Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 882
Er lenge siden jeg har kjøpt noe som helst hardware nå, men trenger et skjermkort, da jeg har fått tak i en pc jeg planlegger å bruke til litt spilling.

Pcen er en standard HP Compaq dc7800p. Intel Quad 2,5ghz. Psu'en er på 240w, noe jeg først nå ser at muligens kan bli en flaskehals. Står at det har aktiv ptc 80%, uten at jeg veit hva det betyr.

Uansett, det jeg leter etter er et relativt billig kort til rundt 500, kan muligens strekke meg til en tusenlapp.

Det første spillet jeg strekker meg mot å spille, må vel være mafia 2 :P

Så det jeg lurer på er om noen kan komme med noen tips til noen gode kjøp, om det i det hele tatt er verdt å spandere på pcen ett skjermkort uten å bytte masse annet.

Kommer uansett til å kjøpe en ny pc etterhvert når jeg har råd, men er jo greit å ha noe å gjøre de dagene tømmermenna står på som verst
Du må ha et low-profile skjermkort til det systemet der, så da blir det enten Radeon HD 5570 eller GeForce GT 430. Holder selv en knapp på Radeon-kortet. Bare pass på at du kjøper en low-profile variant.
kjedelig streiting
Trådstarter
Et slikt kort vil også gi meg noe å stille opp med i forhold til spill osv? Er dog litt redd for om PSUen holder.

Ser forresten at det er mange forskjellige produsenter som produserer de forskjellige kortene. Er det stor kvalitetsforskjell her?
Vil ikke være så stor forskjell mellom produsentene. Jeg sjekket Mafia 2-kravene før jeg poste over her, og det ser ut til at det vil fungere. Bare ikke forvent særlig god grafikk. Strømforsyningen vil holde til et sånt kort.
Går det ikke da i verste fall og bytte ut psu'en?
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Går det ikke da i verste fall og bytte ut psu'en?
Vis hele sitatet...
Jupp... men da må du nokk ut med 500kr + for en god en
Ved en litt nærmere kikk ser det ut til at dc7800p kan ha flere formfaktorer. Hvordan ser den egentlig ut, legalize_it?

xShadyx: Ikke nødvendigvis. Spørs helt på formfaktoren. Er det desktop/ultra slim desktop så brukes egne strømforsyninger. Tower-varianten kan nok oppgraderes,
Sitat av xShadyx Vis innlegg
Jupp... men da må du nokk ut med 500kr + for en god en
Vis hele sitatet...
Sikker på at han klarer og finne en brukt til 200-300 som fungerer like fint
Kan være sant det... men når du skal først kjøpe en er det vel bedre å kjøpe en god en som kan levere mye?
PSU + Kabinett er de delene som du kommer til å beholde lengst
Når du ska kjøpe helt nytt, så kjøper man ånkli ja. Men om han ikke har store planer om og bygge seg en psycho pc i nermeste framtid så ser jeg ikke hvorfor han ikke kan koste på seg en 200lapp for en helt grei, brukt strømforsyning