Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 685
Hei
Har et SD kort av merket "adata" (no-name?) kjøpt på ebay, 16gb kapasitet klasse 6. Brukte det en stund i mini-pcen min, en asus eee 7", til å holde diverse små linux distroer siden den innebygde ssd'en bare er 1gb.

Så skulle jeg hente ut denne eee'n for et par dager siden og den ville ikke boote. Tenkte å formattere SD kortet, så puttet det i win 7 pcen min og windows sier at kortet må formatteres før det kan brukes. Har prøvd å formattere som både fat og ntfs, hurtig- og ikkehurtig formattering, men windows failer på slutten av formatteringen og ber meg dobbeltsjekke at ikke skrivebeskyttelsesbryteren er aktivert, noe den ikke er. Prøvde å dra over skrivebeskyttelses-bryteren og da kommer feilmeldingen før den begynner å formattere, så det er ikke feilen. Lastet ned et litt proffere formatteringsprogram fra olympus, det feiler også. Har også prøvd å formattere i linux, i tilfelle jeg tidligere har formattert kortet i ext format og det kunne fucke opp noe, men det gikk ikke der heller.

Bare å kaste, eller er det noen som vet om et slags "diagnose"-software for minnekort eller lignende?

Stor takk til alle med inspill!
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Dette kortet er nok dødt, desverre.
Var redd for det, ja...
Agree med T.J. sorry kompis