Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2153
Hei!

Jeg er fersk ubuntu-bruker (nettop gått over fra win. xp til ubuntu) og jeg skjønner rett og slett ikke en dritt av nettverkskonfigurasjonen. Jeg har et nettverkskort innebygget i min laptop (broadcom 802.11b ) og jeg har ikke funnet noe driver til dette nettverkskortet. Jeg får ikke til å koble meg til routeren/nettet. Noen som kan hjelpe en ubuntu-newbie?

PS: Det er en HP pavilion zv5000 pc.
Oj.
Ubuntu er godt kjent for deres dårlige støtte for trådløse nettverkskort. Jeg vil anbefale deg å prøve en annen distro. Som f.eks Mandrake (Heter Mandariva allernoe sliktnoe) eller SuSE kanskje?
Jeg har selv ubuntu installert, men kommer til å installere vanlig debian igjen når jeg får tid.
Dårlig støtte for det meste egentlig. Og dårlig kundeservice.. Ubuntuforums kan ikke hjelpe meg med mine problem.
Kanskje de hjelper deg, hvem vet?
Jeg vil absolutt ikke si at Ubuntu har dårlig støtte for wlan-kort. Hadde ikke noen problemer med wlan-kortet i pappas laptop (et intel-kort). Hadde heller ingen problemer med et D-Link DWL520+. Ifølge Ubuntus hardware support-liste for wlan-kort er det ingen andre distroer som automatisk setter opp dette.