Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 13143
skytouch's Avatar
Trådstarter
Sitat av TobNor Vis innlegg
Alle som (forstårlig) klager på stereotypene i marsjen, hvorfor ikke møte opp og ta med dere alle de normale røykerne?
Så kan dere prøve å vise at det ikke bare er sofavarmere som røyker?
Vis hele sitatet...
Kan ikke snakke for alle andre, men mine personlige grunner er at jeg ikke har noen interesse av å bli satt i samme bås som slappe stonere med jamaica bannere og bob marley t-skjorter. Om man skal dømme oppmøte av disse utifra tidligere marsjer så vil det med stor sannsynlighet være nettopp disse som tar opp størsteparten av plassen i marsjen.

"Vanlige" røykere er ofte redd for stigmatiseringen som følger med å offentlig stå frem som en røyker. Jeg har en ganske stor omgangskrets av røykere, men har aldri hørt noe annet enn negativt om marsjen. De få som har prøvd å blitt med ett år har raskt angret å kommet seg fort vekk.
Sitat av skytouch Vis innlegg
Kan ikke snakke for alle andre, men mine personlige grunner er at jeg ikke har noen interesse av å bli satt i samme bås som slappe stonere med jamaica bannere og bob marley t-skjorter. Om man skal dømme oppmøte av disse utifra tidligere marsjer så vil det med stor sannsynlighet være nettopp disse som tar opp størsteparten av plassen i marsjen.
Vis hele sitatet...
Men man må jo prøve og få med maksimalt antall av normale røykere.
Det må jo starte et sted, og håpe på at flere blir med etterhvert?
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av TobNor Vis innlegg
Men man må jo prøve og få med maksimalt antall av normale røykere.
Det må jo starte et sted, og håpe på at flere blir med etterhvert?
Vis hele sitatet...
Problemet er jo at "Hasjmarsjen" ikke er et tog for legalisering, men en dag slappe stonere kan røyke på Youngstorget. Det er ihvertfall det det har blitt. Ti oppegående mennesker hjelper ikke mye på å forandre det inntrykket.

Det blir litt som å møte opp med dress på Blitz, og tro det skal endre det fundamentale bak det.
skytouch's Avatar
Trådstarter
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Likte det minimalistiske preget av plakaten din, men den ble litt amerikansk. Vi har ikke hatt noen direkte krig her i Norge som de i USA. Det kan også fort bli vanskelig for folk som ikke er "lært" i sakene rundt cannabis om hva du mener. Noe mer informasjonsrikt kunne passe bedre, spesielt om du vil appellere til "utdannede mennesker".

Du får bare smøre deg med tollmodighet og følge med på Machoover sin tråd om legalisering. Om ikke lenge får du hengt så mange plakater som du vil i nærområdet ditt.
Vis hele sitatet...
Kan forsåvidt være enig. Dette var noe jeg slengte sammen etter en typografitime for en stund tilbake. Hovedsakelig var det ikke "utdannede mennesker" som var målgruppen, men designbevisst ungdom og mannen i gata. Det at minimalisme appellerte bedre til utdannede mennesker var noe som ble nevnt under forelesningen. Nå som Apple er et merke alle kjenner til har minimalisme fått et solid fotfeste blant befolkningen. De tenker sannsynligvis ikke over det, men de fleste blir påvirket positivt av minimalistiske design. Men det er viktig å huske på at trender som dette innenfor markedsføring varier fort, for 10-15 år siden var det pupper og lår som solgte bra, før det var det psykedeliske design som et resultat av hippietiden, og i reklamebransjens start på 20,30-tallet var det direkte markedsføring som fungerte. Disse trendene varierer kraftig. I dag har vi et marked som er preget av mangfold innenfor reklame og markedsføring, det er viktig å prøve å lese og forstå kunden sin og tilpasse reklamene etter det.
Sitat av TobNor Vis innlegg
Men man må jo prøve og få med maksimalt antall av normale røykere.
Det må jo starte et sted, og håpe på at flere blir med etterhvert?
Vis hele sitatet...
Marsjen slik som den har vært tidligere år er en fornærmelse ikke bare ovenfor flertallet av cannabisnytere, men også ovenfor befolkningen ellers. Dette pga. at de aller fleste deltagerne tilsynenlatende bare er med fordi de av en eller annen grunn syntes det er kult å røyke og få muligheten til å gjøre dette offentlig uten at politiet gidder å bryte inn. En marsj med kleskode og hvor man viser respekt ovenfor våre medborgere ved å ikke røyke åpenlyst kunne jeg gjerne deltatt i, men det årlige fargesprakende sirkuset som man har i dag er etter min mening bare en gavepakke til motstanderene.
Sist endret av caperno; 15. mars 2012 kl. 15:43.
Sitat av skytouch Vis innlegg
Kan forsåvidt være enig. Dette var noe jeg slengte sammen etter en typografitime for en stund tilbake. Hovedsakelig var det ikke "utdannede mennesker" som var målgruppen, men designbevisst ungdom og mannen i gata. Det at minimalisme appellerte bedre til utdannede mennesker var noe som ble nevnt under forelesningen. Nå som Apple er et merke alle kjenner til har minimalisme fått et solid fotfeste blant befolkningen. De tenker sannsynligvis ikke over det, men de fleste blir påvirket positivt av minimalistiske design. Men det er viktig å huske på at trender som dette innenfor markedsføring varier fort, for 10-15 år siden var det pupper og lår som solgte bra, før det var det psykedeliske design som et resultat av hippietiden, og i reklamebransjens start på 20,30-tallet var det direkte markedsføring som fungerte. Disse trendene varierer kraftig. I dag har vi et marked som er preget av mangfold innenfor reklame og markedsføring, det er viktig å prøve å lese og forstå kunden sin og tilpasse reklamene etter det.
Vis hele sitatet...
Yes sir, er helt enig! Tok det nesten som et kompliment, siden jeg alltid har elsket minimalistisk kunst, musikk og arkitektur (kjøkken).
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Synes denne tråden har vært så latterlig at jeg føler meg pliktig å kommentere. Trådstartet fremlegger saken med at han synes HM plakaten med en sexy dame som røyker vannpipe er forkastelig og vitner om ukultur blant plakatprodusentene, samtidig fremmer han sin egen "minimalistiske" plakat og mener denne er mer representativ for utdannede eller designbevisste mennesker. Deretter utvikler debatten seg hvor det kommer flere innlegg hvor forakt mot "stereotypiske stonere" blir poengtert, hvor dere hever dere over denne gruppen og mener at "stereotypiske stonere" ødelegger for dere "sofistikerte stonere". For meg virker det som enkelte i denne tråden prøver veldig hardt for å fremstå som siviliserte middelsklasse borgere, og selv ønsker å tre ut av en ett selvbilde som har vært preget av den "stereotypiske stoner". Er flott at dere ønsker klarte i den sosiale rangstigen og krever dine rettigheter, men dere må ikke glemme at det er en svært stor gruppe av uendelig mangfold som bidrar i "legaliseringsprosessen", og da burde man heller akseptere at folk er forskjellige å ikke sette verken seg selv eller andre i bås. Jobb med deres egne holdninger før dere prøver å forandre andres.
Jeg mistet mye respekt for denne legaliseringskampanjen når jeg så disse plakatene! Det første jeg tenkte var ungdommer fra 16-20 år , typiske hasj-er-kult røykere som ødelegger for alle andre som kjemper hardt for å få i gang noe stort her.

Jeg har bare et ord å si, ; TRAGISK!

Hilsen ikke-røyker som er for legalisering.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Schizoma Vis innlegg
Synes denne tråden har vært så latterlig at jeg føler meg pliktig å kommentere. Trådstartet fremlegger saken med at han synes HM plakaten med en sexy dame som røyker vannpipe er forkastelig og vitner om ukultur blant plakatprodusentene, samtidig fremmer han sin egen "minimalistiske" plakat og mener denne er mer representativ for utdannede eller designbevisste mennesker. Deretter utvikler debatten seg hvor det kommer flere innlegg hvor forakt mot "stereotypiske stonere" blir poengtert, hvor dere hever dere over denne gruppen og mener at "stereotypiske stonere" ødelegger for dere "sofistikerte stonere". For meg virker det som enkelte i denne tråden prøver veldig hardt for å fremstå som siviliserte middelsklasse borgere, og selv ønsker å tre ut av en ett selvbilde som har vært preget av den "stereotypiske stoner". Er flott at dere ønsker klarte i den sosiale rangstigen og krever dine rettigheter, men dere må ikke glemme at det er en svært stor gruppe av uendelig mangfold som bidrar i "legaliseringsprosessen", og da burde man heller akseptere at folk er forskjellige å ikke sette verken seg selv eller andre i bås. Jobb med deres egne holdninger før dere prøver å forandre andres.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det kommer som en naturlig reaksjon på innholdet som ofte preger forumet: Unge brukere som tilsynelatende ser ut til å ikke bry seg om mye annet enn å bli stein/rusa uten noe mål eller
mening.
Det kan hende at flere brukere ikke har det samme inntrykket som jeg har, for de ser ikke hvor mye dritt som slettes fra rusmiddelseksjonen til enhver tid. Jeg innrømmer med andre ord at jeg har blitt påvirket i en negativ retning, og føler for å komme med noen innskudd som kanskje viser et litt annet bilde av noen som bruker illegale rusmidler.
Jeg forundrer meg over at du henvender deg til "sofistikerte stonere" om å ta hensyn til mangfoldet, for for meg så virker det som om det er stereotype stonerne som ødelegger for resten.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Det handler jo om å ta ansvar, og vise at man er voksen nok til og faktisk nyte cannabis.
Ikke sitte hjemme å røyke hele dagen når man faktisk kan bidra til samfunnet.

Selvfølgelig blir man provosert når man sitter å utdanner seg og leser seg opp for å forandre folks meninger også kommer det en eller annen kortenkt tulling å trykker opp slik søppel av en plakat hvor en glamour modell sitter i undertøyet å røyker ei glasspipe..
Kan jo tenke oss til at Ola og Kari Normann ikke tenker positivt etter en titt på dette bildet.

Det finnes mange mennesker jeg skulle ønske aldri rørte cannabis av den enkle grunn at de ikke tåler rusmiddelet.
Idiotiske ungdommer som kjører livet i grusen fordi de ikke klarer enkle gjøremål fordi de må være rusa hele dagen.
Der igjen kommer media inn i bildet å aktivt intervjuer mennesker som vet de har tabba seg ut, å prøver å "hjelpe" andre når det er de som floppa.

Det legaliserings aksjonen trenger er ansikter som viser at man kan bruke cannabis å leve et suksessfullt liv, ihvertfall et liv som aksepteres av det norske samfunnet.
Synd å si det, men under weed marsjen burde folk ta på seg finklær.
Av den enkle grunn, det er lettere å bli tatt seriøst når man er edru, ser orntli ut og kan å prate for seg.

Det er ikke lett å bli tatt seriøst når man røyker spliff på 21.00 nyhetene med heldekt ansikt, gangsterklær og sier: "denne weeden er the shit".

For meg så virker det som om det er stereotype stonerne som ødelegger for resten.
Vis hele sitatet...
Sofistikerte stonere er så som så, skal ikke si jeg hører hjemme her, men jeg er oppegående til å forstå at jeg ikke kan gå rundt rusa hele dagen.
Sterotypiske stonere ødelegger veldig, fordi det er slik foreldre ikke vil at barna sine skal bli.
Kanskje det hadde vært lettere å akseptere cannabis hvis foreldre visste at du ikke var en fuckup først.
Så gjør noe med det da, her inne sitter folk diskuterer i hytt og pine men til syvende og sist er det aldri noen som gjør noe konkret. NORMAL gjør faktiske NOE i motsettning til alle her inne.

Tro det eller ei men nff er faktisk den største pro-legaliseringsbevegelsene vi har i Norge og jeg er ikke akkurat imponert over initiativ og pågangsmot. Her er alle anonyme.
Dette kjennetegner stort sett hele "bevegelsen" ingen som tør å steppe opp.
Derfor tror jeg denne legaliseringen alle snakker om er langt unna og derfor har dere ikke rett til å sutre.
Sist endret av Cheese; 15. mars 2012 kl. 21:10.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Hvis du snakker til meg har jeg ikke sagt noe negativt om NORMAL.
De får holde på så lenge de vil og så mye de vil.

Grunnen til at jeg personlig ikke "stepper opp" er fordi cannabis er såpass stigmatisert at jeg orker ikke peset dette medfører med familie og venner som ikke deler mitt syn på forskjellige rusmiddler, spesielt cannabis.
Regner egentlig med at dette er grunnen til de fleste.
Sitat av Navnl0s Vis innlegg

Grunnen til at jeg personlig ikke "stepper opp" er fordi cannabis er såpass stigmatisert at jeg orker ikke peset dette medfører med familie og venner som ikke deler mitt syn på forskjellige rusmiddler, spesielt cannabis.
Regner egentlig med at dette er grunnen til de fleste.
Vis hele sitatet...
Det er de fleste sliter med, trangsynte venner og familie!
Though, jeg vet at noen bekjente vet hva jeg heter på forumet

Sitat av Cheese Vis innlegg
Så gjør noe med det da, her inne sitter folk diskuterer i hytt og pine men til syvende og sist er det aldri noen som gjør noe konkret. NORMAL gjør faktiske NOE i motsettning til alle her inne.

Tro det eller ei men nff er faktisk den største pro-legaliseringsbevegelsene vi har i Norge og jeg er ikke akkurat imponert over initiativ og pågangsmot. Her er alle anonyme.
Dette kjennetegner stort sett hele "bevegelsen" ingen som tør å steppe opp.
Derfor tror jeg denne legaliseringen alle snakker om er langt unna og derfor har dere ikke rett til å sutre.
Vis hele sitatet...
Visst du ikke har merket det, så skal vi ha en aksjon.
Grunnen til at vi ikke står frem og taler, er jo fordi vi ikke vil bli gjenkjent av familie og venner
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Hva med å henge opp begge deler? Så folk skjønner at cannabis er ett rusmiddel brukt blandt alle folkegrupper og miljøer.
Dere bruker mye av deres tid på å diskutere legalisering, lage plakater, henge opp plakater - Mye av deres tid brukt på et tiltak som dere håper skal få fart på en evt. diskusjon om legalisering på høyere nivå. Men dere vil ikke stå frem med hvem dere er... Om dere brenner/tror så mye på legalisering av cannabis så kan det vel umulig være 'så sinnsykt pes' av familie og venner at det ikke er verdt det? Sitte på Internett og prate på forum om legalisering tror jeg fører drømmen deres ca. 0 steg nærmere. Men selvsagt, om livet har gitt dere så kjipe kort her i livet at hele bunten har fått utdelt trangsynte venner og familier...så ser jeg jo problemet...
Sitat av hideout Vis innlegg
Dere bruker mye av deres tid på å diskutere legalisering, lage plakater, henge opp plakater - Mye av deres tid brukt på et tiltak som dere håper skal få fart på en evt. diskusjon om legalisering på høyere nivå. Men dere vil ikke stå frem med hvem dere er... Om dere brenner/tror så mye på legalisering av cannabis så kan det vel umulig være 'så sinnsykt pes' av familie og venner at det ikke er verdt det? Sitte på Internett og prate på forum om legalisering tror jeg fører drømmen deres ca. 0 steg nærmere. Men selvsagt, om livet har gitt dere så kjipe kort her i livet at hele bunten har fått utdelt trangsynte venner og familier...så ser jeg jo problemet...
Vis hele sitatet...
Det er folk bak skjermene og. Forresten kan du lese om "Aksjon for legalisering" i signaturen min.

Å diskutere på nett ser jeg ikke på som noe unødvendig. Grunnen til at oppegående folk for legalisering ikke vil gå ut med fullt navn er rett og slett fordi man blir slaktet og kan få problemer både i jobb og familiesammenheng.
Tror dere seriøst dere vil klare å utrette noe som helst hvis dere ikke engang tør å inrømme hva dere står for ?
Er litt spent på å høre hvordan dere skal klare dette. Hemmelige plakat-aksjoner om natta?
Som jeg sa i forrige post, nff er den største legaliseringsfronten i Norge, er ikke akkurat imponert.
Sist endret av Cheese; 19. mars 2012 kl. 20:50.
Unødvendig nei, men tror nok ikke man 'konventerer' så mangen med informasjon på forumer bak anonyme nick. Skal du ha håp om å nå ut til noen tror jeg nok det er en god gammeldags face2face som har sjangse for å nå frem. Meld deg inn i FHN/NORMAL så får du nok mye brosjyrer og snacks du kan spre rundt. Store deler av forumet her er jo prolegalisering, må da virkelig være mer givende å ha tilhørighet til en organisasjon som jobber mot det samme målet. Ser for meg de fort kan hjelpe deg/dere med tips til hvordan spre budskapet effektivt.

Snedig bruk av ordet oppegående det der forresten!
Dette her er noe av det mest tilbakestående jeg har sett på lang, lang tid. Ikke bare var det et totalt talentløst og utrolig dårlig utført produkt/arbeid. Men også tatt totalt ut av sammenheng. En latterlig lapskaus av klesmote, erotikk og hasj/marihuana. Skal dette representere en seriøs aksjon for legalisering? Det hele blir bare vulgært og smakløst. Det er godt mulig at det er litt tidlig om morgenen, men jeg gulper nærmest litt i munnen her jeg sitter.

Stjerne i boka til dere som kommer med positive løsninger, og vil fremme en konstruktiv politikk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Så en plakat av en dame i McDonalds antrekk og en pipe i hånde og det stod "I'm smoking it"
Over henne stod det med store bokstaver Marijuana Marsjen 15. mai. (M'ene var da selvfølgelig Mcdonalds logoen)

Jaja..
Sitat av Cheese Vis innlegg
Tror dere seriøst dere vil klare å utrette noe som helst hvis dere ikke engang tør å inrømme hva dere står for ?
Er litt spent på å høre hvordan dere skal klare dette. Hemmelige plakat-aksjoner om natta?
Som jeg sa i forrige post, nff er den største legaliseringsfronten i Norge, er ikke akkurat imponert.
Vis hele sitatet...
Word.

En plakataksjon kan selvsagt være en god politisk aksjon, men faktisk forandring krever konkret handling.

Freak kan fungere som et godt fora for meningsutveksling og muligens til planlegging av "enkle" aksjonsformer som plakatopphenging. Noe videre utover det vil kreve mer sofistikert organisering.

Det er mulig å fronte legalisering i dag uten å bli stigmatisert, såpass liberalt har det politiske miljøet i Norge blitt.
Sitat av EoT Vis innlegg
Word.

En plakataksjon kan selvsagt være en god politisk aksjon, men faktisk forandring krever konkret handling.

Freak kan fungere som et godt fora for meningsutveksling og muligens til planlegging av "enkle" aksjonsformer som plakatopphenging. Noe videre utover det vil kreve mer sofistikert organisering.

Det er mulig å fronte legalisering i dag uten å bli stigmatisert, såpass liberalt har det politiske miljøet i Norge blitt.
Vis hele sitatet...
Men du forstår vel at det ikke er alle arbeidsgivere, for eksempel. Som ikke er så positiv til at man ytrer at man vil ha lovlig cannabis?
Muligens litt OT i forhold til TS' intensjoner med denne tråden, men
jeg har liten tro på at det å gå i tog noensinne vil fremme politiske
forandringer i denne saken. Like lite som påstander av følgende art
vil skremme folk fra å røyke:

"Stein i hodet - bløt i buksa"
Jeg lurer på i det hele tatt om dette noen gang blir lovlig. Altså, det som må endres er den vanlige mannen i gata sitt syn på saken. Ja, mange bruker det og hadde sikkert ønsket at det skulle ha vært lovlig. Men hva hjelper det når alle holdet det for seg selv? Og ikke sier sin mening om saken.

For å sette det VELDIG på spissen. Før var homofili sett på som en sykdom og det kunne straffes. Hvorfor? Jo fordi dette var den vanlige mannens oppfattning av saken. Om man støttet homofili eller var det selv så var det ingen som ville stå frem pga frykt ifra samfunnet.

Det må føres en aktivt kampanje for å endre synet på folket. Hjelper ikke at du og jeg sitter hjemme og røyker på gutterommet og skriker fri hasj!
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Jeg lurer på i det hele tatt om dette noen gang blir lovlig. Altså, det som må endres er den vanlige mannen i gata sitt syn på saken. Ja, mange bruker det og hadde sikkert ønsket at det skulle ha vært lovlig. Men hva hjelper det når alle holdet det for seg selv? Og ikke sier sin mening om saken.

For å sette det VELDIG på spissen. Før var homofili sett på som en sykdom og det kunne straffes. Hvorfor? Jo fordi dette var den vanlige mannens oppfattning av saken. Om man støttet homofili eller var det selv så var det ingen som ville stå frem pga frykt ifra samfunnet.

Det må føres en aktivt kampanje for å endre synet på folket. Hjelper ikke at du og jeg sitter hjemme og røyker på gutterommet og skriker fri hasj!
Vis hele sitatet...
Det har jo litt med at det er store organisasjoner som aktivt jobber for å holde det ulovlig, blandet med frykten til brukerne om å motta negative sanksjoner fra samfunnet når man kommer ut fra cannabisskapet.
Familien din vil se ned på deg, kan bli vanskeligere for deg å få jobb.
Og hvis flere vet, jos tørre er sjangsen for at politiet skal finne ut, og da får du jo faktiske straffer i tillegg.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det har jo litt med at det er store organisasjoner som aktivt jobber for å holde det ulovlig, blandet med frykten til brukerne om å motta negative sanksjoner fra samfunnet når man kommer ut fra cannabisskapet.
Familien din vil se ned på deg, kan bli vanskeligere for deg å få jobb.
Og hvis flere vet, jos tørre er sjangsen for at politiet skal finne ut, og da får du jo faktiske straffer i tillegg.
Vis hele sitatet...
Det er helt riktig som du sier og jeg er faktisk enig med deg. Her må det ordnes opp i folks fordommer. Som med mye annet i samfunnet vårt.
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Jeg lurer på i det hele tatt om dette noen gang blir lovlig. Altså, det som må endres er den vanlige mannen i gata sitt syn på saken. Ja, mange bruker det og hadde sikkert ønsket at det skulle ha vært lovlig. Men hva hjelper det når alle holdet det for seg selv? Og ikke sier sin mening om saken.
Vis hele sitatet...
Jeg tror "mannen i gata" generelt sett har et relativt liberalt syn på
cannabis - men er ofte skremt av stigmaet som følger av å uttale seg
positivt om emnet. Frykt for stigmatisering begrenser nok også mange
brukeres vilje til å uttale seg - dette gjelder vel kanskje helst dem som
har en fasade å ta vare på - brukere som ikke faller inn under kategorien
"typisk hasjrøyker". (En god motpol er forøvrig Torkjell Berulfsen som
endog lagde dokumentarserie for NRK som bl.a. omfattet testing av
coffee shops i Amsterdam.)


For å sette det VELDIG på spissen. Før var homofili sett på som en sykdom og det kunne straffes. Hvorfor? Jo fordi dette var den vanlige mannens oppfattning av saken. Om man støttet homofili eller var det selv så var det ingen som ville stå frem pga frykt ifra samfunnet.
Vis hele sitatet...
Igjen et eksempel på frykt for stigmatisering - i dette tilfellet også basert
på samfunnets manglende kunnskaper om emnet. Jeg vil tro lovteksten mot
homofili helst var der for å formane eller skremme - det er i allefall få
eksempler i Norge på at folk er blitt dømt for å praktisere homofili.
De sakene som kom i rettsapparatet gjorde det på grunn av tilknyttede
omstendigheter som f.eks. hallik- og prostitusjonsvirksomhet eller i overgrepssaker.

Det må føres en aktivt kampanje for å endre synet på folket. Hjelper ikke at du og jeg sitter hjemme og røyker på gutterommet og skriker fri hasj!
Vis hele sitatet...
Her tror jeg spredning av faktakunnskap er vesentlig. Fornektelsen som følger av
stigmatisering som igjen kommer av myter og usannheter er trolig den største
hindringen for lovlig cannabis. En "avkledningsmanøver"
i forhold til mytene er et viktig ledd, etter min oppfatning.
Sitat av iSayHey Vis innlegg
Så en plakat av en dame i McDonalds antrekk og en pipe i hånde og det stod "I'm smoking it"
Over henne stod det med store bokstaver Marijuana Marsjen 15. mai. (M'ene var da selvfølgelig Mcdonalds logoen)

Jaja..
Vis hele sitatet...
Related:

▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Echodius Vis innlegg
Related:

Vis hele sitatet...
Dette var jo en fin plakat, M èn er fra McDonalds og dama er jo niesen til Ronald McDonald som sier: "I`m smoking it" som er bra tatt fra ("i`m loving it").(McDonalds slogan)

Bedre "photoshop" en HM 2012 plakaten.

Liker denne bra, men jeg er vel en av de som liker slike plakater som HM og M.

godt jobbet......

HUSK : DEN 5 MAI, ikke 15
Sist endret av erik73; 13. april 2012 kl. 18:18.
Jeg skal snakke med pappa om den plakaten i første post, den seriøse plakaten. Han jobber på trykkeri i Oslo. Kan spørre hvor mye han skal ha for 1000 A3 sider med det påtrykket.

Hvis han gjør det, hvem er med på å henge opp?
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Jævla stoner shitkids som ødelegger for cannabisens rykte og legaliseringens seriøsitet. Jævla stereotypiske stonere får holde seg hjemme og se på Simpsons og spise ostepop og la seriøse folkelige og inteligente individer ta seg av legaliseringskjempingen.
Vis hele sitatet...
Eller vi lar være å skape enda større forskjeller og prøver å gjøre de uvitende mer vitende så kanskje de forandrer seg vekk fra stereotypen sin.

Akkurat som vi prøver å gjøre vanlige folk mer vitende om legalisering.
▼ ... over en uke senere ... ▼
noen som har sett den nye plakaten? den med mcdonalds logoen? så den på bislett idag, rimlig harry..
oppfordrer heller til å dra på tom waits løpet på lørdag.