Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3361
Da var det sommer igjen og med det strømmer utenlandske ligaer inn i landet for å prøve å svindle naive nordmenn. Jeg har blitt stopet flere ganger både i Oslo, Tr Heim, Fredrikstad, Sarpsborg og Kristiansand av denne ligaen ( da jeg er endel på farten). De utgir seg for å være fra Italia og representanter fra Armani, de er meget hyggelige og blide, de starter gjerne med å si de har vært å solgt armani kolleksjoner til bl.a. kamikaze i bogstadveien og lingnende butikker, og at de har igjen 2-3 skinnjakker som de ikke kan ta med på flyet tilbake til italia, de stopper tilfeldige menesker og tilbyr seg å selge disse meget billig...du får gjerne 2 jakker gratis som de sier koster 15-20 lapper i butikken, og så vil de ha 4-5 tusen for den siste jakken, de er meget velkledde og har gjerne fake rolex på armen.de viser flybilletter og dokumentasjon o.l. på at klærne er ekte.

Disse opererer tydeligvis i stor skala og er velorganiserte, er det flere som har møtt på disse? Evt vet mer om dem? Hvor de kommer fra?
Sist endret av ruggero; 16. juli 2009 kl. 20:19.
Hvor kommer de fra? I'll take a wild guess; Romania?
ruggero's Avatar
Trådstarter
Han ene som stoppa meg var ihvertfall ikke italiener som han utga seg for, han fikk det plutselig travelt da jeg lata som jeg kunne italiensk ( jeg kan noe, men langt fra flytende ) haha
Sist endret av ruggero; 16. juli 2009 kl. 20:31.
Hehe, nei.. Men har vært borti "Begerspillet". Ettersom jeg selv er magiker morer jeg meg veldig med dette, ettersom jeg faktsik KAN gjette riktig kopp med ballen oppi.

^^

Men pass på, ofte de drar lommeboken din mens du ser på.

Greit oppsummert: Alt av "buisness" på gata, er lumsk og man bør gå videre UANSETT. The real Hustle er også et informativt, men også veldig morsomt , tv show.
Man klarer vel å se forskjell på velkledde dress-selgere og noen sigøynere som utgir seg for det. Det klarer iallefall jeg.
Haha, tror jeg skal investere i en sånn Armagipsy-jakke og kanskje en sånn halvkilos fake mercedes gullring som de sigøynerkonene flyr rundt og prøver og selge folk
big pimpin 4 life!
Jeg møtte på en som passer perfekt inn i beskrivelsen til trådstarter i Sandvika i fjor høst. Han startet med å spørre om veien til et sted, og nå jeg forklarte for han ble han veldig glad. Skulle håndhilse og være høflig. Han sa han hadde fått en dress for en jobb han hadde gjort for Armani. Han sa jeg skulle få den, for den var for "big norwegian man". Jeg var veldig skeptisk til dette, og da han ville ha meg til å komme inn i bilen hans for å gjøre noen avtaler sa jeg kjapt at jeg var nødt til å komme meg på jobb, og forsvant fort vekk derfra.

Han så veldig representativ ut, og viste et blad med modellbilder av seg selv og hele pakka. Poenget er at det ser helt ekte ut, men er jo neppe det
Sitat av Kramer Vis innlegg
Man klarer vel å se forskjell på velkledde dress-selgere og noen sigøynere som utgir seg for det. Det klarer iallefall jeg.
Vis hele sitatet...
Du lever godt opp til navnet ditt.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Man klarer vel å se forskjell på velkledde dress-selgere og noen sigøynere som utgir seg for det. Det klarer iallefall jeg.
Vis hele sitatet...
Hvis denne svindelen ikke hadde funka, tror du de hadde giddet å fortsette med den da? Jeg har hørt om denne i flere år, så jeg tror nok den funker ganske ofte.
Det som er det værste er at siden nordmenn er relativt lettlurte og politistyrken vår er kraftig underbemannet, så er Norge som et eldorado for kriminelle fra øst-europa. Snakket med en som bor i Romania her om dagen og han sa at de ser på Norge som et ferieparadis og opplærings sted for scambander. Her kan man gå midt på gata i storbyene og prøve å scamme folk uten at noe blir gjort. Sykt at ikke politikerene gjør noe med dette snart.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Sykt at ikke politikerene gjør noe med dette snart.
Vis hele sitatet...
Hipt å skylde på politikerne for å ikke rydde opp godt nok etter folks dumskap. Sykt at ikke folk blir noe smartere snart.
Sitat av fabianca Vis innlegg
Hipt å skylde på politikerne for å ikke rydde opp godt nok etter folks dumskap. Sykt at ikke folk blir noe smartere snart.
Vis hele sitatet...
EH? Syns du det ikke er sykt at ligaer med kriminelle får herje rundt i landet vårt, veldferdsstaten Norge? Så Alle andre skal selv få betale for at de er dumme nok til å bli ranet?
jamen yolo da.
luni's Avatar
Det er relativt stort forskjell på å frivillig gi folk pengene sine for humbug, og å bli ranet.
Hvis man mener at man er smart nok til å handle på gata, får man ta skylda sjøl når det kommer noen som er litt smartere
Hva skulle forresten politikerne gjort?
Bruke et allerede minimalt politibudsjett på å prioritere velkledde sigøynere som selger falske dresser?
Det står et 10talls personer oppover hele akerselva og selger falsk/lavkvalitets narkotika åpenlyst hele døgnet..
Jeg foretrekker heller en sigøyner som selger fake dresser, enn 15 tullinger som står å maser om hvor bra den fake hasjen deres er hver 10 meter når man skal hjem fra byen..
Sitat av fabianca Vis innlegg
Det er relativt stort forskjell på å frivillig gi folk pengene sine for humbug, og å bli ranet.
Vis hele sitatet...
Så du ville ikke hatt noen problem med å gi meg telefonnummeret til bestemoren min så jeg kunne solgt henne ikea tepppet mitt for 10 000 kr?
Sitat av Thinktwice Vis innlegg
Så du ville ikke hatt noen problem med å gi meg telefonnummeret til bestemoren min så jeg kunne solgt henne ikea tepppet mitt for 10 000 kr?
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du fabianca har telefonnummeret til bestemoren din? Altså, det er jo bare å slå opp i telefonkatalogen, hvis hun ikke har hemmelig nummer pga. tvilsomme barnebarn.
^^. massetegn
jamen yolo da.
luni's Avatar
Av og til virker det som "common sense" er noe nordmenn bare tar med seg på ferie. De drar på seg de sykeste pengebeltene, snakker aldri med fremmede på metroen i Paris, og følger reisebokas råd om ikke å stoppe opp ved gjøglere på La Rambla, men i Norge klarer de å gå på de dummeste triksene. Svindel er ikke noe uland-fenomen, og det er absolutt ikke noe som har kommet hit fra Øst-Europa de siste årene. Svindlere skal selvsagt straffes, men lommetyver, ranere og folk som truer seg inn hos eldre må da prioriteres høyere enn noen som har lurt på folk falske dresser. Media tar opp svindelsaker jevnlig, så uvitenhet er ingen unnskyldning. Å tro man får en Armanidress til spottpris på gata eller svinbillige persiske tepper på døra, er omtrent på høyde med å joine The 5 Percent Community.
har skjedd med meg og, var en som spurte meg om veien til Plaza. Mannen var velkledd og kjørte en ny VW Passat med Norske skilter. Han ble kjempe happy når jeg forklarte veien og ville gi meg en jakke, for han skulle til London neste uke. Pga tollen osv var det bedre å gi den til meg. Jeg sa neinei, for noe sier meg at ingen gir bort en jakke. Han maste voldsomt på meg og ble fornærmet at jeg ikke ville ta imot. Han sa han skulle på Armaniparty på Plaza, det var bare for meg og spørre etter xxx så slapp jeg inn og skulle få en drink og prøve jakker