Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1054
Hei!
Jeg har funnet et IP camera som ikke trenger wifi eller ethernet kabel, men bruker sim-kort for å laste opp bilder til nettet. Men dette blir altfor stort og tungt til mitt bruk.

Det er flere muligheter for hvordan denne muligheten kan fungere, men alle vil i praksis fungere likt for meg:
1: (a)Kamera lagrer bilder på sd kort med intervaller (b)Bildene blir lastet opp på internett via GPRS/3G

2: (a)Kamera filmer (b)Videosignal enkoder (c)3G/GPRS Opplastning av video eller bildeklipp

hvor hver bokstav representerer en del eller modul av det hele systemet. Kommer ikke på fler muligheter, men det finnes sikkert fler mulige måter å gjøre dette på, i teorien i det minste...

Hovedfunksjonen er altså noe som tar bilder eller filmer automatisk og laster det opp via mobilnettet ved faste intervaller eller streamer. Vet at f.eks en android telefon gjør dette med QIK (eller liknende?) installert, men vil helst slippe å sende telefonen min opp i lufta, og den er dessuten litt tung og klumpete.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du har vel selvfølgelig tilgang til strøm da? Bruk en liten mini pc, evt mini server, som du kobler til mobilt bredbånd, derfra kan du koble til et ordinært kamera, tilogmed webkamera, om du kjøper et bra nok

Litt for mye tiltak for en liten situasjon dette eller?

Edit: http://www.ipcctvchina.com/SPG02W-3G...era-China.html
http://www.3g.co.uk/PR/March2008/5913.htm


Gewgle 3G IP camera.
Sist endret av Fleff; 7. november 2010 kl. 10:59.
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Hei!
Jeg har funnet et IP camera som ikke trenger wifi eller ethernet kabel, men bruker sim-kort for å laste opp bilder til nettet. Men dette blir altfor stort og tungt til mitt bruk.
Vis hele sitatet...
Det summerer vel stort sett hva jeg ellers ville svart deg Dessuten skrev jeg at en mobiltelefon kan gjøre akkurat det der ved å laste ned et program på 10 sekunder, og hvis det blir for stort og tungt....
Jeg tenker ; CCD modul med linse og kjent grensesnitt. -> Kraftig og rask FPGA eller en ARM prosessor -> UMTS/GPRS modul.
Sett at du har åpne protokoller, kan litt om digitalelektronikk og programmering bør det ikke være et problem.
Jeg så for meg en del lesning rundt GSM/GPRS/UMTS, men det lille jeg kan av FPGA og det absolutt ingenting jeg kan av ARM prosessorer gjør løsningen uløselig, desverre. Regner med at det ikke finnes en ferdig modul, men det må da finnes noe som kan ta en CCD modul, bake grafikken og spytte det ut igjen over en kjent protokoll? Takk for innspill forresten, du skjønner hva jeg er ute etter.