Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1332 135189
Sitat av panserkuk Vis innlegg
noen som vet om det kan bli et problem å bruke trådløst headsett på tg?
tenker på å kjøpe http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=750936
Vis hele sitatet...
Ledning er å foretrekke, _men_, jeg vet om folk som hadde trådløst headset i fjor, de sa de gikk greit, jeg hadde selv også trådløs datamus som fungerte helt fint
okei takk for svar
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nærmer seg snart TG13 nå! Noen flere enn meg som ikek har bilett? hakke noe lyst til å kjøe av noen fordi de evt bare kan ta den tilbake mens jeg er på vei til TG. Plass nr 30 nå, refundering stopper på tirsdag. Bilett or not?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Da er seatingdatoen ute på gathering.org, 8.mars klokka 17:00

Så hvis du skal være med i år må du sette meg som seater FØR 8.mars!

Seatingmappet kommer om straks
Tviler på at jeg kommer fram innen den tid, får vel sitte alene
Sitat av Echuz Vis innlegg
Da er seatingdatoen ute på gathering.org, 8.mars klokka 17:00

Så hvis du skal være med i år må du sette meg som seater FØR 8.mars!

Seatingmappet kommer om straks
Vis hele sitatet...
Alex, hvorfor er du så tullete
kan vell sette av litt tid etter seatingdatoen?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Alex, hvorfor er du så tullete
kan vell sette av litt tid etter seatingdatoen?
Vis hele sitatet...
Kan så klart det, men i år som før vil jeg tro at plassene forsvinner rimelig fort. Seating for folk med under 3stk er på søndag. Hvis det er plass så skal jeg så klart få dytta inn flest mulig :-)
To kjappe spørsmål:

1. Trenger du faktisk hele 15m netverkskabel? Er denne kabel en helt vanelig kabel?

2. Ble det sluppet 5000 biletter eller 5200 biletter den 15 desember?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Lorenzo Vis innlegg
To kjappe spørsmål:

1. Trenger du faktisk hele 15m netverkskabel? Er denne kabel en helt vanelig kabel?

2. Ble det sluppet 5000 biletter eller 5200 biletter den 15 desember?
Vis hele sitatet...
15? trodde det holdt med 10m?
Noen som kan bekrefte dette? Ellers må jeg ut å kjøpe ny kabel, da den lengste her i huset er 10.
Ahh, jeg som husket feil.

En minimum ti meter lang nettverkskabel.
Vis hele sitatet...
Er 10m virkelig nødvendig?
Nei, spørs hvor nærme boksen du sitter. Fortsatt ganske kjipt å finne ut at du har for kort kabel med deg though.
Så 10 meter holder alltid? Da satser jeg på det

Men hvor mange biletter ble lagt ut for salg da de startet salgene?
Freakbabben og Freakathon hva i alle dager er det? :P Jeg planla og sitte på freakrekka i år, men det ble ikke noe av. Skal sitte sammen med noen kompiser en annen plass Men, jeg kommer gjerne bort til freakrekka noen turer og deltar gjerne på morsomme aktiviteter! Er ikke på TG kun på grunn av bra nett og mye gaming :P
Freakbabb er egentlig et nFF treff i Hamar under påsken, hvor kebab blir fortært. Freakathon er, om jeg ikke husker feil, noen konkurranser for nFFmedlemmer.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Kestrel Vis innlegg
Freakbabben og Freakathon hva i alle dager er det? :P Jeg planla og sitte på freakrekka i år, men det ble ikke noe av. Skal sitte sammen med noen kompiser en annen plass Men, jeg kommer gjerne bort til freakrekka noen turer og deltar gjerne på morsomme aktiviteter! Er ikke på TG kun på grunn av bra nett og mye gaming :P
Vis hele sitatet...
Freakbabben går ut på at freaksa arrangerer en tur på kebaben midt i Hamar og møter hverandre. Møter som regel opp utenfor skipet og går sammen inn til Østre Torg og finner nærmeste kebab-sjappe
Sitat av Sinken Vis innlegg
Freakbabb er egentlig et nFF treff i Hamar under påsken, hvor kebab blir fortært. Freakathon er, om jeg ikke husker feil, noen konkurranser for nFFmedlemmer.
Vis hele sitatet...
Freakathon ble sporadisk arrangert av meg og MrMrtn på TG12.
Vi satser på å være mer grundige i år og fikse litt mer rettferdige oppgaver.

Har satt opp en tråd for Freaks som skal sitte i Creative.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=244465
Kommer det fler enn de 170 bilettene, eller er vi fucked?
Er det noen som vet eller har link til bidrag som ble med i Useless Utility-konkurransen i 2011?
Mener å huske at den ble avlyst fordi det var så mange faktisk nyttige bidrag at det ikke var igjen noe å lage konk med.
Sitat av F4celess Vis innlegg
Mener å huske at den ble avlyst fordi det var så mange faktisk nyttige bidrag at det ikke var igjen noe å lage konk med.
Vis hele sitatet...
Heh, da så. Får håpe det blir litt flere unyttige bidrag i år da.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Stupebrett: Eneste jeg husker fra den konkurransetypen (merk: Ikke nødvendigvis det året) er en som laget et bilderedigeringsprogram som kun hadde funksjoner rettet mot [å redigere bilder av] sopp.

Om du skulle ha et eksempel.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Stupebrett: Eneste jeg husker fra den konkurransetypen (merk: Ikke nødvendigvis det året) er en som laget et bilderedigeringsprogram som kun hadde funksjoner rettet mot [å redigere bilder av] sopp.

Om du skulle ha et eksempel.
Vis hele sitatet...
Det virker jo ganske omfattende. Har det pleid å være et relativt høyt nivå på disse konkurransene?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
ftp://ftp.gathering.org/TG/ -> Årstall -> CreativeCompos -> UselessUtility
Sitat av Jonta Vis innlegg
ftp://ftp.gathering.org/TG/ -> Årstall -> CreativeCompos -> UselessUtility
Vis hele sitatet...
Akkurat det jeg lette etter! Tusen takk.
k jeg tenkte å sjekke ut det greiene med seatinga. står at jeg ikke har tilgang til å se plasskartet til the gathering 2013. har 5 biletter. lenge til jeg får seata?
I morgen kl 12.00


http://www.gathering.org/tg13/en/new...portant-dates/
Sist endret av Lorenzo; 9. mars 2013 kl. 23:32.
Hvor i skipet skal folk sitte? Quiet zone, her. Sektor 2.
Sist endret av Snilepisk; 10. mars 2013 kl. 10:24.
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Hvor i skipet skal folk sitte? Quiet zone, her. Sektor 2.
Vis hele sitatet...
Sitat av Echuz Vis innlegg
Sånn! Da har vi 35 plasser så sentralt i skipet som mulig Om kort tid vil det være tett i tett rundt oss, så det er ikke sikkert det blir mulighet til å dytte inn fler.

Selve plassen som vises her har ingenting å si! Dette er bare for å få satt oss på riktig sted fortest mulig! Når mitt seatmap kommer er det det som teller. Skulle du vært på rekka, men du ikke finner nicket ditt her, dobbeltskjekk GE og evt. sett meg som seater og send PM og håp på det beste.
Vis hele sitatet...
Sektor 5 (tegnetegn)
Hei, noen som har kjørt fra telemark til TG en eller flere ganger som kan si meg om det er mange kontroller på vei bort dit?

Tusen takk
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Elshop Vis innlegg
Hei, noen som har kjørt fra telemark til TG en eller flere ganger som kan si meg om det er mange kontroller på vei bort dit?

Tusen takk
Vis hele sitatet...
Telemark er eit stort fylke, med mange vegar. Politiet har ikkje ein kalender der dei har merka opp stad og tidspunkt for kontroll frå år til år; dei varierer. Dei har ikkje samme kontroller år etter år.

Men det du veit er at det er mange på vegane i delar av påska, og at UP kvart år gjentek at dei kjem til å ha kontroller i påska. Resten får du finne ut sjølv.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Telemark er eit stort fylke, med mange vegar. Politiet har ikkje ein kalender der dei har merka opp stad og tidspunkt for kontroll frå år til år; dei varierer. Dei har ikkje samme kontroller år etter år.

Men det du veit er at det er mange på vegane i delar av påska, og at UP kvart år gjentek at dei kjem til å ha kontroller i påska. Resten får du finne ut sjølv.
Vis hele sitatet...
Ikke kjørt fra Telemark før, men har aldri sett kontroll oppover til TG da jeg har kjørt igjennom Hønefoss, over til Jevnaker, opp til Gjøvik og så til Hamar.
Hvorfor er du redd for kontroll?
Sitat av sengetøv Vis innlegg
Ikke kjørt fra Telemark før, men har aldri sett kontroll oppover til TG da jeg har kjørt igjennom Hønefoss, over til Jevnaker, opp til Gjøvik og så til Hamar.
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte å kjøre E18 helt til oslo også derifra til hamar.


Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Hvorfor er du redd for kontroll?
Vis hele sitatet...
personlig grunn
Hey! Da var det tid for jomfruturen på TG!
Seatinga er jo oppe, og hvor anbefaler dere å sitte?
Akkurat nå har jeg valgt:
http://gyazo.kennethd.net/i/5b29efe5473a10b67d1d.png

Noen andre steder jeg heller kunne sittet?
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Sitat av Elshop Vis innlegg
Jeg tenkte å kjøre E18 helt til oslo også derifra til hamar.
Vis hele sitatet...
Ikke sett noe kontroll når man kjører fra Roa og oppover til Hamar via E18 heller, men det er en stund siden jeg kjørte der på veg til tg
Noen som har tips til hvordan man kan få med seg datamaskin, skjerm osv til TG når man reiser med tog? Tenker at det blir vanskelig å dra med seg, spesielt med tanke på togbytte i Trondheim, og at det blir trangt å ha alt der bagasjen står, eller.
1 spørsmål her.
Om jeg skulel dratt på TG så frykter jeg at jeg hadde blitt Lei...

Blir dere ikke lei av og spille en uke i strekk?
Sitat av 1nameless Vis innlegg
1 spørsmål her.
Om jeg skulel dratt på TG så frykter jeg at jeg hadde blitt Lei...

Blir dere ikke lei av og spille en uke i strekk?
Vis hele sitatet...
Man spiller ikke bare på TG, det er massevis av andre ting å bruke tida på, konkurranser, svømmehallen en dag, dra ut og spise, foredrag osv..
Cookie Monstah ^_^
Sitat av 1nameless Vis innlegg
1 spørsmål her.
Om jeg skulel dratt på TG så frykter jeg at jeg hadde blitt Lei...

Blir dere ikke lei av og spille en uke i strekk?
Vis hele sitatet...
TG varer i 5(?) dager, og det er så mye annet du kan gjøre enn å spille der og vettu... stands og diverse, skjer som regel noe på scenen, evt så kan du bare labbe rundt og kikke.
du kan jo også gå ut, hvis det ikke er for kaldt da, og rundt og se litt i hamar. OT: fikk rundtur i hamar i fjor jeg og 2 kamerater, siden han ene fjompen(HRawesome -.-) som skulle vise vei til bunnpris tok en gigantisk omvei rundt hele forbanna byen... men bare slapp av, er nok å gjøre på tg
Tar tog fra en plass i nordland som heter "Bjerka". Tar 14 timer med tog derfra og til Hamar. Tar toget som er i Hamar 05:27 om morgenen den 27. PM meg viss du vil ha noen og snakke dritt med på toget
Tror jeg spilte rundt ti timer til sammen på TG12.

Snakka med en del folk, så på starcraft compoen, så på ting, prøvde ut ting, var med i et par konkurranser osv. osv.
Sitat av 1nameless Vis innlegg
1 spørsmål her.
Om jeg skulel dratt på TG så frykter jeg at jeg hadde blitt Lei...

Blir dere ikke lei av og spille en uke i strekk?
Vis hele sitatet...
Jeg spilte mindre på TG enn jeg gjør på en dag hjemme
Mesteparten av tiden gikk til å sosialisere med andre freaks mens pc'en sto på DC++!
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Kestrel Vis innlegg
Tar tog fra en plass i nordland som heter "Bjerka". Tar 14 timer med tog derfra og til Hamar. Tar toget som er i Hamar 05:27 om morgenen den 27. PM meg viss du vil ha noen og snakke dritt med på toget
Vis hele sitatet...
Skulle egentlig ta toget fra Fauske og nedover, men da fadern fant ut at å ta fly var billigere bestilte han billett til meg :P
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Zendium Vis innlegg
Skulle egentlig ta toget fra Fauske og nedover, men da fadern fant ut at å ta fly var billigere bestilte han billett til meg :P
Vis hele sitatet...
Hva gjør du med PC og bagasje på flyet da?
Spilte svært lite jeg også.. Var så mye annet som foregikk!
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hva gjør du med PC og bagasje på flyet da?
Vis hele sitatet...
Nå veit ikke jeg hva som er planen hans, men man kan stappe PC, kabler og klær i kofferten, ha en liten koffert som håndbagasje til resten av det man trenger, så kan skjermen enten sendes med post eller i tillegg til kofferten.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Nå veit ikke jeg hva som er planen hans, men man kan stappe PC, kabler og klær i kofferten, ha en liten koffert som håndbagasje til resten av det man trenger, så kan skjermen enten sendes med post eller i tillegg til kofferten.
Vis hele sitatet...
Det er jo sant, men i mitt tilfelle er PC'en min nesten like stor som kofferten, og da blir det lite plass til klær
Du får døtte noe inni maskinen.
Oppgitt Freak
Seaturtle5's Avatar
Sitat av armorking Vis innlegg
Nå har jo nettopp TG 2012 vært, men jeg kunne ikke komme på grunn av dårlig med argumenter

Vet at det finnes haugevis med tråder om dette.

Så, er det noen som har gode argumenter når det gjeller å få foreldre til å gå med på å sende ungdom til TG?

Er det mange 14-15åringer der?

på forhånd takk
Vis hele sitatet...
skal du hacke eller no anon?
Spør igjen jeg.
Hvor anbefaler dere å sitte?
Nå har jeg valgt R65 S65, og de 3 ved siden av, men usikker på om det er bra.
Innspill?