Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 12716
Hei
Har forstått at forsvarsspray som selges i norge ikke er så kraftig som den kanskje burde vært. Hvertfall ikke den som selges lovlig på Clas Ohlson osv.

Forstår at dette best bestilles fra utlandet, men de fleste trådene her på forumet er gamle og jeg lurer derfor på om det finnes nye erfaringer eller anbefalinger rundt kjøpt av ordentlig forsvarsspray.

Og en ting til;
Bortsett fra de som heter CS gass, hvordan vet jeg styrken på dem i forhold til norsk versjon? De heter jo så mye rart, og "bivirkninger" er jo beskrevet likt på alle. Jeg vil ha den som gir sterkest smerter...
Det er jo ulovelig i norge å eie så , hvorfor spør du egentlig ?
Maursyre å vanlig sprut flaske funkerer sikkert topp.
Pepperspray er for sivile i Norge ulovelig, så viss det selges her til lands vil jeg tro at styrken er langt mindre en den som f.eks forsvaret bruker. Og om det finnes noe sterkere enn den forsvaret bruker synes jeg den burde være bannlyst. Når jeg var i forcn spraya vi hverandre, og det er til dagsdato det værste jeg noen gang har blitt utsatt for, tar heller ei kule i foten neste gang.
Den forsvarssprayen de selger her til lands er jo totalt udugelig. Gjord ikke vondt, satt meg ikke ut, det bare stinket alkohol.

Lyst på en skikkelig pepperspray selv. Virker unektelig konge å prøve:

http://www.youtube.com/watch?v=l0V9A5QYj4c
Har blitt spraya i tryne med en liten sprutflaske, de sa det var pepperspray, og det kjentes sånn ut også, det aller verste er at det var i et friminutt, og alle gikk inn etterpå,i brennende smerte i hele ansiktet, armene og ikke minst øynene, fomlet jeg rundt i nesten 10 minutter før noen kom å hjalp meg inn.
det svei som faan i over 20 minutter helt til noen hjalp meg og henta sånn øyerens på naturfag-rommet.
ble en liten tur til øyelegen, men det gikk bra
Nei, det var IKKE frivillig, og nei, jeg var IKKE forberedt, derfor var det første jeg tenkte på å gni meg i øynene.
http://www.jeger.no/841741/bjorn-faar-pepper og produktet http://www.ikkeskyt.no/ Dette er vel noe av det aller sterkeste som selges i Norge! Eneste minus er du behøver tilatelse fra onkel blå!
Sist endret av Xzip; 2. september 2010 kl. 18:31.
Får ikke skaffet noe som faktisk fungerer og er lovlig i Norge (Bortsett ifra bjørnesprayen). Drar du derimot ut i Europa er det bare å se etter noen halvshady våpen/selvforsvar sjapper så har de nok noe under disken . Har selv pepperspray med styrke fra 2 millioner heat scoville units til 2,5 mill.

Er helt sjukt, bare å rømme rommet og lufte noen timer hvis du bruker den inne. Er ikke så ille i øynene, heller lungene, tenk deg at lungene tar fyr hver gang du puster...
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Hei
Har forstått at forsvarsspray som selges i norge ikke er så kraftig som den kanskje burde vært.

Forstår at dette best bestilles fra utlandet
Vis hele sitatet...
Jeg vet at det ikke er lov i Norge, og jeg vet at det må kjøpes/bestilles i/fra utlandet Tenkte kanskje dere visste litt om hvilke nettbutikker som er bra på sånt, og om det finnes noen som kan kamuflere forsendelsen rimelig bra? Utenlandske, ja.

Så slik jeg har forstått det, så er du ganske trygg på at det funker hvis du kjøper fra et land som ikke heter Norge?

Skogsgnomen; Liker at "svi-faktoren" faktisk har en benevning. Kjedelig at mange nettsider ikke oppgir denne på sine produkter!
Peppersprayen som vises øverst her kjøpte jeg i en butikk i oslo. http://www.tryggruss.no/produktside-midlertidig.asp

Vet dog ikke om denne funker noe bra da jeg aldri har prøvd den.
litt off topic menmen
jeg var på klassetur i polen, og kjøpte en pepperspray. spruta den bak meg mens jeg gikk, og det jeg så etterpå var helt sinnsykt morsomt! midt i gågaten ser jeg først en dame som begynner å hoste, og gnir seg infernalsk i øynene. fort sprer det seg rund, og til slutt står alle å gnir seg i øynene, inkludert meg. foreldrene på bussen tok den selvfølgelig, de trodde jeg skulle sprute inne i bussen, og at da kunne bussåføren miste kontroll over bussen, og kræsje..
Sitat av sigh94 Vis innlegg
litt off topic menmen
jeg var på klassetur i polen, og kjøpte en pepperspray. spruta den bak meg mens jeg gikk, og det jeg så etterpå var helt sinnsykt morsomt! midt i gågaten ser jeg først en dame som begynner å hoste, og gnir seg infernalsk i øynene. fort sprer det seg rund, og til slutt står alle å gnir seg i øynene, inkludert meg. foreldrene på bussen tok den selvfølgelig, de trodde jeg skulle sprute inne i bussen, og at da kunne bussåføren miste kontroll over bussen, og kræsje..
Vis hele sitatet...
drittunge! ganske mange dør og får øyeskader av pepperspray hvert år
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=597317
Sist endret av Nero; 3. september 2010 kl. 12:28.
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Jeg vet at det ikke er lov i Norge, og jeg vet at det må kjøpes/bestilles i/fra utlandet Tenkte kanskje dere visste litt om hvilke nettbutikker som er bra på sånt, og om det finnes noen som kan kamuflere forsendelsen rimelig bra? Utenlandske, ja.
Vis hele sitatet...
Gidder du å risikere siktelse for ulovlig innførsel av våpen for en pepperspray? Å kamuflere forsendelser er temmelig bortkastet, da pakken uansett blir kjørt gjennom røntgen hvis den blir plukket ut.
Sitat av Stignot Vis innlegg
Maursyre å vanlig sprut flaske funkerer sikkert topp.
Vis hele sitatet...
Haha, enig der.
Hvorfor kjøpe når man kan lage selv?
http://www.metacafe.com/watch/889244...emade_teargas/
Har ikke testen den selv, men det er jo litt morsomt.
HøyRisiko Psykopat
Sitat av Pkake Vis innlegg
Hvorfor kjøpe når man kan lage selv?
http://www.metacafe.com/watch/889244...emade_teargas/
Har ikke testen den selv, men det er jo litt morsomt.
Vis hele sitatet...
prøvde noe lignende en gang, brukte noe som heter Piri Piri eller bare Piri, det er ganske kraftig "pepper", så blanda eg det med Hornsalt og oliven olje.
etter eg hadde filtrert det tenkte eg att det var en god ide å ta vann nedi, da bruste nesten alt ut av beholderen.

eg fikk ganske mye på hendene så da vaskte eg meg, litt etter eg vaskte meg klødde eg meg i øynene, det angrer eg veldig på, svei som bare f.
Sitat av sigh94 Vis innlegg
litt off topic menmen
jeg var på klassetur i polen, og kjøpte en pepperspray. spruta den bak meg mens jeg gikk, og det jeg så etterpå var helt sinnsykt morsomt! midt i gågaten ser jeg først en dame som begynner å hoste, og gnir seg infernalsk i øynene. fort sprer det seg rund, og til slutt står alle å gnir seg i øynene, inkludert meg. foreldrene på bussen tok den selvfølgelig, de trodde jeg skulle sprute inne i bussen, og at da kunne bussåføren miste kontroll over bussen, og kræsje..
Vis hele sitatet...
Haha, jeg måtte faktisk le av dette. Men egentlig fortjener du grisebank. Og det hadde du fått om det var meg du hadde spraya.
Sitat av edorfx Vis innlegg
Haha, jeg måtte faktisk le av dette. Men egentlig fortjener du grisebank. Og det hadde du fått om det var meg du hadde spraya.
Vis hele sitatet...
Enig, du skulle hatt grisebank!
hadde antakeligvis banket meg selv, hvis jeg var et av ofrene, så tar på meg skammen ! men en morsom opplevelse er det uansett
Jeg og en kompis prøvde å lage pepperspray en gang.

Vi kjøpe masse pirri pirri og blanda det med eddik i en liten brusflaske. Når vi skulle "aktivere" den så heiv vi inn ett par skjeier med bake pulver og ristet som faen så stakk vi ett hull i flasken og den spraut pirri pirri sykt høyt i lufta.

Funker greit til å kaste inn i ett åpen vindu


Ser jo nå att dere skal ha pepperspray, men lar den være i tilfelle noen vil ha
Sist endret av Vegard004; 6. september 2010 kl. 16:22. Grunn: fordi jeg er rå
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kjøp deg en brannsluknings apparat med refill funksjon. lag din egen suppe med pepperspray fyll oppi å så har du den jævligste sprayern i nabolaget.