Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 13064
Usikker på hvor jeg kunne poste den tråden, but here we go;
Fjoråret hadde jeg en plan om å kjøpe meg en Rc helikopter med videokamera i HD (med stabilisering "gyro"), jeg hadde en diskusjon med min Pappa for 1uke siden om dette å han påstår at han så en rc helikopter på internett med gyro kamera til en billigpris, noen som kan hjelpe meg?

Hvor kan jeg finne slike helikopter og er det noen som anbefaler meg å bruker rc helikopter til dette?

Min prisklasse kan ikke overstige 4tusen, vil helst holde meg under det hehe
Helikopter er noe jeg ikke kan mye om men du har kyndige folk på fpv.no men værså snill å ikke spam ned det forumet. Mange der som sverger til multikoptre med 3 armer f.eks.

Men tilbake til heli da.. Smallsize.no har noen Blade modeller som er bra. Største modell derfra eller en Align 450 f.eks er good shit, men kamera så skjønte jeg ikke hva du tenker på.
4k for et helikopter med HD kamera når du skal ha alt er litt lite. Det mest brukte enkeltkameraet med HD til filming fra luften er GoPro Hero HD, og dette alene har en pris på 2-3k. Så skal du ha helikopter som skal klare vekten, radiostyring, batterier og en del verktøy. Eg ville doblet budsjettet, om ikke mer.

Helikopter med hovedrotor + halerotor er heller ikke det mest gunstige å bruke som videoplatform. Her er det bedre med saktegående fly eller helikopter med flere hovedrotorer, aka multirotor helikopter. Fly er relativt billig, mens multikopter koster en del tusen.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Det du trenger for å få dette bra er oktokopter til MANGE penger.
Ligger ett ute på finn.no nå..
mye info hos helifreak
Men vil tro at du må ut med værtfall det dobelte om ikke meir for en stabil helikopterplatform
Bygg selv et helikopter? =)
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Du kommer til å slite med å få noe billigere enn dette, om du vil ha noe som funker til å ta bilder.
Søk etter octocopter på google..
nrkbeta.no har drevet endel med dette. De har både bygget sitt eget quadcopter og filmet med det.

http://nrkbeta.no/helikopter/
Sist endret av Halalgeir; 17. mars 2012 kl. 15:32.
Nå vet ikke jeg hvor proft du vil ha det men er ganske sikker på at du kan slippe unna mye billigere en 16 000. Anbefaler der og se på dette forumet http://www.rcgroups.com/multi-rotor-helis-659/ og eventuelt lage en tråd hvis du ikke klarer å lese deg fram til noe som passer deg
Du kan bygge ditt eget quadcopter for rundt tusen kroner. du trenger 4 børsteløse motorer, 4 elektroniske fartskontrollere, batteri, et KK-board, 4-kanals fjernstyring (sender&mottaker), et par plankebiter du lager en X av og masse gaffateip.

NRK Beta har en fin guide på dette.
Kan du fly helikopter? Hvis ikke blir dette mye dyrere enn 4k bare i reservedeler :P
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Mulig jeg misforstår hele spørsmålet ditt, men kan du ikke bare spørre pappaen din om hvor han så dette helikopteret?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Du kan bygge ditt eget quadcopter for rundt tusen kroner. du trenger 4 børsteløse motorer, 4 elektroniske fartskontrollere, batteri, et KK-board, 4-kanals fjernstyring (sender&mottaker), et par plankebiter du lager en X av og masse gaffateip.

NRK Beta har en fin guide på dette.
Vis hele sitatet...
Få se en handleliste på dette, men linker og priser!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Få se en handleliste på dette, men linker og priser!
Vis hele sitatet...
Du ser hele handlelisten og prisene på linken han oppga, jeg har kopiert det ut

30,- Furulister og kryssfiner
100,- Tape, lim og annet
226,- for 4 motorer
300,- for 4 hastighetskontrollere
141,- for KK-kontroller
11,- for prop savers
62,- for propeller
22,- ledninger
17,- for batteriplugger
136,- for batteri
200,- for batterilader
23,- for batterialarm
———————
= 1268,- + frakt
———————
Vis hele sitatet...
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Da får jeg vel bare tro på det.
Men jeg synes det virker noe billig, om jeg skulle laget med ett oktokopter for å ta naturbilder viller jeg brukt litt mer penger på det. Men det funker jo!
Morsomt er det hvertfall!
Det der er jo strengt tatt et quadrokopter(=4 motorer), ikke et oktokopter(=8 motorer)

Samt at det mangler radio og kamera. Og skal du ha live overføring av video mangler det også videosender, videomottaker og antenner + en del dilldall for å få det til å fungere.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
jo, det er sant det... 8 motorer=mer løftekapasitet, noe som kan vere veldig greit da!
I denne sammenheng MÅ jeg bare dele noe som gir meg såkalt "nerdgasm" : http://www.draganfly.com/uav-helicop...r-x8/index.php
Sitat av Ignifer Vis innlegg
jo, det er sant det... 8 motorer=mer løftekapasitet, noe som kan vere veldig greit da!
Vis hele sitatet...
Mye som spiller inn. Flere motorer kan gi økt strømtrekk, eller lavere strømtrekk. Samt at økt last kan gi høyere strømtrekk.
Sitat av fomox Vis innlegg
Kan du fly helikopter? Hvis ikke blir dette mye dyrere enn 4k bare i reservedeler :P
Vis hele sitatet...
Kan ikke fly helikopter, men har en kompis som kan dette så lar han gjøre det.

Sitat av Gig Vis innlegg
Mulig jeg misforstår hele spørsmålet ditt, men kan du ikke bare spørre pappaen din om hvor han så dette helikopteret?
Vis hele sitatet...
Han husker ikke

Sitat av nomore Vis innlegg
Samt at det mangler radio og kamera. Og skal du ha live overføring av video mangler det også videosender, videomottaker og antenner + en del dilldall for å få det til å fungere.
Vis hele sitatet...
Fjernkontroll er vell ikke noe problem, kan kjøpes det også.
Live overføring av video er bare tull for min del.
Sist endret av justastonedhuman; 17. mars 2012 kl. 18:59.
Ett skikkelig helikopter med kapasitet til å løfte ett skikkelig HD kamera koster fort 15tusen nytt, så må du ha sender/fjernkontroll til 3-4tusen kroner. også må du vell ha kamera og, værtfall 5 tusen det å. pluss kamera rigg til heliet, slik at du kan styre kamera å fokusere etc...
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av Knask Vis innlegg
I denne sammenheng MÅ jeg bare dele noe som gir meg såkalt "nerdgasm" : http://www.draganfly.com/uav-helicop...r-x8/index.php
Vis hele sitatet...
OOOH!! HOT!!!
Jeg digger fancy rc utstyr!!
Om man følger NRK-beta sin bygge-guide, og modifiserer litt, ink en håndkontroller til rundt 1000, og litt reservedeler, så havner du på rundt 3000,-, + prisen på kamera.
Får alltid tak i materialer som er litt mer solid, og mulighet for å gjøre det hele på en mer gjennomført måte.
Men på alle måter verd det hele!
Sitat av halsen89 Vis innlegg
Ett skikkelig helikopter med kapasitet til å løfte ett skikkelig HD kamera koster fort 15tusen nytt, så må du ha sender/fjernkontroll til 3-4tusen kroner. også må du vell ha kamera og, værtfall 5 tusen det å. pluss kamera rigg til heliet, slik at du kan styre kamera å fokusere etc...
Vis hele sitatet...
Hvis du påstår ett skikkelig HD kamera er en kamera på størrelsen på til en Hdr fx kamera så forstår jeg, men jeg hadde aldri sendt opp en slik kamera uansett.

15Tusen sier du?

http://www.flying-hobby.com/shop/gau...bo-p-7470.html
1099 USD = 6299,03 NOK

Også trenger du vell en rigg til den her den koster ca 400,- rundt den summen.

http://www.youtube.com/watch?v=1uREWECw6_g dette er en promo.

Det er den jeg skal gå for
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Da får jeg vel bare tro på det.
Men jeg synes det virker noe billig, om jeg skulle laget med ett oktokopter for å ta naturbilder viller jeg brukt litt mer penger på det. Men det funker jo!
Morsomt er det hvertfall!
Vis hele sitatet...
Faktisk var det litt dyrt du får ramme&motorer for 30 dollar, ESCer for 6 dollar stykket og fjernkontroll for 22 dollar på hobbyking

Går du for de billigste komponentene så skal du ikke se bort fra at du kommer i mål for mellom 500 og 1000 kroner
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Husk att stort sett er det en sammenheng mellom pris og kvalitet....
Jeg har drevet med helikopter og modellfly i 5-6 år, som stort sett alt annet her i livet så får du det du betaler for! og du må opp i 15tusen for å få ett heli som er driftsikkert å stabilt nok..

Men greit, kjøp ett lite heli til 3-4tusen kroner, det er totalt ustabilt og vanskelig og se i lufta pga liten størrelse, og det har heller ikke noen bra løfte evne!

Og husk en ting, du må ha en skikkelig radio til dette, for du kommer til å trenge en radio med mange kanaler pga at det er så mange funksjoner som skal styres på en slik farkost. Og kjøper du en billig radio har du aldri garanti for hvor langt og lengde den kommer til å fungere!

Jeg sier dette fordi jeg har gjort disse tabbene selv, sett kun på pris når jeg har handlet utstyr, og trodd at man får noe som er like bra til under halv pris! Sorry, det er ikke sånn det funker.

Gå for kjente merker, hitec, futaba, spektrum etc på radio.

En annen ting du må huske er at du trenger en skikkelig lader og, du kommer sikkert til å bruke lipo batteri, da trenger du en balanselader, de billigste koster 500.- cirka, men da tar det en evighet og lade opp, så du må nok opp i rundt 2000.- for en brukbar lader + bilbatteri for å drive den.

Men spør sakelig å slutt å kritiser, så skal jeg svare etter beste evne.
Sitat av halsen89 Vis innlegg
Jeg har drevet med helikopter og modellfly i 5-6 år, som stort sett alt annet her i livet så får du det du betaler for! og du må opp i 15tusen for å få ett heli som er driftsikkert å stabilt nok..

Men greit, kjøp ett lite heli til 3-4tusen kroner, det er totalt ustabilt og vanskelig og se i lufta pga liten størrelse, og det har heller ikke noen bra løfte evne!

Og husk en ting, du må ha en skikkelig radio til dette, for du kommer til å trenge en radio med mange kanaler pga at det er så mange funksjoner som skal styres på en slik farkost. Og kjøper du en billig radio har du aldri garanti for hvor langt og lengde den kommer til å fungere!

Jeg sier dette fordi jeg har gjort disse tabbene selv, sett kun på pris når jeg har handlet utstyr, og trodd at man får noe som er like bra til under halv pris! Sorry, det er ikke sånn det funker.

Gå for kjente merker, hitec, futaba, spektrum etc på radio.

En annen ting du må huske er at du trenger en skikkelig lader og, du kommer sikkert til å bruke lipo batteri, da trenger du en balanselader, de billigste koster 500.- cirka, men da tar det en evighet og lade opp, så du må nok opp i rundt 2000.- for en brukbar lader + bilbatteri for å drive den.

Men spør sakelig å slutt å kritiser, så skal jeg svare etter beste evne.
Vis hele sitatet...

Tror kanskje vi blander epler og bananer her.. et Quadcopter er på mange måter en svært mye enklere konstruksjon enn ett "vanlig" helikopter, det er jo bare 4 motorer og en microcontroller som styrer dette og har ingen spesielt dyre komponenter. Hvis du kjøper på nett så tror jeg du skal lete veldig lenge før du finner en motor som koster over 100 kroner, det samme gjelder ESCer.

Av kontrollerkort er det vel bare KK-kort som gjelder, og de koster jo under hundrelappen.

Skjønner virkelig ikke hva man skal bruke 15.000 kroner på her.. selv om man vil ha 4x 1000w motorer for å løfte et beist av et kamera så blir det jo ikke mange kronene
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Sitat av KaiN Vis innlegg
Hvis du påstår ett skikkelig HD kamera er en kamera på størrelsen på til en Hdr fx kamera så forstår jeg, men jeg hadde aldri sendt opp en slik kamera uansett.

15Tusen sier du?

http://www.flying-hobby.com/shop/gau...bo-p-7470.html
1099 USD = 6299,03 NOK

Også trenger du vell en rigg til den her den koster ca 400,- rundt den summen.

http://www.youtube.com/watch?v=1uREWECw6_g dette er en promo.

Det er den jeg skal gå for
Vis hele sitatet...
Kan du linke til en side der du kan kjøpe akkurat det helikopteret som på promovideoen?
Her er også et fint helikopter om du vil ta bilder fra lufta
http://www.youtube.com/watch?v=L75ES...eature=related
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Tror kanskje vi blander epler og bananer her.. et Quadcopter er på mange måter en svært mye enklere konstruksjon enn ett "vanlig" helikopter, det er jo bare 4 motorer og en microcontroller som styrer dette og har ingen spesielt dyre komponenter. Hvis du kjøper på nett så tror jeg du skal lete veldig lenge før du finner en motor som koster over 100 kroner, det samme gjelder ESCer.

Av kontrollerkort er det vel bare KK-kort som gjelder, og de koster jo under hundrelappen.

Skjønner virkelig ikke hva man skal bruke 15.000 kroner på her.. selv om man vil ha 4x 1000w motorer for å løfte et beist av et kamera så blir det jo ikke mange kronene
Vis hele sitatet...
Men om du sier det, så er det jo ikke noe problem da, for dette kan du jo!?
Så du tror ett quadcopter er mye enklere?

Hvor enkelt tror du at du får ett quadcopter til å bevege seg i forskjellige retninger?

Du bør sette deg litt inn i saker og ting før du begynner og prate masse tull!

Hehe, ja du finner motorer til under 100.- og sikkert ESC og, men da kan du nå kanskje tenke deg kvaliteten på disse og? Vis du setter fast ett HD kamera til mellom 5 og 10000 kroner, så kjøper du ikke det billigste oppsett med motor, esc, radio oppsett... Gjør du vell???

Du er klar over at du trenger 4 batterier, 4 esc, 4 motorer, 4 propeller, samt ett rimelig avansert radio oppsett får å få dette til å fungere stabilt og presist.
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Men om du sier det, så er det jo ikke noe problem da, for dette kan du jo!?
Vis hele sitatet...
Bare sett nrk Beta jeg.. de filmer fra luften med en quad til 1200 kroner, ser helt ok stabil ut til tross for at den bare er smelt sammen av plank og billige deler.


http://nrkbeta.no/2011/10/13/slik-by...dkopter-del-1/
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Jeg så på den sia, men fant ingen priser på noe, men om du sier 1200,- så må jeg stole på det.
Men du kan ikke vere så dust att du skjønner att det er lurt å legge i litt for å få kvalitet på dette?
Sitat av halsen89 Vis innlegg
Så du tror ett quadcopter er mye enklere?

Hvor enkelt tror du at du får ett quadcopter til å bevege seg i forskjellige retninger?

Du bør sette deg litt inn i saker og ting før du begynner og prate masse tull!

Hehe, ja du finner motorer til under 100.- og sikkert ESC og, men da kan du nå kanskje tenke deg kvaliteten på disse og? Vis du setter fast ett HD kamera til mellom 5 og 10000 kroner, så kjøper du ikke det billigste oppsett med motor, esc, radio oppsett... Gjør du vell???

Du er klar over at du trenger 4 batterier, 4 esc, 4 motorer, 4 propeller, samt ett rimelig avansert radio oppsett får å få dette til å fungere stabilt og presist.
Vis hele sitatet...
Hele greia med et quadcopter er vel at det er microcontrolleren som tar seg av justering av motorkraft for å balansere helikopteret og bevege det til den retningen man vil.

Er ganske nysgjerrig av meg, så har bestilt dette fra hobbyking:

1x 099000006 - Hobbyking Super Mini Quadcopter Frame with motors $29.95
4x HK-SS10A - Hobbyking SS Series 8-10A ESC $23.84
1x T1300.2S.20 - Turnigy 1300mAh 2S 20C Lipo Pack $4.54
1x QUAD-CON16K - HobbyKing Multi-Rotor Control Board V2.1.. $14.99
1x GWS-prop-DD-6030 - GWS EP Propeller (DD-6030 152x76mm) (6pc) $3.66
1x HK-T6A-M1 - Hobby King 2.4Ghz 6Ch Tx & Rx V2 (Mode 1.. $24.99
1x ACC6 - Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charge.. $22.99
TOTAL: $124.88

har aldri flydd noe som helst radiostyrt før så dette blir spennende
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
hehe, ja dette kn bli bra...
Hva med radio?
Du MÅ legge ut byggelogg og film av første tur!
Sitat av Ignifer Vis innlegg
hehe, ja dette kn bli bra...
Hva med radio?
Du MÅ legge ut byggelogg og film av første tur!
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte radio også
1x HK-T6A-M1 - Hobby King 2.4Ghz 6Ch Tx & Rx V2 (Mode 1..$24.99)
6 kanals sender & mottaker..

Tror vi kan være ganske sikre på at første tur blir havari, men det er nok mest fordi jeg ikke kan å fly slikt
Quadcopter som er riktig satt opp skal jo kunne hovre i luften av seg selv, så tror det skal gå bra hehe...

Men du skulle prøvd deg på modellfly å vanlig rc heli, det er morro å krevende
Jeg kom i snakk med redaktøren av den artikkelen på NRK beta her om dagen. Han hadde også fått til live video-opptak via briller. Tror han sa brillene kostet 1500kr, pluss en sender til noen par hundre kroner. Kanskje sending av video kan være rimeligere mtp vekt og nødvendig kvalitet... Må da være mulig, hehe...
Sorry halsen89 og ignifer dere tar litt sånn ... feil. Dere kan sitte å se på finn.no på quad og oktokopter til 50 tusen om dere vil det å tro dere får noe bedre, men første gang å 50 tusen i dine hender?? nervøsitet så alt går til nettopp helvete. Sjekk ut tricopter buildet på fpv.no og quadden til nrkbeta, dere ser da hva dere får til for under 1500kr.

Selv så har jeg et rc fly som jeg har flydd endel med, får til litt av og til da det ikke er vind eller annet som sørger for at flyet går i bakken. Men nå begynner det å bli så tungt av alt limet at jeg må kysse det farvel og skal nå bygge / kjøpe nytt fra Hobbyking rett og slett bare for de er møkk billige og har gode produkter. Et enkelt google søk viser at turnigy escene til rundt 12 dollar er bedre enn det dere får her i norge til rundt 500kr. Så jeg sier kyss meg i smørøvet når det kommer til norge og RC.

Sitat av Spirituell Vis innlegg
Jeg kom i snakk med redaktøren av den artikkelen på NRK beta her om dagen. Han hadde også fått til live video-opptak via briller. Tror han sa brillene kostet 1500kr, pluss en sender til noen par hundre kroner. Kanskje sending av video kan være rimeligere mtp vekt og nødvendig kvalitet... Må da være mulig, hehe...
Vis hele sitatet...
Skulle ikke gi det KP for det innlegget der men anyways.

Ja briller koster endel men du kan f.eks bruke en gammel og brukt pc skjerm. En dvd skjerm for bil f.eks, kun du som setter kunnskapene (lommeboka kanskje?). Sendere også videre kan fåes billig og dyrt alt ut i fra hvilken styrke du vil ha på senderen og i hvilken frekvens. F.eks så er det forskjell på 900mw og 5,8ghz.
F.eks så er radioen din på 2,4ghz båndet vil jeg tro og da er 5,8ghz ganske safe, samme er 900mw men skal du ha video på 2,4ghz båndet også kan du få forstyrrelser.
Har selv bestilt batterier fra Hobbyking, 3stk av 10 batterier hadde ingen spenning på 2 av cellene, så de var egentlig bare å kaste, for det er ett helvete å begynne å sende noe tilbake til hobbyking, batterier skal sendes tilbake innen 14 dager og slikt... frakta må du betale selv også..

Så ja, prisene i norge er ganske høye, men tenk på det at om alle hadde begynt å bestille fra hongkong så blir det ikke igjen noen i landet her som selger rc utstyr..
Tenk hvor kjedelig vis du er på stripa å mangler noe eller ødelegger noe, så må du bestille det fra hongkong å vente i flere uker!
Mye enklere å bestille eller bare dra innom en rc butikk i norge, å heller betale noen kroner ekstra!

Spesielt når man handler store fly og utstyr til de, største flyet jeg har er en extra 300 på 3.1m vingespenn, kun motor til det flyet koster over 20tusen (i norge). Kunne sikkert fått den til halv pris i kina etc, men når jeg handler i norge så har jeg en butikk/person jeg kan henvende meg til og få hjelp veldig fort vis det skulle være noe galt med varen...

Så når vi bestiller billig fra utlandet, så ødelegger vi faktisk endel for oss selv i framtiden, bedrifter og butikker med slikt småtteri forsvinner fra landet, og vi må vente i ukesvis på ting vi normalt kunne dradd å handlet i byen...
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Rabbern: jeg har selv drevet med både rc heli og rc fly, så jeg er ikke helt borte her!
Om du mener ett heli til 1000,- er like bra som ett til 50.000,- gidder jeg ikke snakke mer med deg.
Så klart kommer det an på brukeren, men ett dyrere fly/heli er mer stabilt i lufta, det som var poenget mitt!
Slik jeg har tolket førsteposten så virker det ikke som det er så veldig profesjonelle formål dette skal brukes til og han har et budsjett som er langt under 15000. Og det er veldig mange som bruker quadcoptere som du får bygd for rundt 1500,- til akkurat samme formål som han har tenkt med gode resultater. Og når op ikke har noe som helst trening i å fly vil jeg tro det er bedre å prøve seg på noe som lommeboka tåler.
Eg holder med Ignifer her, og har også erfaring fra både helikopter, fly og FPV.

Kvalitet KOSTER. Det er dermed ikke sagt at kvalitet = mester første gang man flyr. Men det kan bety forskjellen på å føle at man faktisk kan få dette til kontra at man gir opp fordi en regulator svikter. Igjen.

Når man vet hva man driver med og har erfaring så kjører man på med de delene man vil, i den prisklassen man ønsker. Når en regulator da svikter pga kulde eller kutter på 50% throttle så klarer man å feilsøke hvorfor, og bytte den ene regulatoren, i stede for å ikke finne ut av det og måtte bytte halve modellen før man tilfeldigvis bytter rett del. Been there, done that, got the t-shirt.

For å ikke snakke om manualer på chineglish, eller mangel på manual sådan. Mange produkter man kjøper fra Kina eller likesinnede mangler totalt manualer eller forståelse på hvordan disse lages. Når da kunnskapsnivået varierer fra ingenting til litt så kan det være særdeles utfordrende å motta en del med 15 kontakter på uten en forklaring på hva som skal hvor. Eller polariteten på kontaktene.

Som instruktør ser eg det også veldig ofte at selverklærte erfarne modellflypiloter gang på gang bestiller seg nye modeller fra HobbyKing. Ikke fordi at de ønsker seg flere modeller, men fordi de modellene de har fungerer dårlig, ikke er justert inn skikkelig eller er ødelagt etter en litt hard landing. Disse blir aldri gode i luften, men er veldig flinke på take off og på å bestille ting fra hobbyking.com. "Nei denne Cessnaen svinger hele tiden. Men eg har en ny på vei som sikkert er bedre". Trist.

Vi har et motto i klubben som sier "alt flyr med stor nok motor", med ei tilhørende myte om en av gamlekarene som fikk et søppelstativ til å fly(av den gamle store tunge metalltypen). Totalt mangel på aerodynamikk, men det "fløy". Man kunne helt sikkert ha festet kamera til det også, og brukt det til FPV
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Her er det en fornuftig mann! (noe jeg viste fra før! )

Det er faktisk litt trist å se folk som aldri får noe dreis på ting, fordi dem kjøper dårlige varer.
Så har du dem som kjøper kvaltiet, og setter seg inn i ting, og har mye glede av hobbyen sin.
Dette gjelder generelt alt!
Derfor linket jeg til et forum der det er tusenvis av folk som har prøvd delene, slik at du kan lese deg fram til hva som er bra eller ikke. Men hvis dere mener at en Ferrari er det eneste som er bil så dere om det.
Prøvd delene ja, men vedkommende sitter fortsatt der alene og skal bygge saken. Og skal forklare hva som ikke fungerer når det ikke fungerer, uten å vite hva alt heter eller hva som trengs av info.

Det er noe som heter læringskurve, og den gjelder ALT. Uten å ha denne i bakhodet og ta den litt gradvis så mangler man ganske enkelt den kunnskapen som trengs når man støter på merkelige feil. Naturligvis lærer noen kjappere enn andre, og noen har til og med flaks og støter ikke på noen problemer i det hele tatt, men det betyr ikke at eg under noen omstendigheter vil anbefale noen til å prøve det.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av Sonic Vis innlegg
Derfor linket jeg til et forum der det er tusenvis av folk som har prøvd delene, slik at du kan lese deg fram til hva som er bra eller ikke. Men hvis dere mener at en Ferrari er det eneste som er bil så dere om det.
Vis hele sitatet...
Men du må inrømme att en Ferrari holder generelt høyere kvalitet enn en Lada?
Eller, nei, jeg gidder ikke argumentere noe mere jeg..
Ja innrømmer at en ferrari har høyere kvalitet enn en lada, men skal du bare kjøre til butikken som er 10 min unna holder det med en lada, skal du ut på bane derimot vil jeg anbefale en ferrari.
Og såklart han må lære seg litt om quad'er, men det er ærlig talt ikke så mange komponenter som kan feile, motor, esc , propeller eller kontroller kort. Såklart han må lese seg litt opp, men det må da være bedre å ha litt kunnskap om hva du holder på med enn å må dra tilbake til butikken der du kjøpte den for å skifte en knekt propell. Men kan være enig i at han vil ha det lagt i fanget kan det fort bli litt dyrt men hvis han er villig til å gjøre litt selv er det ikke noe problem og få en helt fin quad på budsjettet hans.
Men vil du anbefale noen å lære med en doning som er satt sammen av de billigste av de billige komponentene?