Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1239
Hei.

Tatt litt bilder i det siste - ikke et sjokk - av katta mi. Kom fram til at dette ble det fineste. Har laget 2 versjoner, ett med hele ansiktet og et klippet.

foto1: på nært hold
foto2: på nært hold

Lukker: 1/500
Blender: f4.5
Brennvidde: 155mm
Kamera: Nikon D70s /m 70-300mm

Vil gjerne ha litt kritikk ++
Sist endret av Lundern; 24. mars 2006 kl. 19:43.
foto1 var det som var mest fengende, vet ikke helt hvorfor men.
pent Likte skarpheten meeeget godt.
Shutter: 1/500
Aperture: f4.5'

Hvorfor skriver du ikke bare lukker og blender? Slik at de som ikke har så peiling også forstår hva det er.

Bildene var skarpe og bra rent teknisk. Men jeg likte de ikke i det hele tatt. Det ble faktisk litt kjedelig for meg, synes du skulle hatt mere kontrast der, følte alt gled inn i hverandre.
Kopierte rett fra bilde info x) (lat)
ja, jeg likte bilde1 veldig godt, det var noe med skarpheten
Finnes da så mye annet å ta bilde av, hvorfor en katt ?
Sitat av tomiz
foto1 var det som var mest fengende, vet ikke helt hvorfor men.
Vis hele sitatet...
det er nokk sortfargen rund som gjør at feelingen av bildet forandrer seg.
om du hadde tatt samme bilde med hvit rundt så blir det ikke det samme!
Sitat av Pumpkin
Finnes da så mye annet å ta bilde av, hvorfor en katt ?
Vis hele sitatet...
Fordi katter er fine dyr, du kan ta så sinnsykt mye bra bilder med katt som motiv. + at jeg digger katter ^^
Når det er mer snakk på motivet, så skjønner jeg ikke helt poenget med disse bildene. De viser jo overhodet ingenting av kattens personlighet osv.

Synes du skal prøve å få tatt bilder av katter i aksjon med noe, jage en fugl el
Synes det var kjempeflotte bilder jeg..likte spesielt bilde nr 1.
Bilde to synes jeg du hadde beskjært litt for mye..mye som forsvant i det bildet, og også en del av den skarpheten som du finner i bilde nr 1.

Fin katt da..
Tror også at grunnen til at mange, inkludert meg selv, syntes bilde #1 var en ekte "numer one" pga den svarte bakrunden, flott bilde
keep on the good work!
Ingen av bildene er noe nyskapende og banebrytende, men det er vel kanskje ikke det du har vært ute etter heller. Bildene er fine, bilde 1 er bedre en bilde 2. Bilde 2 blir litt, ja fullt på en måte. Hadde vært fint med litt luft.

Bilde 1 er fint, du får frem øynene bra, spesielt de typsike katteøynene. Kult lys nederst, litt sånn hallelujalys som skaper en kul effekt på katta. Pene farger og fint fokus. Bra med luft.
Synes venstre øye på den katta på bilde 2 va litt creepy, det likte jeg...
Jeg likte det ubeskjærte best.. Bra gjort å eksponere bildet riktig, men også brenne ut noen steder. Det likte jeg.. Ellers var det kanskje litt kjedelig, men et helt streit dyrebilde.. Litt lite kreativt kanskje.. Godt teknisk.
syntes begge var rå kule akurat passe med lys... satt å så på de lenge ¨terninkast 6