Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4763
http://www.sa.no/lokale_nyheter/article6369062.ece

Jeg tenker at han her ikke er alene om denne typen smugling, og tenk også på alt som kommer inn via trailere og båter.

Hvor får disse personene solgt dette, og hvorfor hører ikke jeg om folk som drikker smugler-øl? Det er jo ganske store kvanta det gjelder!

Her er en annen artikkel jeg kom over
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...g-6845346.html

Dere skal vel vanskelig overbevises om at jeg ikke er ute etter å bli forsøkt solgt smugler-øl, så det gidder jeg ikke prøve på heller!

Hadde dere vært tilbøyelige for å kjøpe smuglervarer? Øl, sprit, tobakk... Jeg merker jeg hadde nok stilt moralen litt til sides hvis jeg fikk et godt tilbud, noe som føles litt ekkelt fordi jeg vanligvis er veldig imot å snylte på staten og å undra skatt. Sprit hadde jeg foresten ikke turt å kjøpe: http://www.toll.no/templates_TAD/New...aspx?id=256221. Har også hørt at det i f.eks. Russland finnes sigarett-fabrikker som utelukkende produserer for å smugle inn i Schengen-området under falske merkevarer. Tenk deg kvalitetskontrollen der...
du hører ikke ofte om det fordi du kjenner feil/riktig folk.

Jeg har selv aldri blitt tilbud det, men har venner som kjøper et brett carlsbern gold for 250-300,-
i oslo så vet jeg det er et par shapper som selger smugler tobakk under bordet om du spør spesifikt.
hvem hadde ikke kjøpt smugler varer med de syke skatene vi betaler i norge så syntes jeg ikke litt synd på staten ass,
sier sitt du kan reise til DK å kjøpe deg ei kasse billig øl til ca 30-40 kr du får ikke en six pac billig øl til det ei gang her til lands
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
hvem hadde ikke kjøpt smugler varer med de syke skatene vi betaler i norge så syntes jeg ikke litt synd på staten ass,
sier sitt du kan reise til DK å kjøpe deg ei kasse billig øl til ca 30-40 kr du får ikke en six pac billig øl til det ei gang her til lands
Vis hele sitatet...
Jeg kjøper ikke smuglervarer av den enkle grunn av at man ikke kan være sikker på at det er ekte vare.
At det er nordmenns sterke dobbeltmoralske holdninger til avgifter og velferd som gjør smuglingen lukrativt er vel ingen hemmelighet. Men det er ikke alle som ville krysset grensen og faktisk kjøpe, tror jeg.

Foresten, et brett Carlsberg Gold til 250-300 kroner... Ett brett av dette ølet på systembolaget koster ca 150,- kroner. Så da er det kanskje svensk, og man betaler for at noen tok risken såklart. Så for meg at smugler-øl fra Polen i hvertfall er billigere!
Sitat av caperno Vis innlegg
Jeg kjøper ikke smuglervarer av den enkle grunn av at man ikke kan være sikker på at det er ekte vare.
Vis hele sitatet...
sprit kan jeg skjønne men øl å tobakk smaker du om det smaker greit uanset så vill det være meget dårlig butikk å selge dårlig vare, å når man tenker på alle de megdene som blir smuglet over kontra hvor mange som dør\blir blinde\syke har
du relatvive gode ods, så har man stortsett en enkelt person man forholder seg til å ikke handler av randoms på gata, da får man jo et slags kunde\tilits forhold

Sitat av wanna-b Vis innlegg
At det er nordmenns sterke dobbeltmoralske holdninger til avgifter og velferd som gjør smuglingen lukrativt er vel ingen hemmelighet. Men det er ikke alle som ville krysset grensen og faktisk kjøpe, tror jeg.

Foresten, et brett Carlsberg Gold til 250-300 kroner... Ett brett av dette ølet på systembolaget koster ca 150,- kroner. Så da er det kanskje svensk, og man betaler for at noen tok risken såklart. Så for meg at smugler-øl fra Polen i hvertfall er billigere!
Vis hele sitatet...
mye kommer nok fra polen ja men nå får dem jo kvantumsrabat da siden dem kjøper noe mere en et brett. allt jeg kjøper kommer fra DK
Du aner ikke omfanget av hvor mange mennesker som drikker.

Forestill deg tusen mennesker på ca 25 år som drikker annenhver helg. Vi tar i litt og sier 12 stk 0.33 per helg. Det er 8 halvlitere. Et halvt brett 0.33.

Det betyr fem hundre brett som selges annenhver helg, tusen brett hver måned.

Folk drikker i aldersgruppe 14-90. Veldig lettselgelig. Det eneste jeg ikke skjønner er at de kan selge det så dyrt. 250 kr for 8 liter er ikke spesielt billig om man er ute etter økonomi. Seidel halvlitere koster ca 35 kr literen synser jeg å huske, det blir 280 kr for 8 liter.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Du aner ikke omfanget av hvor mange mennesker som drikker.

Forestill deg tusen mennesker på ca 25 år som drikker annenhver helg. Vi tar i litt og sier 12 stk 0.33 per helg. Det er 8 halvlitere. Et halvt brett 0.33.

Det betyr fem hundre brett som selges annenhver helg, tusen brett hver måned.

Folk drikker i aldersgruppe 14-90. Veldig lettselgelig. Det eneste jeg ikke skjønner er at de kan selge det så dyrt. 250 kr for 8 liter er ikke spesielt billig om man er ute etter økonomi. Seidel halvlitere koster ca 35 kr literen synser jeg å huske, det blir 280 kr for 8 liter.
Vis hele sitatet...
jo men nå snakker vi om carlsberg som er noe dyrere selv driker jeg ymse billigmerger fra dk å betaler mellom 100 og 150 for brette
Sist endret av dildo-jonny; 4. desember 2012 kl. 10:43.
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
sprit kan jeg skjønne men øl å tobakk smaker du om det smaker greit uanset så vill det være meget dårlig butikk å selge dårlig vare, å når man tenker på alle de megdene som blir smuglet over kontra hvor mange som dør\blir blinde\syke har
du relatvive gode ods, så har man stortsett en enkelt person man forholder seg til å ikke handler av randoms på gata, da får man jo et slags kunde\tilits forhold
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg om jeg kunne skilt ekte fra falsk tobakk, da forbruket mitt ikke er spesielt stor. Men er det så enkelt altså? Jeg er uansett skeptisk til alt som er falskt og uekte, så jeg holder meg unna slikt. Jeg forstår imidlertid at mange foretrekker smuglervarer, da skatte- og avgiftsnivået i Norge er så høyt som det er.

"De fleste er produsert i Asia, gjerne i Kina, og det er ingen kontroll av hva som blir puttet i sigarettene. Mye mer tjære, mye mer nikotin og et større innhold av karbonmonoksider. Vi har også hørt at det er funnet plantevernmidler i beslaglagte sigaretter" - Kilde
Alkoholisert gamer
Jeg har blitt tilbudt smuglerøl, røyk og sprit så alt for mange ganger..
Jeg har alltid holdt meg unna spriten, men ølen går fint, brett med heinekken 0,5 så billig er helt innafor!
Røyken pleier somregel å smake helt forferdelig..
Jeg føler ikke at det er feil i det heletatt å kjøpe smuglervarer, med tanke på de syke prisene på alkohol og tobakk i Norge..
Sitat av caperno Vis innlegg
Jeg kjøper ikke smuglervarer av den enkle grunn av at man ikke kan være sikker på at det er ekte vare.
Vis hele sitatet...
Tror du det kommer i dunker da?

Det er jo varer kjøpt i butikk i utlandet så på spritflaskene er korken forseglet, ølbokser og sigarettpakker er jo en selvfølge man kan se om er tuklet med.
Sist endret av Naturgrønn; 4. desember 2012 kl. 11:56.
når det er en polsk mann dette handler om går nok det meste til andre polakker i norge men også norske og andre folk, det er jo mange som drikker smugler øl da. hva er det å "høre om" ?
I Oslo hvertfall finnes det polakker som kjører ut øl, sprit og røyk midt på natten, til en akseptabel pris.

Kjøper heller billig norsk øl enn smuglerøl selv men...
Staten er vel dem siste jeg tenker på når jeg kjøper! Med dem prisene dem har her i landet, så tror jeg ikke mange hadde nølt med å kjøpe noen brett. Kjøpte noen brett med Slots Guld 5.9% sist gang, smakte fortreffelig.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Tror du det kommer i dunker da?

Det er jo varer kjøpt i butikk i utlandet så på spritflaskene er korken forseglet, ølbokser og sigarettpakker er jo en selvfølge man kan se om er tuklet med.
Vis hele sitatet...
Tror du ikke proffe folk kan lage sprit på flaske med forseglede korker etc som er prikk lik de originale? Tro om igjen.....

I de fleste tilfellene er det originalsprit som smugles, men det finnes nok av eksempler på spritligaer som kan lage flasker med uoriginalt innhold på helt 'originale' flasker med forsegling og hele pakka. Kjøper du smuglersprit, så kan du ikke være sikker på hva det er og hvor det kommer fra. Med mindre du kjenner smugleren ganske så godt. Mange smuglere er komplett kyniske folk (ref. Erik Fallo m.fl.). Sprit er billig å produsere og det er stor fortjeneste i å selge uoriginal sprit (og enda verre: metanol).

Med mindre du drikker mye sprit, så er det en fin forsikring å skaffe det man trenger fra polet (+reisetaxfree & evt.harry handel).
Sist endret av BClr; 4. desember 2012 kl. 13:08.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Tror du det kommer i dunker da?

Det er jo varer kjøpt i butikk i utlandet så på spritflaskene er korken forseglet, ølbokser og sigarettpakker er jo en selvfølge man kan se om er tuklet med.
Vis hele sitatet...
nå finnes det pirat varer av både alkahol og sigaretter.. du kan aldti vite hva du får
Kan være enig i det angående sprit. Forseglinga kan hvem som helst gjøre.
Her jeg bor har vi et stort båtverft, og det er en del polakker som jobber her. Har man kontakt med de rette folka, så får man kjøpt en kasse med 24 sterkøl som smaker ganske OK til 300,-. Man kommer godt i siget av denne typen øl, i tillegg til at man har gjort en investering slik at man slipper å tenke på handle øl på en liten stund. Dessuten, så har det blitt snart normalt med sånn type øl her på bygda enn med "norsk" øl.
Er latterlig mye tilbud om smuglervarer. Har vært slik i minst 10 år. Kjøper nesten aldri sigaretter i butikk eller på svinesund fordi smuglerrøyk er så billig. Smaker bra og koster lite. Og det selges over hele landet. Om dere ikke får tilbud vanker dere med feil folk. Forhør dere rundt på fester eller ute på byen. Er lett å komme over.
Smuglertobakk blir solgt veldig veldig billig av diverse albanere og polakker her hvor jeg bor, og det har alltid vært ekte vare (til nesten latterlig billig pris). Men smugler øl/cider har jeg faktisk aldri blitt tilbudt før. Smugler sprit og hjemmebrent derimot, er helt normalt. Hvor mye penger ligger det i denne bransjen egentlig? Jeg har alltid trodd det var mye mer penger/etterspørsel for sprit og hjemmebrent. Kommer vell an på hvor du bor kan jeg tenke meg.
Jeg har gode erfaringer med smulger øl, sprit og tobakk.
Meg og en kompis pleide å gå til en lokal campingplass og spørre polakker om de kan kjøpe med enten fyrverkeri,tobakk eller alkohol hjem fra polen nestegang de dro hjem. Så nå har jeg ett par kontakter som reiser til polen annenhver måned.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Smuglertobakk blir solgt veldig veldig billig av diverse albanere og polakker her hvor jeg bor, og det har alltid vært ekte vare (til nesten latterlig billig pris). Men smugler øl/cider har jeg faktisk aldri blitt tilbudt før. Smugler sprit og hjemmebrent derimot, er helt normalt. Hvor mye penger ligger det i denne bransjen egentlig? Jeg har alltid trodd det var mye mer penger/etterspørsel for sprit og hjemmebrent. Kommer vell an på hvor du bor kan jeg tenke meg.
Vis hele sitatet...

Man kan leve godt av det, men da må man selvfølgelig drive ganske stort. Dem som driver stort bryr seg lite om dem får ett par år bak murene. Nå er vel Fallo ekstremt kynisk da. Han sa jo rett ut at han ikke hadde noen skyldfølelse for at dem strøyk med av spriten. Er jo ikke lenge siden han ble tatt med ett lite lass. Var en dokummentar om han på TV der han viste hvordan smuglinga foregikk. Ble vel vist på MAX for ca ett år siden.

Det var det også helt til Erik Fallo og gjengen kverka flere mennesker. Etter det så ble folk litt mer skeptiske til å kjøpe sprit, så da begynte dem å smugle øl i stedet.

Her er et klipp fra en av smugleturene til Erik Fallo (Fra den dokumentaren)

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10075673
Erik Fallo er nok en utdøende rase. Den siste i sin gjeng om du vil.
Er nok ikke lett å konkurrere med polakken og litauerne i pris på varene. Så tviler på at det er enkelt å bli storgangster på smugling av drikkevarer idag.
Hmm, dere prater om "ligaer". Jeg trodde varene stort sett bare var en liten ekstra last som div trailersjåfører hadde baki bilen.
Vel det er nok trailersjåfører som også sper på lønna, men det er jo nesten ikke som smugling å regne. Å te med fire fem flasker for mye og et par 3-4 kartonger sigaretter før de styrer nordover. De tar jo som regel ikke mer med enn at det forsvinner til eget bruk og noen nære venner.

Det er storsmuglerne eller "ligaene" som gjør at du og jeg kan kjøpe billig-øl, billig røyk og endatil få det levert på døren som om det var take-out mat. Det er de som fyller 8 varebiler til randen 1800 bokser øl og 3000 sigaretter før i hver bil før grenseovergangen krysses. Det er de som gjør norge billigere.
Smuglersprit er veldig vanlig blant mindreårige. Mange av vennene mine kjøper litersflasker fra Russland og Polen til en billig penge. Samme med annen alkohol og røyk. Jeg har ihvertfall merket dette på min vennegjeng.