innlegg
Har samtykkeskjemaet kommet enda. isåfall hvor ligger det?
Vis hele sitatet...
Når jeg forhåndsinnskjekka så var det link til pdf fila der
Hei, Vi er 2stk som skal reise i fra Kristiansand og har plass til 2stk til.
Tenker da at vi deler alle 4 på driftskostnadder.
Vi har kommet frem til 1200 for drivstoff og 400 for bom ect så 1600 totalt t/r.
så 1600 / 4 blir 400kr på hver.

så om noen ønsker og sitte på så kan dem det for 400kr tur/retur totalt

Bare og hyle ut
GeneralBake
DustMan's Avatar
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Når jeg forhåndsinnskjekka så var det link til pdf fila der
Vis hele sitatet...
Ok tusen takk

Jeg er ny på TG så kan noen forklare detta med billetene osv? skal jeg bare vise innsjekkingsbevis og leg? så finner dem billeten eller?
Sitat av aarlien Vis innlegg
Ok tusen takk

Jeg er ny på TG så kan noen forklare detta med billetene osv? skal jeg bare vise innsjekkingsbevis og leg? så finner dem billeten eller?
Vis hele sitatet...
Du må skrive ut biletten og ha med leg.

Hvis du har fått en kompis til og kjøpe for deg må han overføre biletten til din bruker på geekevents og du må skrive den ut
GeneralBake
DustMan's Avatar
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Du må skrive ut biletten og ha med leg.

Hvis du har fått en kompis til og kjøpe for deg må han overføre biletten til din bruker på geekevents og du må skrive den ut
Vis hele sitatet...
tusen takk for svar fikk det forklart av en jeg kjenner , men takk uansett
Jeg skal forhåndsinnskjekke selv om det ikke er jeg som velger plass?
første gangen jeg drar på TG så må spørre så jeg ikke gjør noe dumt
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av norcogamer Vis innlegg
Jeg skal forhåndsinnskjekke selv om det ikke er jeg som velger plass?
første gangen jeg drar på TG så må spørre så jeg ikke gjør noe dumt
Vis hele sitatet...
Ja, du må ha med bilett(forhåndsinnsjekke og skrive ut bilett) selv om noen andre har valgt hvor du skal sitte
Hvor stor sjanse er det for at bikkjene lukter at du har røyka, hvis det er 4-5 uker siden?
Når lønner deg seg å dra dit (med tanke på klokkeslett)? / Når er det verst kø?
Sitat av panserkuk Vis innlegg
Hvor stor sjanse er det for at bikkjene lukter at du har røyka, hvis det er 4-5 uker siden?
Vis hele sitatet...
Har nok ikke så mye å si, med mindre du faktisk har noe på deg på vikingskipet :P
Sitat av Dolan Duk Vis innlegg
Når lønner deg seg å dra dit (med tanke på klokkeslett)? / Når er det verst kø?
Vis hele sitatet...
Er vel mest kø rett før og etter åpninga kl.09.00, også pleier det å roe seg litt ned utover dagen. Men det er jo litt gøy å være der når det åpner da
Sitat av Dolan Duk Vis innlegg
Når lønner deg seg å dra dit (med tanke på klokkeslett)? / Når er det verst kø?
Vis hele sitatet...
Er selvfølgelig full kø rett før,etter og når de åpner.
Kommer selv i 14 tiden

Ahh, da har jeg hylle!
http://i.imgur.com/1JNAE3t.jpg
http://i.imgur.com/J3uYbzm.png
All takk til faren min da jeg ikke har vært innenlands
Kom på å at jeg skulle lage hylle 2 dager før jeg dro!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Tenkte bare og poste litt her for å være snill.

Jeg har nå fått tilgang til og kjøpe biletter til TG, men det er altfor sent for at jeg selv skal få organisert med transport, för og annet.

Noen her som trenger en TG bilett men er altfor langt baki køen til å kjøpe seg en?
PM meg for brukerinfo.

EDIT: Post 3.8k også



Btw. Jeg vet at navnet mitt er der
Sist endret av Freddy_fred5; 24. mars 2013 kl. 16:39.
Flott at PC'en streika 2 dager før TG Jaja. Får vel bare kose meg med bærbaren.
Sitat av Kestrel Vis innlegg
Flott at PC'en streika 2 dager før TG Jaja. Får vel bare kose meg med bærbaren.
Vis hele sitatet...
datamusa mi døde igår... dårlig timing, siden jeg hadde planer om å spille bf3...
Skal muligens innom sverige , noken som veit kor mykje energidrikk kosta sånn ca for brettet ? helst noken billigmerke som har noke effekt...
Sitat av Minikai5 Vis innlegg
Skal muligens innom sverige , noken som veit kor mykje energidrikk kosta sånn ca for brettet ? helst noken billigmerke som har noke effekt...
Vis hele sitatet...
Det koster så mye som du er villig til og betale...

Fra spøk til alvor

Monster = 250 - 300kr
Lionpower = 199
MTN dew = 99 eller 199 tror jeg
De fleste typer brus under hundrelappen
Burn 300 +-
Sitat av Minikai5 Vis innlegg
Skal muligens innom sverige , noken som veit kor mykje energidrikk kosta sånn ca for brettet ? helst noken billigmerke som har noke effekt...
Vis hele sitatet...
de fleste har lik "effekt" da lovlig-grense ligger på 32mg per 100ml. Kan nevne de som er mest kjent som også har grei pris.

Lionpower er jo veldig kjent da det koster 99SEK +pant
Franks er på 0.5 bokser og er en av mine favoritter, de ligger på sirka dobbel pris fra Lionpower, da de er mye større.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
de fleste har lik "effekt" da lovlig-grense ligger på 32mg per 100ml. Kan nevne de som er mest kjent som også har grei pris.

Lionpower er jo veldig kjent da det koster 99SEK +pant
Franks er på 0.5 bokser og er en av mine favoritter, de ligger på sirka dobbel pris fra Lionpower, da de er mye større.
Vis hele sitatet...
veit vel ikkje tilfeldigvis kor mykje kiloprisen på smågodt er sånn ca?
Sitat av Minikai5 Vis innlegg
veit vel ikkje tilfeldigvis kor mykje kiloprisen på smågodt er sånn ca?
Vis hele sitatet...
6.90 sek ca, om jeg ikke husker feil.
Edit: per hekto
Sist endret av Nick O' Teen; 25. mars 2013 kl. 01:22.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
de fleste har lik "effekt" da lovlig-grense ligger på 32mg per 100ml. Kan nevne de som er mest kjent som også har grei pris.

Lionpower er jo veldig kjent da det koster 99SEK +pant
Franks er på 0.5 bokser og er en av mine favoritter, de ligger på sirka dobbel pris fra Lionpower, da de er mye større.
Vis hele sitatet...
verdt å nevne at det nå heter lion force