Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 730
Hei,
som tittelen sier så trenger jeg hjelp til å finne ut av akkordene i denne sangen. Liker vanligvis å finne akkordene/notene til sanger på nett e.l., men akkurat denne var vanskelig å finne, synes jeg. Så da måtte det stusselige gehøret mitt få kjørt seg litt.

Link til sang

Skulle egentlig poste en video av det lille jeg har funnet ut av foreløpig, men har ikke videokamera for hånden akkurat nå. Såvidt jeg klarer å høre, så går den slik i verset:
Gm - Eb - Bb - F
Kan noen bekrefte/avkrefte? Kommentar?

Hva med refrenget? Hører det er F på "Superno" og så Gm på "vaaa" (kommentarer?), men så sliter jeg litt. Den fortsetter vel ikke med samme akkordprogresjon gjennom både vers og refreng?

Tar forøvrig også gjerne tips på arrangementet. Har aldri arrangert en sang i hele mitt liv, så dette er nytt for meg. Det letteste for meg er å spille bassen som en oktav+kvinten, altså f.eks. G1-D2-G2-D2, men det høres jo mye bedre ut når man varierer. På sangens aller første toner, rett før teksten begynner, så spiller jeg f.eks. G1-D2-G2-Bb2 før jeg går over til Eb-akkorden. Ja, rett og slett bare litt forskjellige tips til variasjoner her.

Settes pris på! Takk!
Sist endret av Realist1; 28. februar 2013 kl. 23:28.
Såvidt jeg klarer å høre er det Gm-Eb-Bb-F hele veien. Begynner å bli bra oppbrukt den der vi-IV-I-V

Piano har jeg ikke greie på.. Capo på 3. bånd på gittarn' ihvertfall, så er det bare å spille den nesten akkurat som "Love the way you lie".
Sist endret av Vargas; 1. mars 2013 kl. 16:41.