Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 4856
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Synes alle bør se denne for og vite om faren som vi møter i værdagen!

http://www.youtube.com/watch?v=MawlljmaS1w

Vær forsiktig sier jeg bare!
Kan også nevnes som de ikke nevnte i filmen, at det også kan ødelegge elektronik, og kan skade ulakert treværk.

Kan legge til denne... Det viser hvor dumme folk er...
http://www.youtube.com/watch?v=xkcxS...eature=related

Er maaaange latterlige vidoer om dette farlige kjemikaliet på youtube. :P
Å herregud! Dette livsfarlige kjemikaliet skal hvertfall ikke jeg aldri eksponeres for på noen som helst måte under noen omstendigheter!
Dette stoffet har ødelagt flere av mine mobiltelefoner og det skal aldri skje igjen!
Alvorlig talt...
Dette må da være en dårlig spøk?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Huff, mye fælt som skjer i verden. Man må ikke glemme at dette stoffet også er EKSTREMT GIFTIG!!!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bør også nevnast at dihydrogen er eit av dei mest brukte løsemiddela i industrien, og at det har vore registrert forekomst av dihydrogenmonoksid i alle kreftsvulster som er registrert til dags dato.

Ofte går dihydrogenmonoksid rett ut i elver og vassdrag etter bruk i industrien også!
Innhalerte store mengder dihydrogenmonoksid i dag, førte til sterke hoste :S

Anbefales ikke!

Desverre er det mange som bruker denne kjemekalien for å springe fortere under lange distanser.

Har også hørt om personer som bruker dette stoffet i datamaskinene sine for bedre kjøling, dette bidrar til langt flere dihydrogenmonoksid skader på elektrisk utstyr.

Her i stavanger og bergen er vi spessielt uheldige med store mengder dihydrogenmonoskid i atmosfæren.
Dihydrogenmonoksid har tatt mange liv!

... Men jeg inrømmer at jeg er avhengig...
Ja, det som er ekstra stygt med den der, er at den ligger latent i kroppen til enhver tid. Om man for eksempel er kald på tærne en gang, så kan den krystallisere seg og bokstavlig talt skjære i stykker kjøttfibrene fra innsiden!

Da ramler tærne av. For de som ikke visste det.

Jeg har hørt om en som har smakt på det en gang, det var visstnok smakløst. Selv tør jeg ikke drikke det med mindre det er nøytralisert med malt, humle og gjær. Eller aller helst gjæret og destillert for å være helt sikker.


/Loraas
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Sitat av Loraas Vis innlegg
Selv tør jeg ikke drikke det med mindre det er nøytralisert med malt, humle og gjær. Eller aller helst gjæret og destillert for å være helt sikker.


/Loraas
Vis hele sitatet...
Ahh, slik skal det være. Som ivrig student nyter jeg nu en på ovenfor beskrevne måte nøytralisert drikk, med en ørliten destillert en ved siden av. Studentlivets farer er mange, og man akter seg vel for å sette seg selv i flere potensielt harmfulle situasjoner enn sårt tiltrengt. Advarsel mot nevnte monoksid i ren form støttes derfor!

Nygaard
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Trådstarter
Jeg putta det i kolaen min istad! Vistnokk i fast form da...
Men det er jo en stor andel av det i kolaen fra før og da...

Og nygaard: Viss du noen gang skriver en bok... Om hva som helst... Jeg kommer til og kjøpe den, og lese den!
Jeg har et godt eksempel
har vært i polen 1 uke nå med klassen og en kompis av meg drakk 1 liter Dihydrogenmonoxid
Og han kasta det rett opp igjen etter 5-10 minutter. så det kan jo ikke være bra!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Trådstarter
Du må edite den posten din Thomas, og skrive Dihydrogenmonoxid! xD
Sitat av ThomasJensen Vis innlegg
Jeg har et godt eksempel
har vært i polen 1 uke nå med klassen og en kompis av meg drakk 1 liter dhmo.
Og han kasta det rett opp igjen etter 5-10 minutter. så det kan jo ikke være bra!
Vis hele sitatet...
Var man innom keten?
Haha :P
Nei desverre :P Det var et sykt stramt opplegg.
Og vi kunne ikke gjøre en dritt.
Jeg begynte nesten og grine da vi kjørte gjennom Ronne by.
Jeg tror jeg masa på de voksene 20ganger at vi måtte ta en pause der!
Men neida
Ingen svenskakemi på meg nei :P
Men men! Må leve med det!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Trådstarter
Ingen svenskakemi? Er det ikke Keten som ligger i polen?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Regner med at han var på Polen / Berlin turen med Hvitebusser og da kjører man igjenom Sverige...
Gratulerer med over 1000 innlegg Up!

Jeg prøvde å legge/helle dihydrogenmonoksid på brennene magnesium her om dagen! Det flasha opp skikkelig!
Dihydrogenmonoksid reagerer veldig voldsomt med metallene i gruppe en o.O
OT: Gratulerer for andre gang med over 1000 innlegg Up!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Trådstarter
Dihydrogenmonoksid kan brukes brukes til og sprenge en mix av Magnesium og søvnitrat!
DHMO er veldig eksplosivt med andre ord...

Anngående postene, så har dere nokk ikke lagt merke til at min postcount har stoppa og gått litt tilbake mange ganger etter at en diverse postcounts ble fjærna... Jeg nådde bland annet 1000 poster for ett par dager siden, før den gikk tilbake til 999...
Lurer virkelig på hvorfor... Jøye meg jeg lurer på hvorfor...
▼ ... over et år senere ... ▼
Må bare sei dette at Japaneserane har endelig gjort noe med dette problemet:
http://www.wtfjapanseriously.com/201...-water_14.html

Måtte bare dele det ut, denne siden forandret live mitt:P
Tusen takk Fyllingz!
Endelig kan jeg slippe å fleske meg rundt fra sted til sted med valker dinglende helt ned til knærne!
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Tusen takk Fyllingz!
Endelig kan jeg slippe å fleske meg rundt fra sted til sted med valker dinglende helt ned til knærne!
Vis hele sitatet...
haha, verså god!
Eg mistet mange kg når eg sluttet med reint lab vatn (d2O) og begynte med Japan sitt diett vatn

Mirakel vatn, rett og slett.




...skjønner eigentlig ikkje at det går ann
Sist endret av Fyllingz; 13. mars 2010 kl. 19:10.
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
haha, verså god!
Eg mistet mange kg når eg sluttet med reint lab vatn (d2O) og begynte med Japan sitt diett vatn
Vis hele sitatet...
Jaha.. Så dere hadde tungtvann i flaskene deres på lab-en?
HøyRisiko Psykopat
Sitat av Loraas Vis innlegg
Ja, det som er ekstra stygt med den der, er at den ligger latent i kroppen til enhver tid. Om man for eksempel er kald på tærne en gang, så kan den krystallisere seg og bokstavlig talt skjære i stykker kjøttfibrene fra innsiden!

Da ramler tærne av. For de som ikke visste det.

/Loraas
Vis hele sitatet...
Er dette sant?
Hadde iskalde føtter i går å det kjentesut som om det var ein liten kniv inni den ene tå'a å kuttet meg, gjorde veldig vondt.
Kandet være på grunn av dette stoffet ?
Ja det er helt klart pga dette stoffet, og litt pga bacillus anthracis.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Jaha.. Så dere hadde tungtvann i flaskene deres på lab-en?
Vis hele sitatet...
Det var litt rart med tungtvann... Så en dokumentar der de påsto at det holdt 14 i pH, men Wiki sier 7.41...
Uansett, ikke bra!
Sist endret av Pyrotecnican; 13. mars 2010 kl. 19:55.
HøyRisiko Psykopat
å herregud :P
søkte opp det navnet nå.
Bare vanlig Vann XD
Hvor mange dødsfall har ikke Dihydrogenmonoksid på sin samvittighet??? Vi må gå til aksjon mot dette stoffet!
Sist endret av Spelly; 13. mars 2010 kl. 19:59.
Sitat av OlaWaagen Vis innlegg
å herregud :P
søkte opp det navnet nå.
Bare vanlig Vann XD
Vis hele sitatet...
Håhå! *Ler pinlig høyt!*

At du i det hele tatt tør å si det der!
Sist endret av Knask; 13. mars 2010 kl. 20:00.
HøyRisiko Psykopat
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Håhå! *Ler pinlig høyt!*

At du i det heletatt tør å si det der!
Vis hele sitatet...
ledde selv når eg leste det
Sitat av kno3 fan Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er løgn... Wikipedia er ikke en troverdig kilde.
Må innrømme at jeg ble " WTF er dette?"
Sist endret av BaJa; 13. mars 2010 kl. 21:05.
Nei, dette er ikkje bare vanlig vatn!
Eller jo.. :P

Søskenbarne mitt spydde og havna på sjukehus etter opptaking av store doser dihydrogen monoksid under ei poker spilling.

Angåande dihydrogen monoskid, det finnes foresten i pulver-form også, så ver på vakt!
Og vist du tar litt pulver å smelter det så er det stor fare for å innhalere!
Sitat av Up Vis innlegg
Er maaaange latterlige vidoer om dette farlige kjemikaliet på youtube. :P
Vis hele sitatet...
Er det bare jeg som tolker det slik som at folk lager disse videoene for å tulle med at folk ikke kjenner til det kjemiske navnet til vann? De er jo ikke latterlige. De har tvert imot god humor som klarer å lure folk til hysteri.
Sist endret av Matthiesen; 13. mars 2010 kl. 21:14.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Er det bare jeg som tolker det slik som at folk lager disse videoene for å tulle med at folk ikke kjenner til det kjemiske navnet til vann? De er jo ikke latterlige. De har tvert imot god humor som klarer å lure folk til hysteri.
Vis hele sitatet...
Eg lurte læraren min! Og av alle ting så var det N&M lærer'n xD
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Nå er jeg veldig flau, men skal faktisk innrømme at jeg gikk på denne... delvis... Vet ikke om det er positivt eller ei, men jeg ga egentlig blaffen, selvom jeg trodde dette var et eller annet farlig stoff...

@Matthiesen Synes egentlig du ødela litt... Jeg hadde fortsatt å tro at dette var et eller annet farlig stoff, jeg
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Naturfagslæreren min trodde på dette. Han trodde også at metan var et grunnstoff.

Dihydrogenmonoksid er jo en livsfarlig kombinasjon med enkelte helt vanlige metaller som Natrium og Kalium!
Sist endret av Bangfish; 13. mars 2010 kl. 21:31.
Hadde nesten gått på det om jeg ikke har sett Penn and Teller episoden om miljøet og Greenpeace fem-seks ganger :P

http://www.youtube.com/watch?v=yi3erdgVVTw
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Trådstarter
Til dere som lager eksplosiver og slikt, som ikke skjønnte greia: Skam dere! BASIC kjemi! Skikkelig basic! Slutt med sprengstoff!

Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Er det bare jeg som tolker det slik som at folk lager disse videoene for å tulle med at folk ikke kjenner til det kjemiske navnet til vann? De er jo ikke latterlige. De har tvert imot god humor som klarer å lure folk til hysteri.
Vis hele sitatet...
Det jeg mener med latterlig er at jeg ler av det
Positiv ting!
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Eg lurte læraren min! Og av alle ting så var det N&M lærer'n xD
Vis hele sitatet...
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Naturfagslæreren min trodde på dette. Han trodde også at metan var et grunnstoff.
Vis hele sitatet...
På tide å gå til annskaffelse av nye naturfagslærere?
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av Up Vis innlegg
På tide å gå til annskaffelse av nye naturfagslærere?
Vis hele sitatet...
Dette var riktignok i 10. klasse, men læreren min på vg.1 imponerer ikke akkurat noe særlig.

Jeg setter han stadig fast med spørsmål om alt mulig.

Skal prøve å skremme han med Dihydrogenmonoksid!
Nå syns jeg at hele tråden er blitt litt ødelagt pga. det som ha skjedd de siste dagene.

Det blir nesten som når en sang man liker godt blir for kommersiell ca. 1 år etterpå du oppdaget den.
Forferdelig synd.
Akk ja, det hele er forkludret av den gemene hop nok en gang!

Om ikke en naturfagslærer/kjemilærer kan enkle ting innen kjemi som feks. nomenklatur så sier det litt om Norge osv.!
Men det er en helt annen debatt og det er ikke noen vits i å spore helt av.
Eg går fortsatt i tiande men har heldigvis ny lærar.

Trur eg skal gå ein rundtur i byen og spørr om dettte emd dihydrogen-monoksid eg
Vil da mest sansynlig filme alt(kor mye peiling dei har og reaksjonen når dei får vite det)