Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3293
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg vurderte å sende pm til admin eller whatever, men fant ut at på denne måten kunne jeg spare megselv for mye arbeid!

Dette håper jeg kan bli en fortsettelse på starte-eget-land-tråden, som nok kan være en ganske seriøs tråd om folk bare vil!

Vel, uansett, hvordan vil narkotikalovgivingen være i dette landet? Er feks, cannabis, lsd eller sopp lov? Skatter, hørte noe om ingen skatter men kan dette fungere i praksis? Er det virkelig så vanskelig å gjenomføre, kunne man ikke feks bare lagd en fristat som i danmark? Håper noen kan komme med litt seriøs informasjon, dette landet kan fungere! (Kake er dog et litt ikkefungerende navn...!)
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Dyrke til eget bruk sier nå jeg. LSD blir vel kanskje litt vanskelig siden vi må smugle det inn i landet. Kanskje en kjemiker hadde løst det problemet. Jeg ser for meg en stat hvor vi bygger på holdningsproblemet. Vi sitter oss ned og diskuterer og blir enig om hva som virkelig er rett og galt, uavhengig av det nåverndes sammfunns holdninger. Dermed får vi løst ganske mange problemer og barna våre vil bære dette med seg gjennom mange generasjoner.

Dette blir bra folkens. Dette trengs.
Vel, det er ingen lovgivning på dette området, kanskje en del internasjonele konvensjoner etc, men det er liksom ikke hver dag det dukker opp et nytt land.

1. Du kan ikke bare kjøpe opp en tomt i Norge og starte eget land. Selv om du eier tomten, er det staten norge som i virkeligheten råder over området. Den eneste måten å skaffe seg nytt land på er: Kjøpe en gigantisk oljerigg, oppdage en ny øy i stillehavet eller kjøpe ti oljerigger.

2. Du må få internasjonal annerkjennelse. Norge har ingen lovfestet "rett" til å herske over norge. Norges stat får herske over norge fordi andre stater (USA, Sverige, Finland, Russland, UK etc) annerkjenner landområdet.

Hvis du klarer dette, er det bare å velge samfunnstruktur. Feks kommunisme, stalinist-marxisme, anarkisme, markedsliberalisme, kapitalisme, markedsanarki, sosialisme, liberalisme eller sosialdemokrati.

Hvis du er enehersker over landet, og kan bestemme det du vil, kan du bestemme at alle innbyggere over 12 år må ta tre gram lsd intravenøst hver dag. Problemet er at ingen ville anerkjenne deg med så liberale narkotikalover, og du ville ikke klare å få til handelsavtaler.

Så vidt jeg har forstått er sealand blant annet et serverdirftingssenter, som inneholder X antall scat, lolita og preteen sitet som ikke likes i andre land.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Opprinnelig postet av catmat

Hvis du er enehersker over landet, og kan bestemme det du vil, kan du bestemme at alle innbyggere over 12 år må ta tre gram lsd intravenøst hver dag.
Vis hele sitatet...
God Idé!
Dere er syke. Syke I tell you!
hva om man ikke vil dope seg ?
Da må du nok flytte

Men å danne et eget land høres egentlig ut som en strålende idé! Jeg er med! Hører jeg tittelen helseminister?...?!
Det tar tid å bygge et land.
Såfall kjøpe litt mark av russland, og ha noe jævelsk med penger.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Vel, å tvinge folk til å ta forskjellige stoffer er etter min mening helt på tryne. Men å ha liberale lover er etter min mening en god ide.

Hva med å "ta over" et område i Norge som kristiania da? Det må da være mye lettere? Å få tak i en oljeplatform blir liksom litt tamt etter min mening. Fins vel masse stillehavsøyer som er ubebodde?

Hva må til for å få annerkjennelse i den store verden da? Våpen er etter min mening ikke riktig måte å gå frem på...
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Det å kjøpe land av Russland er en bra ide. De har vel tynt med penger, og de vil vel gjøre det meste for å skaffe seg litt ekstra. Jeg stemmer for en del av russland som ligger ganske sør, slik at vi får det varmt Dessuten trenger vi en fet link mot omverdenen. Hører jeg 100mbit til folket?
men faan heller om jeg gidder å flytte helt til rustland for å danne nytt land! da legger vi det på tillermyra i trheim! god plass og greier.. kan vi dra på handletur til utlandet på city syd! Flottings!
...og ikke glem smart club
King of Spooning
Acidous's Avatar
Lag en øy, da vel.
Finne et fint rev og mekke det fint til det blir en liten.

Bygg deg en undervannsby, masse store stål containerne under vann som er koblet sammen. Ingen som finner det, så da kan du gjøre hva du vil
Blir det litt løsere lover på kjemiske stoffer og liknende, er jeg med.
Vi kan jo danne VestLANDET, SørLANDET, ØstLANDET og DetderoppinordLANDET (er jeg ikke god i geografi).
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Vel... Blir det et stort nok område så ser jeg for meg at et land kan bestå av masse rare navn... Uansett, det som Sealand driver med er vel gjenomførbart for oss og? Undervannsby hadde jo vært fett men faen, dyrt?
Russere... tja, jo ja... Koster vel litt dette og?

Ingen som har en super enkel metode da? Oljeplatform blir liksom litt homoseksuellt, men det går dog bra det og. Fester sammen en 4 slike og vi har jo konge land da, eneste problemet er vel at det ruster og faenskap...

Hvor bør eventuellt dette landet ligge? Jeg så for meg en sydhavsøy, men det blir kanskje litt vanskelig å både finne en og finne en som ligger i ikke alt for lang avstand fra sivilisasjonen, internett må jo lages til og fiber er ikke billig dere!

Ingen asiatiske land som even kan gi bort litt land til oss hvis de får monopol på salg av varer osv da?
trendhore
Geddi's Avatar
hehe.. joda.. "Her skal du få et land av meg, men bare hvis jeg er den eneste som får selge hardware"
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Hvorfor vil vi egentlig starte ett eget land? For å kunne gjøre hva vi vil? Men da blir det ikke noe særlig. Vi må ha strenge regler for det er masse idioter som bor i denne verden og, folk som ikke kan forandre dens holdninger.
å danne sitt eget land er litt "far fetched" må jeg nå bare innrømme...
Men det er vel mulig, hvis man eier nok "Cash"...
Marlon Brando eier visst en egen øy hvis jeg ikke husker feil...
(Det er nå det hadde det vært kjekt å hatt bill gates sin formue...)

En ide ville vel kanskje være å skaffe seg en øy i internasjonalt farvann som ikke eies av noen... eller som lar seg kjøpe "billig"...
Ett problem er vel at, hvis noen ikke bor der så er det vel som regel en grunn til det,... kanskje fordi :

- størrelse (bør ikke være under x antall kvadrat-meter....)

- beliggenhet i forhold til nærmeste siviliserte/non-cannibal bebyggelse...

- ingen ly mot naturkreftene når de slår seg løs som verst...(Tyfoner og orkaner er ikke noe å ta lett på...vil konstruksjoner som på sealand holde ?)

- eller at øya er hvor kaptein sabeltann & Co bruker å ha sitt årlige Beach-Party.

Muligheten for internett er såklart ett kritiskt "must-have"...
Kan bli vanskelig siden fiber-optisk-kabel som tidligere nevnt er dyrt. Hmmmm.... sattelitt ? Skyte opp sin egen sattelitt som går i bane rundt jorda og som kommuniserer direkte med ens eget lille lands ambassade på nærmeste fastland med høyhastighets internett oppkobling... (opprette ambassade i norge... )

Tror nok at ett slikt prosjekt nå-til-dags være tilnærmet umulig...
hvis en ikke sitter på en SVÆR penge-formue.... i beste Røkke og Bill Gates - style...
Dere kan jo ta Bjørnøya, ligger vel kansje ikke så sentralt til........
King of Spooning
Acidous's Avatar
Kom på en ting.
Dersom politikken, styringen og reglene i det landet
går mot det USA mener så blir det vel bomba til hælvette alikevel, så det er ikke så farlig...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Schizoma: Grunner til å starte et eget land er mange. Jeg for min del har lyst til å starte et eget land for jeg ikke er helt fornøyd med det jeg bor i nå. Nei, et land må ha en eller annen form for orden, så å gjøre hva man vil er nok heller uaktuelt. Å derimot få litt slappere tøyler angående loven, og kanskje leve i et land med litt andre prinsipper, meninger og modigere pollitikk hadde kanskje ikke vært å forakte.

s1rR34L: Ah, massevis av gode poeng der! Jaok, en øy er kanskje ikke så lett å få til...

Hva med å bare gjøre som i danmark da? Ta over et område og lage fristat?
Hva med å flytte ned til den lille "fri staten" i Danmark. Mener å ha sett den blitt nevnt på dette forumet før?

Ett slags prosjekt som ser hva som skjer når en liten del innbyggere kan gjøre nermest alt det de vil... Går veldig mye i hasj der visstnok :P
Og lage ett eget land nå til dags vil vere umulig. Og om man kjøper ett landområde, så kan du ikke lage det til ditt eget land. Du har litt eiendom i lander Norge/Russland eller whatever...

Blir det ikke litt søkt å måtte lage sitt eget land uansett? Flytt til Nederland ellernoe, hvis man nå vil ha sivilisasjon OG hasj (er jo noe da...)

(Det med danmark nevnte jo Tias akkurat)...
Ser ikke helt det store poenget i å kjøpe land noensteder. Hvorfor kan ikke bare en haug med folk avtale og flytte sammen ett bestemt sted? Det var det som skjedde i København. Det stod mange tomme hus ledige i en del av byen. Noen lyse hoder fant ut at de skulle okkupere de ledige husene. Så flyttet mange likesinnede sammen i disse tomme husene og Christiania var et faktum.

Hvorfor må man på død og liv lage et eget land?

En idè: vi plukker oss ut en liten, rik kommune i bygde-Noreg. Alle som vil flytter hit. Vi finner ut hvordan vi vil at kommunen skal være. Folk melder seg inn i partier og stiller til valg i kommunen. Man får en ordfører eller noe som har makt. Neste kommune..?
I like turtles
Skyfex's Avatar
Eneste måten å lage eget land på er å bygge en platform i internasjonalt farevann eller undervannsby(som jeg regner med er nesten umulig siden ingen har gjort det enda).. alt fastland er tatt
▼ ... flere år senere ... ▼
Lov 1: Jeg bestemmer =)
Lov 2: Maks 50 inbyggere... er det flere bestemmer jeg hvem som må flytte...
Lov 3: Brudd på noen av lovene fører til utestengelse fra landet på livstid =)
Er det ingen måter at vi kan skille Nord-Norge og resten av landet på ?
Hva med å drite i å kjøpe plass hos Norge? Norge ahr mye penger og lite plass, dem kommer ikke til og selge noe plass, å om de gjør det, så blir det til skyhøy pris.
Dra heller til et fattig u-land, få folk med deg og start et samfund..

Eller rett å slett stille til valg eller noe slikt nede i ett u-land
I Afrika er det jo for lite mennesker, for lite vann og for mange sandkorn. Kan sikkert få til en ordning med Zambia eller no...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
http://pub.tv2.no/nettavisen/innenri...icle633311.ece
"Fant ukjent øy - vil bli president."

Kunne ikke det vært en av oss? Kunne vi krevd den øya i Freakforums navn . Kanskje ikke like bra som en sydhavsøy, eller så praktisk som en flytende øy, men bedre enn ingenting. Og siden ingen eier den, hadde vi ikke behøvd å betale noen for den.

Hmm...Noen som har yrke som pirater her? Så kunne vi foretatt en liten invasjon og okkupert landet.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
hva med å innvadere sealand? bare gå "i land" og kast dem på sjøen...
Jeg tror nok det beste hadde vært om vi hadde hatt "noen" dugnader så vi hadde fått en del penger (eks. korpset mitt tjener 160 000 på loppemarked) så kunne vi kjøpt ett fruktbart område (helst en øy) av en stat i afrika, midtøsten, asia eller søramerika. Vi måtte selvsagt slå oss ned ett sted hvor vi ikke er utsatt for pirater osv.

Im in!

Edit:
Hva med å først skaffe landområde og penger så finne ut av styresett? Ingen må bli tvingt til noe ihvertfall!
Sist endret av fappaggagga; 10. mai 2006 kl. 17:09.
Jeg skulle mer enn gjerne vært med på å danne et eget land, men det ser ut som at de fleste som står bak den ideen bare er ute etter å dope seg mest mulig ned.

En plan kan være å kjøpe opp landarealer som ikke er lønnsomme for landene dere kjøper hos, og deretter spille på andre lands sympati. Et eksempel på det kan være at dere vil danne ditt eget land på grunn av innvandringspolitikken (f.eks. at dere sier at dere syns landet ikke hjelper nok innvandrere, dere trenger selvfølgelig ikke å mene det).

Hva enn dere gjør, må dere stå fram som meget sympatisk. Dere må vinne støtte hos andre land (som ikke er Russland eller kommunister).
Dere kan eventuelt kontakte mannen bak www.citizensrequired.com - en ung mann fra England som faktisk har startet sitt eget land. Er en TV-serie som følger hans arbeid mot eget land.
Se for dere: En gigantisk flyte-brygge, med et lag med jord på den fint fordelt utover så man kan ha gressplener, og generellt planteliv. Vi ankrer bryggen fast på havet i sørlige strøk med plenty av sol lys, så vi kan skaffe elektrisitet fra sol-celle panel. Ett kjempe destillasjons apparat for å destillere saltvann så vi kan få drikkevann. Så er det bare å starte å bygge opp landet.


Eller vi reiser alle sammen til Roma, kaster paven ut og har vatikanstaten for oss selv. ^^ Militæret til Vatikanstaten er bare på 100 infanterister.
Sitat av St.Vitus
Eller vi reiser alle sammen til Roma, kaster paven ut og har vatikanstaten for oss selv. ^^ Militæret til Vatikanstaten er bare på 100 infanterister.
Vis hele sitatet...
Jeg har en liten mistanke om at Italia ville motareidet oss
▼ ... flere år senere ... ▼
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Se for dere: En gigantisk flyte-brygge, med et lag med jord på den fint fordelt utover så man kan ha gressplener, og generellt planteliv. Vi ankrer bryggen fast på havet i sørlige strøk med plenty av sol lys, så vi kan skaffe elektrisitet fra sol-celle panel. Ett kjempe destillasjons apparat for å destillere saltvann så vi kan få drikkevann. Så er det bare å starte å bygge opp landet.
Vis hele sitatet...
Jeg vet at dette er en gammel traad, men jeg har tenkt mye paa dette. Noen som har en ide om hvor mye det vil koste for en slik flytebrygge?
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Jeg vet at dette er en gammel traad, men jeg har tenkt mye paa dette. Noen som har en ide om hvor mye det vil koste for en slik flytebrygge?
Vis hele sitatet...
En flytebrygge som er ankret fast, med et lag med jord på...
Jeg ser for meg at bølger vasker bort all jorda rimelig fort.

Før noen kan regne på hvor mye en slik koster, så må man vite hvor stort areal den skal ha, samt hvor mye last som skal være på den.
Det er jo også viktig å presisere hva slags materiale den skal bygges av.