Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 895
Hei!
Jeg har flyttet i høyden i Drammen, med god utsikt over byen, og da spesielt Drammen havn. Har lyst til å innrede ene hjørnet i stua til utkikkspunkt med teleskop og godstol.

Avstanden i luftlinje er litt over 1 km, men jeg vil gjerne kunne se så langt som 2 km. Regner med jeg trenger noe slags stjernekikkert/teleskop? Hva kan jeg egentlig forvente av bildekvalitet på sånne avstander? Er det mulig å få så bra bilder at det rett og slett fungerer som en forlengelse av synet?

Jeg har rett og slett ikke peiling på dette, men jeg har veldig lyst til å begynne å spionere. Hvor mye må jeg legge i dette om det skal bli tilfredsstillende? 1k? 10k? 100k (uaktuelt :P)?
Elling v. 2.0

Beklager, måtte bare : <
http://www.kikkert.no/126601/Nikon+D...5100+Kit/RK_73

Kit med 20 x DS okular, Coolpix-kamera og overgangsbrakett, 3690,- å du kan bli en snuskemann som småspionerer på div. som beveger seg

Dem har jo div. andre spoting teleskop der ... så alt fra noen få tusen til hvor mye du enn ville ønske måtte bruke på dette.

Sær hobby da, men alle sine fritidshobbyer :P
Jaa, fant jo så klart det kittet selv når jeg googlet, men jeg aner rett og slett ikke hva jeg kan forvente av det! Det er liksom essensen i denne posten da Og jeg vil ikke betale ekstra for å kunne ta bilder med det, det er uinteressant!