Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3689
Jeg var i går på apoteket for å hente ut en resept på noe sovetabletter jeg har fått utskrevet hos psykiateren min. På apoteket sa de bare at Apodorm var vanskelig å produsere for tiden, så jeg måtte gå på flere apotek før jeg fant noen som hadde det inne.
Nå er jeg litt usikker på om jeg har blitt lurt eller hva dette er for noe slags tull. Pakningsvedlegget er åpenbart skeivt kopiert på et tykt a4-ark som er klippet til. Flere som har opplevd å få medisiner fra apoteket på denne måten? Hvordan kan jeg være trygg på at det er original Apodorm jeg har fått?

http://bildr.no/image/1160191.jpeg
Du lever opp til nicket ditt.Du blir ikke svindlet på ett norsk apotek,ta det helt med ro.
Jeg går nå utifra at de lappene der klippes ut med maskin, og om ett ark skulle ligge litt skeivt i maksinen skjer jo dette her... absolutt ikke noe å bry seg om. Om det er klippet for hånd så sier det seg selv at slik kan fårekomme.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Du lever opp til nicket ditt.Du blir ikke svindlet på ett norsk apotek,ta det helt med ro.
Vis hele sitatet...
Can't help it. Er bare uvant for meg å hente ut medisiner uten original embalasje. Noen som vet hvorfor jeg fikk det servert slik da?
Sitat av QueenOfPanic Vis innlegg
Can't help it. Er bare uvant for meg å hente ut medisiner uten original embalasje. Noen som vet hvorfor jeg fikk det servert slik da?
Vis hele sitatet...
Om du feks får foreskrevet 25stk og de bare har pakker på 50 inne så gjør dem dette
Helt vanlig å pakke inn mindre forpakninger i en zip-bag med et slikt A4 ark du snakker om. Når originalpakken er på endel tabletter og du skal ha f.eks 10 stk får du stort sett noe ala dette.

(Og ta det helt med ro, ingen som har lekt kjemiker på bakrommet på apoteket og vil bruke deg som prøvekanin )
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Vel, for å være helt sikker kan du sikkert kontakte en lege eller psykiateren din og få dem sjekka. Men tror ikke det er noe tull du har fått.
Eh, jeg har også fått de slik. Det er ingenting mistenkelig ved det. Ta det helt med ro, min venn. Jeg har gått på dem i perioder, og de funker som de skal.
Okei takk for svar, og godt å høre at jeg ikke er den eneste som har fått de slik. Har stått på Apodorm periodevis i 2 år, med meget moderat forbruk, men tidligere fikk jeg akkurat samme mengde i original embalasje.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Hørte med mora mi (psykiater), hun sa at slikt får du det om de har for store pakker, og du skal ha mindre doser, kan fek.s hende at de bare hadde en 50 pakke, og du bare skal ha 10.
Ikke noe å være redd for.
Første gangen jeg fikk Valium 10stk fikk jeg dem i zippy da Valium ikke finnes i 10pack, men har aldri følt meg så lovlig ghetto som da...
mogadom er e same, virkestof
Jeg fikk mine 40x2mg vival i en zipbag.
Dessuten er apodorm tatt av marketet. Finnes bare mogadon nå.
Det stemmer det Muradi sier. Det virker hvertfall sånn, da jeg de siste 2 gangene skulle hente ut apodormen på apoteket, ble jeg fortalt at de hadde leveringsproblemer med apodorm nå. Har inntrykk av at dette gjelder over hele landet.

Uansett kommer det på det samme - de selger mogadon som inneholder akkurat samme virkestoff, og du kan be om å få noe tilsvarende hvis de sier de ikke har apodorm på lager.

Ser du har fått svar på spørsmålet ditt allerede, det er ikke noe farlig at farmasøyten legger f.eks to brett i en ziplockbag, da f.eks mogadon ikke finnes i så små pakninger. Stol på farmasøytene, de har bredere kompetanse enn din fastlege da det gjelder farmakologi.
Sist endret av x-ce-me; 20. april 2012 kl. 08:54.
Håper rivotril blir vurdert som sovemedisin hvis de skal fjerne nitrazepam helt. Eller innefører etizolam, beste sovepillen som eksisterer.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Håper rivotril blir vurdert som sovemedisin hvis de skal fjerne nitrazepam helt. Eller innefører etizolam, beste sovepillen som eksisterer.
Vis hele sitatet...
Det er allerede mulig og få rivotril for søvnproblemer.
Og viss du kjøper etizolam i rein puvlerform på nett,så er det billigere enn det ville kostet på apoteket i Norge.
Dem kan vell ikkje fjerne nitrazepam ??? ja er nok muligheter og få rivotril da, eller må man gå ned til c-preparater å såkalt apedop.... Dette er helt fjernt , utviklingen går for fort på feil områder ... man ser jo hvem som styrer slikt