Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 838
Jeg har installert Fedora Core 1. Vil bare si helt fra starten at jeg er nokså n00b i linux. Det har seg i allefall slik at jeg tenkte jeg skulle installere Wine, da... Så lastet jeg ned yum.config - filen, slik at jeg kunne bruke <yum install>. Dette gikk greitt (tror jeg... det skjedde i allefall noe - stod at den hadde installert det og det, og kor stor plass det tok. På slutten letet den etter updates for for ett eller annet (rekner med det var for Wine, da...)).
Til slutt så ble den ferdig, etter veldig lang tid. Da var den tilbake til der jeg begynnte igjenn:

[roger@localhost roger]§

(Var vel i root jeg gjorde dette, da, men skulle bare vise hva som sto der...)


Ja.. Problemet mitt er nå atte jeg ikke finner igjenn Wine. Jeg har gått inn i en terminal, og skrevet Wine, men da kommer det bare opp bash: command not found <-- eller noe slikt...
Derfor lurer jeg på om jeg ikke har installert det skikkelig.. Har prøvd å installere andre ting også, men har ikke funnet noen av dem heller...

Vet ikke om dere trenger flere opplysninger enn dette,. for å finne feilen, men.... Håper dere kan hjelpe..!
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sjekk om fila ligger i /usr/bin
Prøv med "wine". UNIX og Linux er case-sensitive. Sjekk også i /usr/bin for normale brukeres programmer (cd /usr/bin && ls for å liste opp innholdet).
q-wEr's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Gusto
Sjekk om fila ligger i /usr/bin
Vis hele sitatet...
Har nok sjekket der, ja.. Men den var der ikke
Da har du sikkert fått sletta den på et vis.
last ned rpm fila fra http://www.winehq.com/
Opprinnelig postet av IvIoyner
(cd /usr/bin && ls for å liste opp innholdet).
Vis hele sitatet...
ls /usr/bin
q-wEr's Avatar
Trådstarter
Har sjekket her... Har prøvd å installere andre pakker også, uten hell... Forrige gang jeg prøvde med yum install, så bare extractet jeg filene... Jeg installerte ikke selve pakken...