Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1375
Anonym bruker
"Varsom Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilke temperatur har dere den på?

Til dere som har Arizer Solo 2, hvordan røyker dere hasj i den? Må man sandwiche det mellom weed?
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har Solo 2 og har hyppig brukt hasj i den uten weed.
Har satt inn en rist først, slik at det brune ikke går gjennom hullenw og tetter igjen. Så legger jeg inn hasjen. Deretter en ny rist slik at den ikke smelter og havner i ovnen.

Funker fett!

Med hasj starter jeg på ca 180 grader og gradvis går oppover.
Med weed starter jeg på 170 grader og går gradvis oppover til rundt 205 grader mot slutten.
Har Argo. Bruker vanligvis max 200 grader men øker til 205 når jeg vaper blomster med mye cbd. Ikke så sikker på at de 5 gradene utgjør så mye men gjør det fordi jeg har hørt at en får ut mer cbd slik.
Synes ikke smaken forandrer seg så mye før 210 grader.
Anonym bruker
"Varsom Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har selv på 190 grader og føler at det blir litt brent smak etter noen få trekk.. kanskje det har noe med at den tar så lite og dermed så er det brukt opp på de første 2-3 trekkene?

Så når du bruker hasj mellom 2 rister, så vil ikke denne smelte og dryppe ned i ovnen?
Hvis du har hasj som renner veldig kan det kanskje være lurt å holde den opp ned?
Anonym bruker
"Varsom Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det kan være en god løsning.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har selv på 190 grader og føler at det blir litt brent smak etter noen få trekk.. kanskje det har noe med at den tar så lite og dermed så er det brukt opp på de første 2-3 trekkene?

Så når du bruker hasj mellom 2 rister, så vil ikke denne smelte og dryppe ned i ovnen?
Vis hele sitatet...
Riktig. Det er dog lurt å bruke det ene røret for hasj mens det andre for weed.

Du bør starte på 170 og jobbe deg oppover.
Volcano: Starter med 190C, avslutter med 220C.
PAX: Starter med 170C, avslutter med 220C .
Mighty: Starter med 185C, avslutter på 200-205C.
MFLB: Who knows?
DynaVap: Vanskelig å si, men bruker ca 4 heat cycles ved å varme den lavest nede på cap'en.
Anonym bruker
"Varsom Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hva mener dere med starter på X og avslutter på X? Jeg er noob, så har kun brukt en temperatur gjennom alle trekka..
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bedrocan anbefaler 210 grader og det funket mye bedre enn 185-190 for meg

Har pax, og med blomster varierer jeg temperaturen utifra hva jeg skal og hvordan effekt jeg vil ha.
Opplever det som at lav temp gir mer medisinsk effekt, mens høyere temp gir mer rekreasjonell effekt.

På kveldstid hjemme uten planer for kvelden starter jeg gjerne på 175, og jobber meg gradvis oppover til 215. Smaken holder seg best på lav temp også.

Hasj eller andre konsentrater har jeg på 215 hele veien.

Vet ikke hvor nøyaktig dette er, men interessant lesestoff lell.

http://https://www.herbonaut.com/bes...-to-vape-weed/
Not all those have been scientifically tested. Research using vaporizers found the delivery efficiency highest at around 226 °C (439 °F), falling to about half efficiency at 150 °C (302 °F) to 180 °C (356 °F) degrees depending on material.[41] The purest preparations produced the highest efficiencies, about 56% for pure THC versus 29% for plant material (female flower tops) with 12% THCA content. Besides THC, several other cannabinoids as well as a range of other plant components including terpenoids were detected in the plant material. Using pure THC in the vaporizer, no degradation products (delta-8-THC (D8-THC), cannabinol (CBN), or unknown compounds) were detected by HPLC analysis.[41] The longer vapor is stored, the more THC is lost as it condenses on the surface of the vaporizer or the balloon. This loss may be negligible over a few minutes but may exceed 50% after 90 minutes.[41] The Leiden University study found that as much as 30–40% of inhaled THC was not absorbed by the lungs but simply exhaled. However, they did not find large individual differences in the amounts exhaled.[41]
Vis hele sitatet...
https://en.wikipedia.org/wiki/Vapori...alation_device)